گوگل براي كشف حفره امنيتي در اپليكيشن‌هاي اندرويد جايزه تعيين كرد

يك‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت گوگل با هدف بالا بردن امنيت اپليكيشن‌هاي اندرويد، برنامه‌اي در انديشه متخصصين گرفته است تا به كساني كه ضعف‌هاي امنيتي را كشف كنند پاداش دهد.
تبليغات

امروزه امنيت مقوله‌اي چندان ناآشنا نيست و بيشتر كمپاني‌هاي فعال در حوزه‌ي فناوري، بيش از پيش سعي در رفع ضعف‌هاي امنيتي محصولات خود دارند. گوگل نيز تا به حال از طريق راه‌اندازي برنامه‌هاي مختلف موفق شده است ضعف‌هاي امنيتي برخي محصولات خود از جمله گوگل كروم را برطرف كند. اينگونه برنامه‌ها با در انديشه متخصصين گرفتن پاداش خاصي اعلام مي‌شود تا توسعه‌دهندگان بتوانند با موفقيت حفره‌ها را كشف كنند. 

اين بار نيز گوگل به سراغ گوگل‌پلي رفته است تا بيشترين امنيت ممكن را براي اين فروشگاه اندرويد فراهم كند؛ چرا كه در طول چند سال اخير تعداد بدافزارهاي گوگل‌پلي افزايش يافته و گوگل درصدد حذف اين اشكال برآمده است. از آنجايي كه برنامه‌هاي پاداش پيشين گوگل از جمله گوگل كروم موفق بوده، حال اين كمپاني برنامه‌ي پاداش جديد خود با نام Google Play Security Reward Program را معرفي كرده است تا بتواند از اين طريق، اپليكيشن‌هاي شخص ثالث را از هر گونه بدافزار پاك‌سازي كند. گوگل در خصوص اين برنامه گفت:

با همكاري‌هايي كه تا به‌حال با كمپاني HackerOne داشته‌ايم، توانستيم برنامه‌هاي كشف حفره‌هاي امنيتي را براي محققان فراهم كنيم. اين محققان پس از كشف هر آسيب‌پذيري، گزارشي در برنامه‌ي پاداش گوگل‌پلي ثبت خواهند كرد تا پاداشي از سوي گوگل دريافت كنند.

در حال حاضر تنها تعداد مشخصي از توسعه‌دهندگان مي‌توانند در اين برنامه شركت كنند. تاكنون شاهد بدافزارهاي متعددي در فروشگاه گوگل‌پلي بوديم؛ اما گوگل موفق به حذف همه‌ي آن‌ها نشده بود. خوشبختانه با برنامه‌هاي پاداشي كه اين شركت تدارك ديده است، در كمترين زمان بدافزارها از گوگل‌پلي حذف خواهند شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات