گزارش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از نهمين رويداد صبح خلاق اصفهان

مرجع متخصصين ايران
نهمين رويداد صبح خلاق اصفهان، يكم شهريور در سالن حكمت اين شهر برگزار شد. اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به‌عنوان حامي رسانه‌اي، گزارشي از اين رويداد تهيه كرده است.
تبليغات

«صبح خلاق» رويدادي جهاني با محوريت خلاقيت است كه از سال ۲۰۰۸ و از شهر نيويورك شروع به كار كرد. تينا راث ايزنبرگ در آن زمان ايده‌ي ساده‌اي را مطرح كرد تا افراد گوناگون را در رويدادي با يك صبحانه‌ي رايگان به جمعي خلاقانه دعوت كند. صبح خلاق اكنون به‌صورت ماهانه در يك صبح جمعه در شهرهاي بسيار زيادي در سرتاسر جهان برگزار مي‌شود. اصفهان به‌عنوان سومين شهر ايران پس از تبريز و تهران، از آذرماه سال ۱۳۹۷ ميزبان رويداد صبح خلاق است و در شهريور امسال، به رويداد نهم رسيد.

ايده‌ي اصلي صبح خلاق، گردهم‌آهي و شبكه‌سازي افرادي است كه به خلاقيت اهميت مي‌دهند. برگزاركننده‌هاي اصلي اين رويداد جهاني مي‌گويند كه همه‌ي مردم جنبه‌هايي از خلاقيت دارند. از انديشه متخصصين آن‌ها رويدادي رايگان با هدف آشنايي افراد با ذهنيت‌ها و دغدغه‌‌‌هاي گوناگون، فرصتي براي تبادل ايده و گسترش خلاقيت خواهد بود. به‌همين دليل صبح خلاق در سرتاسر جهان به‌صورت رايگان برگزار مي‌شود و برگزاركننده‌هاي آن هم عموما جوانان داوطلب هستند.

در حال حاضر ۲۰۷ شهر در سرتاسر جهان ميزبان رويداد صبح خلاق هستند. رويدادهاي هر ماه در همه‌ي شهرها يك موضوع واحد دارد. هر شهر بسته به زمان عضويت در وب‌سايت جهاني صبح خلاق، امكان مطرح كردن ايده‌ي ماه را دارد. موضوع رويداد اين ماه صبح خلاق، عدالت (Justice) بود كه اصفهان هم مانند ديگر شهرهاي ميزبان، رويدادي را با موضوع مذكور برگزار كرد.

مرجع متخصصين ايران صبح خلاق اصفهان

نهمين رويداد صبح خلاق اصفهان در سالن حكمت باغ غدير اين شهر و با حمايت شهرداري اصفهان برگزار شد. شايان ذكر است به دليل رايگان‌بودن تمامي رويدادهاي صبح خلاق، در سرتاسر جهان سازمان‌هاي دولتي و خصوصي به‌عنوان حاميان مالي و رسانه‌اي به برگزاري رويداد كمك مي‌كنند. امين زماني، مدير تيم اجرايي صبح خلاق اصفهان، همين همكاري با سازمان‌هاي متعدد را يكي از چالش‌هاي اصلي رويداد دانست كه برخي اوقات اشكالاتي در روند اجرايي ايجاد مي‌كند.

روال هميشگي رويداد صبح خلاق اصفهان مانند همه‌ي رويدادهاي جهاني با شبكه‌سازي و صبحانه شروع مي‌شود. شركت‌كننده‌ها مانند ديگر رويدادهاي شبكه‌سازي برچسب‌هايي را روي لباس خود نصب مي‌كنند تا نام، شغل و علايق كاري خود را به ديگر افراد نشان دهند. شايد همين بخش شبكه‌سازي را بتوان مهم‌ترين جزء رويدادهاي رايگان اين‌چنيني دانست كه موجب گسترش جامعه‌ي خلاق در شهرها و مناطق مختلف مي‌شود. نكته‌ي جالب‌توجه در بخش شبكه‌سازي نهمين رويداد اصفهان، حضور گروه بوجزوه رايگان اين شهر بود كه با هدف اشتراك‌گذاري رايگان جزوه رايگان، قدمي در جهت گسترش جزوه رايگان‌خواني در شهر بر مي‌دارد. به‌علاوه ايستگاه همكاري نيز از چند رويداد قبل به بخش شبكه‌سازي صبح خلاق اصفهان اضافه شده است كه ارتباط بين كارجوها و كارفرمايان حاضر را تسهيل مي‌كند.

بخش بعدي رويداد صبح خلاق به سخنراني پيرامون موضوع جهاني ارتباط دارد. همان‌طور كه گفته شد موضوع عدالت، محور رويداد نهم صبح خلاق اصفهان بود. سيد امين تويسركاني، قاضي دادگستري و طنزپرداز به‌عنوان سخنران در اين رويداد حضور داشت.

مرجع متخصصين ايران صبح خلاق اصفهان

تويسركاني در سخنراني خود ابتدا اشاره‌اي به مفهوم عدالت داشت و آن را در عين سادگي، يكي از پيچيده‌ترين مفاهيم بشري خواند. از انديشه متخصصين او مفهوم عدالت از زمان اولين ارتباط‌هاي اجتماعي انسان‌ها متولد شده و درك تعريفي ثابت از آن، هميشه چالش‌برانگيز بوده است. تويسركاني با اشاره به همين چالش گفت كه همه‌ي مردم به عدالت علاقه‌مند هستند اما به تعداد همه‌ي آن‌ها، تعاريف گوناگوني از مفهوم اصلي وجود دارد.

سخنران نهمين رويداد صبح خلاق اصفهان در ادامه‌ي صحبت‌هايش اشاره‌اي به درك ناعدالتي داشت. از انديشه متخصصين او افراد در همه‌ي حالات زماني‌كه تحت ناعدالتي قرار بگيرند، آن را درك مي‌‌كنند. ازطرفي، زماني‌كه خود فرد عملي خلاف عدالت انجام دهد، متوجه آن نخواهد بود. به‌ بيان‌ ديگر همين حس هم به تعريف متفاوت مردم از عدالت باز مي‌گردد.

با توجه به چالش‌هاي بالا، وجود مرجعي براي تدوين و اجراي عدالت اجتماعي الزامي به انديشه متخصصين مي‌رسد. به‌همين دليل سازمان‌هاي قضايي در سرتاسر جهان وجود دارند كه جهت رفع چالش‌هاي عدالتي مردم فعاليت مي‌كنند. تويسركاني در بخش ديگري از صحبت‌هايش اجراي عدالت را از سوي سازمان‌ها امري هزينه‌بر و خشن دانست. از انديشه متخصصين او عدالت در بسياري مواقع بدون توجه به پيش‌نيازها و شرايط انساني اجرا مي‌شود. در اين‌ ميان مفهومي به‌نام انصاف وارد مي‌شود كه در انساني‌تر كردن احكام عدالتي، مؤثر خواهد بود. البته طبق گفته‌هاي تويسركاني، پياده‌سازي انصاف به عملكرد تك‌تك افراد بستگي دارد و سازمان‌هاي قضايي نقشي در آن ندارند.

مرجع متخصصين ايران صبح خلاق اصفهان

تويسركاني در پايان صحبت‌هايش به نياز جامعه به عدالت اشاره كرد. از انديشه متخصصين او افزايش عدالت در جامعه و رفتار عادلانه‌ي مردم نسبت به يكديگر، قابل ديكته از طريق قانون يا سازمان‌هاي اجرايي نيست. به‌ بيان‌ ديگر، تويسركاني اعتقاد دارد كه مردم بايد خودشان مفهوم عدالت را بيش‌ از پيش درك كنند و در رفتارها و چالش‌هاي اجتماعي به آن احترام بگذارند. درواقع بسياري از چالش‌هاي سيستم قضايي نيز به‌خاطر همين عدم درك و رعايت عدالت از سوي خود مردم ايجاد مي‌شود.

بخش پاياني رويداد صبح خلاق به ارائه‌هاي ۳۰ ثانيه‌اي اختصاص دارد كه در رويداد نهم اصفهان نيز به آن پرداخته شد. در اين بخش، افراد داوطلب موضوعي را براي سخنراني بسيار كوتاه ۳۰ ثانيه‌اي استفاده مي‌كنند تا با روشي خلاقانه در همين زمان كم، به انتقال تجربه بپردازند. شايان ذكر است، رويداد بعدي صبح خلاق اصفهان در ماه آبان برگزار مي‌شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات