يادگيري افزايش كيفيت تصاوير با روش‌هاي مختلف

شنبه ۱۶ دي ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 24 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
روش‌هاي مختلفي براي افزايش كيفيت تصاوير وجود دارد كه در اين مقاله چند مورد از آن‌ها يادگيري داده مي‌شوند.
تبليغات

به احتمال زياد شما هم در اين موقعيت قرار گرفته‌ايد كه تصويري را دوست داشته باشيد اما كيفيت آن پايين باشد. حتي نمي‌توان اين تصاوير را چاپ كرد؛ زيرا با رزولوشن پايين نمي‌‌توانند جلوه زيبايي داشته باشند. رزولوشن تصوير يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي آن است؛ زيرا كيفيت عكس را كنترل مي‌كند.

در اين مطلب قصد داريم بهترين روش‌هاي افزايش كيفيت تصاوير را يادگيري بدهيم تا عكس‌هاي مورد علاقه خود را با رزولوشن بهتري ببينيد. بعضي از اين اپليكيشن‌ها از ابزارهاي مبتني بر هوش مصنوعي براي افزايش كيفيت عكس‌ها استفاده مي‌كنند. پس براي شناخت آن‌ها تا انتهاي مقاله همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.

فهرست مطالب

بالا بردن كيفيت عكس در اندرويد و iOS

به انديشه متخصصين مي‌رسد تلفن‌هاي هوشمند امروزي تقريباً مي‌توانند به‌طور كامل جايگزين دوربين‌ها شوند. دوربين موبايل‌هاي امروزي آن‌قدر خوب و باكيفيت هستند كه براي گرفتن عكس به دستگاه خاصي احتياج نداريد. اكنون حتي اپليكيشن‌هاي مختلفي وجود دارند كه به شما براي ثبت بهترين تصوير كمك مي‌كنند؛ اما هميشه نمي‌توانيم لحظه‌ها را همان‌طور كه مي‌خواهيم ثبت كنيم؛ گاهي ممكن است يك تصوير تار، آسيب‌ديده يا حتي بي‌كيفيت باشد.

اپ‌ها و سرويس‌هاي ويژه‌اي وجود دارد كه به شما كمك مي‌كند به‌سرعت كيفيت عكس خود را بهبود ببخشيد. در ادامه چند اپليكيشن برتر اندرويد و iOS براي افزايش كيفيت عكس را به شما معرفي مي‌كنيم.

افزايش كيفيت عكس با Pixlr

مرجع متخصصين ايران مردي در حال نگاه به كوه هاي جادويي
مرجع متخصصين ايران چند تصوير از قايق در كنار يكديگر
مرجع متخصصين ايران نيم رخ مردي كه در ان شهر ديده مي شود

طرفداران سلفي و عكس‌هاي باكيفيت قطعاً از قبل با اپليكيشن Pixlr آشنا هستند. در واقع Pixlr ويرايشگر عكس رايگان و مفيدي است كه به شما امكان مي‌‌دهد تصوير خود را زيبا، زنده و واضح‌تر كنيد.

اما ممكن است تصوير اصلي كه قصد داريد آن را ويرايش كنيد، آن‌چنان كه فكر مي‌كرديد عالي نباشد؛ اصلاً نيازي نيست نگران باشيد؛ زيرا اكنون مي‌توانيد اين مسئله را با اپليكيشني كه در دست داريد اصلاح كنيد.

فرقي نمي‌كند در زمينه عكاسي تازه‌كار يا حرفه‌اي باشيد، Pixlr ابزار مورد نياز را دراختيار شما مي‌گذارد و حتي پيشنهادهايي براي بهبود تصوير به شما مي‌‌دهد. در اين اپليكيشن، ‌مي‌توانيد با بهبود رزولوشن، تعادل رنگ و تنظيم سايه‌ها، كيفيت عكس خود را به‌سادگي بهبود ببخشيد.

افزايش كيفيت عكس با AirBrush

مرجع متخصصين ايران برنامه AirBrush
مرجع متخصصين ايران برنامه AirBrush
مرجع متخصصين ايران برنامه AirBrush

AirBrush يكي ديگر از اپ‌هاي محبوب ويرايش عكس است. يكي از ويژگي‌هاي بارز اين اپليكيشن امتياز فوق‌العاده بالاي آن است؛ تنها گاهي مواقع عملكرد آن در بعضي بخش‌ها از سوي متخصصان ناكافي تلقي مي‌شود كه توسعه‌دهندگان به‌سرعت آن را اصلاح‌ مي‌كنند و بهبود مي‌بخشند.

با استفاده از ويرايشگر AirBrush به نتيجه عالي مي‌رسيد كه حتي با عكس‌برداري دوربين حرفه‌اي قابل مقايسه نيست. اگر باور نداريد اپليكيشني مي‌تواند به تمامي اين ادعاهاي بزرگ جامه عمل بپوشاند،‌ بهتر است همين حالا AirBrush را دانلود و نصب كنيد.

تمام ابزارهايي كه در AirBrush ارائه شده‌اند كاملاً ساده و سرراست هستند. تقريباً هميشه فقط مقدار متخصصد آن‌ها در عكس را كنترل كنيد. هنگام اعمال تغييرات مي‌توانيد به‌راحتي نتيجه را ببينيد و بلافاصله ارزيابي كنيد كه آيا تصوير شبيه آنچه مي‌خواستيد شده است يا خير.

افزايش كيفيت عكس با Remini

مرجع متخصصين ايران دختري با لباس وينتح در حال نگاه كردن به دوربين
مرجع متخصصين ايران دختري براي عصر قديم با گلي كنار مو در تصوير سياه و سفيد
مرجع متخصصين ايران دختري با موهاي خيس در حال نگاه كردن به پايين

Remini مي‌تواند كيفيت عكس‌هاي شما را در لحظه بهبود ببخشد. اين اپ دقيقاً براي اين هدف طراحي شده است. تمام عكس‌ها و فيلم‌هايي كه در آن بارگذاري مي‌كنيد پردازش مي‌شوند تا درنتيجه كيفيت و وضوح بالايي را به شما ارائه بدهد.

چنين ويژگي‌هاي شگفت‌انگيزي Remini را واقعاً منحصر‌به‌فرد مي‌كند؛ زيرا مي‌توانيد عكس‌هاي قديمي را واضح‌تر كنيد و تصاوير سلفي خود را بهبود ببخشيد.

Remini مي‌تواند با نسخه‌هاي ديجيتال عكس‌هاي قديمي كار كند؛ بدين معني كه براي افزايش كيفيت تصاوير قديمي خود كافي است آن‌ها را اسكن كنيد يا با دوربين موبايل هوشمند از آن‌ها عكس بگيريد. همچنين مي‌توانيد عكس‌ها و فيلم‌هاي قديمي را از دستگاهي كه قبلاً استفاده مي‌كرديد به موبايل هوشمند فعلي خود منتقل و نتيجه را پس از انجام فرايند مخصوص Remini مشاهده كنيد.

اين اپليكيشن به شما امكان مي‌‌دهد عكس‌هاي خود را با فناوري هوش مصنوعي پردازش كنيد و نتايجي مانند نقاشي، عكس‌هاي بسيار دقيق، پرتره و موارد ديگر تحويل بگيريد.

افزايش كيفيت عكس Enhance it

مرجع متخصصين ايران دختري با دست زير چانه و لب خندان
مرجع متخصصين ايران سگي خندان در باغ گل در حال نگاه كردن به دوربين
مرجع متخصصين ايران آلبالو، بلوبري و تمشك در ظرفي كنار يكديگر

اپ Enhance it تاري‌هاي عكس‌ را از بين مي‌برد، جزئيات غير ضروري آن را حذف مي‌كند و رزولوشن و جزئياتش را افزايش مي‌‌دهد.

حتي مي‌توانيد عكس‌هايي كه با موبايل قديمي گرفته‌ايد توسط Enhance it بهبود ببخشيد و از شر نويز‌هاي صفحه خلاص شويد. اپليكيشن مذكور مي‌تواند اين كار را براي همه تصاوير انجام بدهد و لازم نيست عكس‌هاي خاصي را انتخاب كنيد.

اپليكيشن Enhance it به شما امكان مي‌‌دهد تاري و نويز تصاوير را از بين ببريد و عكس‌هاي خود را واضح‌تر كنيد. همچنين مي‌توانيد رنگ‌هاي خاصي كه فكر مي‌كنيد در يك عكس مهم هستند، روشن‌تر يا بيشتر كنيد. تصاوير نهايي بهبوديافته توسط اين اپليكيشن بسيار عالي خواهند بود.

افزايش كيفيت عكس با Denoise it

مرجع متخصصين ايران مردي كه چشم هاي زني را براي غافلگيري گرفته است
مرجع متخصصين ايران ميوه هاي رنگي فريز شده
مرجع متخصصين ايران پسري با عينك در حال نگاه كردن به سمت راست تصوير

اين اپليكيشن براي خلاص شدن از شر نويزها يا تاري در عكس‌ها عالي است. Denoise با استفاده از شبكه‌هاي عصبي، هوش مصنوعي و ساير ابزارهاي پيشرفته، يك عكس ساده و بي‌كيفيت را به تصويري زيبا تبديل مي‌كند. براي دستيابي به بهترين نتيجه نيازي به انجام تنظيمات دقيق نخواهيد داشت و به معناي واقعي كلمه همه چيز در لحظه

در Denoise تمام كارهاي ويرايش عكس در سرور انجام و تصوير به سرور مربوطه ارسال مي‌شود و در آنجا با استفاده از سخت‌افزاري قدرتمند بهبود مي‌يابد. وقتي عمليات ويرايش Denoise به اتمام مي‌رسد، حافظه پنهان و فايل به‌طور كامل از بين مي‌روند. بنابراين شما ناشناس مي‌مانيد و تصاويرتان هيچ جا ذخيره نمي‌شوند. به شما توصيه مي‌كنيم Denoise را امتحان كنيد و مطمئن هستيم كه از نتايج نهايي آن شوكه خواهيد شد.

بالا بردن كيفيت عكس با فتوشاپ

اكنون كه چند اپليكيشن جذاب موبايل براي افزايش كيفيت تصاوير معرفي شد، نوبت به آن رسيده است كه سراغ فتوشاپ برويم و از آنجا مطالعه كنيم كه چگونه مي‌توان با استفاده از اين نرم‌افزار عكس‌هاي باكيفيت‌تري داشت؟

كارهايي كه قرار است در اين بخش يادگيري داده شود معجزه نيستند؛ اما مي‌توانند كيفيت تصاوير را هنگام بزرگنمايي از نمونه‌هاي داراي وضوح پايين بهتر كنند.

راهي بهتر براي بزرگنمايي تصاوير

اين تصوير ما در نقطه شروع است. عكس مذكور در نقطه ۱۰۰ درصد بزرگنمايي قرار دارد و مشاهده مي‌كنيد كه چقدر كوچك و بي‌كيفيت است.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

همان‌طور كه مي‌بينيد، رزولوشن آن به‌شدت كم است. بگذاريد با يك بزرگنمايي اساسي تا حدودي وضعيت آن را بهبود ببخشيم.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

به Image> Size Image برويد. از قسمتي كه عبارت Resample Image روي آن نوشته شده است، Bicubic Smoother را انتخاب كنيد. اين بهترين حالت براي بزرگنمايي است. فتوشاپ به‌صورت پيش‌فرض از حالت Bicubic استفاده مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

مي‌توانيد در تصاوير ارائه‌شده تفاوت نسخه Bicubic Smoother در سمت چپ و Bicubic در سمت راست را هنگام بزرگنمايي مشاهده كنيد. تعويض مدل anti-aliasing مي‌تواند تغيير بزرگي در لبه‌هاي تصوير ايجاد كند و باعث شود صاف‌تر باشند. همين مسئله مي‌تواند تأثير چشم‌گيري درنتيجه نهايي داشته باشد.

بهبود جزئيات در تصاوير بزرگ شده

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

بيشتر متخصصان فتوشاپ فراتر از RGB يا CMYK نمي‌روند. امروز ما از حالت رنگي ديگري به نام Lab Color استفاده خواهيم كرد. هر تصوير بزرگ‌شده كه دوست داشتيد، انتخاب كنيد (ما قصد داريم از تصوير قبلي استفاده كنيم) و با رفتن به Image> Mode> Lab Color، رنگ آن را به Lab تغيير بدهيد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

با رفتن به مسير Window > Channels مطمئن شويد يك پنل كانال باز كرده‌ايد. سپس كانال Lightness را انتخاب كنيد يا همان‌طور كه نشان داده شده است، روي لايه پنهان كنار كانا‌ل‌هاي a و b كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

با انتخاب Lightness، به بخش Filter> Smart Sharpen برويد، فيلتر Smart Sharpen را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

تنظيمات بالا براي مثال ما كاملاً مناسب بود؛ اما اگر نياز است كمي تغيير ايجاد و گزينه‌هاي خاص خود را پيدا كنيد. احتمالاً بهتر باشد تنظيمات Remove بخش Gaussian Blur را مانند تصوير بالا اعمال كنيد.

مي‌توانيد در حالت Lab Color بمانيد يا دوباره آن را به RGB تبديل كنيد. بر خلاف تبديل بين RGB و CMYK ، با اين كار تغيير رنگ محسوسي ديده نخواهد شد و RGB به‌طور كامل تبديل مي‌شود. در هر حالت رنگي، با فشار دادن Ctrl + 2 مجموعه كانال تركيبي خود را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

تصوير نهايي فوق‌العاده نيست؛ اما مقايسه قبل و بعد تفاوت بسيار چشمگيري نشان مي‌‌دهد. تصوير به‌روزشده ما (در سمت راست) داراي بافت پوستي بسيار غني‌تري است و به انديشه متخصصين نمي‌رسد تقريباً ۲۰۰۰ درصد از تصويري با عرض ۱۵۰ پيكسل بزرگ‌تر شده باشد.

افزايش كيفيت تصوير در فتوشاپ با فيلتر High Pass

اگر به‌دنبال روشي هستيد كه پس از بزرگنمايي به تصوير آسيب نزند و كيفيت آن را به طرز چشم‌گيري افزايش ندهد، فيلتر High Pass فتوشاپ براي همين كار است. با افزايش وضوح مي‌توان كيفيت تصاوير را بيشتر كرد؛ زيرا با اين كار جزئيات عكس بيشتر از قبل ديده مي‌شوند. روش‌هاي زيادي براي انجام اين كار وجود دارد؛ اما فيلتر High Pass Photoshop CC به دليل مخرب نبودن مورد علاقه متخصصان زيادي است.

زيبايي روش مذكور اين است كه مي‌توانيد فيلتر را به‌عنوان يك ماسك لايه اعمال كنيد؛ بنابراين در واقع در پيكسل‌هاي لايه پايه دستكاري نمي‌كنيد. اين همچنين بدان معني است كه مي‌توانيد ماسك لايه را روي تصوير رنگ‌آميزي كنيد تا مناطق خاصي كه نياز به وضوح دارند مشخص شوند و از ايجاد لكه‌هاي ناخواسته‌ جلوگيري كنيد. همچنين مي‌توانيد مقدار اين فليتر را با استفاده از گزينه‌هايي كه پيش‌ روي شما قرار مي‌گيرند، تغيير بدهيد.

يك فيلتر High-pass بسازيد

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

تصوير خود را در Photoshop CC باز كنيد و Ctrl + J را فشار بدهيد تا لايه پس‌زمينه كپي شود؛ ما عنوان آن را به High Pass تغيير مي‌دهيم. به نوار منو برويد و Filter> Other> High Pass را انتخاب كنيد. تصوير شما اكنون با يك پوشش خاكستري پوشانده و پنجره High Pass ظاهر مي‌شود. براي انتخاب شعاع از نوار لغزنده استفاده كنيد. هرچه تعداد پيكسل‌ها بيشتر باشد، وضوح تصوير بيشتر خواهد شد. يك قاعده كلي مفيد اين است كه شعاع را به اندازه‌اي تنظيم كنيد كه بتوانيد طرح كلي تصوير را ببينيد. اين عدد به‌ندرت بالاي ۲ پيكسل قرار داده مي‌شود.

حالت لايه را تنظيم كنيد

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

براي حذف پوشش خاكستري و افزايش كنتراست طرح كلي تصوير مشخص‌‎شده توسط فيلتر High Pass، بايد از سه حالت تركيبي استفاده كنيد: نور ملايم (Soft Light) ، همپوشاني (Overlay) يا نور سخت (Hard Light). تغيير حالت به نور ملايم ظريف‌ترين نتايج و نور سخت شديدترين آن‌ها را حاصل مي‌شود. در اين ميان، حالت هم‌پوشاني چيزي در حد متوسط ارائه مي‌‌دهد. هنگامي كه حالت تركيبي مورد انديشه متخصصين را انتخاب كرديد، كل تصوير واضح‌تر به انديشه متخصصين مي‌رسد؛ اما براي جلوگيري از هرگونه ناهنجاري بصري و تميز نگه داشتن تصوير تا حد ممكن، بهتر است تنها مناطق خاصي از تصوير را واضح كنيد. براي انجام اين كار، بايد ماسك لايه ايجاد كنيد.

ماسك لايه‌اي ايجاد كنيد

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

درحالي‌كه در لايه High Pass هستيد، گزينه New Layer Mask را كه در زير بخش Layers يافت مي‌شود انتخاب كنيد. به نوار منو برويد و روي Edit>Fill كليك كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه منوي Fill روي Contents: Black ،Mode: Normal و Opacity: 100% تنظيم شده است. سپس دكمه OK را انتخاب كنيد. اكنون روي صفحه‌كليد «\» را بزنيد تا ماسك لايه‌اي نشان داده شود و اطمينان حاصل كنيد كه رنگ‌هاي پيش‌زمينه و پس‌زمينه روي سياه و سفيد پيش‌فرض تنظيم شد‌ه‌اند. رنگ پيش‌زمينه را روي سفيد قرار بدهيد و با استفاده از يك قلم نرم قسمت‌هايي كه مي‌خواهيد واضح شوند نقاشي كنيد. مي‌توانيد مقدار Opacity لايه را براي داشتن افكتي ظريف‌تر كاهش بدهيد.

اكنون كيفيت تصوير شما با استفاده از افكت High Pass افزايش پيدا كرده است.

افزايش كيفيت تايپوگرافي

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

در اين بخش قصد داريم يادگيري بدهيم كه چگونه كيفيت تايپوگرافي را افزايش بدهيد. به‌طور كلي، تايپوگرافي‌هاي بي‌كيفيت يكي از سخت‌ترين موارد براي اصلاح هستند. به‌عنوان مثال، در اين مقاله از نمونه‌اي استفاده شده كه عرض آن تنها ۱۰۰ پيكسل و داراي اشكالات بزرگ و محسوسي است.

مرجع متخصصين ايران

اندازه تصوير را به مقداري كه مورد انديشه متخصصينتان است تغيير بدهيد. در اينجا، ما اندازه را ۱۰ برابر افزايش مي‌دهيم و از تنظيمات Nearest Neighbor براي صاف نگه‌ داشتن لبه‌هاي آن استفاده مي‌كنيم. نگران نباشيد، در ادامه همه چيز بهتر مي‌شود.

تايپوگرافي ما در اين مرحله به انديشه متخصصين نمي‌رسد تفاوتي با قبل داشته باشد! بياييد ببينيم براي تغيير آن چه كاري از دستمان ساخته است.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

با رفتن به Filter> Gaussian Blur و استفاده از تنظيماتي كه لبه‌ها را بدون اينكه متن كاملاً ناخوانا شود تار مي‌كند، Gaussian Blur را اعمال كنيد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

مدل نهايي بايد چيزي شبيه به اين باشد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

اكنون مي‌خواهيم از يك لايه تنظيمات Thershold استفاده كنيم. روي آيكون نيم‌دايره سفيد و سياه در پنل لايه‌ها كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

مطمئناً نمونه نهايي فوق‌العاده نيست؛ اما از آن تايپوگرافي كه ابتداي كار ديديم بهتر است. اگر قصد داريد كيفيت بالاتر رود، بايد با قلم مخصوص و صبر بسيار شروع به ترميم عكس كنيد. روشي كه يادگيري داديم مي‌تواند براي افرادي كه زياد با تايپوگرافي سروكار و اغلب به نسخه‌هاي كيفيت پايين دسترسي دارند،‌ بسيار كارآمد باشد.

مرجع متخصصين ايران افزايش كيفيت تصوير با فتوشاپ

برنامه هاي متخصصدي افزايش كيفيت عكس

اكنون زمان آن رسيده است كه چند نرم‌افزار جذاب و قدرتمند را كه مي‌توانند در اين مسير به شما كمك كنند در مقاله بگنجانيم.

در ادامه چهار نرم‌افزار براي افزايش كيفيت تصاوير معرفي مي‌شوند.

Photo Acute Studio

اگر تصويري قديمي داريد كه مي‌خواهيد آن را با كيفيت بالاتر چاپ كنيد، Photo Acute Studio آماده است به شما كمك كند. حتي اگر چندين عكس با موبايل هوشمند ثبت كرده‌ايد اما بنا به دلايل مختلف آن چيزي نيستند كه مي‌خواسته‌ايد، بازهم اين نرم‌افزار به درد مي‌خورد. فرقي نمي‌كند عكاس حرفه‌اي هستيد يا آماتور، همه مي‌توانند از Photo Acute Studio استفاده كرده و كيفيت تصاوير را بالا ببرند.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

از بهترين قابليت‌هاي اين نرم‌افزار مي‌توان به حذف نويز، افزايش كيفيت تصوير، حذف قسمت‌هاي دلخواه، افزايش كيفيت هم‌زمان مجموعه‌اي از عكس‌ها و موارد اين‌چنيني اشاره كرد.

Light Image Resizer

تمامي نرم‌افزارهاي ويرايش عكس، قابليت تغيير اندازه را ارائه مي‌دهند؛ اما متأسفانه همه آن‌ها امكان تغيير سايز تصوير بدون افكت كيفيت را براي متخصصان فراهم نمي‌كنند. ممكن است اين ويژگي در آن‌ها تعبيه شده باشد؛ اما به دليل پيچيده بودن هر كسي نتواند استفاده كند.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

Light Image Resizer نرم‌افزاري است كه با حجم كم آمده تا به افراد ياري بدهد و كار كردن با آن نسبت به ديگر گزينه‌ها آسان‌تر است. با استفاده از اين نرم‌افزار مي‌توانيد بدون افت كيفيت اندازه عكس را افزايش بدهيد. Light Image Resizer از فرمت‌هاي مختلفي از جمله JPG ،BMP ،PNG ،GIF ،TIFF ،JPEG همراهي مي‌كند. مي‌توان توسط اين برنامه به‌صورت گروهي زير تصاوير واترمارك گذاشت.

AKVIS Magnifier

اپليكيشن‌هاي مختلفي براي بزرگنمايي تصاوير توسعه يافته‌اند؛ اما همه آن‌ها نمي‌توانند امكاناتي كه AKVIS Magnifier دراختيار شما قرار مي‌‌دهد، ارائه بدهند. اين نرم‌افزار به‌صورت حرفه‌اي و بدون افت كيفيت، سايز عكس‌هاي شما را بزرگ مي‌كند. توسعه‌دهندگان AKVIS Magnifier از الگوريتم پيشرفته‌اي در آن استفاده كرده‌اند كه به نرم‌افزار كمك مي‌كند بدون ايجاد نويز يا تاري، تصاوير را بزرگ كند.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

از قابليت‌هاي جذاب اين برنامه مي‌تواند به افزايش رزولوشن، حذف اشكال لبه‌دار شدن عكس‌ها، امكان اعمال تغييرات دسته‌جمعي اشاره كرد. يكي از ويژگي‌هاي بسيار عالي AKVIS Magnifier اين است كه مي‌توان از آن به‌عنوان پلاگين فتوشاپ بهره برد.

Simply Good Pictures

يكي از بهترين گزينه‌هاي ممكن كه مي‌تواند به‌صورت تمام اتوماتيك كيفيت تصاوير را افزايش بدهد Simply Good Pictures است. اگر جزو آن دسته افرادي هستيد كه زمان كافي براي اعمال تنظيمات ندارد، اين نرم‌افزار بهترين انتخاب است؛ زيرا تمام مراحل بدون نياز به دخالت متخصص

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

Simply Good Pictures از جديدترين الگوريتم‌هاي موجود براي افزايش كيفيت عكس استفاده و تصوير نهايي را بهينه مي‌كند. فرقي نمي‌كند تصوير قديمي اسكن‌شده آلبوم خود را انتخاب كنيد يا عكسي كه اخيراً با موبايل هوشمند گرفته‌ايد، براي افزايش كيفيت كافي است آن را به نرم‌افزار ارائه بدهيد. البته درست است كه تمامي مراحل تنها با يك كليك انجام مي‌شود؛ اما تنظيمات خاصي وجود دارد كه در صورت نياز قابل تغيير هستند.

بالا بردن كيفيت عكس الكترونيك

دوربين‌هاي ديجيتال هميشه عكس را همان‌طور كه صحنه براي چشم به انديشه متخصصين مي‌رسد ثبت نمي‌كنند، بنابراين بهتر است آن تصاوير را ويرايش كنيد. تا به اينجاي مقاله به شما انواع اپليكيشن‌هاي مختلف براي افزايش كيفيت تصوير را معرفي كرديم و اكنون زمان آن فرا رسيده استكه به سراغ وب‌سايت‌هايي برويم كه مي‌توانند اين كار را به‌صورت الكترونيك براي شما انجام دهند.

مهم نيست آماتور هستيد يا عكاس حرفه‌اي، بايد تصاوير خود را ويرايش كنيد. افكت‌هاي ساده‌اي مانند تغيير نور و كنتراست مي‌توانند كمك زيادي كند. اما فتوشاپ براي همه مناسب نيست، بنابراين اجازه بدهيد يكي از اين نرم‌افزارهاي وب هوشمند و خودكار كارهاي سنگين ويرايش را انجام بدهد.

در ادامه پنج وب‌‎سايت مفيد و متخصصدي را به شما معرفي مي‌كنيم كه مي‌توانند به‌راحتي كارهاي مربوط به ويرايش تصاوير و افزايش كيفيت آن‌ها را انجام دهند.

Let’s Enhance

Let's Enhance چيزي جز جادو نيست. اگر تصويري با وضوح كم داريد و مي‌خواهيد آن را باكيفيت كنيد، Let's Enhance مي‌تواند بدون ايجاد پيكسل يا نويز اين كار را انجام بدهد. اين جادو با هوش مصنوعي يادگيري ماشيني Let's Enhance اتفاق مي‌افتد. وب‌سايت مذكور عكس شما را تجزيه و تحليل مي‌كند و مي‌فهمد كه تصوير چيست و سپس بدون آسيب‌ زدن به تصوير وضوح آن را افزايش مي‌‌دهد. راز عملكرد هوش مصنوعي Let’s Enhance اين است كه پيكسل‌هاي مناسب را به جزئيات تصوير بزرگنمايي‌شده اضافه مي‌كند تا نتيجه مطلوب حاصل شود. در نهايت به عكسي واقعي با رزولوشن بالاتر از نسخه كوچك قبلي خود دسترسي خواهيد داشت.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

وب‌سايت Let’s Enhance هنگام آپلود عكس به شما توكن مي‌‌دهد؛ زيرا محدوديتي در مقدار سرورهاي آن وجود دارد. آماده باشيد حدود يك يا دو ساعت براي دستيابي به تصوير نهايي منتظر بمانيد.

Fotor

Fotor بيشتر به‌عنوان يكي از نرم‌افزارهاي دسكتاپ براي استفاده از فيلترهاي شبيه اينستاگرام شناخته مي‌شود؛ اما امكانات بسيار بيشتري در آن وجود دارد. به‌عنوان يك نرم‌افزار ويرايش عكس الكترونيك، دكمه‌اي به نام One Tap Enhance براي بهبود تصاوير شما به آن اضافه شده است.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

مي‌توانيد تصويري را از هاردديسك يا ازطريق دراپ‌باكس، فيسبوك يا هر لينك ديگري در وب بارگذاري كنيد. پس از آنكه تغييرات لازم تنها با زدن يك دكمه اعمال شد، از گزينه Compare براي ديدن قبل و بعد تصوير خود استفاده كنيد. با اين كار مي‌توانيد تغييرات اعمال‌شده را مشاهده كنيد و تفاوت را متوجه شويد.

Fotor ابزارهاي زيادي براي جذاب‌تر كردن تصوير دارد. گزينه‌هاي مختلفي در بخش Basic و Fine-Tune وجود دارد كه مي‌توانيد به وسيله آن‌ها تنظيماتي مانند روشنايي و نوردهي را تغيير بدهيد. پس از اصلاحات لازم در اين بخش،‌ مي‌توانيد گزينه‌هاي ديگر را نيز امتحان كنيد.

Improve Photo

همه وب‌سايت‌هاي افزايش كيفيت عكس كه تنها با يك كليك كار مي‌كنند، معمولاً داراي تنظيمات مشابهي هستند و تفاوت،‌ سطح اجراي فرايند است. بر خلاف ساير موارد، Improve Photo به شما امكان انتخاب دو سطح تصوير پيشرفته مي‌‌دهد.

اكنون با مثالي فرايند انجام اين كار را توضيح مي‌دهيم. عكسي را تصور كنيد كه روشنايي آن با يك كليك ۷۵ درصد افزايش يافته است. حال همان تصوير را تصور كنيد كه ۴۵ درصد روشنايي آن بيشتر شده است. اگر مي‌توانستيد نتيجه نهايي هر دو را ببينيد، مطمئناً نمونه‌ي بهتر را انتخاب مي‌كرديد و بين دو نسخه مختلف حق انتخاب داشتيد. اين همان ويژگي است كه Improve Photo ارائه مي‌‌دهد و آن را از رقبا متمايز مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

اين قابليت به‌ويژه براي تصاوير صورت انسان مفيد است. به‌عنوان مثال كك‌ومك صورت چيزي نيست كه بخواهيد آن را حذف كنيد اما اين وب‌سايت‌هاي اصلاح‌كننده حتي اين بخش را از بين مي‌برند. اما در اين ميان، Improve Photo به شما امكان مي‌‌دهد عكسي را انتخاب كنيد كه به انديشه متخصصين شما بهتر است.

Enhance Pho.to

مانند ساير ويرايشگران عكسي كه تاكنون معرفي شدند، Enhance Pho.to كار خود را به‌خوبي انجام مي‌‌دهد؛ اما چيزي ارائه مي‌‌دهد كه بقيه نمي‌كنند: سفارشي‌سازي.

نرم‌افزار اين وب‌سايت به رايج‌ترين اشكالات عكس‌هاي بد حمله مي‌كند و كارهاي زير را انجام مي‌‌دهد:

  • تصحيح نور
  • تيرگي‌زدايي
  • دماي رنگ
  • تنظيم مقدار اشباع رنگ
  • كاهش نويز
  • از بين بردن قرمزي چشم

به‌عنوان متخصص مي‌توانيد قبل از استفاده از قابليت بهبوددهنده تصوير اين وب‌سايت، هركدام از اين افكت‌ها را كه براي تصوير نهايي خود نياز داريد انتخاب كنيد. به‌طور پيش‌فرض، Pho.to تصوير را تجزيه و تحليل مي‌كند و بهترين فيلترها را براي استفاده پيشنهاد مي‌‌دهد؛ اما بعد از آن حق انتخاب و شخصي‌سازي فايل نهايي را داريد. به‌عنوان مثال، مي‌توانيد به Enhance Pho.to بگوييد به قرمزي چشمان سوژه كاري نداشته باشد.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

در اين وب‌سايت نيز مي‌توانيد تصوير بهبوديافته را با نسخه نهايي مقايسه و آن را دانلود كنيد. همه اين ويژگي‌ها توسط يك وب‌سايت رايگان ويرايش عكس الكترونيك ارائه مي‌شود.

PinkMirror

برخلاف ساير نرم‌افزارهاي اين مجموعه، PinkMirror فقط روي صورت تمركز دارد. بنابراين اگر تصوير مورد انديشه متخصصين شما يك سلفي است كه مي‌خواهيد آن را بهبود ببخشيد، وب‌سايت PinkMirror به شما امكان مي‌‌دهد اين كار را به بهترين شكل ممكن انجام بدهيد.

مرجع متخصصين ايران سايت و نرم افزار افزايش كيفيت تصوير

پس از بارگذاري عكس، ابتدا بايد با استفاده از قابليت ماسك تمامي نقاط صورت را مشخص كنيد. سپس PinkMirror مجموعه‌اي از فيلترها مانند را براي صاف شدن پوست، سفيد شدن دندان‌ها، كاهش قرمزي چشم و ... را اجرا خواهد كرد. پس از اتمام كار، مي‌توانيد تصوير را به‌راحتي دانلود كنيد؛ اما واترمارك سفيد PinkMirror در گوشه پايين سمت چپ ديده خواهد شد. براي داشتن تصويري بدون واترمارك بايد هزينه بپردازيد، البته شايد بتوانيد آن را برش بدهيد و حذف كنيد.

در نهايت چند وب‌سايت ديگر نيز به‌صورت فهرست معرفي مي‌كنيم كه مي‌توانيد توسط هر كدام از آن‌ها كيفيت تصوير خود را افزايش بدهيد:

  • fotojet
  • photoenlarger
  • picturetopeople
  • imageenlarger
  • lunapic

كلام آخر

در اين مقاله روش‌هاي مختلفي از جمله استفاده از اپليكيشن و وب‌سايت به منظور افزايش كيفيت تصاوير معرفي شد. حتماً گزينه‌هاي ديگري براي انجام چنين كاري وجود دارند؛ اما ما سعي كرديم بهترين موارد را گردهم آوريم تا بتوانيد از آن‌ها استفاده كنيد. اميدواريم اين مقاله براي شما مفيد باشد.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • چگونه مي‌توان كيفيت عكس‌هاي قديمي را بالا برد؟

    كيفيت عكس‌هاي قديمي را مي‌توان به‌وسيله اپليكيشن‌هاي مبتني‌بر هوش مصنوعي بهبود داد. برخي از معروف‌ترينِ اين اپليكيشن‌ها عبارت‌اند از Remini و AirBrush كه براي سيستم عامل‌هاي اندرويد و iOS دردسترس است.

  • چگونه مي‌توان به‌وسيله فتوشاپ كيفيت تصاوير را افزايش داد؟

    فتوشاپ به‌عنوان يكي از قدرتمندترين نرم‌افزارهاي ويرايش عكس با ابزارهاي متنوعي عرضه مي‌شود كه مي‌تواند به‌بهبود كيفيت تصاوير يا متون كمك شايان ذكري كند. با توضيحاتي كه در مقاله آمده است مي‌توانيد كيفيت عكس‌هاي قديمي خود را تاحدزيادي افزايش دهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات