مرجع متخصصين ايران

مطالعه لاجيتك كانكت

يك‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 10 دقيقه
لاجيتك كانكت يكي از بهترين راه‌حل‌هاي موجود براي برگزاري ويديو كنفرانس‌هاي گروهي است كه در ادامه به مطالعه عميق آن مي‌پردازيم.
تبليغات

وب‌كم‌ها سابقه‌ي طولاني در دنياي فناوري داشته و اولين نمونه‌ي آن‌ها بيش از ۲۰ سال پيش به بازار عرضه شده است. طي اين مدت شاهد بهبود گسترده‌ي اين دسته از محصولات در بخش‌هاي متنوعي بوده‌ايم؛ از افزايش كيفيت و رزولوشن تصاوير تا تجهيز به امكانات متنوعي براي متخصصد‌هاي مختلف. گرايش بيشتر متخصصان به انجام ويديو‌هاي تصويري باعث شده است تا شاهد تجهيز لپ‌تاپ‌ها، موبايل‌هاي هوشمند و حتي برخي از تلويزيون‌ها به دوربين‌هاي وب‌كم باشيم. 

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

با اين حال طي سال‌هاي گذشته با افزايش كسب و كار‌هاي نوين، كنفرانس‌هاي ويديويي از اهميت و استقبال بيشتري برخوردار شده‌اند. گفت‌و‌گو‌هاي الكترونيك تجاري به قابليت‌هاي بيشتري نسبت به وب‌كم‌هاي رايج بازار احتياج دارند كه نمونه‌هاي به كار رفته در لپ‌تاپ‌ها ديگر پاسخ‌گوي نياز‌هاي آن‌ها نيست. در همين راستا نيز شاهدافزايش تنوع وب‌كم و تجهيزات گفتگوي الكترونيك گروهي از برند‌هاي مختلف هستيم. اما بهترين راه‌كار‌هاي موجود براي رفع نياز‌هاي متخصصان در اين زمينه و در كشور چه گزينه‌هايي است؟

اگر به دنبال لوازم جانبي باكيفيت و كارآمد باشيد، حتما تاكنون با محصولات برند لاجيتك آشنا شده‌ايد؛ برندي كه همواره كيفيت بالا و كارآمد بودن را در راس روند طراحي و توسعه‌ي خود قرار داده است. لاجيتك در بخش تجهيزات ويديو كنفرانس نيز نمونه‌هاي متنوعي در سبد محصولات خود دارد كه كانكت (Connect)‌ يكي از جديد‌ترين‌ و البته جذاب‌ترين آن‌ها است. لاجيتك كانكت با طراحي زيبا، امكانات مختلف و قابليت حمل بالا، پاسخ‌گوي بسياري از كسب‌و‌كار‌ها در كنفرانس‌هاي گروهي الكترونيك خواهد بود كه در ادامه به مطالعه آن مي‌پردازيم.

لاجيتك كانكت توسط شركت اسپيرو، نماينده محصولات لاجيتك در ايران در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

مشخصات متخصص لاجيتك كانكت

ابعاد

۳۰۴.۲ در ۷۵ در ۷۵ ميلي متر

وزن

۷۶۶ گرم

حداكثر رزولوشن فيلمبرداري

× ۱۹۲۰ پيكسل

زاويه‌ي ديد دوربين

۹۰ درجه

اخبار تخصصي

۴ برابر اخبار تخصصي ديجيتال

ميكروفن

دو ميكروفن با قابليت دريافت صداي ۳۶۰ درجه‌ي محيط تا ۳.۶ متر

فناوري‌هاي اتصالي بي‌سيم

بلوتوث و NFC

كنترل از راه دور

دارد؛ با قابليت كنترل زاويه‌ و اخبار تخصصي دوربين، حجم صداي اسپيكر، قطع كردن ميكروفن، برقراري و قطع كردن تماس

درگاه‌هاي اتصالي

ميكرو USB‌ (اتصال به لپ‌تاپ)، HDMI، قفل كنزينگتون، درگاه شارژر

شارژدهي باتري

تا ۳ ساعت مكالمه‌ي ويديويي و تا ۱۵ ساعت مكالمه‌ي صوتي

ارزش

۲٬۸۰۰٬۰۰۰ تومان

طراحي

وب‌كم‌هاي ويديو كنفرانس گروهي را از لحاظ محل قرار‌گيري مي‌توان به دو دسته تقسيم كرد. دسته‌ي اول به واسطه‌ي گيره به تلويزيون يا مانيتور متصل مي‌شوند كه عموما براي ميزگرد‌هاي كوچك متخصصد دارند. اما دسته‌ي دوم كه براي كنفرانس‌هاي ويديويي بزرگ متخصصد داشته و متخصصان حرفه‌اي‌تر را مد انديشه متخصصين دارند، بايد روي ميز يا قفسه‌ي مخصوصي تعبيه شوند. دليل اين موضوع تجهيز اين دسته از وب‌كم‌ها به قابليت‌هاي متنوعي است كه در ادامه به صورت مفصل به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

 

 

طراحي ساده، بسيار زيبا و البته متخصصدي

لاجيتك كانكت به دسته‌ي تجهيزات ويديو‌كنفرانس حرفه‌اي تعلق دارد كه مخصوص جلسات گروهي و كسب‌و‌كار‌ها است. لاجيتك در طراحي آن نهايت تلاش خود را به كار گرفته است تا در كنار ارايه‌‌ي محصولي با كيفيت، طراحي زيبايي را نيز ارايه كند و نتيجه‌ي كار نيز بسيار مثبت است. كانكت از بدنه‌ي استوانه‌اي بهره مي‌برد كه در نگاه اول بلندگوي هوشمند آمازون اكو را تداعي مي‌كند. لاجيتك براي ساخت بخش بالايي بدنه‌ي كانكت از فلز بهره برده است تا حس محصولي بسيار باكيفيت به متخصصان منتقل شود. بخش پاييني را نيز بلندگوي دستگاه تشكيل مي‌دهد كه با توجه به توان بالاي آن امكان پخش موسيقي يا فايل صوتي مورد انديشه متخصصين در اتاق جلسات در دسترس است. كليد‌هاي لمسي روشن و خاموش كردن دستگاه و قرار دادن آن در هر يك از سه حالت اتصال با USB به كامپيوتر، اتصال بي‌سيم براي نمايش تصاوير و پخش صدا از طريق بلوتوث، نيز در لبه‌ي بالايي آن قرار دارند.

يكي از نقاط قوت كانكت در بخش طراحي،‌ تعبيه‌ي استادانه‌ي محل دوربين است. در بخش بالايي بدنه‌ي دستگاه، شاهد تعبيه‌ي دوربين، كليد چرخشي تغيير زاويه‌ي دوربين، ميكروفن و كليد‌هاي لمسي تعيين حجم صداي اسپيكر، قطع كردن ميكروفن و نشان‌گر وضعيت باتري هستيم. اين بخش از كانكت زير درپوش قرار دارد كه نقش ريموت كنترل دستگاه را نيز ايفا مي‌كند. ريموت كنترل كه به صورت مغناطيسي به دستگاه متصل مي‌شود، باعث يكپارچه شدن ظاهر و افزايش زيبايي آن نيز مي‌شود. هم‌چنين پوشش آن منجر به رفع نگراني و عدم نياز به چسب زدن دوربين براي جلوگيري از تماشاي محيط كاري و جاسوسي پس از هك شبكه توسط هكر‌ها مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

كانكت علاوه بر ميكروفن تعبيه شده در بخش پايين دوربين، دقيقا در نقطه‌ي مقابل و پشت دستگاه نيز از ميكروفن ديگري بهره مي‌برد تا بدين ترتيب قابليت دريافت ۳۶۰ درجه‌ي صداي محيط را داشته باشد. چيپ NFC و پورت‌هاي قفل كنزينگتون، ميكرو USB، برق دستگاه و HDMI نيز پشت دستگاه و در بخش پاييني آن تعبيه شده‌اند. 

در بخش زيرين اسپيكر نيز شاهد تعبيه‌ي ال‌اي‌دي نمايش وضعيت هستيم كه در شرايط مختلف با تغيير رنگ و چشمك زدن،‌ وضعيت دستگاه را اطلاع‌رساني مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect
مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

مجموع اقدامات لاجيتك براي طراحي مدرن و ساده‌ي كانكت، نتيجه‌ي بسيار خوش‌آيندي به همراه دارد كه مي‌‌تواند آن را به يكي از المان‌هاي زيباي اتاق جلسات تبديل كند كه در نگاه اول توجه هر يك از حضار را به خود جلب خواهد كرد. تنها اشكال موجود در خصوص طراحي استوانه‌اي و كشيده‌ي كانكت، افزايش امكان افتادن آن است. با توجه به برد ۳.۶ ميكروفن نيز نمي‌توان كانكت را در فاصله‌ي دوري نسبت به حضار اتاق قرار داد و اين موضوع نيز امكان برخورد و افتادن كانكت را افزايش مي‌دهد. بدين ترتيب پيشنهاد مي‌شود كه مكاني مخصوص براي اين وب‌كم و با توجه به موارد ذكر شده در اتاق جلسات خود تعبيه كنيد.

اتصالات

يكي از نقاط قوت كانكت نسبت به رقباي خود، تجهيز به امكانات و درگاه‌هاي اتصالي مختلف است. لاجيتك در توسعه‌ي اين دستگاه متخصصد‌هاي مختلف كسب و كار را در انديشه متخصصين گرفته است تا امكان اتصال با هر روشي در دسترس باشد. 

براي استفاده از كانكت در كنفرانس‌هاي ويديويي گروهي، تنها كافي است ابتدا دستگاه را روي حالت اتصال از طريق USB قرار داده و سپس با استفاده از كابل ميكرو يو‌اس‌بي آن را به كامپيوتر خود متصل كنيد تا بدون نياز به نصب درايور، شاهد افزوده شدن گزينه‌ي لاجيتك كانكت در بخش دوربين و ميكروفن موجود در نرم‌افزار‌هاي كنفرانس گروهي خود باشيد.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

اما يكي ديگر از قابليت‌هاي جذاب كانكت، امكان اشتراك‌گذاري صفحه‌ي موبايل، تبلت يا لپ‌تاپ و به صورت بي‌سيم است. عموما در جلسات كاري و براي ارايه‌ي پرزنتيشن، نياز به اتصال لپ‌تاپ يا گجت‌هاي همراه با سيم به نمايشگر است. اما كانكت به لطف همراهي از استاندارد‌هاي دريافت بي‌سيم اطلاعات، امكان ارايه‌ي پرزنتيشن‌ها را بدون نياز به اتصال با سيم يا استفاده از نمايشگر‌هاي همراه از فناوري‌هاي دريافت بي‌سيم اطلاعات، را فراهم مي‌كند. براي استفاده از اين امر نيز تنها كافي است پس از اتصال كانكت با HDMI‌ به نمايشگر، آن را در حالت Screen Share قرار داده و سپس از طريق موبايل يا لپ‌تاپ، به جستجوي دستگاه‌هاي در دسترس بپردازيد. 

ديگر متخصصد لاجيتك كانكت نيز امكان اتصال با بلوتوث به گجت‌هاي مد انديشه متخصصين است كه اين حالت گفتگو‌هاي صوتي به صورت گروهي يا پخش قطعه‌ي موسيقي را نيز ممكن مي‌كند.

عملكرد

مهم‌ترين وظيفه‌ي تجهيزات ويديو‌كنفرانس، امكان برقراري راحت و باكيفيت كنفرانس‌هاي ويديويي است كه كانكت اين وظيفه را به خوبي انجام مي‌دهد. اين دستگاه توانايي ارسال ويديو با رزولوشن حداكثر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ و نرخ ۳۰ فريم بر ثانيه را دارد. فوكوس خودكار، زاويه‌ي ديد ۹۰ درجه، اخبار تخصصي ديجيتال ۴ برابر و امكان تنظيم زاويه‌ي دوربين با ريموت كنترل، از ديگر قابليت‌هاي لاجيتك كانكت است كه بدين وسيله‌ آن را به گزينه‌ي توانمندي در اين زمينه تبديل مي‌كند.

عملكرد عالي دوربين و ميكروفن

امكان ضبط تصاوير با رزولوشن Full HD، كانكت را به گزينه‌اي جذاب در اين رده از محصولات تبديل مي‌كند. كيفيت كليپ‌ها ضبط شده در حد بسيار خوبي قرار دارند و قابليت اخبار تخصصي ديجيتال و فوكوس خودكار كه در بسياري از محصولات هم‌رده وجود ندارد، باعث مي‌شود تا خيال متخصصان از كيفيت مكالمه‌ي تصويري راحت باشد. البته بايد در انديشه متخصصين داشت كه با توجه به زاويه‌ي ديد ۹۰ درجه‌ي اين دوربين محدوديتي در قرار دادن دستگاه روي ميز‌هاي كنفرانس وجود دارد. براي اين كه تمام حضار و به خصوص نزديك‌ترين افراد به دوربين در قاب دوربين جا شوند، با توجه به ابعاد ميز كنفرانس، لاجيتك كانكت بايد حداقل فاصله‌ي ۰.۵ تا ۱ متري را از ميز داشته باشند.  تنها نقطه‌ي ضعف كانكت در اين زمينه عدم توانايي مناسب در تنظيم ميزان نوردهي خودكار در شرايط وجود منبع نور يا پنجره پشت حضار جلسه‌ي كنفرانس است.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

در مكالمات ويديويي جلسات كنفرانس گروهي جهت دريافت بهتر صداي تمام حضار بدون توجه به محل قرارگيري دوربين، عموما از ميكروفن‌هاي جداگانه در جاي‌جاي ميز كنفرانس استفاده مي‌شود. لاجيتك با علم به اين موضوع، كانكت را به ميكروفن قدرتمندي در بخش جلو و انتهاي آن جهت دريافت واضح و ۳۶۰ درجه‌ي صداي محيط تا حداكثر ۳.۶ متر مجهز كرده است. در آزمايش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، در فاصله‌ي ۳ تا ۳.۵ متري با دستگاه، صداي متخصص به راحتي توسط كانكت دريافت شد و حتي احتياجي به صحبت با صداي بلند نبود. با اين كه لاجيتك كانكت را براي جلسات گروهي تا ۶ نفر ايده‌آل دانسته، اما عملكرد عالي آن در دريافت صداي متخصصان، امكانات برگزاري جلسات كنفرانس تا ۸ نفر بدون هر اشكالي را نيز ممكن مي‌كند.

توان و كيفيت اسپيكر داخلي دستگاه نيز در صورت استفاده در مكالمات صوتي، به خوبي جوابگوي اتاق‌هاي كنفرانس خواهد بود و اشكالي از بابت حجم صدا نخواهيد داشت.

لاجيتك تمام تلاش خود را براي استفاده‌‌ي راحت از كانكت به كار گرفته است. نتيجه‌ي اين موضوع نيز كاملا مثبت ارزيابي مي‌شود و براي آغاز استفاده از هر يك از قابليت‌هاي اين دستگاه به زمان نيازي احتياج نخواهيد داشت. جهت استفاده از اين وب‌كم براي كنفرانس‌هاي تصويري خود تنها كافي است آن را از طريق كابل ميكرو USB به لپ‌تاپ متصل كرده تا بلافاصله نام Conferencecam Connect را در بخش ميكروفن و دوربين نرم‌افزار برقراري مكالمه‌ي خود بيابيد. Skype، Skype for Business، Cisco Jabber، WebEx، fuze، BlueJeans، Vidyo، broadsoft برخي از نرم‌افزارهايي هستند كه به صورت خودكار از كانكت همراهي كرده و نياز به نصب درايور يا افزونه‌ي خاصي نداريد.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

براي استفاده از قابليت Screen Share، تنها كافي است دستگاه را از طريق HDMI‌ به نمايشگر متصل كرده و سپس با موبايل يا لپ‌تاپ خود به دنبال گزينه‌ي لاجيتك كانكت باشيد. البته بايد در انديشه متخصصين داشت كه اين قابليت در كانكت عموما براي نمايش پرزنتيشن يا ويديو‌هايي با كيفيت نه چندان بالا متخصصد خواهد داشت. در آزمايش‌هاي ما هنگام اجراي بازي و پخش آن روي نمايشگر، كيفيت محتوا تا حد كاملا محسوسي افت داشت كه البته در طرف مقابل هيچ تاخير يا لگي مشاهده نشد.

جهت اتصال بي‌سيم به كانكت و استفاده از اسپيكر نيز در صورتي كه براي اولين بار قصد جفت‌سازي موبايل‌هوشمند خود را داريد، كافي است براي چند ثانيه‌ي كليد لمسي بلوتوث بالاي دستگاه را فشار دهيد تا پس از چشمك زدن چراغ وضعيت، امكان اتصال به آن را داشته باشيد. همچنين در صورتي كه موبايل هوشمند مجهز به NFC را در اختيار داشته باشيد، براي انجام عمليات جفت‌سازي بلوتوث تنها كافي است موبايل رو به محل قرارگيري چيپ NFC در پشت لاجيتك بزنيد.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

لاجيتك با تعبيه‌ي باتري در كانكت آن را به گزينه‌ي مناسبي براي حمل و انجام كنفرانس‌هاي تصويري در بخش‌هاي ممكن تبديل كرده است. اين دستگاه در صورت شارژ كامل باتري توانايي انجام ويديو كنفرانس را تا ۳ ساعت و مكالمه‌ي صوتي يا پخش موسيقي تا ۱۵ ساعت را به ارمغان مي‌آورد.

جمع‌بندي

لاجيتك كانكت محصولي ايده‌آل و بسيار متخصصدي براي كسب‌و‌كار‌ها است

تنوع تجهيزات ويديو كنفرانس طي سال‌هاي گذشته افزايش قابل توجهي داشته‌اند. لاجيتك نيز به عنواني يكي از نام‌هاي برتر اين بخش، با توسعه‌ي كانكت، محصولي كامل و بسيار متخصصدي را به بازار عرضه كرده است. لاجيتك كانكت نه تنها وب‌كم ويديو كنفرانس كاملي است، بلكه به لطف قابليت اشتراك‌گذاري محتواي نمايشگر و اتصال با بلوتوث، ساير احتياجات جلسات گروهي را نيز به خوبي برطرف مي‌كند. البته در اين بين نيز بايد به توانايي بسيار خوب آن در ضبط تصاوير و صداهاي محيط نيز اشاره كرد كه از اين لحاظ به جرات مي‌توان كانكت را دستگاهي كم‌نقص خواند.

مرجع متخصصين ايران لاجيتك كانكت / Logitech Connect

طراحي جذاب، تعبيه‌ي كنترل از راه دور و متخصصي بسيار آسان، نه تنها لاجيتك كانكت را به بخش زيبايي از اتاق جلسات تبديل مي‌كند، بلكه متخصصان با هر سطحي از دانش كامپيوتري به راحتي قابليت استفاده از بخش‌هاي مختلف آن را خواهند داشت.

لاجيتك كانكت يكي از تجهيزات ايده‌آل ويديو كنفرانس است كه نياز‌هاي كسب و كار‌هاي نوين و اينترنتي را به خوبي تامين خواهد كرد و البته قابليت‌هاي جذاب بيشتري نيز در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهد تا به خوبي ارزش ارزش خود را توجيه كند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات