Lulzsec: تاريخچه مختصر وب‌سايت‌هاي هك شده

سه‌شنبه ۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گروه هكرهاي LulzSec از شبكه اجتماعي‌هاي بازي تا پرتال هاي دولتي را هك كردند و نشان دادند كه اينترنت خيلي هم امن نيست.
تبليغات

هفته گذشته گروه هكرهاي LulzSec اعلام كردند كه اين گروه منحل شده است. LulzSec در طي فعاليتش شبكه اجتماعي‌هاي بسياري را هك كرد و به اطلاعات شخصي متخصصان، حساب هاي بانكي، پست هاي الكترونيكي و غيره دست يافتند. بعضي اوقات نيز اطلاعات هك شده متخصصان را در اينترنت به اشتراك مي گذاشتند. بعنوان مثال: 62 هزار رايانامه به همراه رمز عبور را منتشر كردند.

شايعات حاكي از آن است كه برخي از اعضاء گروه LulzSec پس از انحلال گروه به گروه بزرگتر Anonymous پيوسته اند. LulzSec در طي فعاليت كوتاه خود همواره مركز اخبار امنيتي بود و انديشه متخصصين تمام سايت‌هاي خبري را به خود جلب كرده بود. در ادامه مختصر عملكرد اين گروه را مشاهده خواهيد كرد:

May 7: گروه Lulz Security صفحه Twitter خود را تأسيس كرد و در آن اعلام كرد كه حفره امينتي بزرگي را در ديتابيس شبكه اجتماعي شبكه تلويوني FOT TV پيدا كرده است. LulzSec كمي بعد اطلاعات داخلي و فروش اين شبكه را منتشر كرد.

May 30: اين گروه پس از هك كردن سوني ژاپن و ديتابيس British ATM شبكه اجتماعي PBS را هك كرد و يك خبر دروغ در آن درج كرد و در آن اعلام كرد كه Tupac Shakur زنده است و در نيوزيلند زندگي مي‌كند.

Jun 2: گروه LulzSec اطلاعات شخصي بيش از يك ميليون متخصص سوني را از شبكه اجتماعي SonyPictures.com بدست آورد اين اطلاعات شامل نام متخصصي، رمز عبور، آدرس رايانامه و كوپن هاي موزيك بود. اطلاعات بيشتر در اين رابطه را در شبكه اجتماعي LulzSec بخوانيد.

  • Jun 3: اين گروه هدف خود را بر سايت‌هاي دولتي گذاشت و توانست برخي از اطلاعات FBI و تشكل هاي ديگر دولتي را هك كند. LulzSec توانست بيش از 100 رمز عبور FBI را بدست آورد.
  • June 10: بيش از 62,000 رايانامه به همراه رمز عبور را بصورت عمومي در فيس بوك و مكان هاي ديگر منتشر كرد.
  • Jun 13-20: در اين هفته LulzSec بسيار فعال بود و توانست شبكه اجتماعي مجلس سناي امريكا را هك كند و علاوه برآن بيش از 200,000 اكانت متخصصان بازي‌هاي الكترونيك را هك كرد و بصورت موقت شبكه اجتماعي CIA را غيرقابل دسترس كرد.
  • Jun 23: اين گروه توانست شبكه اجتماعي پليس ايالت آريزوناي امريكا را هك كند و اطلاعات محرمانه مربوط به دپارتمان آريزونا را بدست آورد.

منبع: PC World

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات