مرجع متخصصين ايران

مطالعه اندرويد باكس هوما

پنج‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقيقه
هوما باكس، محصولي ايراني در حوزه‌ي پخش‌كننده‌ي خانگي محسوب مي‌شود كه از سيستم‌عامل اندرويد تي‌وي با امكاناتي متنوع برخوردار است.
تبليغات

تلويزيون يكي از عناصر مهم هر خانه به‌شمار مي‌آيد كه تاكنون دستخوش تغييرات زيادي شده است. تعريف تلويزيون در ابتداي ورود به بازار، به پخش تصاوير ارسالي از سازماني واحد محدود مي‌شد؛ اما با گذشت زمان و پيشرفت روش‌هاي توليد محتوا، اكنون به دستگاهي چندرسانه‌اي و تعاملي تبديل‌ شده است. 

مقاله‌هاي مرتبط:

    با به‌روزشدن فناوري و اضافه‌شدن سيستم‌عامل به بسياري از لوازم ديجيتال، استفاده از هر وسيله آسان‌تر و متخصصدي‌تر شد. دراين‌ بين، تلويزيون وسيله‌اي نيست كه بتوان هرسال با نسخه‌اي به‌روزتر تعويض كرد؛ به‌همين‌دليل، مفهومي به‌نام «اندرويد باكس» ايجاد شد.

    گوگل با هدف اتصال دستگاه‌هاي بيشتري به اكوسيستم اندرويد، گجتي معرفي كرد كه متخصصان تلويزيون‌هاي قديمي‌تر هم بتوانند با افزونه‌اي جانبي به سيستم‌عامل اندرويد مجهز شوند. هوما محصول استارتاپي ايراني با همين نام است كه دو سال پيش فعاليت خود را آغاز كرده است. هوما مي‌خواهد با نوآوري و توسعه‌ي محصول در حوزه‌ي سخت‌افزار و نرم‌افزار پلتفرمي بومي براي ميزباني سرويس‌هاي خانگي ايجاد كند. اين شركت در اولين گام تي‌وي باكس اندرويدي طراحي كرده و ساخته است كه خدمات مبتني بر تلويزيون را به متخصصان عرضه مي‌كند. 

    هدف اصلي از طراحي تي‌وي باكس، اتصال تلويزيون و ارائه‌ي خدمات (عموما پخش الكترونيك فيلم) در بستر اينترنت است. هوما، تي‌وي باكسي با سيستم‌عامل Android TV است كه به‌صورت ويژه براي متخصصان ايراني طراحي‌ شده است. اين نكته را در اولين برخورد با محيط متخصصي آن درخواهيد يافت. هوما بيشتر از هر چيز ديگري بر عرضه‌ي محتوا تمركز كرده است. صفحه‌ي اصلي هوما تركيبي از محتواهاي پيشنهادي سفارشي‌سازي‌شده است. پس از روشن‌كردن دستگاه، با صفحه‌اي روبه‌رو مي‌شويد كه فيلم‌ها و سريال‌هاي روز و آخرين موسيقي‌هاي منتشرشده و به‌روزترين اخبار را نمايش مي‌دهد. كافي است بين تب‌هاي مختلف آن جابه‌جا شويد تا به‌طوركامل پيشنهادهاي اختصاصي خود را ببينيد.

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    مشخصات متخصص

    هوما باكس

    ابعاد

    ۸۴ در ۸۴ در ۱۱ ميلي‌متر (عرض و طول و ارتفاع)

    پردازنده

    Quadcore ARM Cortex-A53

    هشت هسته‌ي Cortex-A53 با فركانس ۲ گيگاهرتز

    پردازنده گرافيكي

    ARM Mali-450MP 

    حافظه‌ي رم

    ۲ گيگابايت از نوع DDR3

    حافظه‌ي ذخيره‌سازي 

    ۱۶ گيگابايت از نوع eMMC و همراهي از كارت‌ حافظه‌ي خارجي

    درگاه‌هاي ارتباطي

    HDMI 2.0، پورت RJ45 ايترنت، درگاه USB 2.1، درگاه كارت حافظه ميكرو SD، درگاه USB 3.0، پورت خروجي AV

    اتصالات بي‌سيم

    همراهي Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث نسخه 4.2

    ارزش

    ۹۹۰ هزار تومان + ۶ ماه اشتراك رايگان فيليمو

    طراحي و سخت‌افزار

    زماني‌كه از محصول ايراني صحبت مي‌شود، بسياري از افراد انتظار خود را پايين مي‌آورند؛ اما در مطالعه حاضر، سعي كرديم سخت‌گيرانه اين محصول را بيازماييم. طراحي و بسته‌بندي هوما باكيفيت نيست؛ اما اطلاعات خوبي به ما مي‌دهد. سازندگان هوما براي اين محصول برنامه‌ريزي طولاني‌مدتي دارند و قرار نيست تنها به پخش محتوا ازطريق سيستم‌عامل اندرويد تي‌وي اكتفا كنند. هوما در لباس هوم‌پلتفرم عرضه‌ شده كه در ادامه، به آن خواهيم پرداخت. محتواي جعبه هوما باكس به‌شرح زير است:

    • دستگاه هوما باكس
    • آداپتور ۱۰ واتي (۵ ولت و ۲ آمپر)
    • كابل HDMI
    • ريموت مادون‌قرمز به‌همراه باتري و دانگل
    • دفترچه‌ي راهنما

    در نماي جلوي دستگاه، لوگوي هوما و 4K HDR نقش بسته است كه خبر از همراهي آن از جديد‌ترين محتواي ويديويي مي‌دهد. اولين نكته‌اي كه در برخورد با دستگاه جلب انديشه متخصصين مي‌كند، بدنه‌ي بسيار كوچك آن، تنها به‌اندازه‌ي يك كف دست است كه شايد براي بسياري از متخصصان خوشايند خواهد بود؛ چراكه به‌راحتي مي‌توان در انواع ميزهاي تلويزيون‌ استفاده كرد. در لبه‌ي سمت چپ، دو پورت USB قرار دارد كه بالقوه تنها از يك پورت مي‌توانيد استفاده كنيد؛ زيرا براي اتصال ريموت كنترل بايد دانگلي را درگاه يواس‌بي قرار دهيد كه يكي از اين پورت‌ها را اشغال مي‌كند. اتصال فلش‌مموري به‌راحتي انجام مي‌شود و با درانديشه متخصصينگرفتن يك پورت USB 3.0 انتقال فايل نيز به‌سرعت انجام خواهد شد. دركنار پورت USB، محل كارت TF يا ميكرو اس‌دي قرار دارد. در لبه‌ي پشتي دستگاه، درگاه ايترنت، خروجي AV، خروجي HDMI و محل اتصال آداپتور DC قرار دارد.

    كنترلر همراه هوما بسيار ساده است و از ابتدايي‌ترين كليدها براي مديريت محيط اندرويد بهره برده كه كفايت مي‌كند. همان‌طوركه اشاره كرديم، استفاده از اين كنترل معطوف به اتصال دانگل و رزرو يكي از پورت‌هاي يواس‌بي است. با‌توجه‌به ارزش و كنترل، در همان ابتدا متوجه شديم كه با كنترلر حركتي روبه‌رو نيستيم. براي استفاده از محيط اندرويد بايد با كليدهاي ناوبري گزينه‌هاي مختلف را مرور كنيد؛ اما مي‌توانيد شبيه‌ساز ماوس را نيز فعال كنيد كه بسيار سخت و غيرمنطقي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ زيرا از يك سمت صفحه‌نمايش به سمت ديگر، مستلزم نگه‌داشتن طولاني‌مدت كليدهاي چپ يا راست است. 

    هوما روي ريموت كنترل دستگاه، ميكروفوني براي دريافت دستورها صوتي متخصصان تعبيه كرده است كه البته مي‌توانيد به زبان فارسي نيز با هوما صحبت كنيد. استفاده از دستورهاي صوتي صرفا براي جست‌وجو در تمامي محتواي هوما است؛ ازجمله انواع فيلم‌هاي سرويس فيليمو تا انواع موسيقي و اخبار در مجله‌هاي اينترنتي. با فشردن كليد خانه، گوگل اسيستنت نيز فعال خواهد شد؛ البته همان‌طور كه انتظار مي‌رود تنها به زبان انگليسي قادر برقراري ارتباط با دستيار صوتي گوگل خواهيد بود. شايد بزرگ‌ترين نقص هوما در اين بخش را بتوان نبود قابليت كنترل حركتي و مشابه با ماوس دانست كه در برخي از متخصصي‌هاي مانند وب‌گردي يا ناوبري سريع در محيط سيستم‌عامل، جاي خالي آن حس مي‌شود. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد كه اندرويد تي‌وي از ماس، كيبورد و كنترلر بازي همراهي مي‌كند و به‌همين دليل مي‌توانيد از ريموت‌هاي ثالث براي اين امر بهره ببريد.

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    هوما باكس دستگاهي با ابعاد كوچك بوده كه ميزبان سخت‌افزاري با توانايي مناسب براي اجراي سيستم‌عامل Android TV و اپليكيشن‌هاي آن است. پردازنده‌ي چهارهسته‌اي Cortex-A53 دركنار دو گيگابايت حافظه‌ي RAM و ۱۶ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي، تمام آنچه براي نصب و اجراي اپليكيشن‌هاي اندرويدي نياز داريد، دراختيارتان قرار مي‌دهد. توانايي پخش فيلم‌هاي باكيفيت و وضوح 4K و همراهي از محتواي HDR و صداي دالبي هوما باكس را به ابزاري قدرتمند و ايده‌آل براي نمايش فيلم تبديل مي‌كند.

    نرم‌افزار

    گوگل پس از موفقيت اندرويد در دنياي موبايل‌هاي هوشمند، اين سيستم‌عامل را براي ساير پلتفرم‌ها نيز توسعه داد. اندرويد تي‌وي نسخه‌اي خاص از اين سيستم‌عامل است كه براي تلويزيون‌هاي هوشمند طراحي‌ شده تا متخصصان با استفاده از ريموت‌هاي معمولي نيز متخصصي لذت‌بخشي در اين محيط تجربه كنند. بهينه‌شدن براي وضوح تصوير و نسبت ۱۶:۹ تلويزيون‌ها، از ديگر تفاوت‌هاي اندرويد تي‌وي با نسخه‌ي مخصوص موبايل‌هاي هوشمند است. اندرويد تي‌وي نيز مانند نسخه‌ي اصلي اندرويد، از نمايشگرهايي با وضوح تصوير مختلف به‌خوبي همراهي مي‌كند و مهندسان گوگل به‌خوبي بر اشكالات Scaling محيط رابط متخصصي و اپليكيشن‌هاي آن فائق آمده‌اند.

    باوجوداين، سازندگان تلويزيون اقبال چنداني به اين سيستم‌عامل از خود نشان ندادند. سامسونگ و ال‌جي سيستم‌عامل اختصاصي تلويزيون‌هاي هوشمند خود را توسعه دادند تا اندرويد تي‌وي از حمايت بزرگ‌ترين نام‌هاي دنياي تلويزيون بي‌بهره باشد. اين موضوع سبب شده با تعداد زيادي از اپليكيشن‌هاي مخصوص اين سيستم‌عامل مواجه نباشيم و متخصصان براي رفع نيازهايشان با محدوديت‌هاي روبه‌رو شوند. البته، امكان نصب اپليكيشن‌هاي اندرويد در نسخه‌ي مخصوص تلويزيون اين سيستم‌عامل دردسترس است؛ ولي در برخي مواقع، با ناسازگاري‌هايي مانند بهينه‌نبودن براي استفاده‌ي افقي مواجه خواهيد شد.

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    پايه‌اي‌ترين نياز در مواجهه با محصولي ايراني، هم‌زباني آن محصول در ارتباط با متخصص است. هوما در اين اندرويد باكس سعي كرده رابط متخصصي توانمندي خلق كند كه هر متخصص ايراني قادر به برقراري ارتباط با دستگاه باشد. به‌جرات مي‌توان گفت با درانديشه متخصصينگرفتن سخت‌افزار حال حاضر هوما و كنترلر طراحي‌شده، اين امر به‌خوبي محقق شده و محصول كاملا با زبان ايراني و محيط سرويس‌هاي داخلي هم‌خواني دارد. 

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما
    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما
    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما
    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    هوما با استفاده از نسخه‌ي ۷ اندرويد و تعبيه‌ي ماركت اپليكيشن‌هاي گوگل (مخصوص تي‌وي)، محيط متخصصي بسيار خوبي فراهم كرده است تا تقريبا تمامي اپليكيشن‌هاي موردنياز خود را داشته باشيد. بخشي از اپليكيشن‌ها مخصوص اندرويد تي‌وي و نسبت صفحه‌نمايش تلويزيون‌هاي كنوني طراحي نشده‌اند كه همان‌طور كه پيش‌تر به آن اشاره كرديم، در اجراي آن‌ها به اشكال برخواهيد خورد.

    طي گفت‌و‌گو با تيم متخصص هوما، اين گروه قرار است به‌زودي با طراحي فروشگاه اپليكيشن اختصاصي، تمام اپليكيشن‌هاي متناسب با تلويزيون و انواع متخصصدي براي متخصصان ايراني را در اختيار متخصصان قرار دهد. در اين فروشگاه، دسترسي به سرويس‌هاي مختلف و اپليكيشن‌هاي ثالث راحت‌تر خواهد بود و تنها با اكانت متخصصي هوما مي‌توانيد به طيف گستيرده‌اي از اپليكيشن‌ها دسترسي داشته باشيد.

    هوما باكس به‌صورت پيش‌فرض نسخه‌اي از سرويس‌هاي فيليمو و نواك را دراختيارتان قرار مي‌دهد. در صفحه‌‌ي اصلي، براساس علايق شما پيشنهادهايي از اين دو سرويس مي‌شود كه مي‌تواند گزينه‌هاي خوبي در اوقات فراغت به‌شمار آيد. در بخش مجله‌ي هوما، اخباري در زمينه‌هاي مختلف پيشنهاد مي‌شود كه مي‌توانيد هركدام را به‌صورت كامل دنبال كنيد. گردآوري اخبار در هوما به‌صورت هوشمند انجام مي‌شود و در مدت‌زماني‌كه پاي تلويزيون نشسته‌ايد، مي‌توانيد از آخرين اخبار مهم به‌صورت منظم در دسته‌بندي‌هاي مشخص استفاده كنيد. بخش ديگري نيز در هوما باكس وجود دارد كه هنوز به‌صورت كامل راه‌اندازي نشده است؛ اما به‌زودي امكان ثبت سفارش‌هاي سوپرماركت نيز در هوما در دسترس خواهد بود كه قابليت جالبي به‌شمار مي‌آيد. 

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    يكي از اهداف اصلي تيم متخصص هوما، ايجاد خانه‌اي هوشمند با محوريت هوما باكس است. هوما با همراهي از پروتكل‌هاي مختلف ارتباط بي‌سيم و اتصال پايدار اينترنت مي‌تواند با ابزارهاي مختلف خانه هوشمند ارتباط برقرار و به‌عنوان هاب مركزي ايفاي نقش كند. حضور هميشگي و فعال هوما با بهره‌گيري از صفحه‌ي تلويزيون در مركز خانه، اين محصول ديجيتالي را به بهترين گزينه براي مديريت و نظارت بر فعاليت‌هاي در جريان خانه تبديل خواهد كرد. قابليت‌هاي اتصال در اينترنت اشياء به‌ تمامي تجهيزت شما بستگي دارد كه براي ايجاد چنين اكوسيستمي خرج زيادي بر گردن شما خواهد افتاد. به‌طوركلي، مي‌توان گفت رنگ‌وبوي سرويس‌هاي ايراني به‌خوبي در هوما باكس به‌چشم مي‌آيد كه نكته‌اي مهم است. 

    اتصالات

    هاب‌هاي مدياسنتر به‌دليل قرارگيري در مركز بخش محتواي چندرسانه‌اي و سرگرمي، قابليت اتصالات گسترده‌اي بايد داشته باشند. هوم امكانات و فناوري‌هاي ارتباطي مناسبي دارد كه مي‌تواند نياز متخصص را برطرف كند. دو پورت USB، درگاه كارت حافظه‌ي TF، واي‌فاي، پورت شبكه‌ي گيگابيتي و HDMI، ازجمله اتصالاتي است كه در هوما وجود دارد. بدين‌ترتيب، كاربران امكان اتصال دستگاه خود به فضاي ذخيره‌سازي اكسترنال و شبكه و موبايل هوشمند را خواهند داشت.

    هوما در بخش اتصالات بي‌سيم گزينه‌هاي متعددي ندارد؛ اما اين دستگاه براي اتصال و پخش محتوا از ديگر محصولات براي كست همراهي مي‌كند. بااين‌حال، در انديشه متخصصين داشته باشيد اتصال موبايل هوشمند و نمايش صفحه‌نمايش آن در تلويزيون يا پخش محتوا، امري طاقت‌فرسا است و در اكثر مواقع، موفق نمي‌شويد آن را انجام دهيد. جذاب‌ترين و البته كارآمدترين بخش اتصالات بي‌سيم همراهي از اف‌تي‌پي سروِر (FTP Server) است تا بدين‌ترتيب، نه‌تنها امكان اتصال دستگاه به شبكه و نمايش محتوا از سروِر يا ساير كامپيوترهاي متصل دردسترس باشد؛ بلكه تبديل هوما به سروِر محتواي چندرسانه‌اي نيز امكان‌پذير باشد. در اين حالت، با اتصال هارد اكسترنال به دستگاه خود، تمامي متخصصان شبكه از كامپيوتر يا موبايل‌هاي هوشمندشان مي‌توانند از محتوا استفاده كنند. البته، بايد در انديشه متخصصين داشته باشيد در اين حالت، به نصب نرم‌افزاري مخصوص نياز داريد و هوما بايد همواره روشن باشد. همچنين درصورت اتصال و استفاده‌ي سنگين و هم‌زمان چند متخصص، بسته به‌ سرعت شبكه با كُندي سرعت مواجه خواهيد شد.

    عملكرد

    با پيشرفت درخورتوجه توانايي تلويزيون‌ها در پخش انواع گسترده‌اي از محتواي چندرسانه‌اي، درحال‌حاضر انتظارها از تي‌وي‌باكس و دستگاه‌هاي محتواي چندرسانه‌اي بسيار افزايش‌ يافته است. اين دستگاه‌ها نه‌تنها قابليت اجراي تمامي فرمت‌هاي محتواي چندرسانه‌اي را بايد داشته باشند؛ بلكه امكان پخش آن‌ها از منابع مختلف را نيز دراختيار متخصصان بايد قرار بدهند. دسترسي به طيف گسترده‌اي از بازي‌ها و اپليكيشن‌ها و انعطاف و آزادي‌عمل بيشتر در رابط متخصصي و عملكردي توانمند و سريع در اجراي وظايف، از مشخصه‌هايي است كه انتظار ارائه‌ي آن‌ها در هاب‌هاي مدياسنتر وجود دارد.

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    اولين و مهم‌ترين وظيفه‌ي هاب مدياسنتر، پخش بي‌نقص انواع محتواي چندرسانه‌اي است. اگر به‌دنبال محصولي توانمند براي اجراي ويدئوهاي مختلف هستيد، هوما تمامي نيازهاي شما را در‌اين‌زمينه برطرف خواهد كرد. اين محصول توانايي پخش ويدئوهايي با اين فرمت‌ها را دارد: DAT ،MPEG ،MPE ،MPG ،TS ،TP ،VOB ،ISO ،AVI MP4 ،MOV ،3GP ،FLV ،MKV ،M2TS ،MTS M4V ،WMV و ASF. بدين‌ترتيب، بدون نگراني درباره‌ي نوع ويدئو مي‌توانيد از همراهي آن به‌وسيله‌ي هوما مطمئن باشيد. در بخش محتواي صوتي نيز، حرف‌هاي زيادي براي گفتن وجود دارد و با همراهي از طيف گسترده‌اي از فرمت‌ها اعم از Dolby Atmos ،DD ،DD+ ،MP2 ،MP3 ،WMA ،WAV ،OGG ،OGA ،FLAC ،ALAC ،APE و AAC، هوما نياز متخصصان در‌اين‌زمينه را نيز به‌طور كامل تأمين خواهد كرد. به‌لطف تجهيز به سيستم‌عامل اندرويد، امكان نصب و استفاده از پخش‌كننده‌هاي قدرتمند مثل VLC و MX Player و KM Player نيز وجود دارد تا در صورت نبود همراهي سخت‌افزاري از كدك و فرمت خاصي، محتوا به‌صورت نرم‌افزار ديكود و پخش شود.

    براي مطالعه عملكرد روان و بدون اشكال پخش‌كننده، چند ويدئو باكيفيت‌هاي مختلف پخش شد كه اين دستگاه بدون هيچ اشكالي موفق شد تمامي آن‌ها را اجرا كند. محتواهاي پخش‌شده به‌شرح زير است:

    • ويدئو 4K با نرخ بيت‌ريت ۷۲ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۶۰ فريم‌برثانيه
    • ويدئو 4K با نرخ بيت‌ريت ۵۲ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۶۰ فريم‌برثانيه
    • ويدئو 4K با نرخ بيت‌ريت ۱۹ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌برثانيه
    • ويدئو Full HD با كدك MPEG 4 و نرخ بيت‌ريت ۱۸ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌برثانيه
    • ويدئو Full HD با كدك H.265 و نرخ بيت‌ريت ۱۱ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۳۰ فريم‌برثانيه
    • ويدئو Full HD با كدك H.264 و نرخ بيت‌ريت ۸ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌برثانيه
    • ويدئو Full HD با كدك H.264 و نرخ بيت‌ريت ۲ مگابيت‌برثانيه و نرخ اجراي ۲۴ فريم‌برثانيه

    يكي از اشكالات هميشگي متخصصان ايراني با تلويزيون و پخش‌كننده‌هاي محتواي چندرسانه‌اي، ناسازگاري با تمامي انكودينگ و فرمت‌هاي زيرنويس است. هم‌نام‌كردن فايل زيرنويس با فيلم و تغيير انكودينگ به نمونه‌ي همراهي‌شده و نبود آزادي‌عمل در تغيير ابعاد و مكان و رنگ زيرنويس، ازجمله محدوديت‌هاي تلويزيون و پخش‌كننده‌هاي معمولي است. هوما به‌لطف استفاده از سيستم‌عامل اندرويد و اپليكيشن‌هاي توانمند پخش‌كننده‌ي محتوا، قابليت‌هاي گوناگوني دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد تا هر زيرنويسي را دركنار فيلم مدانديشه متخصصين خود اجرا كنند. 

    با پيشرفت هاب‌هاي مدياسنتر، وظيفه‌ي اين دستگاه‌ها فقط پخش ويدئو و موسيقي نيست و اجراي بي‌نقص اپليكيشن‌ها از ديگر انتظارات متخصصان از اين دستگاه‌ها است. دراين‌زمينه، هوما توانايي مناسبي در اجراي اپليكيشن‌ها و برخي از بازي‌هاي سرگرم‌كننده دارد. درصورتي‌كه قصد داريد هم‌زمان از چندين اپليكيشن و بازي استفاده كنيد، با لگ و در برخي مواقع هنگ دستگاه مواجه خواهيد شد. البته، متخصصي هاب‌هاي چندرسانه‌اي با موبايل‌هاي هوشمند تفاوت زيادي دارد؛ به‌همين‌دليل، تمام سازندگان اين محصولات از حافظه‌ي رم زيادي استفاده نمي‌كنند. 

    هوما به‌لطف بهره‌مندي از بلوتوث و همراهي از دسته‌هاي بازي، به‌راحتي مي‌تواند با دسته‌ي كنسول‌هاي بازي جفت شود. تلاش هوما براي ارائه‌ي تجربه‌ي مناسب در بازي‌ها، به‌معناي بي‌فايده‌بودن تجهيز آن به سيستم‌عامل اندرويد و قابليت‌هاي هوشمند نيست. وب‌گردي تجربه‌ي خوبي به شما نمي‌دهد؛ زيرا نبود قابليت كنترل حركتي در ريموت، برخي متخصصي‌ها مانند وب‌گردي را دشوار خواهد كرد؛ اما مشاهده‌ي ويدئوهاي الكترونيك، تماشاي تصاوير (باتوجه‌به نمايشگر بزرگ‌تر تلويزيون)، مطالعه اسناد و اتصال به موبايل هوشمند و مشاهده‌ي محتواي آن، از قابليت‌هاي جذاب اين دستگاه است كه مي‌تواند براي بسياري از متخصصان كاملا متخصصدي باشد.

    جمع‌بندي

    محتواي چندرسانه‌اي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و درصد چشمگيري از سرويس‌هاي داخلي به ارائه‌ي محتوا معطوف شده است. در سال‌هاي آتي، اين نقش پررنگ‌تر نيز خواهد شد. با افزايش نفوذ اينترنت به قسمت‌هاي مختلف زندگي، ايجاد اكوسيستم‌هاي يكپارچه‌اي را شاهد هستيم كه مي‌تواند زندگي هر فرد را متحول كند. 

    مرجع متخصصين ايران اندرويد باكس هوما

    بخش عمده‌ي استفاده از تلويزيون در خانه تماشاي محتواي ويدئويي است و با وجود دستگاه‌هايي چون هوما، مي‌توان از سرويس‌هاي مختلف به‌راحتي استفاده كرد. هوما در نقش پلتفرمي براي خانه هنوز جاي كار دارد؛ اما با نگرش استفاده از لباس اندرويد باكس، محصولي باارزش مي‌شود. توسعه‌ي سيستم‌عامل و اپليكيشن‌هاي بهينه و تخصصي براي اين وسيله، يكي از دلايل پيشرفت درخورتوجه در نسل‌هاي بعدي هوما خواهد بود. 

    درمجموع، مي‌توان هوما را محصولي متخصصدي دانست. مهم‌ترين مؤلفه‌ي تأثيرگذار در انتخاب بهترين پخش‌كننده‌ي خانگي، استفاده‌ي متخصصان از محصول است. اگر عموم محتواي ويدئويي شما را انواع 4K تشكيل مي‌دهد، حتما خريد محصولي توانمند را مدانديشه متخصصين قرار دهيد. بهره‌بردن از اپليكيشن و بازي‌هاي متعدد نيز نيازمند دستگاهي با سخت‌افزار توانمند است. اتصال به ساير دستگاه‌هاي خانگي به‌عنوان مركز بخش سرگرمي منزل، به قابليت‌هاي اتصالي متعددي نياز دارد كه هنگام خريد بايد به آن توجه كنيد.

    براي خريد هوما تي‌وي باكس هوما به وب‌سايت و فروشگاه اين شركت مراجعه كنيد.

    نكات مثبت

    • محيط فارسي
    • ابعاد بسيار كوچك
    •  رابط متخصصي ساده و سريع
    • توانايي عالي در اجراي طيف گسترده‌ي محتواي چندرسانه‌اي
    • عملكرد آرام و بي‌صدا

    نكات منفي

    • نبود قابليت كنترلر حركتي 
    • كمبود پورت‌هاي ورودي
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات