بهترين اپليكيشن هاي پخش پادكست براي iOS و اندرويد

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران اپليكيشن هاي پخش پادكست
براي گوش‌دادن به پادكست محبوبتان بايد از اپ‌هاي پادكست استفاده كنيد؛ پس بايد با بهترين اپليكيشن‌هاي پخش پادكست براي iOS و اندرويد آشنا شويد.
تبليغات

از زمان اوج محبوبيت پادكست‌ بيش از يك دهه گذشته است. در سال ۲۰۰۴ و هنگامي‌كه هنوز شبكه‌ي اجتماعي به شكل امروزي وجود نداشت، متخصصان استقبال بسيار زيادي از پادكست كردند. دراين‌بين دستگاه‌هاي آيپاد نقش مهمي در همه‌گيرشدن اين رسانه ايفا كردند.

علاقه‌‌ي متخصصان به‌حدي بود كه اپل قسمت مجزايي براي پادكست در آيتونز در انديشه متخصصين گرفت و بسياري از شبكه‌هاي خبري، برنامه‌هاي خود را از اين طريق نيز به گوش مخاطبان خود مي‌رساندند.

با وجود گذشت چندين سال، هنوزهم پادكست ميان متخصصان جايگاه ويژه‌اي دارد و مخاطب خاص خود را حفظ كرده است. اگر از طرفداران پادكست هستيد و مي‌خواهيد به بهترين پادكست‌هاي فارسي دسترسي باشيد، بايد با بهترين اپليكيشن هاي پخش پادكست براي iOS و اندرويد آشنا شويد.

در اين مقاله، سعي كرديم اپليكيشن‌هاي پخش پادكستي را معرفي كنيم كه پادكسترهاي ايراني بيشتر از آن‌ها استفاده مي‌كنند. همچنين، از معرفي برنامه‌هايي مثل ساندكلاد و اسپاتيفاي كه براي همه آشنا هستند، صرف‌انديشه متخصصين كرده‌ايم تا اپليكيشن‌هاي پخش پادكست را تخصصي‌تر مطالعه كنيم.

۱. كست‌باكس (Castbox)

مرجع متخصصين ايران  اپليكيشن پخش پادكست كست باكس

Castbox به‌عنوان برنامه پادكست و پخش‌كننده‌ي جزوه رايگان‌هاي صوتي ميليون‌ها پادكست و جزوه رايگان صوتي دارد. اين برنامه رابط متخصصي مينيمال و ساده‌اي دارد كه استفاده را براي همه آسان مي‌كند. كانال‌هاي پادكست مختلفي را مي‌توانيد در بخش Networks پيدا كنيد و به بهترين پادكست‌هاي فارسي و خارجي دسترسي داشته باشيد.

از‌آ‌ن‌جاكه اين برنامه يكي از اپ‌هاي قديمي پادكست به‌حساب مي‌آيد، بيشتر پادكست‌هاي فارسي و باسابقه مانند چنل بي را مي‌توانيد بدون دردسر از اپيزود اول پيدا كنيد.

سرعت يك قسمت را مي‌توانيد حين گوش‌دادن تغيير دهيد، قسمت‌ها را دانلود كنيد، تايمر خواب تنظيم كنيد، صدا را افزايش دهيد و به بسياري از امكانات ديگر دسترسي داشته باشيد.

علاوه‌بر‌اين، ويژگي Trim silence به شما امكان مي‌دهد بخش‌هاي بي‌صدا را از فايل حذف كنيد تا شايد اين‌گونه سرعت بيشتر و تجربه بهتري داشته باشيد. درنهايت با خيال راحت مي‌توانيد به‌‌رايگان به پادكست‌هاي محبوبتان گوش دهيد.

۲. پادكست گوگل (Google Podcasts)

مرجع متخصصين ايران  اپليكيشن پخش پادكست گوگل

اگر به‌دنبال اپ پادكستي ساده و در‌عين‌حال غني هستيد، Google Podcasts انتخاب هوشمندانه‌اي خواهد بود. برنامه‌ي پادكست گوگل برنامه‌اي سبك است كه منابع زيادي را در تلفن اندرويدي شما مصرف نمي‌كند.

افزون‌براين، ميزبان جزوه رايگانخانه عظيمي از پادكست‌ها است كه گزينه‌هاي دلخواهتان را مي‌توانيد سابسكرايب كنيد و در‌صورت تمايل به دريافت اعلان‌، هر زمان كه يك قسمت پخش مي‌شود، از آن اطلاع بيابيد. گوگل پادكستس رابط متخصصي آسان و رواني دارد و براساس سابقه‌ي شنيداري‌تان مي‌تواند پادكست‌ها و اپيزودهايي را به شما توصيه كند.

هنگام پخش پادكست مي‌توانيد سرعت را تغيير دهيد، تايمر خواب تنظيم كنيد، قسمت‌ها را دانلود كنيد و حتي آن‌ها را روي هر دستگاه همراهي‌شده پخش كنيد. استفاده از پادكست Google رايگان است و به اشتراك اضافي نيازي نداريد. پادكست گوگل فاقد برخي ويژگي‌هاي پيشرفته است؛ اما برنامه‌اي است كه مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي براي بسياري از متخصصان باشد.

۳. پادكست اپل (Apple Podcasts)

مرجع متخصصين ايران  اپليكيشن پخش پادكست اپل

اگر از متخصصان اپل هستيد، بي‌شك بهترين اپليكيشني كه براي گوش‌دادن به پادكست‌هاي دلخواهتان مي‌توانيد استفاده كنيد، Apple Podcasts است. اپل پادكستس به‌طور‌پيش‌فرض بين برنامه‌هاي ازپيش‌نصب‌شده iOS قرار دارد و يكي از برنامه‌هاي پركاربرد پخش پادكست به‌حساب مي‌آيد.

بنابراين، خيالتان راحت باشد كه اكثر توليدكنندگان پادكست فارسي، پادكست‌هايشان را در اين پلتفرم دردسترس قرار مي‌دهند. اگر مي‌خواهيد بيشتر با اين اپليكيشن آشنا شويد، به مقاله‌ي پادكست آيفون چيست سر بزنيد.

۴. پادبين (Podbean)

مرجع متخصصين ايران  اپليكيشن پخش پادكست پادبين

پادبين تمام امكانات لازم براي اجراي پادكست‌ها را دارد و يكي از اپلكيشن‌هاي برتر اين حوزه به‌شمار مي‌رود. پادبين به شما امكان مي‌دهد تا پادكست‌هاي جديد را از‌طريق موضوعات پرطرفدار يا دسته‌بندي‌هاي مختلف مرور كنيد. همچنين، پادكست‌هاي جديد را بر‌اساس سابقه‌ي شنيداري شما توصيه مي‌كند.

در اپ پادبين، مي‌توانيد سرعت هر پخش هر اپيزود را تنظيم كنيد، قسمت‌ها را دانلود كنيد، تايمر خواب تنظيم كنيد، صدا را افزايش دهيد و... . استوديو پادكست Podbean به شما امكان مي‌دهد تا پادكست خودتان را ضبط و ويرايش كنيد.

۵. پاكت كستس (Pocket Casts)

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن پادكست pocket casts

شايد Pocket Casts در ايران كمتر شناخته‌شده باشد؛ اما يكي از برنامه‌هاي محبوب‌ پادكست است كه به برنامه‌ي محبوب شما هم مي‌تواند تبديل شود. اين اپ مملو از ويژگي‌ها متخصصدي است؛ اما استفاده از آن آسان و شهودي است و مهم‌تر از همه، رايگان است.

يافتن پادكست‌هاي مدانديشه متخصصين به‌لطف رابط متخصصي ساده‌ كه امكان مي‌دهد پيشنهاد‌ها را مرور كنيد، سابسكرايب كنيد يا مستقيماً به پادكستس گوش دهيد، سريع و آسان است. قسمت‌ها را مي‌توان براساس فصل سازما‌ن‌دهي كرد و به‌صورت دستي يا خودكار دانلود كرد تا به‌صورت آفلاين پخش شود.

همچنين، هرآنچه احتمالاً هنگام گوش‌دادن به آن نياز داريد (مانند كنترل‌هاي سرعت، كم‌كردن صدا، تقويت‌كننده‌ي صدا و تايمر خواب)، مي‌توانيد در پاكت كستس پيدا كنيد. شايد تمام پادكست‌هاي فارسي را نتوانيد در اين برنامه پيدا كنيد؛ اما گوش‌دادن به پادكست‌هاي يادگيري زبان انگليسي و هر پادكست ديگري در پاكت كستس برايتان لذتبخش خواهد بود.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • بهترين اپليكيشن پخش پادكست براي iOS چيست؟

    اگر از متخصصان اپل هستيد، بدون شك بهترين اپليكيشني كه براي گوش‌دادن به پادكست‌هاي مدانديشه متخصصينتان مي‌توانيد استفاده كنيد، Apple Podcasts است. اپل پادكستس به‌طورپيش‌فرض در آيفون نصب‌ شده است و يكي از برنامه‌هاي پركاربرد پخش پادكست به‌حساب مي‌آيد.

  • بهترين اپليكيشن‌هاي پخش پادكست چيست؟

    كست باكس، اپل پادكستس، گوگل پادكستس و پادبين گزينه‌هاي مناسبي براي پخش پادكست هستند. دركنار اين دو براي گوش‌دادن به پادكست‌هاي فارسي، مي‌توانيد از شنوتو و نامليك هم استفاده كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات