آمريكا چندين حساب‌ رمزارزي مرتبط با داعش و القاعده را توقيف كرد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با همكاري شماري از سازمان‌ها در آمريكا، ميليون‌ها رمزارز در راستاي مقابله با تأمين مالي گروه‌هاي تروريستي از گروه‌هاي داعش و القاعده توقيف شد.
تبليغات

وزارت دادگستري آمريكا اعلام كرد كه سه گروه تأمين مالي الكترونيك مرتبط با گروه‌هاي تروريستي القاعده و داعش را ازبين برده و ميليون‌ها دلار ارز ديجيتال را از آن‌‌ها توقيف كرده است. به گفته‌ي سازمان يادشده، اين بزرگ‌ترين مصادره‌ي رمزارزي مرتبط با تروريست است.

همچنين، مقامات آمريكا بيش از ۳۰۰ حساب ارز ديجيتال، چهار وب‌سايت و چهار صفحه‌ي فيسبوك مرتبط با اين گروه‌هاي تروريستي را توقيف كرده‌اند.

استيون منوچين، وزير خزانه‌داري آمريكا درباره‌ي ارتباط تروريست‌ها با دنياي ارز ديجيتال در بيانيه‌اي عنوان مي‌كند:

شبكه‌هاي تروريستي با فناوري سازگار شده‌اند و مي‌توانند تراكنش‌هاي پيچيده‌ي مالي در دنياي ديجيتالي، ازجمله با استفاده از ارزهاي ديجيتال انجام دهند.

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد ابتدا گروه‌هاي تأمين مالي با استفاده از ترفند‌ها و پلتفرم‌هاي مختلف، در اينترنت با كارزارهاي تروريستي ارتباط برقرار كرده‌اند. يكي از اين گروه‌هاي تروريستي در شبكه‌هاي اجتماعي و وب‌سايتش، از متخصصان خواسته بود بيت كوين اهدا كنند. همچنين، گروه يادشده ويدئوهاي يادگيريي براي متخصصان منتشر كرده بود تا به‌طور ناشناس به يك آدرس بيت كوين بفرستند.

در اين جريانات، دفتر دادگستري آمريكا در كلمبيا دو نفر به‌نام‌هاي محمد آكتي و حسام‌الدين كاراتاش را به جرم پولشويي متهم كرده است. در پرونده‌ي تشكيل‌شده گفته مي‌شود القاعده و گروه‌هاي تروريستي ديگر، از تلگرام و ساير شبكه‌هاي اجتماعي به بها‌نه‌ي اهداف خيريه درخواست بيت كوين كرده بودند.

به‌گفته‌ي وزارت دادگستري آمريكا، فردي به‌نام مراد كاكار به‌عنوان تسهيل‌گر داعش، از وب‌سايت FaceMaskCenter.com براي اين گروه پولشويي مي‌كرده است. سايت يادشده مدعي فروش تجهيزات محافظ شخصي ازجمله ماسك‌هاي N95 بود.

دون فورت، رئيس تحقيقات جنايي خدمات درآمد داخلي آمريكا (IRS) مي‌گويد:

واحد جرايم سايبري IRS توانست منابع مالي مورد استفاده‌ي گروه‌هاي تروريستي را رديابي كند و شبكه‌هاي مالي و ارتباطي اين گروه‌ها را ازبين ببرد.

فعاليت گروه‌هاي تروريستي در دنياي ارزهاي ديجيتال با همكاري تعدادي از سازمان‌هاي آمريكايي ازجمله خدمات درآمد داخلي، اف‌بي‌آي، وزارت امنيت داخلي ايالات متحده و دفتر دادگستري آمريكا در كلمبيا متوقف شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات