قابليت ويديويي تصوير در تصوير در بروزرساني جديد فايرفاكس

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
موزيلا ديروز به‌روزرساني Firefox 71 را براي همه متخصصان ارائه كرد. اين به‌روزرساني جديد با همراهي از قابليت‌هاي جديدي چون قابليت ويدئويي Picture-in-Picture (تصوير در تصوير) در ويندوز همراه است.
تبليغات

نسخه‌ي جديد فايرفاكس، يعني فايرفاكس ۷۱ با قابليت ويدئويي Picture-in-Picture اين امكان را به متخصصان مي‌دهد هنگامي‌كه در حال تماشاي ويدئو هستند، بتوانند در زبانه‌اي ديگر جست‌وجو كنند. درواقع بدون آنكه به توقف نمايش ويدئو مجبور شوند، مي‌توانند به كارهاي ديگر در زبانه‌هاي مختلف بپردازند و به‌طور هم‌زمان ويدئو خود را نيز تماشا كنند.

براي استفاده از اين قابليت ويدئويي تصوير در تصوير در فايرفاكس كافي است ماوس خود را روي ويدئو بكشيد تا گزينه‌ي آبي كوچك Picture-in-Picture را ببينيد. سپس روي اين گزينه كليك كنيد تا پنجره جديد شناور بازشود. درنهايت، مي‌توانيد هنگام كار در ساير برگه‌ها، تماشاي ويدئو خود را نيز ادامه دهيد. فايرفاكس اين ويژگي جديد Picture-in-Picture را در ژانويه سال ۲۰۲۰ براي متخصصان MacOS و Linux نيز ارائه خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران فايرفاكس

از ديگر قابليت‌هاي جديد Firefox 71 مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • بهبود عملكرد Lockwise براي مديريت رمز عبور يكپارچه: اكنون فايرفاكس زيردامنه‌ها را به رسميت مي‌شناسد و ورود به سيستم دامنه را از Lockwise تكميل مي‌كند. همچنين، قابليت Firefox Monitor هرگونه خطري براي حساب‌هاي الكترونيك متخصصان را اعلام خواهد كرد و اگر اطلاعات شخصي متخصصان به‌خطر بيفتد، با نمايش اعلان‌هايي متخصص را باخبر مي‌كند.
  • حفاظت از رديابي پيشرفته: نمايش اعلان در زمان مسدودسازي بلوك‌هاي رمزنگاري‌شده و محافظت دربرابر رديابي‌هاي مسدود‌شده از ديگر قابليت‌هاي فايرفاكس جديد است.
  • رمزگشايي MP3 بومي در سيستم‌عامل‌هاي ويندوز و لينوكس و مك

فايرفاكس اعلام كرده است در سال‌هاي اخير، فقط روي حفظ حريم خصوصي متخصصان تمركز و قابليت‌هايي چون مسدود كردن كوكي‌هاي رديابي ثالث و رمزگذاري آن به‌صورت پيش‌فرض را ارائه كرده است. همچنين قابليتي براي نمايش گزارشي از ردياب‌ها در اختيار متخصصان قرار گرفت تا متخصصان اين رديابي‌ها را بشناسند.

مرجع متخصصين ايران فايرفاكس

به‌گفته‌ي موزيلا، تا امروز بيش از يك‌تريليون درخواست رديابي وب‌سايت‌هاي مختلف را فايرفاكس مسدود و اين مرورگر از حريم خصوصي متخصصان محافظت كرده است. اين شركت اعلام كرده است همواره كوشيده به مردم در كنترل بيشتر زندگي الكترونيكشان كمك كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات