هكرها ۴۰۰ ميليون دلار از صرافي ارز ديجيتال كوين چك به سرقت بردند

يك‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس جديدترين گزارش‌ها، يكي از بزرگ‌ترين صرافي‌هاي ارز ديجيتال در حمله‌ي هكرها بيش از ۴۰۰ ميليون از سرمايه خود را از دست داد.
تبليغات

ارز ديجيتال اين روزها به يكي از جديد‌ترين مباحث حوزه فناوري تبديل شده است. اين حجم از هيجان به‌وجود‌آمده پيرامون اين نوع ارز، نه‌تنها افزايش ارزش آن‌ها را به دنبال داشته بلكه هكرها را نيز به ورود به اين بخش ترغيب كرده است. بر طبق جديدترين گزارش‌ها، يكي از بزرگ‌ترين صرافي‌هاي ارز ديجيتال در ژاپن به نام Coincheck در حمله‌ي هكرها نزديك به ۴۰۰ ميليون دلار از سرمايه‌اش را از دست داده است.

طبق اعلام مسئولان كوين‌چك، اين مبلغ از سپرده‌هاي مربوط به ارزي با نام NEM به سرقت رفته است؛ به گزارش بلومبرگ ۵۰۰ ميليون ژتون NEM از طرف كمپاني به مقصد نامعلوم و غير قانوني فرستاده شده است. به انديشه متخصصين مي‌رسد كه كوين‌چك پس از آگاهي از اين موضوع برداشت‌ها را به حالت تعليق در‌آورده و با دنبال كردن سرنخ‌ها به دنبال يافتن مسبب اين مسئله است. كوين‌چك همچنين به دنبال جبران پول‌هاي ازدست‌رفته‌ي مشتريان خود است. 

NEM همانند بيت‌كوين، اتريوم و لايت‌كوين يك ارز ديجيتال است كه از انديشه متخصصين حجم مبادلات يكي از هشت ارز رمزپايه‌ي بزرگ دنيا محسوب مي‌شود. از انديشه متخصصين حجم ارز به‌سرقت‌رفته با نمونه‌اي مشابه سرقت ۴۰۰ ميليون بيت‌كوين از Mt.Gox روبه‌رو هستيم؛ اين صرافي ژاپني در سال ۲۰۱۴ بيش از ۴۰۰ ميليون بيت‌كوين از دست داد. ارزش دلاري ارز‌هاي ديجيتال به‌سرقت‌رفته در اين دو حمله‌ي هكري تقريبا يكسان است؛ با اين تفاوت كه بيت‌كوين در اين چند سال رشد بسيار بالايي تجربه كرده است. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات