مهمترين معيارهاي خريد الكترونيك از يك فروشگاه اينترنتي معتبر

يك‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
امروزه خريد الكترونيك از يك فروشگاه اينترنتي، استفاده از تاكسي و يا پيك اينترنتي، سفارش الكترونيك غذا و ... بخشي از زندگي روزانه ما شده است.
تبليغات

مهمترين دليل استقبال روزافزون از اين خدمات اينترنتي هم علاوه بر سهولت استفاده، مزيت هاي اقتصادي است كه اين پلتفرم هاي اينترنتي براي ما فراهم مي آورند. اما در كنار مزيت‌هاي اين پلتفرم ها مواقعي نيز اشكالاتي براي برخي از ما پيش آمده كه شيريني آن را به كام ما تلخ نموده است. اما يك تجربه تلخ آيا به معناي آن است كه ديگر از اين خدمات استفاده نكنيم يا يك تجربه خوب به معناي آن است كه بدون توجه به اصول اوليه آن، تجربه خود را از ساير كسب و كارهاي اينترنتي نيز تكرار كنيم؟ بي شك پاسخ "خير" است.

در اين مقاله سعي داريم مهمترين نكات براي ثبت يك تجربه خوب خريد الكترونيك از يك فروشگاه اينترنتي معتبر را شرح دهيم. به راستي معيارهاي لازم براي تشخيص معتبر بودن يك فروشگاه اينترنتي كدامند و چگونه مي توان از بين فروشگاه هاي معتبر، بهترين خريد را انجام و از منافع اقتصادي بيشتري بهره‌مند گرديد؟

 دارا بودن مجوزهاي قانوني فعاليت

فروشگاه هاي معتبر اينترنتي مانند هر كسب و كار معتبر ديگري، براي شروع فعاليت نيازمند اخذ مجوز از مراكز و نهادهاي مرتبط قانوني مي باشند و بر همين اساس پس از اخذ مجوز، مراجع مختلف قانوني بر فعاليت آنها نظارت خواهند داشت. همين امر مي تواند اطمينان خاطري براي مشتريان اين كسب و كارها باشد، زيرا در صورت بروز هر گونه اشكال، خريداران مي توانند از طريق شكايت به مراجع ذي صلاح قانوني، مسائل و اشكالات خود را مطرح و پيگير حل اشكالات خود گردند، موضوعي كه براي فروشگاه هاي فاقد مجوز خيلي قابل پيگيري نمي باشد.

در حال حاضر كليه كسب و كارهاي الكترونيك و از جمله فروشگاه هاي اينترنتي، قبل از شروع فعاليت بايد بطور همزمان اقدام به دريافت مجوز از مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحاديه كشوري كسب و كارهاي مجازي نمايند. در پروسه دريافت مجوز كليه اطلاعات هويتي و مكاني متقاضي كسب و كار الكترونيك از طريق مراجع قانوني و نظارتي از جمله پليس اماكن مورد مطالعه قرار مي گيرد و صرفا زماني كه فرد حائز شرايط لازم باشد، مجوز به او اعطا خواهد شد. لذا عليرغم آنكه ذهنيت عموم بر آن است كه در يك فروشگاه اينترنتي، مكان فيزيكي وجود ندارد، كليه اطلاعات مرتبط با مديران و دفاتر كسب و كار اين فروشگاه هاي اينترنتي، به راحتي در دسترس است.

متاسفانه عدم توجه به دارا بودن مجوزهاي لازم براي فعاليت، يكي از اصلي‌ترين دلايل بروز اشكال براي خريداراني است كه در خريدهاي خود دچار اشكال شده‌اند و در بيشتر مواقع قابليت پيگيري قضايي نداشته و يا ارزش زماني براي پيگيري را ندارد. امروزه علاوه بر رشد فروشگاه هاي اينترنتي، شاهد رشد شديد عرضه كالا از طريق شبكه هاي اجتماعي نظير تلگرام و اينستاگرام هستيم كه تقريبا هيچكدام از آنها داراي مجوز فعاليت، مكان فيزيكي يا اطلاعات تماس نيست.

لذا يكي از مهمترين موارد براي مطالعه اعتبار يك فروشگاه اينترنتي، مطالعه دارا بودن مجوزهاي قانوني لازم است.

 تجربه خريد مشتريان يك فروشگاه

مرجع متخصصين ايران زنبيل

خوشبختانه امروزه با همگاني شدن اينترنت و شبكه هاي اجتماعي، افراد به راحتي تجربيات خود را در اختيار سايرين قرار مي دهند. پس با كمي سرچ در سايتها و شبكه‌هاي اجتماعي مي توان تجربيات افراد مختلف در خريد از فروشگاه هاي اينترنتي را مطالعه نمود. اين معيار نيز يكي از مهمترين معيارهاي كليدي براي انتخاب يك فروشگاه اينترنتي معتبر است.

 نكات مهم در هنگام خريد براي كسب حداكثر منفعت اقتصادي

پس از اينكه توانستيم از بين فروشگاه‌هاي اينترنتي، فروشگاه‌هاي معتبر را كه مشتريان آنها تجربه خوبي از خريد خود داشته اند، پيدا كنيم، براي كسب حداكثر منفعت اقتصادي لازم است كه نكات ديگري را نيز رعايت كنيم.

۱. اصالت كالا و گارانتي

امروزه به دليل افزايش رقابت حتي در بين فروشگاه هاي اينترنتي معتبر و شناخته شده، شاهد عرضه كالاهاي بدون گارانتي مي باشيم. بخشي از اين كالاهاي بدون گارانتي، كالاهاي قاچاق و برخي نيز عليرغم آنكه از مبادي قانوني وارد كشور شده، اما فاقد گارانتي يا خدمات پس از فروش معتبر مي باشند؛ لذا حتما هنگام خريد كالا حتي از فروشگاه هاي معتبر، اصالت كالا و گارانتي را مطالعه فرمائيد.

۲.ارزش كالا

يكي از مهمترين معيارها براي خريد از هر فروشگاهي، ارزش محصولات آن مي باشد. در شرايطي كه كالا و گارانتي آن يكسان است، قطعا خريد از فروشگاهي كه ارزشهاي بهتري ارائه مي نمايد، منطقي تر و اصولي تر است. متاسفانه برخي از فروشگاه هاي اينترنتي شناخته شده به همين دليل ارزشهاي خود را افزايش داده و منجر به نارضايتي خريداران الكترونيك گرديده اند.

۳. مدت زمان تحويل كالا

خريد اينترنتي عليرغم منافع و مزيت هاي زيادي كه دارد، زماني جذاب تر مي گردد كه در حداقل بازه زماني به دست ما برسد. متاسفانه زمان تحويل برخي از فروشگاه هاي اينترنتي به شدت افزايش يافته است و اين امر براي خيلي از خريداران اين فروشگاه هاي نارضايتي زيادي را ايجاد كرده است.

۴. خدمات پس از فروش

از آنجايي كه فروش پايان يك معامله نيست، خدمات پس از فروش ارائه شده توسط فروشگاه ها نيز مي تواند نقش مهمي در انتخاب يك فروشگاه اينترنتي داشته باشد. فرض كنيد بعد از خريد الكترونيك و دريافت كالا به هر دليلي با اشكالي مواجه شويد. در اينجاست كه اهميت خدمات پس از فروشي كه يك فروشگاه ارائه مي نمايد براي شما پررنگ مي‌گردد. لذا توجه به اين امر و مطالعه آن قبل از خريد توصيه مي‌گردد.

 حال كدام فروشگاه اينترنتي؟

مرجع متخصصين ايران زنبيل

مطالعه تك تك موارد فوق نشان مي دهد كه فروشگاه اينترنتي زنبيل به عنوان يكي از بزرگترين و معتبرترين فروشگاه هاي اينترنتي كشور مي تواند تجربه خوبي براي خريداران اينترنتي فراهم آورد. فروشگاه اينترنتي زنبيل علاوه بر دارا بودن مجوز از مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروانه كسب از اتاق اصناف تهران و اتحاديه كشوري كسب و كارهاي مجازي، يكي از اعضاي هيات مديره اتحاديه كشوري كسب و كارهاي مجازي و دبير اين اتحاديه است. مطالعه تجارب خريد اينترنتي مشتريان فروشگاه ها نيز نشان مي دهد خريداران آن نسبت به ساير فروشگاه ها داراي سطح بالاتري از رضايت مندي است. علاوه بر آن كليه كالاهاي عرضه شده در اين فروشگاه داراي گارانتي اصالت بوده و با گارانتي اصلي شركتي ارائه مي گردند. فروشگاه زنبيل تنها فروشگاه اينترنتي كشور بوده كه علاوه بر ارسال يك روزه سفارشات، امكان ارسال 3 ساعته سفارشات در شهر تهران را فراهم نموده است. در مباحثه خدمات پس از فروش، زنبيل تنها فروشگاه اينترنتي كشور مي باشد كه داراي 10 روز گارانتي خريد و چتر حمايتي در كل دوران گارانتي كالاها مي باشد.

و در نهايت از انديشه متخصصين ارزشي، زنبيل به راستي نسبت به ساير رقباي خود داراي مزيت مي باشد. مطالعه و مقايسه ارزش كالاهاي مختلف در بين تمام فروشگاه هاي اينترنتي معتبر نشان مي دهد كه زنبيل بهترين ارزش ها را ارائه نموده و علاوه بر آن خريدهاي انجام شده از خود را حتي تا 10 روز پس از خريد، گارانتي مي‌نمايد.

حال براي كسب اولين تجربه خوب خريد اينترنتي مي‌توانيد به فروشگاه اينترنتي زنبيل مراجعه فرمائيد و از كد تخفيف zoomit101 به ارزش 500 هزار ريال جهت اولين خريد اينترنتي لوازم خانگي بهره مند گرديد. مهلت استفاده از اين كد تخفيف صرفا تا 48 ساعت و تا پايان 15 آبان ماه است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات