ژاپن براي مقابله با حملات سايبري ويروس كامپيوتري توسعه مي‌دهد

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دولت ژاپن براي مقابله با حملات سايبري در حال طراحي ويروس كاميپوتري است.
تبليغات

به‌گفته منابع ژاپني، ژاپن اولين ويروس كاميپوتري خود را ماه مارس سال آينده (فروردين 99) باهدف مقابله و دفاع دربرابر حملات سايبري توسعه خواهد داد.

منابع وزارت دفاع ژاپن اعلام كردند كه در حال مطالعه نرم‌افزارهاي مخربي هستند كه به‌صورت ويروس و بدافزار قابليت ورود به سيستم‌هاي كامپيوتري را داشته باشند و بتوانند با نفوذ به سيستم هكرها از دسترسي و حملات سايبري آن‌ها به سيستم‌هاي مهم كشور جلوگيري كنند.

دولت ژاپن اعلام كرده كه قصد دارد ظرفيت‌ها و توان دفاعي خود را از حوزه‌هاي دفاع زميني، دريايي و هوايي فراتر برده و توان خود را براي حل اشكالات امنيتي ارتقا بخشد.

اطلاعات و آمار منتشرشده از ژاپن نشان مي‌دهد كه اين كشور از ساير كشورهاي دنيا در زمينه پيشرفت و امنيت سايبري عقب‌تر است و به همين دليل قصد دارد كاركنان بخش امنيت سايبري خود را از 150 نفر به 220 نفر برساند.

نكته جالب‌توجه اين است كه ژاپن باوجود افزايش نيروهاي امنيت سايبري خود بازهم از كشورهايي همچون ايالات‌متحده، چين و كره شمالي عقب است. طبق اطلاعات منتشرشده از اين كشورها در ايالات‌متحده 6200 هزار، چين 130 هزار و كره شمالي 7 هزار نفر در بخش امنيتي سايبري ولتي فعاليت مي‌كنند.

ژاپن اطلاعات بيشتري درباره اين ويروس منتشر نكرده است اما اعلام كرده كه اين ويروس توسط شركت‌هاي خصوصي طراحي‌شده و توسعه‌يافته است و دولت ژاپن قصد دارد از آن در حوزه دفاع سايبري بهره بگيرد و هيچ برنامه‌اي براي استفاده سياسي از اين ويروس ندارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات