مايكروسافت، اپليكيشن مبتني بر هوش مصنوعي Hummingbird را معرفي كرد

جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپليكيشن Hummingbird مبتني بر هوش مصنوعي توسط مايكروسافت معرفي شد. متخصصان مي‌توانند اخبار مورد علاقه‌ي خود را به‌صورت سفارشي‌شده مطالعه كنند.
تبليغات

معمولا متخصصاني كه اخبار را دنبال مي‌كنند، اپليكيشن‌هاي مختلف خبري روي موبايل‌هاي هوشمند يا تبلت‌هاي خود نصب مي‌كنند. مايكروسافت، براي متخصصان سيستم‌عامل اندرويد كه علاقه‌مند به خواندن اخبار هستند، اپليكيشني به نام Hummingbird مبتني بر هوش مصنوعي معرفي كرده است. 

برخلاف اپليكيشن‌هاي خبري فعلي مايكروسافت كه از متخصص انساني براي سفارشي خواندن خبرها مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اپليكيشن Hummingbird از هوش مصنوعي براي سفارشي خواندن خبرها و انتشار استوري‌هاي مورد علاقه‌ي متخصص استفاده مي‌كند.  

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن Hummingbird

كاربر با استفاده از حساب متخصصي لينكدين يا مايكروسافت مي‌تواند وارد اپليكيشن شود. پس از ورود به برنامه، مايكروسافت از متخصص در مورد دسته‌بندي اخباري كه وي تمايل دارد خبرهاي آن حوزه را دنبال كند، سوال مي‌كند تا متخصص بتواند دسته‌بندي‌هاي مختلف اخبار را باتوجه به علاقه‌مندي خود انتخاب كند. اگر متخصص گزينه‌ي Mix را انتخاب كند، مي‌تواند تمام تيترهاي خبري كه شامل ۱۶ دسته‌بندي مختلف است را در فيد خبري خود در اختيار داشته باشد. 

وقتي متخصص اپليكشن را باز مي‌كند، زبانه‌هاي مختلفي را مشاهده مي‌كند كه هر كدام متخصصدي دارند. مثلا زبانه‌ي Your Mix، دسته‌بندي‌هاي انتخاب‌شده‌ي متخصص را به وي نشان مي‌دهد. ساير زبانه‌ها، مربوط به استوري‌هايي است كه متخصص مي‌تواند آن‌ها را به فيد خبري اضافه كند؛ مثلا متخصص مي‌تواند موضوعاتي همچون سرگرمي يا ورزش را اضافه كند. همچنين باتوجه به موقعيت مكاني متخصص، امكان اضافه كردن زبانه‌ي اخبار محلي در اختيار متخصص قرار داده شده؛ انتخاب اخبار محلي باتوجه به موقعيت مكاني متخصص اختياري است.

در حالي كه متخصص هنوز در اپليكيشن Hummingbird حضور دارد، مي‌تواند با ضربه‌زدن روي هر استوري، به منبع اصلي خبر دسترسي داشته باشد؛ و با ضربه‌زدن روي X كه در گوشه‌ي بالاي سمت چپ برنامه قرار داده شده است، به صفحه‌‌ي اصلي برنامه بازگردد. با ضربه‌زدن روي منوي همبرگري شكل در گوشه‌ي سمت راست، متخصص مي‌تواند عدم علاقه‌مندي خود را در مورد يك استوري مشخص كند. همچنين اين امكان در اختيار متخصص گذاشته شده است تا در صورتي كه استوري‌هاي يك منبع را دوست ندارد، تمامي استوري‌هاي آن منبع براي وي مسدود شود.

با توجه به اطلاعات منتشرشده در گوكل پلي استور در مورد اپليكيشن Hummingbird، هرچقدر متخصص بيشتر از اين برنامه‌ي مبتني بر هوش مصنوعي استفاده كند، بهتر مي‌تواند استوري‌هاي مورد علاقه‌ي خودش را در سراسر وب جستجو و پيدا كند و كمتر با موضوعاتي مواجه شود كه به آن‌ها علاقه‌اي ندارد. در حال حاضر اين اپليكيشن تنها در دسترس متخصصان سيستم‌عامل اندرويد در ايالات متحده قرار دارد و متخصصان آمريكايي مي‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته با كمك اپليكيشن Hummingbird در جريان آخرين خبرهاي مورد علاقه‌ي خود قرار گيرند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات