اندرويد 11 از ضبط ويديوهايي با حجم بيش از ۴ گيگابايت همراهي مي‌كند

جمعه ۶ دي ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
موبايل‌هاي اندرويدي در حال حاضر نمي‌توانند بيش از ۴ گيگابايت ويدئو ضبط كنند و اين محدوديت در اندرويد ۱۱ برطرف خواهد شد.
تبليغات

يك حقيقت جالب اين است كه موبايل‌هاي اندرويد فقط قادر به ضبط فايل‌هاي ويديويي تا ۴ گيگابايت هستند و نمي‌توانند ويديوهايي با بيش از ۴ گيگابايت را ضبط كنند. اما احتمال داده شده كه در اندرويد 11 اين موضوع تغيير كند و احتمالا در اندرويد بعدي امكان ضبط ويدئو تا بيش از ۴ گيگابايت فراهم خواهد شد.

وقتي موبايل‌هاي هوشمند اندرويدي با ظرفيت‌هاي داخلي بيشتر، مودم‌هاي سريع‌تر و همراهي از شبكه‌هاي 5G ارائه ‌مي‌شوند، محدوديت قديمي ذخيره‌سازي و ضبط پرونده‌هاي ويديويي تا ۴ گيگ بايد تغيير كند و احتمالا در Android 11 كه قرار است در سال ۲۰۲۰ منتشر شود اين تغيير اعمال خواهد شد.

با گذشت زمان اين محدوديت ضبط ويدئو آزاردهنده‌تر مي‌شود زيرا در حال حاضر موبايل‌هاي زيادي قادر به ضبط فيلم‌هاي 4K با سرعت ۳۰ فريم در ثانيه هستند و اين بدان معني است كه اندازه‌ي پرونده ها روزبه‌روز بزرگ‌تر مي‌شود. اين ماجرا با ورود موبايل‌هايي با قابليت فيلم‌برداري 4K با سرعت ۶۰ فريم‌بر‌ثانيه يا حتي در آينده موبايل‌هايي با قابليت فيلم‌برداري 8K غم‌انگيز‌تر خواهد شد. در نهايت نيز فايل‌هاي ويديويي، فضاي زيادي از حافظه را اشغال خواهند كرد و اين موضوع عجيبي نيست.

باتوجه به اين موارد ذكر شده، حجم و اندازه‌ي هر دقيقه فيلم‌برداري بسيار بالا خواهد بود و اين يعني زمان كمتري را در ۴ گيگابايت ويدئو خواهيد داشت. درواقع با افزايش كيفيت ويديوها، حجم فايل شما بيشتر خواهد شد اما زمان ويديوها كوتاه‌تر مي‌شود. درنتيجه قابليت فيلم‌برداري تا ۴ گيگابايت، زمان محدودي را از فيلم‌برداري در اختيار متخصصان قرار خواهد داد. درواقع امروز اگر يك فيلم 4K را در موبايل Pixel 4 ضبط كنيم، ويديوي ما در حدود ۱۲ دقيقه به ۴ گيگابايت خواهد رسيد و بعد از حدود ۱۲ دقيقه ضبط، برنامه‌ي دوربين، فيلم را ذخيره مي‌كند و بلافاصله شروع به ضبط يك فيلم ديگري خواهد كرد كه تمامي اين مراحل بدون آگاهي متخصص صورت خواهد گرفت.

مرجع متخصصين ايران android 11

درواقع در حال حاضر اگر بيش از ۴ گيگابايت ويدئو ضبط كنيد، ضبط فيلم متوقف نمي‌شود و پس از رسيدن به حجم محدود مورد انديشه متخصصين، پرونده‌ي جديدي براي ادامه‌ي ويدئو ايجاد خواهد شد. بنابراين اگر به فيلم‌برداري تا بيش از ۴ گيگابايت ادامه دهيد، خواهيد ديد كه گالري شما داراي چندين فايل ويديويي مختلف از يك فيلم‌برداري است كه اين موضوع زيادي خوشايند نبوده است.

اين محدوديت فيلم‌برداري تا ۴ گيگابايت در سال ۲۰۱۴ معرفي شد و در آن زمان موبايل‌هاي هوشمند و سخت افزارهاي موبايل‌هاي هوشمند متفاوت از اكنون بودند. درنتيجه اكنون لازم است تا يك قدم به جلو برويم و تجربه‌ي متفاوتي از ضبط ويدئوها را در اندرويد داشته باشيم.

در  توضيحات جديد پروژه‌ي متن باز اندرويد، گوگل امكان تنظيم ضبط ويديوها را تا بيش از ۴ گيگابايت خواهد داد و احتمالا اين امكان در اندرويد ۱۱ در اختيار متخصصان قرار خواهد گرفت. اگر اين شركت به چهارچوب زماني قبلي خود پايبند باشد، اولين نسخه‌ي بتا اندرويد ۱۱ بايد در ماه مارس منتشر شود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات