اخبار تخصصي‌اپ: Speed Test مطالعه كيفيت و سرعت اينترنت

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
Speed Test اپليكيشني است كه با استفاده از آن مي‌توانيد در هر مكان و زمان كه به شبكه‌ي اينترنت دسترسي داريد، كيفيت و سرعت ارتباط خود را بسنجيد. از طريق اين اپليكيشن مي‌توانيد سرعت آپلود و دانلود اينترنت خود را آزمايش كنيد.
تبليغات

سال‌ها پيش كه با اينترنت حلزوني ديال آپ به اينترنت متصل مي‌شديم وب‌سايتي پديدار شد كه مي‌توانستيم با استفاده از آن سرعت اتصال خود را بسنجيم. اين وب‌سايت SpeedTest.net نام داشت و هم اكنون نيز به عنوان يكي از مراجع مهم براي تعيين سرعت اينترنت به حساب مي‌آيد.

مرجع متخصصين ايران speedtest

كمپاني Ookla كه توسعه دهنده‌ي اصلي آن وب‌سايت است اقدام به طراحي و ساخت اپليكيشن‌ Speed Test براي استفاده در گجت‌هاي هوشمند نموده است.

هرچند كه هم‌اينك نيز سرعت اينترنت كشور نسبت به 10 سال گذشته تغيير اساسي نكرده و در حد متوسط از 64 كيلوبيت در ثانيه به 512 كلوبيت در ثانيه رسيده است، اما براي سنجش سرعت و كيفيت دسترسي به اين شبكه‌ي جهاني، گهگاه نياز به چنين ابزارهايي احساس مي‌شود و SpeedTest يكي از بهترين و دقيق‌ترين موارد موجود در اين زمينه است.

اين اپليكيشن مي‌تواند پس از انجام آزمايش، نتيجه را با نتايج به دست آمده سابق مقايسه نموده و اطلاعات آماري جالبي را به متخصص ارائه دهد.

اپليكيشن مي‌تواند به خوبي از عهده‌ي وظيفه‌اي كه براي آن ساخته شده بر آيد و در زمان آزمايش ما به اشكال حادي بر نخورديم.

از انديشه متخصصين گرافيكي، Speed Test در رده‌ي مياني قرار دارد و كار كردن با آن در تبلت از انديشه متخصصين ظاهري چندان رضايت بخش نيست، اما به هر حال بايد در انديشه متخصصين داشت كه اين اپليكيشن رايگان است و براي چنين اپليكيشني مي‌توان از چنين مواردي چشم پوشي كرد.

براي آغاز آزمايش كافي است بر روي دكمه‌ي Begin Test تپ كرده و پس از ارسال و دريافت داده‌هاي آزمايشي به سرورهاي مركزي براي تخمين سرعت، نتيجه بر روي صفحه نمايش ظاهر خواهد شد.

اين اپليكيشن براي سيستم‌هاي عامل اندرويد، iOS و ويندوزفون عرضه شده است.

 

اپليكيشن‌هاي محبوب خود را از طريق رايانامه app@zoomit.ir با ما در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات