بهترين ماشين حساب براي موبايل (اندرويد و iOS)

شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ماشين حساب يكي از اپليكيشن هاي پركاربرد در موبايل‌هاي هوشمند است كه جايگزين‌هاي بسيار حرفه‌اي براي آن در هر دو سيستم‌عامل اندرويد و iOS وجود دارد.
تبليغات

ماشين حساب از اولين اپليكيشن‌هايي است كه در موبايل‌هاي موبايل ظاهر شد. از قديمي‌ترين مدل‌هاي موبايل موبايل تا جديدترين و قدرتمندترين دستگاه‌هاي هوشمند، همگي به ماشين حساب مجهز بوده‌اند و به‌مرور ماشين حساب‌هاي قديمي را منسوخ كرده‌اند. ازطرفي قدرت پردازشي و محاسبه‌اي موبايل‌هاي هوشمند و تبلت‌ها باعث شده تا امروزه اپليكيشن‌هاي ساده‌ي ماشين حساب نيز كم‌كم جاي خود را به ابزارهاي قدرتمند و اختصاصي بدهند. ابزارهايي كه انواع عمليات محاسبه‌ي علمي و مهندسي را با سرعت قابل‌قبولي انجام مي‌دهند.

اگر به‌دنبال جايگزيني براي اپليكيشن پيش‌فرض موبايل هوشمند خود هستيد يا ابزاري حرفه‌اي‌تر براي محاسبات علمي و پيچده‌تر نياز داريد، در ادامه‌ي اين مطلب شما را با برترين اپليكيشن‌هاي جايگزين ماشين حساب در اندرويد و iOS آشنا مي‌كنيم. بيشتر اپ‌هايي كه در اين مقاله معرفي مي‌كنيم براي جفت متخصصان اندرويد و iOS دردسترس است.

بهترين ماشين حساب براي اندرويد

اپليكيشن HiPER

HiPER Scientific Calculator يك ماشين حساب محبوب با تعداد دانلود بيش از ۳۵ ميليون و ۲۰۰,۰۰۰ امتياز پنج‌ستاره است.

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب براي اندرويد اپ HiPER

ماشين حساب HiPER تلاش مي‌كند تا بهترين تجربه از محاسبه‌ي مهندسي را به متخصصان اندرويد ارائه كند. ظاهر اين ماشين حساب شبيه به ماشين حساب‌هاي مهندسي قديمي است و علاوه‌بر متخصصدهاي محاسباتي مرسوم، مجموعه‌اي از توابع مهندسي و قابليت‌هاي پيشرفته را به متخصص ارائه مي‌كند. از ميان قابليت‌هاي مهم مي‌توان به عمليات كسري و اعداد مختلط اشاره كرد كه همگي در تركيب با يادگيري‌هاي ساده به متخصص، تجربه‌ي استفاده از HiPER را به حد اعلا مي‌رسانند. رابط متخصصي اين اپليكيشن نيز الگوهاي متعدد را همراهي مي‌كند كه براي استفاده در موبايل هوشمند يا تبلت، مناسب هستند.

اپليكيشن ++ Calculator

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب براي اندرويد اپليكيشن ++ Calculator

++ Calculator يك برنامه پيچيده‌تر در ميان بهترين برنامه‌هاي ماشين حساب براي اندرويد است كه دو حالت عادي و علمي دارد. شما مي‌توانيد عمليات ساده حسابي مانند جمع و تفريق را در حالت عادي انجام دهيد؛ اگر هم مي‌خواهيد عمليات پيچيده‌تري انجام دهيد، مي‌توانيد به حالت علمي برويد. در حالت علمي مي‌توانيد عمليات پيچيده رياضي مانند يافتن ريشه‌ها و حل معادلات را انجام دهيد. اين ماشين حساب رابط متخصصي روان و مرتبي دارد، در‌هم‌ريخته به انديشه متخصصين نمي‌رسد، و به‌راحتي مي‌توان از آن استفاده كرد.

  • دانلود ++ Calculator

اپليكيشن HiEdu

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب براي اندرويد اپليكيشن HiEdu

ماشين حساب علمي HiEdu يك ماشين حساب علمي شگفت‌انگيز است. همه اصول اوليه را آن‌طور كه بايد به درستي انجام مي‌دهد. همچنين موارد پيشرفته‌تري مانند لگاريتم را انجام مي‌دهد. رابط متخصصي آن مرتب و ساده است. HiEdu شامل بيش از ۱۰۰۰ فرمول رياضي است. شما مي‌توانيد همه محاسباتي كه نياز داريد را انجام دهيد.

اپليكيشن Financial

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب براي اندرويد اپليكيشن Financial

ماشين حساب Financial يكي از كامل‌ترين برنامه‌هاي ماشين حساب مالي است كه مي‌تواند باعث صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مالي‌تان شود و آن را به يكي از بهترين برنامه‌هاي ماشين حساب براي شما تبديل كند. اين ماشين حساب يك گزينه عالي براي دانشجويان و صاحبان مشاغل است. اپليكيشن مذكور در مديريت حسابداري، سرمايه‌گذاري، وام مسكن و برنامه‌هاي مالي و ساير فرمول‌هاي مفيد براي تجارت يا امور مالي بسيار كارامد است.

اپ ماشين حساب Financial درون خود شامل يك سري ماشين حساب ديگر است: ماشين حساب TVM، مبدل ارز، ماشين حساب وام، ماشين حساب سود مركب، ماشين حساب پرداخت كارت اعتباري وغيره. شما فقط براي تبديل ارز به اينترنت نياز خواهيد داشت.

بهترين ماشين حساب هاي iOS

اپليكيشن + Calculator

+ Calculator برنده جايزه اپليكيشن ماشين حساب براي آيفون و آيپد، با در انديشه متخصصين گرفتن سادگي، قابليت استفاده و زيبايي طراحي شده است.

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب هاي iOS اپليكيشن + Calculator

اپليكيشن + Calculator يكي از محبوب‌ترين برنامه‌هاي ماشين حساب است كه چندين حالت و سبك مختلف براي ماشين حساب ارائه مي‌دهد و از حالت‌هاي علمي، دست خط، چند‌جمله‌اي، خطي، نموداري و تبديل ارز همراهي مي‌كند. اگر طراحي رابط و ويژگي‌هاي متخصصدي فراوان را در انديشه متخصصين بگيريد، اين ماشين حساب يكي از بهترين‌ها است. استفاده از اين ماشين حساب علمي مدرن بسيار آسان است زيرا دكمه‌هاي نسبتاً بزرگي دارد. براي شناسايي آسان، شكل‌ها با حروف پررنگ نمايش داده مي‌شوند.

برنامه ماشين‌حساب + Calculator ممكن است به دانش‌آموزان جوان‌تري كه تازه شروع به كار كرده‌اند كمك كند تا به اعداد اعتماد كنند.

اپليكيشن Desmos

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب هاي iOS اپليكيشن Desmos

Desmos Graphing Calculator يك برنامه ماشين حساب گرافيكي رايگان و قدرتمند است كه طيف گسترده‌اي از توابع نموداري را پوشش مي‌دهد و كاملاً آفلاين و بدون هيچ اشكالي كار مي‌كند.

كاربران مي‌توانند توابع را روي يك نمودار (با گزينه‌هايي براي سيستم‌هاي مختصات دكارتي، قطبي و پارامتري) نمايش دهند و با كمك ابزارهاي موجود پارامترها را متحرك كنند و جداول خروجي و نقاط ورودي را مشاهده كنند و حتي به امكانات بيشتري دسترسي داشته باشند. اين ماشين حساب گرافي پر از ويژگي‌هاي مناسب براي استفاده دانش‌‌آموزان است.

اپليكيشن Photomath

Photomath دوربين موبايل را به يك ماشين حساب تبديل مي‌كند؛ متخصصان مي‌توانند از دوربين خود براي اسكن و حل فوري مسائل رياضي استفاده كنند.

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب هاي iOS اپليكيشن Photomath

كافي است يك مسئله را اسكن كنيد تا برنامه پاسخ نهايي را همراه با تفكيك گام‌به‌گام راه‌حل مسئله نمايش دهد؛ اينگونه مي‌توانيد نحوه پيدا كردن راه‌حل‌ها را به تنهايي ياد بگيريد.

Photomath از پاسخ‌هاي جايگزين و نيز يك ماشين حساب هوشمند براي ويرايش معادلات اسكن‌شده و يك حالت نموداري جديد همراهي مي‌كند. اين برنامه همه چيز را از جبر اوليه گرفته تا معادلات و نامساوي‌هاي خطي، درجه دوم و مطلق، سيستم‌هاي معادلات، مثلثات و موارد ديگر محاسبه مي‌كند.

اپليكيشن Microsoft Math Solver

مرجع متخصصين ايران بهترين ماشين حساب هاي iOS اپليكيشن Microsoft Math Solver

برنامه Microsoft Math با استفاده از حل‌كننده‌هاي رياضي پيشرفته با هوش مصنوعي به حل مسائل مختلفي از جمله جبر، مثلثات، حساب ديفرانسيل و انتگرال، آمار و موضوعات ديگر كمك مي‌كند. شما مي‌توانيد به‌سادگي يك مسئله را روي صفحه بنويسيد يا از دوربين براي گرفتن عكس مسئله رياضي استفاده كنيد. Microsoft Math فوراً مسئله را تشخيص مي‌دهد و با توضيحات گام‌به‌گام رايگان، نمودارهاي تعاملي، مسائل مشابه از وب و سخنراني‌هاي ويديويي الكترونيك به شما كمك مي‌كند تا آن را حل كنيد.

به كمك اپ ماشين حساب Microsoft Math مي‌توانيد به سرعت مفاهيم مرتبط را جستجو كنيد، براي تكاليف رياضي خود كمك بگيريد و در تسلط بر تكنيك‌ها اعتماد‌به‌نفس كسب كنيد. اين برنامه كاملاً رايگان و بدون تبليغات است. مانند بيشتر اپ‌هايي كه در اين مقاله معرفي كرديم، اين ماشين حساب نيز براي متخصصان اندرويد و iOS دردسترس است.

دانلود Photomath

مثال‌هاي بالا، تنها تعدادي از اپليكيشن‌هاي ماشين حساب بودند كه مي‌توانند به‌عنوان جايگزيني مناسب در كنار اپليكيشن پيش‌فرض در اندرويد و iOS نياز محاسباتي متخصصان را برطرف كنند. قطعاً گزينه‌هاي بيشتري در ماركت‌هاي اپليكيشن هر دو سيستم‌عامل وجود دارد كه در دسته‌هاي رايگان و پولي، قابليت‌هاي مشابه يا بيشتري را ارائه مي‌كنند. شما از چه اپليكيشني به‌جاي ماشين حساب پيش‌فرض موبايل هوشمند استفاده مي‌كنيد؟

اين مقاله را مهدي زارع سريزدي در تاريخ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ نوشته و مليكا طاهران‌پور آن را در تاريخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ به‌روزرساني كرده است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات