تأخير در تأييد اپليكيشن‌هاي جديد گوگل پلي استور به‌‌علت شيوع بيماري كرونا

سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل با ارسال رايانامهي به توسعه‌دهندگان اپليكيشن اطلاع داد به‌علت شيوع بيماري كرونا، اپليكيشن‌هاي جديد در پلي‌استور با تأخير هفت‌روزه يا بيشتر تأييد مي‌شود.
تبليغات

شيوع بيماري كرونا به بسياري از شركت‌هاي بزرگ آسيب زده است. علاوه‌بر تأخير در عرضه‌ي محصولات مختلف يا كمبود آن‌ها در بازار به‌‌دليل تعطيلي كارخانه‌هاي سازنده‌ي قطعات موردنياز، تأخير در عرضه‌ي به‌روزرساني براي گجت‌ها، ازجمله موبايل‌هاي هوشمند نوكيا را شاهد بوده‌ايم. شركت‌هاي بزرگ نيز به عملي پيشگيرانه دست زدند و از كاركنانشان خواستند فعاليت‌هايشان را به‌صورت دوركاري انجام دهند. چنين اقدامي به جلوگيري از گسترش بيماري كرونا كمك فراواني مي‌كند؛ اما اشكالاتي نيز در پي دارد.

به‌تازگي، گوگل نيز اعلام كرده است اپليكيشن‌هاي جديد در پلي استور با تأخير تأييد مي‌‌شود. مقام‌هاي گوگل علت تأخير در تأييد اپليكيشن‌هاي جديد را دوركاري كاركنان از خانه و تغيير در زمان‌بندي انجام كارها عنوان كرده‌اند. در رايانامه ارسالي به توسعه‌دهندگان، اهالي مانتين‌ويو گفته‌اند تأييد اپليكيشن‌هاي جديد و تغييرات اعمال‌شده، مانند عرضه‌ي به‌روزرساني، با فاصله‌ي زماني هفت روز يا بيشتر انجام خواهد شد.

شركت آلفابت، شركت مادر گوگل، از كاركنان خود در ۱۱ شعبه از آمريكاي‌شمالي (ايالات متحده و كانادا) خواست به‌صورت دوركاري به فعاليتشان ادامه دهند. حال به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين اقدام آلفابت با اينكه از خطر شيوع بيماري كرونا ميان كاركنانش جلوگيري كرده، باعث شده است برخي از امور شركت‌هاي زيرمجموعه‌ي آلفابت با تأخير درخورتوجهي انجام شوند.

مرجع متخصصين ايران گوگل پلي استور / Google Play Store

در گذشته، گوگل به توسعه‌دهندگان گفته بود تأييد اپليكيشن نهايتا سه روز به طول مي‌انجامد و در برخي مواقع خاص نيز، احتمال افزايش اين زمان تا هفت روز وجود دارد. كاملا واضح است وارد يكي از مواقع خاص شده‌ايم و ممكن است تأييد اپليكيشن‌هاي جديد بيش از هفت روز نيز طول بكشد.

متأسفانه گوگل مشخص نكرده است كدام دسته از اپليكيشن‌ها هنگام اعمال تغييراتي نظير به‌روزرساني به تأييد دستي گوگل نياز دارند؛ با‌اين‌حال، حدس زده مي‌شود اپليكيشن‌هاي مرتبط با رده‌ي سني كودك‌و‌نوجوان ازجمله دسته‌هايي هستند كه هرگونه اعمال تغيير در آن‌ها به تأييد متخصص كارشناسان گوگل نياز خواهد داشت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات