نكات كليدي يادگيري سئو سايت 2018

پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يادگيري سئو در سالهاي اخير به شدت مورد توجه ايرانيان قرار گرفته است به طوريكه بيش از ۵۰ درصد سايت‌هاي برتر ايران، بيشترين ورودي و فروش خود را مديون گوگل هستند.
تبليغات

از جمله اين سايت‌ها مي توان به ديجي كالا، ديوار، فارس نيوز و ... اشاره كرد. قطعا مي‌دانيد كه سئو سايت فقط براي سايت‌هاي بزرگ كارآمد نيست چراكه بسياري از سايت‌هاي قدرتمند كنوني مثل بيتوته، سيمرغ، نيوسئو، نشاط آوران و برترين ها از ابتدا با سئو پيشرفت كرده‌اند.

سئو فقط به معناي بهينه سازي سايت ها براي Google نبوده و شامل تمام موتورهاي جستجو مي شود. اما در ايران استفاده از گوگل به مراتب بيشتر از ساير موتورهاي جستجو است. موتورهاي نام آشنايي همچون Bing  وYahoo در كشورهاي ديگر بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند كه البته بايد اين نكته را نيز مطرح كنم كه بيش از 87% كل جستجوها در دنيا از طريق موتور جستجوگر گوگل اتفاق مي افتد.

سايت شما با قرار گرفتن در رتبه هاي اول گوگل با افزايش بيش از ۱۰ برابري فروش مواجه خواهد شد كه شايد باوركردني نباشد اما كساني كه تجربه كرده اند مي‌دانند قدرت سئو سايت حتي از اين هم بيشتر است. بهينه سازي شبكه اجتماعي ها براي گوگل شايد سخت و زمان بر باشد اما بايد بدانيد كه واقعا اين مسئله بسيار ارزشمند و پربازده است. البته اين ۱۰ برابر در طولاني مدت به صدها برابر تغيير مي‌كند ...

اگر من خودم را جاي شما بگذارم اين سوال در ذهنم پديدار مي شود:

   با توجه به هزينه و زمان بهبود روند سئو سايت چه تضميني براي رسيدن به هدف وجود دارد؟

 اما پاسخ امير قمصري: اين سوال را بارها شنيده و پاسخ داده‌ام. نگراني شما كاملا طبيعي است. بگذاريد پاسخ شما را با يك مثال واقعي بدهم. دو سال قبل در يك شركت فروشنده خدمات الكترونيكي حضور پيدا كردم. من در آن جلسه به هيئت مديره گفتم شما اگر بر روي سئو سايت و يادگيري سئو كاركنان خود سرمايه گذاري كنيد در عرض يك سال فروشتان حداقل ۱۰ برابر مي‌شود. چندين نفر ناگهان شروع كردند به خنديدن و گفتند "ما با اين همه تجربه و ... نتوانستيم حتي دو برابر كنيم درآمدمان را؟!!" آن روز گذشت و يك هفته بعد مدير سايت آن شركت تماس گرفت و گفت من با مسئوليت خودم هزينه هاي سئو رو پرداخت مي كنم و مي دونم چيزي كه شما گفتيد امكان پذير است ... پروژه شروع شد و يك سال بعد، ارديبهشت ماه بود كه همون مدير سايت تماس گرفت گفت "مي‌شود خواهش كنم مارا از لينك يك برداريد، آنقدر تماس ها زياد شده كه نمي توانيم پاسخگو باشيم!!!" بنده هم گفتم "والا من به گوگل زنگ نزدم شما را  بالا بياورد كه حالا زنگ بزنيم بيارورد پايين (با خنده و شوخي زياد)"

آن شركت حالا ديگر هيچ فروشگاهي در دنياي واقعي براي خدماتش ندارد و تمام تمركزش را روي فروش اينترنتي و سئو سايت قرار داده است.

مرجع متخصصين ايران سئو

امير قمصري به عنوان متخصص كارشناس و مشاور سئو؛ اين كار را براي برندهاي بزرگي انجام داده است و ۱۴ سال تجربه خود در اين زمينه را راهي مطمئن براي يادگيري سئو و بهبود شرايط كسب و كار اينترنتي تمام شبكه اجتماعي‌ها مي داند.

به گزارش ويرلن؛ گوگل روز به روز هوشمندتر مي‌شود و با رونمايي از الگوريتم هايي مثل RankBrain، Fred، Penguin و Panda نشان مي‌دهد هرگز از فعاليت و پيشرفت دست برنخواهد داشت و از طرفي هم به متخصص كارشناسان سئو و علاقه مندان اين علم پيچيده اميد مي دهد كه راهي را انتخاب كرده‌اند كه هرگز قديمي نخواهد شد و پاياني براي آن نيست.

امروزه گوگل با رونمايي از بروزرساني RankBrain نشان داده است كه به شدت بر روي محتوا و سورس متخصصپسند تمركز دارد و همانطور كه همواره گفته است باز هم فرياد مي زند كه سايت خود را براي متخصصان بهينه كنيد تا گوگل سايت شما را دوست داشته باشد و دقيقا اينجاست كه مشخص مي شود يادگيري سئو چقدر براي شما مفيد است.

استفاده از فايل‌هاي صوتي و ويدئويي در بخش توليد محتوا به شدت در بهبود رتبه در گوگل تاثيرگذار شده است تا حدي كه پيش بيني مي شود تا سال 2020 بازديد ويدئوها در گوگل به بيش از ۸۵٪ برسد.

چند نكته بسيار مهم و جديد سئو سايت هديه امير قمصري به شما:

  • از ۱۰۰ درصد كل SEO حدود ۳۰درصد مربوط به توليد محتوا و سئو محتوا است (دقت كنيد كه بايد هر دو باهم باشند)، حدود ۳۰ درصد بك لينك، حدود ۱۰ درصد بهينه سازي سايت و ۳۰ درصد باقيمانده هم ساير موارد تاثيرگذار در بهبود سئو سايت است.
  • بهينه‌سازي ساختار لينك هاي داخلي براي انتقال اعتبار و رنك صفحات قوي به صفحات ضعيف، يكي از روش‌هاي استاندارد سئو كردن صفحه بوده است. اما مسئله اي كه اهميت دارد اين است كه تعداد مناسبي از لينك ها را در صفحه درج كنيم تا به تجربه متخصصي آسيبي وارد نشود.
  • استفاده از لينكهاي دائمي و مرتبط به جاي لينك‌هاي موقتي و بي‌كيفيت آنچنان مهم شده است كه عدم دقت به آن مي‌تواند سايت شما را به شدت جريمه كند؛ در حدي كه شايد باورتان هم نشود ... پس بر روي اين مورد اصلا ريسك نكنيد.
  • مهمترين نكته در سئو محتوا آن است كه تشخيص دهيد عبارت كليدي و اصلي محتواي شما چيست. اين عبارت بايد به صورت همزمان در عنوان، محتوا، توضيحات سئو و آدرس صفحه وجود داشته باشد و البته چگالي آن نسبت به ساير عبارت هاي كليدي در محتوا بيشتر باشد.
  • در حال حاظر مهم ترين نكته در مباحثه بهينه سازي سورس شبكه اجتماعي ها براي گوگل، استفاده از كدهاي AMP است كه قطعا دير يا زود اجباري خواهد شد. در آينده (كه پيش‌بيني مي‌شود سال 2020 باشد) گوگل فقط سايت‌هايي را در جستجوهاي موبايلي نمايش خواهد داد كه نسخه AMP آنها فعال باشد.
  • از لينك دادن به سايت‌هاي بزرگ، باكيفيت و مرتبط نترسيد كه اين مهم به شما به راحتي كمك مي‌كند تا افزايش رتبه داشته باشد.
  • همواره در جريان الگوريتم هاي جديد گوگل قرار بگيريد و بدانيد بسياري از اوقات اين سايت شما نيست كه برايش اشكالي پيش آمده و افت رتبه داشته است بلكه سايت‌هاي ديگر هستند كه در زمينه سئو سايت براساس الگوريتم هاي جديد پيشرفت‌هايي داشته‌اند كه شما از آن غافل بوده‌ايد.

در سايت نيوسئو يادگيري سئو رايگان ارائه مي‌گردد تا افراد علاقه‌مند به اين عرصه بتوانند دانش خود را در زمينه سئو، لحظه به لحظه بهبود بخشند و از آن در كسب و كار اينترنتي خود استفاده كنند. اين يادگيري ها به چند حالت جزوه رايگان يادگيري سئو، فيلم يادگيري سئو و متون يادگيري سئو ارائه شده است.

در اين مقاله  و البته در سايت نيوسئو، امير قمصري به شما نكات كليدي مهمي را يادگيري داده است و معتقد است سئو علمي نيست كه منحصر به گروه خاصي از مردم باشد و بايد همه وب مسترها و صاحبان كسب و كار اينترنتي آن را به خوبي فرا گيرند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات