لپ تاپ گيمينگ آن قدرها هم گران نيست، اگر هوشمندانه انتخاب كنيد

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لپ تاپ‌هاي مخصوص بازي بخش مهمي از سهم بازار لپ تاپ را براي توليدكنندگان به ارمغان آورده‌اند. اين لپ‌تاپ‌ها مدت‌ها است كه طرفداران خاص خود را در بين متخصصان لپ‌تاپ دارند و مخاطباني فراتر از شيفتگان بازي‌هاي كامپيوتر دارند.
تبليغات

اگر در بازار به دنبال يك لپ تاپ گيمينگ بگرديد با گزينه‌هاي بسيار زيادي رو‌به‌رو خواهيد شد. ارزش اين لپ‌تاپ‌ها نيز بسيار متنوع است و اين موضوع در نهايت خريداران را دچار سردرگمي مي‌كند. حتي اگر اهل بازي‌هاي كامپيوتري نيستيد، ممكن است انتخاب يك لپ‌تاپ گيمينگ به سود شما باشد؛ چراكه اغلب اين لپ‌تاپ‌ها از كيفيت ساخت بالاتري نسبت به لپ‌تاپ‌هاي متوسط موجود در بازار برخوردارند. يك لپ تاپ گيمينگ از بهترين سخت‌افزار موجود در زمان ساخت بهره مي‌برد و در نتيجه مدت‌زمان بيشتري طول مي‌كشد تا از رده خارج شود و شما نياز به يك لپ‌تاپ ديگر داشته باشيد.

 يك ضرب المثل انگليسي مي‌گويد «ما آنقدر پولدار نيستيم كه جنس ارزان بخريم». همين موضوع در رابطه با خريد لپ تاپ گيمينگ براي متخصصاني كه اهل بازي‌هاي كامپيوتري نيستند مي‌تواند مورد توجه قرار بگيرد. سخت افزارهاي كامپيوتري به صورت روزافزون پر‌قدرت‌تر مي‌شوند و نرم افزار‌هاي كامپيوتري نيز از ظرفيت‌هاي اضافه شده استفاده‌ي بيشتري مي‌كنند. اين موضوع به اين معني است كه نرم افزارهاي جديد به منابع سخت افزاري بيشتري نياز پيدا خواهند كرد و در چنين شرايطي لپ تاپ‌هايي كه از سخت افزارهاي ميان رده استفاده مي‌كنند ممكن است پس از مدت كوتاهي ديگر نتوانند پاسخگوي نياز شما باشند. پس مي‌توان اينطور به موضوع نگاه كرد كه آيا به جاي اين كه سه سال ديگر بخواهيد يك لپ تاپ ديگر بخريد بهتر نيست كه همين الان لپ تاپي را انتخاب كنيد كه تا سال‌ها پاسخگوي نيازتان باشد؟ همچنين از آنجا كه لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ به صورت ويژه براي اجراي بازي‌هاي مختلف كامپيوتري ساخته شده‌اند معمولا از كيفيت صدا و صفحه‌نمايش بهتري نسبت به لپ‌تاپ‌هاي معمولي برخوردارند.

با چه بودجه‌اي مي‌توان يك لپ‌تاپ گيمينگ همه فن حريف تهيه كرد؟

آيا فكر مي‌كنيد براي خريد يك لپ تاپ گيمينگ بايد هزينه‌ي خيلي زيادي متحمل شويد؟ شايد بهتر باشد پيش از انتخاب لپ تاپ، اجزاي آن را مورد مطالعه قرار بدهيد.

كارت گرافيك مناسب لپ تاپ گيمينگ: مهم‌ترين سخت‌افزار در يك لپ تاپ گيمينگ كارت گرافيك يا پردازنده‌ي گرافيكي است. هرچه پردازنده‌ي گرافيكي لپ تاپ قدرتمندتر باشد ارزش بيشتري خواهد داشت، در نتيجه اگر مي‌خواهيد خريد هوشمندانه‌اي داشته باشيد بايد دقيقا فكر كنيد كه به چه كارت گرافيكي نياز داريد تا پول اضافه بابت چيزي كه به آن نياز نداريد نپردازيد.

 در حال حاضر كارت گرافيك ‌GEFORCE GTX1050 يكي از اقتصادي‌ترين كارت گرافيك‌هاي موجود در بازار است كه به خوبي از عهده‌ي اجراي تمامي بازي‌هايي كه تاكنون عرضه شده‌اند برمي‌آيد. در اين ميان مي‌توان به بازي‌هاي Call of duty: WWⅡ و Assasin's Creed: Origins و Resident Evil 7 اشاره كرد كه در ليست بهترين بازي‌هاي انتخاب‌شده در مجله‌ي Forbes هستند.

 

پردازنده مناسب لپ تاپ گيمينگ: پس از انتخاب كارت گرافيك به سراغ پردازنده برويد. يك پردازنده‌ي core i5 نسل هفتم اينتل به خوبي از عهده‌ي اجراي تمامي بازي‌هاي كامپيوتري كه تا الان عرضه شده‌اند بر خواهد آمد. تركيب يك كارت گرافيك GEFORCE GTX1050 و پردازنده‌اي از اين مدل اقتصادي‌ترين گزينه را به شما مي‌دهد كه به راحتي مي‌توانيد با استفاده از آن هر بازي كامپيوتري كه فكرش را بكنيد روي لپ تاپ گيمينگ خودتان اجرا كنيد. اما اگر محدوديت چنداني در بودجه نداريد بهتر است كه سراغ پردازنده‌هاي core i7 نسل هفتم اينتل برويد. به اين صورت تا سال‌ها خيالتان راحت خواهد بود كه براي انجام هيچ كاري اشكالي نخواهيد داشت.

مرجع متخصصين ايران شهر فافا

 حال برگرديم به همان سوال ابتدايي. بالاخره چقدر بايد هزينه كنيد تا بتوانيد با خيال راحت از همه‌ي بازي‌هاي كامپيوتري روز لذت ببريد؟ در حال حاضر لپ‌تاپ‌هاي مناسب بازي با ارزش‌هايي از حدود ۴ تا ۱۴ ميليون تومان در بازار وجود دارند.در اين ميان انتخاب‌هاي اقتصادي نيز وجود دارند كه مي‌توانند به خوبي نيازهاي شما علاقه‌مندان به بازي‌هاي كامپيوتري با بودجه‌ي محدود را برطرف كنند، آن هم بدون اينكه لازم باشد قيد هيچ بازي سنگيني را بزنيد. پس خيالتان راحت باشد كه حتي اگر نتوانيد هزينه‌ي خيلي زيادي را بابت لپ‌تاپ گيمينگ بپردازيد همچنان مي‌توانيد از جديدترين بازي‌هاي كامپيوتري لذت ببريد. فقط كافي است هوشمندانه انتخاب كنيد.

بياييد يك لپ‌تاپ قدرتمند و اقتصادي انتخاب كنيم

از آنجا كه پردازنده‌ي گرافيكي مهم‌ترين قسمت يك لپ‌تاپ گيمينگ است، بياييد اول پردازنده‌ي گرافيكي را انتخاب كنيم و با توجه به كارت گرافيك انتخاب‌شده به لپ تاپ‌هاي گيمينگ مناسب برسيم. در حال حاضر معقول‌ترين انتخاب، پردازنده‌هاي گرافيكي GEFORCE GTX1050 و GEFORCE GTX1050Ti هستند كه GEFORCE GTX1050Ti عملكرد بهتري دارد. همان طور كه گفته شد اين كارت گرافيك به خوبي از عهده‌ي اجراي جديدترين بازي‌هاي كامپيوتري برمي‌آيد. پس از جستجو در بين لپ‌تاپ‌هاي موجود در بازار سه مدل لپ‌تاپ گيمينگ ايسوس را كه از محبوب‌ترين توليدكننده‌هاي لپ‌تاپ گيمينگ است به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه هر سه لپ‌تاپ از كارت گرافيك GEFORCE GTX1050Ti بهره برده‌اند.

 لپ‌تاپ ايسوس FX553VE FY439 - اقتصادي‌ترين پيشنهاد

يكي از اقتصادي‌ترين پيشنهادهايي كه امكان اجراي هر بازي كامپيوتري سنگيني را به شما مي‌دهد، لپ‌تاپ ايسوس FX553VE FY439 است. اين لپ‌تاپ از پردازنده‌ي اينتل corei5 7300HQ برخوردار است و علاوه بر اجراي انواع بازي‌هاي كامپيوتري براي اجراي انواع نرم‌افزارهاي مهندسي و محاسباتي نيز مناسب است. لپ‌تاپ گيمينگ ايسوس FX553VE علاوه بر علاقه‌مندان به بازي‌هاي كامپيوتري به متخصصاني كه به دنبال يك لپ‌تاپ قدرتمند مناسب انواع متخصصي‌ها مي‌گردند نيز پيشنهاد مي‌شود. به لطف فناوري wide-angle ايسوس، صفحه نمايش اين لپ‌تاپ زاويه گسترده‌اي را پوشش مي‌دهد و كيفيت نور و رنگ تصوير تحت تاثير زاويه ديد شما نسبت به نمايشگر كاسته نمي‌شود. اين ويژگي در كنار بلندگوهاي قدرتمند و شفاف اين لپ‌تاپ باعث مي‌شود تماشاي فيلم با استفاده از آن به تجربه‌ي دلنشيني تبديل شود. همچنين قرار گرفتن پردازنده‌‌ي مركزي و پردازنده‌ي گرافيكي قدرتمند در كنار هم در اين دستگاه به شما اين فرصت را مي‌دهد كه بتوانيد براي تدوين ويدئو و انواع كارهاي گرافيكي و طراحي سه بعدي نيز از اين لپ‌تاپ به راحتي استفاده كنيد. از ديگر ويژگي‌هاي اين لپ‌‌تاپ برخورداري از ۱۲ گيگابايت حافظه‌ي رم و هارد ديسك به ظرفيت ۱ ترابايت است.

مرجع متخصصين ايران شهر فافا

لپ‌تاپ ايسوس FX553

 

لپ‌تاپ ايسوس FX553VE FY444 - با پردازنده‌ي core i7 اينتل خيالتان راحت باشد

اگر مي‌توانيد قدري بيشتر هزينه كنيد همان لپ‌تاپ ايسوس FX553 را با مشخصاتي قدرتمندتر به شما پيشنهاد مي‌كنيم. لپ‌تاپ FX553VE FY444 كاملا مشابه مدل پيشنهادي قبلي است با اين تفاوت كه از پردازنده‌ي قدرتمندتر Intel CORE i7 7700HQ در آن استفاده شده است و حافظه رم آن ۱۲ گيگابايت است. اين مدل علاوه بر هارد ديسك ۱ ترابايت به ۱۲۸ گيگابايت حافظه‌ي SSD نيز مجهز است كه با استفاده از آن مي‌تواند سريع‌تر روشن شود و همچنين سيستم‌عامل و نرم‌افزارهايي كه روي حافظه‌ي SSD نصب شده‌اند سريع‌تر اجرا خواهند شد. بهره‌مندي از پردازنده‌ي corei7 باعث مي‌شود تا مدت‌ها خيالتان راحت باشد كه اين لپ‌تاپ قديمي نخواهد شد و انجام هيچ كاري از توانش خارج نخواهد بود. همچنين بعضي از بازي‌هاي كامپيوتري را با تنظيمات با كيفيت‌تري نسبت به مدل قبلي كه از پردازنده‌ي corei5 استفاده مي‌كند روي اين لپ‌تاپ مي‌توانيد اجرا كنيد. آن دسته از متخصصان كه قصد دارند از لپ‌‌تاپ براي تدوين ويديو استفاده كنند نيز بهتر است كه به سراغ اين مدل بيايند تا سريع‌تر بتوانند اين كار را انجام دهند.

لپ‌تاپ ايسوس GL553VE FY437 - از سري G، لپ تاپ‌هاي حرفه‌اي گيمينگ ايسوس

 و در نهايت لپ‌تاپ ايسوسGL553VE FY437 از سري پر طرفدار GL شركت ايسوس را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. ايسوس حرفه‌اي‌ترين لپ‌تاپ‌هاي گيمينگش را در مدل‌هايي كه با حرف G شروع مي‌شود عرضه مي‌كند و اين لپ‌تاپ يكي از همان‌ها است. پردازنده‌ي مركزي و پردازنده‌ي گرافيكي GL553VE FY437 كاملا مشابه پيشنهاد قبلي است. تفاوت آن اما علاوه بر طراحي متفاوت و جذاب آن و كيفيت ساخت بالاتر، برخورداري از ۲۴ گيگابايت حافظه رم و هارد ديسك ۲ ترابايتي در كنار حافظه ssd با ظرفيت ۱۲۸ گيگابايت است. اين لپ‌تاپ از طراحي ظاهر گرفته تا سخت‌افزارهاي بهكاررفته در آن، ويژه‌ي شيفتگان بازي‌هاي كامپيوتري و گيمر‌هاي حرفه‌اي توليد شده است و لذت بازي كردن را دو چندان مي‌كند.

به عنوان يك علاقه‌مند به بازي‌هاي كامپيوتري احتمالا شما به محصولات ديگري نيز نياز داريد كه به طور ويژه براي گيمرها طراحي شده باشند. اين محصولات اعم از موس و كيبورد گيمينگ، گيم پد و يا حتي كنسول‌  بازي را مي‌توانيد از فروشگاه اينترنتي شهر فافا خريداري كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات