معرفي ۹ تم ويندوز 10 كه ظاهر سيستم عامل شما را متحول مي‌كند

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويندوز ۱۰ از قابليت‌هاي شخصي‌سازي با استفاده از دانلود و نصب تم همراهي و ظاهر سيستم‌عامل را كاملا متحول مي‌كند. در اين مطلب اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، ۹ تم ويندوز 10 را به شما معرفي مي‌كنيم كه ظاهر سيستم‌عامل شما را تغيير مي‌دهد.
تبليغات

بسياري از متخصصان از تنظيمات ظاهري و حتي عكس پس‌زمينه‌ي ثابت در سيستم‌عامل خود استفاده مي‌كنند. درمقابل، تعداد زيادي از متخصصان هم وجود دارند كه تنوع در ظاهر و حتي تغيير پيوسته‌ي آن را ترجيح مي‌دهند. از قابليت‌هاي متخصصدي كه شخصي‌سازي را خصوصا براي دسته‌ي دوم متخصصان به بهترين نحو انجام مي‌دهد، مي‌توان به قابليت تم ويندوز 10 اشاره كرد. تم ويندوز 10 براي كامپيوتر شخصي به متخصص امكان مي‌دهد ظاهر سيستم‌عامل را به‌صورت جذاب و دلخواه خود تغيير دهد. تغيير تم ويندوز 10 فرايند پيچيده‌اي نيست و به‌راحتي با دانلود و نصب و تم

دانلود تم ويندوز 10 و نصب آن برخي اوقات به‌سادگي و با نصب خودكار در برخي مواقع هم، بايد فايل‌هاي موجود در پوشه‌هاي دانلودشده را به مسيري مشخص در دايركتوري ويندوز منتقل و از بخش تنظيمات تم ويندوز، تم جديد را انتخاب كنيد. پيشنهاد مي‌شود در بخش تنظيمات، رنگ‌هاي پيش‌فرض ويندوز را هم به‌صورتي تنظيم كنيد كه با تم هماهنگ شوند. براي اين كار، به مسير Settings > Peronalization > Colors > Shoose your color برويد و تيك Automatically pick an accent color from my background را فعال كنيد.

تغيير تم ويندوز ۱۰ به شما امكان مي‌دهد تا تجربه‌اي كمي متنوع را در سيستم‌عامل داشته باشيد

از منابع بزرگي كه انواع تم ويندوز 10 را دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد، مي‌توان به وب‌سايت Themepack اشاره كرد. به‌عنوان مثال، اگر به‌دنبال دانلود تم طبيعت براي ويندوز 10 هستيد، اين و‌ب‌سايت شاخه‌ي اختصاصي مخصوص تم‌هاي طبيعت دارد. بسياري از متخصصان ويندوز و مخصوصا آن‌هايي كه از مك به ويندوز مهاجرت كردند، شايد تصميم گرفته باشند تم اپل را براي ويندوز 10 دانلود كنند كه بازهم در همان وب‌سايت مي‌توان تم‌هاي مناسب را پيدا كرد. درادامه‌ي اين مطلب نيز، چند تم براي اين متخصصان معرفي كرده‌ايم.

تم ويندوز 10 با ظاهر مك: macDock

اگر به‌دنبال دانلود تم اپل براي ويندوز 10 هستيد و ظاهر مك را ترجيح مي‌دهيد، چند انتخاب در پيش رو داريد. يكي از تم‌هاي مشهور به‌نام MacDock شناخته مي‌شود كه به‌صورت فايل exe در Deviantart وجود دارد. اين تم به‌راحتي نصب مي‌شود و ظاهري بسيار شبيه به سيستم‌عامل مك دارد. ظاهر داك تم شبيه كامپيوترهاي مك اپليكيشن‌هاي محبوب را به‌صورت مجموعه نمايش مي‌دهد. اين قابليت در نوار وظيفه‌ي ويندوز هم وجود دارد؛ اما اگر به‌دنبال ظاهري شبيه به مك هستيد، بايد تم را دانلود و نصب كنيد.

مرجع متخصصين ايران تم ويندوز 10 با ظاهر مك: macDock

پس از دانلود تم اپل يراي ويندزو 10 به‌نام macDock، نوار وظيفه‌ي ويندوز با ظاهري شبيه به داك تعويض مي‌شود. متخصص به‌راحتي مي‌تواند داك را شخصي‌سازي و اپليكيشن‌هاي محبوب را در آن جانمايي كند. به‌علاوه، تم مك‌داك با مجموعه‌اي از اپليكيشن‌ها با متخصصدي شبيه به مك عرضه مي‌شود كه از ميان آن‌ها مي‌توان به Widget ،Launchpad ،Siri ،Finder و Expose اشاره كرد. تم مذكور با سه پوسته‌ي رنگي و قابليت‌هايي همچون كشيدن و رهاكردن براي ويرايش عرضه مي‌‌شود.

تم ويندوز 10 با ظاهر macOS Sierra

مرجع متخصصين ايران تم ويندوز 10 با ظاهر macOS Sierra

از تم‌هاي محبوب ديگر ويندوز ‍۱۰ براي متخصصان علاقه‌مند به رابط متخصصي مك مي‌توان به macOS Sierra اشاره كرد كه بازهم ازطريق Deviantart قابل‌دانلود است. اين تم همان‌طور كه از نامش برمي‌آيد، ظاهري كاملا شبيه به مك نسخه‌ي سيرا به متخصص ارائه مي‌كند. تمامي جزئيات سيستم‌عامل مك از داك و مركز كنترل تا حتي جانمايي دكمه‌هاي كنترل پنجره در اين تم رعايت شده‌اند. البته برخي نكات مضحك هم در تم وجود دارند. به‌عنوان مثال، گزينه‌ي Apple Software Update در اين تم ويندوز 10 وجود دارد كه متخصص را به منو به‌روزرساني ويندوز هدايت مي‌كند.

تم تاريك ويندوز 10: GrevEve

براي متخصصاني كه به‌دنبال تم تاريك براي ويندوز ۱۰ هستند، يكي از تم‌هاي مشهور GrevEve است. فراموش نكنيد استفاده از تم تاريك، در بسياري از مواقع براي سلامت چشمان متخصص هم مفيد است. براي تغيير تم ويندوز 10 به تم تاريك، پس از دانلود آن از Deviantart، فايل Zip دريافت مي‌كنيد كه بايد محتواي آن را در پوشه‌ي مخصوص تم ويندوز كپي كرد.

مرجع متخصصين ايران تم تاريك ويندوز 10: GrevEve

براي نصب تم GrevEye، بايد فايل zip دانلودشده را در مسير C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\Themes كپي كنيد. فراموش نكنيد به‌جاي user در آدرس قبلي، بايد پوشه‌اي را انتخاب كنيد كه به‌نام متخصص اصلي سيستم‌عامل است. سپس وارد Settings < Personalization > Themes شويد و تم جديد را انتخاب كنيد.

تم مشكي براي ويندوز 10: Hover Dark Aero Theme

اين تم هم ظاهر تاريكي به ويندوز شما مي‌دهد. تفاوت تم مشكي با تم تاريك قبلي در اين است كه به‌جاي استفاده از رنگ‌هاي خاكستري، از رنگ‌هاي مشكي بيشتري در آن استفاده مي‌شود. پيش از نصب تم مشكي ابتدا بايد نرم‌افزار UXThemePatcher را مخصوص ويندوز ۱۰ دانلود و نصب كنيد.

مرجع متخصصين ايران تم مشكي براي ويندوز 10: Hover Dark Aero Theme

تم Hover Dark هم در Deviantart براي دانلود موجود است. پس از دانلود، محتواي دريافت‌شده را بايد در C:\Windows\Resources\Themes كپي و از بخش تنظيمات آن را فعال كنيد.

تم ويندوز 10 سه‌بعدي: 3D Theme

تم 3D Theme در وب‌سايت Themepack قرار دارد و ۱۷ پس‌زمينه با كيفيت HD دارد. تمامي تصاوير، تمي انتزاعي دارند و به‌راحتي مي‌توان از بخش تنظيمات آن‌ها را تغيير داد.

مرجع متخصصين ايران تم ويندوز 10 سه‌بعدي: 3D Theme

پس از دانلود تم ويندوز 10 از وب‌سايت يادشده، محتواي دريافت‌شده را در مسير C:\Windows\Resources\Themes كپي و از اپليكيشن Settings آن را فعال كنيد. براي تغيير پس‌زمينه، تنها كافي است روي دسكتاپ كليك‌راست و Next Desktop Background را انتخاب كنيد.

تم ويندوز 10 ساده: Simplify 10

مرجع متخصصين ايران تم ويندوز 10 ساده: Simplify 10

اگر به‌دنبال ساده‌سازي رابط متخصصي ويندوز ۱۰ هستيد، مي‌توانيد از Simplify 10 استفاده كنيد كه از اين لينك قابل‌دانلود است. تم مذكور يكي از بهترين طراحي‌ها را دارد و بسياري از عناصر اضافي سيستم‌عامل را از رابط متخصصي حذف مي‌كند. Simplify 10 با سه پوسته نصب مي‌شود كه حالت‌هاي تاريك و روشن و Maverick دارد. پوسته‌ي Maverick ظاهري شبيه به توزيع لينوكس اوبونتو را تداعي مي‌كند.

تم ويندوز XP براي ويندوز 10

كاربراني كه به‌دنبال تم طبيعت براي ويندوز 10 هستند، احتمالا از تم نوستالژيك ويندوز XP با پس‌زمينه‌ي مشهورش لذت خواهند برد. براي نصب تم مذكور، ابتدا بايد فايل مخصوص را دانلود و سپس ازطريق اپليكيشن UxStyle فعال كنيد. به‌هرحال، استفاده از ويندوز XP براي كارهاي روزمره به‌هيچ‌وجه پيشنهاد نمي‌شود (به‌‌دليل اشكالات امنيتي و همراهي‌نشدن)؛ اما شايد دوست داشته باشيد بازهم تجربه‌ي سال‌هاي دور استفاده از كامپيوتر شخصي را حس كنيد.

مرجع متخصصين ايران تم ويندوز XP براي ويندوز 10

بهترين تم ويندوز 10 در مايكروسافت استور: Meteor Showers

اگر به‌دنبال دانلود تم ويندوز 10 براي كامپيوتر شخصي هستيد؛ اما دشواري‌هاي دريافت انواع فايل و كپي‌كردن آن‌ها را نمي‌پسنديد، گزينه‌هايي هم در مايكروسافت استور وجود دارند. تعدادي از تم‌هاي فروشگاه رسمي اپليكيشن ردموندي‌ها، به‌رايگان عرضه مي‌شوند و فرايند نصب و فعال‌سازي ساده‌اي هم دارند.

يكي از تم‌هاي جذاب ويندوز 10 در مايكروسافت استور به‌نام Meteor Showers عرضه مي‌شود كه پس‌زمينه‌هاي زيبايي را از ستاره‌ها دارد. پس از نصب و فعال‌سازي مي‌توان در تنظيمات ويندوز، تغيير خودكار پس‌زمينه را انتخاب كرد كه تنوع مناسبي به محيط متخصصي سيستم‌عامل مي‌دهد.

تم لينوكس براي ويندوز 10: Ubuntu SkinPack

مرجع متخصصين ايران تم لينوكس براي ويندوز 10: Ubuntu SkinPack

كاربران علاقه‌مند به ظاهر لينوكس،‌ مي‌توانند با دريافت تم اوبونتو از وب‌سايت SkinPack، تجربه‌‌اي نزديك به توزيع محبوب داشته باشند. البته قطعا مي‌دانيد تم كارايي‌هاي لينوكس را به سيستم‌عامل اضافه نمي‌كند و تنها ظاهر را تغيير مي‌دهد. براي تجربه‌ي واقعي توزيع‌هاي لينوكس، بايد آن‌ها را به‌صورت تكي يا دركنار ويندوز نصب كنيد. اين تم از ويندوز ۷ و ۸ هم همراهي مي‌كند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات