اخبار تخصصي‌اپ: نقشه و مسيرياب نشان؛ مسيريابي در يك چشم بر هم زدن

پنج‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با اپليكيشن نشان، به ويز ايراني سلام كنيد و پرس‌وجو از افراد محلي براي رسيدن به مقصد را به دست فراموشي بسپاريد.
تبليغات

ظهور موبايل‌هاي هوشمند، مفهوم جديدي به نام اپليكيشن را پديد آورد كه امروزه تبديل به بخشي جدايي ناپذير از زندگي ما شده است. به‌واسطه‌ي توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق و مبتكر، بسياري از كارهايي كه پيش‌تر با سختي زيادي به انجام مي‌رسيد، سهولت يافتند. حال امروزه در دوره‌‌اي زندگي مي‌كنيم كه اين اپليكيشن‌ها به بلوغ و شكوفايي خود رسيده‌اند؛ دوره‌‌اي كه از آن با نام «امپراطوري اپ» ياد مي‌شود. تنها پيش‌نياز براي قدم‌ نهادن در اين امپراطوري، داشتنِ يك موبايل‌ هوشمند است كه امروزه به‌وفور يافت مي‌شود.

يكي از حوزه‌هايي كه توسط اپليكيشن‌ها دستخوش تغيير شد، حوزه‌ي نقشه و مسيريابي بود. معمولاً در گذشته افراد براي رسيدن به مقصد مد انديشه متخصصينشان دست به دامان نقشه‌هاي كاغذي مي‌شدند يا به پرس‌و‌جو از افراد محلي اكتفا مي‌كردند؛ حال به‌ لطف اپليكيشن‌هاي پرشماري چون گوگل‌مپ، اپل‌مپ، ويز و...، ديگر كمتر كسي دست به اين كار مي‌زند و متخصصان تنها با چند كليك، مي‌توانند علاوه بر مشخص‌ كردن مقصدشان، از وضعيت‌ مسير و راه‌هاي رسيدن به مقصد مورد انديشه متخصصين اطلاعات كسب كنند.

خوشبختانه اپليكيشن‌هاي فارسي نيز در اين حوزه قدم گذاشته‌اند؛ اما تنها تعداد معدودي از آن‌ها قابليت كسب رضايت متخصصان را دارند. يكي از مواردي كه تجربه‌ي متخصصي خوبي به افراد ارائه مي‌كند، اپليكيشن ايراني «نقشه و مسيرياب نشان» است. توسط اين اپليكيشن، مي‌توانيد با خيالي راحت به مسيريابي و پيدا كردن نقطه‌هاي مورد انديشه متخصصين روي نقشه بپردازيد. اگر بخواهيم نقشه و مسيرياب نشان را در قالب مقايسه توصيف كنيم، مي‌توان آن را نسخه‌ي ايراني اپليكيشن محبوب و مشهور ويز دانست.

مرجع متخصصين ايران نقشه و مسيرياب نشان

اگر تاكنون از اپليكيشن ويز استفاده كرده باشيد، حتماً متوجه شباهت زياد بين رابط‌ متخصصي آن با اپليكيشن نشان خواهيد شد. توسعه‌دهندگان نشان، ويز را الگوي خود قرار داده‌اند و اين موضوع علاوه بر رابط‌ متخصصي، در بخش‌هايي مانند گزارش ترافيك يا ايرادات نقشه كاملاً مشهود است.

در اپليكيشن نشان، سه روش براي مسيريابي وجود دارد.

  • نخست، شما مي‌توانيد با انتخاب گزينه‌ي «كجا ميخواي بري»، به ليست مكان‌هاي عمومي نزديك به خود دست پيدا كنيد و با انتخاب مكان مورد انديشه متخصصين، مسيريابي به مقصد را آغاز كنيد.
  • در حالت دوم نيز شرايط تا حدودي به همين‌ شكل است و شما همچنان بايد به گزينه‌ي «كجا ميخواي بري» متوسل شويد؛ با اين تفاوت كه اين‌ بار بايد نام مقصد مورد انديشه متخصصين (مانند نام كوچه، خيابان يا رستوران) را در نوار آدرس بنويسيد.
  • اگر توسط دو روش بالا به نتيجه نرسيديد، مي‌توانيد به‌صورت دستي به‌ دنبال مقصد مورد انديشه متخصصين روي نقشه بگرديد و با نگاه‌ داشتن انگشت‌ روي نقطه‌ي مربوط، مسيريابي را فعال كنيد.

با اين حال، ويژگي‌هاي اين اپليكيشن، تنها به موارد يادشده خلاصه نمي‌شود. اگر تاكنون سري به كلان‌شهرهاي بزرگي همچون تهران زده باشيد، مسلماً با خيابان‌هايي كه داراي محدوديت‌هاي زوج و فرد و طرح ترافيك هستند، آشنايي داريد. به‌ لطف ويژگي خوب نشان، شما مي‌توانيد قبل از شروع مسيريابي، محدوده‌هاي طرح ترافيك و زوج و فرد را از مسير حذف و اپليكيشن را مجاب به يافتنِ مسيري ديگر كنيد؛ البته اگر مقصدتان در اين محدوده‌ها قرار داشته باشد، راهي جز ورود به آن نداريد و گزينه‌هاي مربوط به آن به‌صورت خودكار از دسترس خارج مي‌شوند. البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه نشان نه‌تنها طرح‌هاي ترافيك در شهر تهران، بلكه در ساير شهرها نظير مشهد و اصفهان را نيز نمايش مي‌دهد. 

نكته‌ي مثبتِ ديگر، توانايي انتخاب بين مسيرهاي چندگانه است. براي مثال، فرض كنيد مقصد مورد انديشه متخصصين از طريق سه مسير قابل دسترسي است، حال شما مي‌توانيد با در انديشه متخصصين گرفتنِ برخي شاخصه‌ها نظير ترافيك و...، مسير مناسب را انتخاب كنيد. مسيرها با رنگ‌هاي متفاوت نمايش داده مي‌شوند و زمانِ رسيدن به مقصد نيز با سبكي ساده و در دسترس، در بالاي صفحه‌ به نمايش درمي‌آيد.

مرجع متخصصين ايران نقشه و مسيرياب نشان

نشان محل استقرار پليس را در كنار محل دقيق قرارگيري دوربين‌هاي كنترل سرعت را نيز مشخص كرده و متخصص را از اين موضوع آگاه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن مسيرياب نشان

سخنگوي فارسي، از ديگر ويژگي‌هاي حائز اهميت اپليكيشن نشان به شمار مي‌رود. اگر مسيري طولاني‌ در پيش داشته باشيد، مسلماً نگاه‌ كردن به صفحه‌ي موبايل، كار عاقلانه‌اي نيست. در اين موقعيت، سخنگوي مسير اهميتي دوچندان پيدا مي‌كند. اين امكان وجود دارد تا متخصصان صداي مرد يا زن‌ را براي مسيرياب سخنگو انتخاب كنند؛ با اين وجود، اين ويژگي خالي از عيب نيست و معمولاً سخنگو در بيان اعداد سه‌رقمي، اندكي با اشكال روبرو است كه انتظار مي‌رود در آينده‌ي نزديك، اين اشكال توسط توسعه‌دهندگان رفع شود. سخنگوي فارسيِ نشان علاوه بر اعلام اينكه بايد به معبر جديدي وارد شد، اسم اين معبر را به‌درستي اعلام مي‌كند تا بدون اشتباه وارد معبر جديد شد.

درست مانند اپليكيشن ويز، در اين اپليكيشن متخصصان مي‌توانند گزارش‌هاي ميداني خود از وضعيت جاده، مانند تصادف، ترافيك، دوربين ثبت سرعت و ... را به ديگر مسافران اطلاع دهند.

توسعه‌دهنده‌ي اين اپليكيشن در صفحه‌ي گوگل‌پلي نوشته است:

خيلي وقت‌ها پيش مياد كه در خيابان‌ هاي پيچ در پيچ شهر رانندگي مي‌كنيم و نميدونيم از چه مسيري بايد به مقصد برسيم. بعضي از وقت‌ها هم پيش مياد كه نميدونيم كدام مسير تا مقصد را انتخاب كنيم تا سريع‌تر برسيم. يك زماني هم دوست داريم به نزديك‌ترين رستوران، پارك، پمپ بنزين و... بريم و آدرس‌هاشون رو ياد نداريم.«مسيرياب نشان» به‌صورت كاملا رايگان و به‌راحتي به ما كمك مي‌كند كه بتوانيم موقعيت فعلي خودمان را روي نقشه ببينيم و سريع‌ترين مسير را پيدا كنيم. «نشان» داراي راهنماي صوتي فارسي است كه تا رسيدن به مقصد، متخصص را راهنمايي مي‌كند. «نشان» داراي يكي از كامل‌ترين نقشه‌هاي ايران است و مي‌توانيد بسياري از خيابان‌ و كوچه‌ها را با نام فارسي جستجو كنيد.

برطبق گفته‌ي وب‌سايت رسمي اين اپليكيشن، مسيرياب نشان اكنون به بيش‌ از يك ميليون متخصص سرويس‌دهي مي‌كند؛ همچنين اين اپليكيشن در صفحه‌ي گوگل‌پلي توانسته است از ميان ۲۲۰۳ رأي‌دهنده، به امتياز ۴.۳ دست پيدا كند كه نشان از رضايت بالاي استفاده‌كنندگان دارد. نشان در دو ماه گذشته جزو ۵۰ اپليكيشن برتر گوگل‌پلي در بين اپليكيشن‌هاي ايراني بوده است.

متأسفانه اين اپليكيشن تنها در اختيار متخصصان اندرويد قرار دارد و اطلاعي از توسعه‌ي نسخه‌ي مخصوص iOS در دست نيست. شما مي‌توانيد از طريق لينك‌هاي زير، اپليكيشن نشان را از فروشگاه گوگل پلي يا كافه‌بازار دانلود كنيد:

دانلود اپليكيشن

پلي‌استور 

كافه بازار

اپليكيشن‌هاي محبوب خود را از طريق رايانامه app@zoomit.ir به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران معرفي كنيد

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات