مايكروسافت براي مقابله با اسلك، نسخه رايگان تيمز را معرفي كرد

شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت براي رقابت بهتر با نرم‌افزار همكاري تيمي اسلك، نسخه‌اي رايگان از پلتفرم تيمز را با ويژگي‌ها و قابليت‌هاي متنوع جديد معرفي كرد.
تبليغات

مايكروسافت تيمز در حال دريافت به‌روزرساني بزرگي است؛ اما نه آن ارتقايي كه احتمالا بسياري در انتظارش هستند. ردموندي‌ها با اقتباس از اسلك، نسخه‌اي رايگان از تيمز را معرفي كرده‌اند و به تمام متخصصان امكان مي‌دهند تا بدون در اختيار داشتن حساب متخصصي آفيس ۳۶۵ از اين نرم‌افزار مشاركتي استفاده كنند. به‌صورت طبيعي، مايكروسافت اميدوار است كه متخصصان رايگان در نهايت به مشتريان پولي تبديل شوند؛ اما حتي اگر چنين اتفاقي رخ ندهد، آن‌ها همچنان از برخي از ايده‌هاي رقيب محبوب خود الهام مي‌گيرند.

اسلك از زمان سال ۲۰۱۴ خدمات خود را به‌صورت رايگان ارائه مي‌دهد كه اين مسئله منجر به جذب متخصصان سازماني به اين سرويس شده است. عرضه‌ي رايگان اين نرم‌افزار موجب رشد بيشتر آن نسبت به تيمز، اپليكيشن متخصصان آفيس و يادگيري نحوه‌ي استفاده از آن به بسياري از افراد شد و در نهايت بهره‌گيري از اسلك را در محيط‌هاي كاري كاركنان براي آن‌ها آسا‌ن‌تر ساخت.

مرجع متخصصين ايران Microsoft Teams

هرچند شايد اندكي دير شده باشد؛ اما مايكروسافت با نسخه‌ي رايگان تيمز مجموعه‌اي از ويژگي‌هاي به‌شدت قدرتمند را ارائه مي‌دهد. تيمز رايگان قادر به ميزباني از حداكثر ۳۰۰ متخصص است و از پيام‌هاي متني و جستجوي نامحدود همراهي مي‌كند. ۱۰ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي براي تيمز به اضافه‌ي ۲ گيگابايت فضاي شخصي، تماس صوتي و تصويري براي گروه‌هايي از افراد و كل تيم و يكپارچگي نامحدود با بيش از ۱۴۰ اپليكيشن از جمله ويژگي‌هاي متخصصدي اين نسخه از تيمز است.

تيمز رايگان همچنين از قابليت ادغام با تمام اپليكيشن‌هاي الكترونيك آفيس ۳۶۵ همچون ورد، پاورپوينت، اكسل و وان‌نوت برخوردار است. در طرف ديگر، نسخه‌ي رايگان اسلك تنها قادر به جستجو از بين ده هزار پيام متني اخير شما است، تماس‌هاي صوتي و تصويري آن تنها محدود به دو نفر است؛ حداكثر به ۱۰ اپليكيشن شخص ثالث متصل مي‌شود و تنها ۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي در اختيار كل تيم قرار مي‌دهد.

مايكروسافت به‌طور آشكار با معرفي تيمز رايگان در حال ايجاد انعطاف در بنيه‌ي زيرساختي خود است. طبق اعلام اين شركت، در حال حاضر ۲۰۰ هزار كسب‌وكار در سراسر دنيا در حال استفاده از تيمز هستند و اكنون كه متخصصان امكان دسترسي رايگان به اين نرم‌افزار را پيدا كرده‌اند، مي‌توان انتظار افزايش قابل توجه تعداد متخصصان آن را داشت. در واقع از همين امروز مي‌توانيد براي مجموعه‌ي تيمز رايگان خود نام نويسي كنيد.

با نگاه به آينده، مايكروسافت تعدادي به‌روزرساني‌ براي تيمز در انديشه متخصصين گرفته است كه هر دو مشتريان رايگان و پولي مي‌توانند به آن‌ها چشم بدوزند، اين شركت قصد دارد امسال ويژگي محو خودكار پس‌زمينه را براي چت‌هاي ويدئويي اضافه كند؛ قابليتي كه مي‌تواند پس‌زمينه‌ي شلوغ يا نامناسب متخصصان را از ديد ديگر افراد حاضر در تماس ويدئويي مخفي كند، علاوه‌بر اين، مي‌توانيم به‌زودي شاهد ترجمه‌ي خطي ۳۶ زبان مختلف باشيم كه براي اعضاي تيم‌هايي كه در سرتاسر دنيا پراكنده هستند، بسيار متخصصدي خواهد بود و در نهايت، نسخه‌ي پولي تيمز اكنون از قابليت ضبط ابري جلسات بهره مي‌گيرد و به‌صورت خودكار قادر به رونويسي و زمان‌گذاري آن‌ها است.

مايكروسافت همچنين اعلام كرد كه متخصصان آفيس ۳۶۵ از طريق سرويس يامر قادر به اجراي رويدادهاي زنده و فوري خواهند بود، اين شركت همچنين در حال افزودن برخي سرويس‌هاي مناسب و هوشمند براي استريم چنين ويديوهايي است. آفيس ۳۶۵ براي تشخيص خودكار فرد به‌خصوصي كه در حال صحبت است از تشخيص چهره استفاده مي‌كند و به شما امكان مي‌دهد به‌صورت مستقيم به قسمت‌هايي از رويداد برويد. علاوه بر اين، زمان‌گذاري خودكار، رونويسي و جستجوي گفتار به متن و همچنين زيرنويس‌هاي بسته از ديگر امكانات تيمز محسوب مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران Microsoft Teams

مايكروسافت اعلام نكرده است كه قابليت‌هاي هوشمند يادشده مربوط به رويدادها چه زماني در دسترس قرار خواهند گرفت. متخصصان براي بهره‌گيري از اين قابليت‌ها به اجراي آفيس ۳۶۵، يامر و استريم نياز خواهند داشت. هرچند به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه به‌كارگيري اين ويژگي‌ها براي سازمان‌هاي كوچك بيش از حد پيچيده است؛ اما براي شركت‌هايي با اندازه‌ي متوسط و بزرگ كه نمي‌توان همه‌ي افراد را به يك چت ويدئويي واحد وارد كرد، مي‌تواند متخصصدي باشد.

مايكروسافت همچنين به‌منظور توانمندسازي متخصصان براي انجام هوشمندانه‌تر فعاليت‌هايشان از پيش‌نمايش ويژگي تحليل محل كار (Workplace Analytics) رونمايي كرد، اين قابليت براي نمايش جزئيات و اطلاعات مربوط به نحوه‌ي فعاليت سازمان به داده‌هاي آفيس ۳۶۵ اتكا مي‌كند؛ براي مثال، اگر تشخيص دهد كه گروه شما هر هفته بيش از حد درگير جلسات مي‌شود، مي‌تواند اقدام به نمايش يك هشدار كند. متخصصان همچنين مي‌توانند براي بهبود عادات خود در برنامه‌ها ثبت‌نام كنند. تمام داده‌هاي تحليلي در طول زمان اندازه‌گيري مي‌شوند، اين مسئله به مديران امكان مي‌دهد تا از روند بهبود واقعي تيم خود مطلع شوند.

مرجع متخصصين ايران Microsoft Teams

هرچند اين ويژگي‌ها مي‌توانند قدري آرمان‌گرايانه به‌انديشه متخصصين برسند؛ اما طبق اعلام مايكروسافت ابزار تحليل صرفا از داده‌هايي استفاده خواهد كرد كه از قبل در آفيس ۳۶۵ موجود است و متخصصان را تحت تجسس و مراقبت قرار نخواهد داد يا به‌منظور محاسبه‌ي هركاري كه افراد در طول روز انجام مي‌دهند، آن‌ها را وادار به پر كردن برگه‌هاي خاص نخواهد كرد. در عوض، هدف اين قابليت توجه به مواردي است كه شما يا رئيستان احتمالا به دليل مشغله‌ي روزانه متوجه آن‌ها نخواهيد شد، علاوه‌بر اين، مايكروسافت به‌منظور كمك به يادآوري بهتر عادات كاري، ابزار MyAnalytics Nudges را معرفي مي‌كند؛ براي مثال، اگر بيش از حد درگير جلسات شويد، مي‌تواند به شما پيشنهاد دهد كه وظايف خود را به همكارتان محول كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات