حالت Incognito به نقشه‌ي گوگل هم اضافه مي‌شود

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در رويداد امشب گوگل، از دستاوردهايي براي تقويت حريم خصوصي متخصصان هم رونمايي شد.
تبليغات

قابليت فعاليت به‌صورت ناشناس (Incognito Mode) كمي بعد از معرفي مرورگر كروم به آن اضافه شد و اين امكان را به متخصصان مي‌داد تا بدون اينكه ردي از عبارات جست‌وجو و صفحاتي كه بازديد مي‌كنند در تاريخچه مرورگر ثبت شود، به وبگردي بپردازند. در اين حالت حتي كوكي‌ها، داده‌ها‌ي فرم‌ها و اطلاعات مربوط‌به ساختار سايت‌ها نيز ديگر ذخيره و نگه‌داري نمي‌شود.

گوگل تابستان سال قبل سرويس استريم ويدئوي خود (YouTube) را به اين قابليت مجهز كرد و اكنون نيز نوبت به سرويس نقشه‌ها رسيده است.

يكي از موضوعات مورد مباحثه ساندار پيچاي مديرعامل گوگل در رخداد گوگل I/O امروز اضافه شدن همين قابليت به اپليكيشن‌هاي نقشه‌ي گوگل بود كه نحوه‌ي دسترسي به آن نيز ازطريق منوي حساب متخصصي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران Google Maps Incognito Twite

با فعال كردن آن مكان‌هايي را كه روي نقشه مشاهده يا به سمت آن‌ها مسيريابي مي‌كنيد و حتي نقاطي كه جست‌وجو مي‌كنيد، ديگر هرگز با حساب متخصصي شما مرتبط نخواهد شد. براي اعلان فعال بودن Incognito هم همان‌طور كه در عكس بالا مي‌بينيد، لوگوي آن در نوار بالاي اپليكيشن و درست به‌جاي عكس خود متخصص قرار خواهد گرفت.

در توئيت اكانت رسمي گوگل آمده است:

با اضافه شدن Incognito به نقشه‌هاي گوگل، هيچ سابقه‌اي از فعاليت‌هاي شما مثل جستجوي مكان‌ها و مسيريابي‌ها در حساب متخصصي‌تان نگه‌داري نخواهد شد. به‌راحتي با لمس تصوير حساب متخصصي مي‌توانيد آن را فعال يا غيرفعال كنيد.

به تاريخ دقيق به‌روزرساني بعدي و اضافه شدن اين قابليت اما هنوز اشاره‌اي نشده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات