مرورگر جديد Edge مبتني بر كروميوم براي متخصصان ويندوز و مك منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۶ دي ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت مطابق وعده‌اي كه داده بود، ۱۵ ژانويه به‌طور رسمي مرورگر جديد Edge مبتني بر كروميوم را منتشر كرد و در اختيار متخصصان قرار داده است.
تبليغات

مايكروسافت ۱۵ ژانويه به‌طور رسمي مرورگر Edge مبتني بر كروميوم را منتشر كرد. اين مرورگر با يك لوگوي جديد همراه شده است. مرورگر Edge Chromium در حال حاضر از صفحه‌ي رسمي مايكروسافت قابل دانلود است و از سيستم‌عامل‌هاي اندرويد، iOS، macOS، ويندوز ۱۰، ويندوز ۸/۱، ويندوز ۸ و حتي ويندوز همراهي نشده‌ي ۷ همراهي مي‌كند. البته هنوز اعلام نشده كه اين مرورگر جديد تا چه زماني از ويندوز ۷ همراهي خواهد كرد.

مرورگر Edge مبتني بر كروميوم با ويژگي‌هايي جديد ارائه شده كه مي‌توان به قابليت حفظ حريم خصوصي، بهينه‌سازي براي ويندوز ۱۰، امنيت در سطح شركتي، همراهي از افزونه‌هاي مرورگر كروم و دسترسي به افزونه‌ها از طريق Microsoft Store يا Chrome Web Store اشاره كرد. مانند همه‌ي مرورگرهاي مدرن، Edge نيز داراي گزينه‌هاي مختلفي براي محافظت از متخصصان است و از قابليت محافظت در برابر ردياب‌هاي الكترونيك نيز بهره برده است. از سوي ديگر قابليت‌هايي چون حالت مطالعه، امكان تعويض پروفايل و هر قابليت متخصصدي ديگري كه انتظار داريم، در اين نسخه ارائه شده است و اگر به‌دنبال يك مرورگر جديد و مدرن هستيد حتما اين نسخه جديد Edge را دانلود و نصب كنيد.

مرورگر Edge Chromium از يك ويژگي جالب ديگر هم بهره برده كه براي متخصصان سازماني بسيار متخصصدي خواهد بود اين ويژگي درواقع حالت اينترنت اكسپلورر است كه به شركت‌ها اين امكان را مي‌دهد تا سايت‌هاي قديمي را به‌راحتي باز كنند. همچنين اين مرورگر از پخش ويديو‌هاي 4K نتفليكس با همراهي از Dolby Atmos و Dolby Vision برخوردار است، بطوريكه در مقايسه با كروم يك مزيت به شمار مي‌رود. به‌طور كلي با تسلط مايكروسافت بر ويندوز، مي‌توان گفت كه مرورگر اج فرصت و موقعيت بهتري نسبت به ديگر مرورگرها دارد و اين يك واقعيت است كه اج مبتني بر كروميوم اكنون سازگارتر از هميشه ارائه شده است.

مرجع متخصصين ايران اج مبتني بر كروميوم

مايكروسافت ادعا مي‌كند كه نسخه‌ي جديد Edge دوبرابر سريع‌تر از نسخه‌ي قبلي اين مرورگر بوده و اين سرعت به لطف پلتفرم كروميوم صورت گرفته است. به‌هرجهت بايد ببينيم اين مرورگر در مقابل رقبايي مانند Firefox و Chrome چگونه خود عمل خواهد كرد.

از انديشه متخصصين متخصص مرورگر جديد مايكروسافت، درواقع ۷۹اُمين نسخه پايدار Edge است و نسخه‌ي Edge 80 قرار است در ماه فوريه ارائه شود و در نهايت نيز به‌روزرساني‌هاي منظم هر ۶ هفته در اختيار متخصصان قرار خواهد گرفت.

كاربران ويندوز ۱۰ در هفته‌هاي آينده به‌صورت خودكار اين مرورگر جديد را دريافت خواهند كرد اما امكان دانلود دستي اين مرورگر نيز وجود خواهد داشت. متخصصاني هم كه نسخه‌ي قديمي Edge را نصب كرده‌اند، مي‌توانند نسخه جديد اين مرورگر را با حفظ برخي اطلاعات شخصي، جايگزين نسخه‌ي قبلي كنند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات