اخبار تخصصي‌اپ: VLC بهترين گزينه براي پخش فايل‌هاي صوتي و تصويري شما

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
VLC يك پخش‌كننده محتواي صوتي و تصويري قدرتمند است كه به دليل داشتن قابليت پخش انواع و اقسام فايل‌هاي گوناگون با فرمت‌هاي مختلف، نزد بسياري از متخصصان شناخته شده است. در اخبار تخصصي‌اپ امروز قصد داريم اين اپليكيشن را مطالعه كنيم.
تبليغات

اپليكيشن VLC قابليت‌هاي زيادي دارد كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به قابليت پخش موسيقي، ويديو و همچنين پخش استريم‌هاي اينترنتي اشاره كرد.

اپليكيشن مخصوص اندرويد VLC توانايي اجراي فرمت‌هاي بيشتري را نسبت به اپليكيشن iOS دارد. اما اپليكيشن‌هاي ويندوز، OS X و لينوكس تقريباً هيچ محدوديتي براي پخش ندارند.

با استفاده از VLC مي‌توانيد انواع ويديو با رزولوشن‌هاي تصويري گوناگون و همچنين انواع مختلف فرمت‌هاي صوتي را پخش نماييد. قابليت ژست‌هاي حركتي اين اپليكيشن در دستگاه‌هاي همراه، يكي از جالب‌ترين ويژگي‌هاي ارائه شده است.

اگر در گوشه‌ي سمت راست موبايل يا تبلت، انگشت خود را بر روي صفحه نگه‌داشته و به سمت بالا يا پايين ببريد، ميزان صدا زياد و كم مي‌شود و اگر همين كار را در گوشه‌ي سمت چپ انجام دهيد، مي‌توانيد شدت نور را كم يا زياد نماييد. همچنين در تمامي دستگاه‌هاي لمسي اگر انگشت خود را از سمت چپ به راست و بالعكس بكشيد، مي‌توانيد موقعيت ويديو را به جلو يا عقب تغيير دهيد. اين ويژگي باعث مي‌شود تعامل بهتري با اپليكيشن داشته باشيد.

چنانچه دستگاه شما توانايي پخش ويديوهايي با رزولوشن تمام اچ‌دي را داشته باشد، قطعا VLC اوقات خوش و لذت بخشي را برايتان رقم مي‌زند.

يكي از قابليت‌هاي مهم و متخصصدي VLC قابليت استريمينگ مستقيم از اينترنت است. براي انجام اينكار كافي است لينك محتوا را در بخش مخصوص اپليكيشن كپي كنيد و پس از چند ثانيه به تماشا يا شنيدن محتواي خود بپردازيد.

نسخه‎ي مخصوص iOS ويژگي‌هاي بيشتري را به متخصص ارائه مي‌كند. به عنوان مثال متخصص مي‌تواند بلافاصله پس از تماشاي ويديو، در صورت تمايل آن را در حساب‌كاربري خود در سرويس درايو گوگل يا دراپ باكس آپلود نمايد.

همچنين پس از نصب اپليكيشن بر روي دستگاه هوشمند خود، تمام فايل‌هاي صوتي و تصويري شما به ليست موجود در VLC اضافه خواهند شد. بنابراين نيازي نيست براي پخش محتواي مورد انديشه متخصصين در حافظه‌ي عمدتا شلوغ دستگاه خود، به دنبال آن بگرديد.

VLC توانسته لقب سلطان پخش كننده‌ها را به خود اختصاص دهد؛ دليل اين امر نيز كاملاً واضح است. توانايي بالا در پخش فايل‌هاي گوناگون، به همراه ارائه‌ي بيش از دو جين قابليت متخصصدي در كنار طراحي ساده و بي آلايش، اين اپليكيشن را به يكي از بهترين‌هاي بازار تبديل كرده است.

همچنين شما مي‌توانيد اين برنامه متخصصدي را بر روي اغلب سيستم‌عامل‌هاي رايج از جمله ويندوز، اوبونتو، فدورا و مكينتاش نصب و استفاده نماييد.

شايان ذكر است كه نسخه اندرويدي اين برنامه به تازگي منتشر شده و هنوز در مراحل آزمايش (بتا) به سر مي‌برد. لذا ممكن است با كاستي‌ها و ايرادات پيش‌بيني نشده‌اي همراه باشد.

اپليكيشن‌هاي محبوب خود را از طريق رايانامه app@zoomit.ir با ما در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات