يادگيري دانلود از گوگل پلي با كامپيوتر

يك‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براي دانلود پكيج apk اپليكيشن‌هاي اندرويدي از گوگل پلي در كامپيوتر، راهكارهاي متعددي وجود دارد كه در اين مطلب آن‌ها را توضيح مي‌دهيم.
تبليغات

دانلود از گوگل پلي با كامپيوتر نياز برخي از متخصصان اندرويدي است كه شايد به‌‌دليل اشكالات گوناگون نتوانند از گوگل پلي در دستگاه اندرويدي استفاده كنند يا قصد داشته باشند apk يك اپليكيشن ويرايش كنند. به‌هرحال، دلايل زيادي براي دانلود فايل پكيج اصلي apk برنامه‌ها از گوگل پلي وجود دارد و براي كامپيوترهاي شخصي، راهكارهاي گوناگوني پيشنهاد مي‌شود.

به‌عنوان مثال، برخي متخصصان دانلود از گوگل پلي با تلگرام دسكتاپ را هم پيشنهاد مي‌دهند كه با استفاده از ربات مخصوص،‌ شايد بتوان آن را انجام داد. گوگل كروم نيز افزونه‌ي دانلودي از گوگل پلي دارد كه به‌عنوان راهكار پيشنهادي در بسياري از منابع مطرح مي‌شود.

در اين مطلب اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، راهكارهاي گوناگون را براي دانلود از گوگل پلي با كامپيوتر شرح مي‌دهيم. اين راهكارها شامل استفاده از شبيه‌ساز اندرويد براي كامپيوتر شخضي، افزونه دانلود از گوگل پلي، ربات دانلود از گوگل پلي با تلگرام و دانلود برنامه گوگل پلي براي ويندوز مي‌شود. قطعاً استفاده از افزونه آسان‌ترين راهكار خواهد بود كه فايل apk برنامه‌ي مدانديشه متخصصين را بدون نياز به روش‌هاي خاص ديگر، دراختيار شما قرار مي‌دهد.

راهكار استفاده از شبيه‌ساز Bluestacks نيز اين امكان را فراهم مي‌كند كه مستقيماً اپليكيشن‌ها را از پلي استور دانلود و اجرا كنيد. درباره‌ي راهكار ربات دانلود از گوگل پلي با تلگرام نيز پيشنهاد قطعي وجود ندارد و بهتر است ربات‌هاي پيشنهادي را با دقت و احتياط استفاده كنيد.

اگر قصد دانلود اپليكيشن ها و بازي هاي اندرويد از پلتفرمي به جز گوگل استور را داريد، پيشنهاد مي‌كنيم مقاله بهترين جايگزين هاي گوگل پلي را مطالعه كنيد.

دانلود از گوگل پلي با Bluestacks

شبيه‌ساز رايگان Bluestacks براي ويندوز و مك، يكي از محبوب‌ترين ابزارهاي شبيه‌سازي اين سيستم‌عامل است كه متخصصدهاي گوناگوني دارد و براي دانلود از گوگل پلي نيز مي‌توان از آن استفاده كرد. براي دانلود و نصب Blustacks، مراحل زير را دنبال كنيد:

مرجع متخصصين ايران برنامه ‌BlueStacks

۱. وارد وب‌سايت Bluestacks.com شويد.

۲. روي دكمه‌ي Download Bluestacks در وسط صفحه كليك كنيد.

۳. فايل exe دانلودشده را اجرا كنيد و مراحل نصب را ادامه دهيد.

۴. برنامه‌ي نصب‌شده را اجرا كنيد و مراحل اوليه مانند راه‌اندازي حساب گوگل و... را انجام دهيد.

پس از اجراي Bluestacks، بايد اپليكيشن گوگل پلي را در آن اجرا كنيم تا بتوانيم برنامه يا بازي مدانديشه متخصصين را از آن دانلود كنيم. براي اين كار، در تب My Apps (در نسخه‌هاي جديد به‌ نام Library ديده مي‌شود) در بالا و سمت چپ پنجره‌ي اصلي، وارد پوشه‌ي System app شويد. سپس، روي آيكون Google Play كليك كنيد تا ماركت اپليكيشن گوگل اجرا شود. براي پيدا‌كردن اپليكيشن مدانديشه متخصصين، از فيلد بالايي پنجره‌ي اصلي گوگل پلي استفاده كنيد. پس از پيدا‌كردن اپليكيشن دلخواه، مراحل نصب و اجراي آن را مانند موبايل اندرويدي انجام دهيد.

با نصب Bluestacks به‌نوعي دستگاهي اندرويدي را در داخل كامپيوتر شخصي خود داريد. با استفاده از اين شبيه‌ساز، مي‌توان انواع فايل apk را هم نصب و اجرا كرد. درواقع، فايل‌هاي متفرقه‌اي كه از وب‌سايت‌هاي ديگر يا با استفاده از روش‌هاي بعدي اين مقاله دانلود كرده‌ايد، به‌راحتي در اين شبيه‌ساز نصب مي‌شوند. براي نصب پكيج apk در Bluestacks، مراحل زير را دنبال كنيد:

مرجع متخصصين ايران دانلود از گوگل پلي

۱. ابتدا Bluestacks را اجرا كنيد و وارد منو Library شويد.

۲. گزينه‌ي Install apk را از منو سه‌نقطه‌ي كنار All installed انتخاب كنيد.

۳. پنجره‌ي اكسپلورر ويندوز باز مي‌شود و با انتخاب فايل Apk مدانديشه متخصصين از پوشه‌ي دانلودي، مي‌توانيد آن را نصب كنيد.

افزونه دانلود از گوگل پلي

روش ديگر براي دانلود از گوگل پلي با كامپيوتر، استفاده از افزونه‌ي مرورگر كروم است. شما مي‌توانيد با APK Downloader، به‌سادگي ازطريق مروگر وب خود اپليكيشن‌ها و بازي‌هاي مدانديشه متخصصينتان را از فروشگاه پلي‌استور دريافت كنيد.

مرجع متخصصين ايران

استفاده‌ از افزونه‌ي APK Downloader بسيار آسان است. براي اين منظور، مراحل زير را دنبال كنيد:

۱. برنامه‌اي كه قصد داريد از گوگل‌پلي دانلود كنيد، بيابيد و آدرس صفحه‌ي آن را كپي كنيد.

۲. در مرورگر كروم، روي نماد افزونه‌ي APK Downloader كليك كنيد. پس‌ از چند ثانيه، دانلود فايل APK و OBB روي حافظه‌ي ذخيره‌سازي كامپيوتر شما آغاز خواهد شد.

۳. اكنون مي‌توانيد فايل‌هاي APK و OBB را به موبايل هوشمند، تبلت، تلويزيون اندرويدي يا شبيه‌سازهاي اندرويدي انتقال دهيد و آن‌ها را نصب كنيد.

مرجع متخصصين ايران افزونه APK Download كروم

هما‌ن‌طوركه گفتيم، افزونه‌ي APK Downloader يكي از آسان‌ترين و سريع‌ترين روش‌ها براي دانلود فايل‌هاي APK روي كامپيوتر است كه مي‌توانيد درصورت نياز از آن بهره ببريد.

دانلود از گوگل پلي با استفاده از شبكه اجتماعي

شما مي‌توانيد از وب‌سايت‌هاي مختلف براي دانلود رايگان فايل‌هاي APK روي كاميپوتر خود استفاده كنيد. در‌ادامه، دو نمونه از بهترين وب‌سايت‌ها را براي دانلود مستقيم فايل نصبي اپليكيشن‌ها و بازي‌هاي اندرويد به‌‌ شما معرفي مي‌كنيم.

وب‌سايت Evozi

مرجع متخصصين ايران

همان‌طوركه وب‌سايت‌هاي متعددي براي دانلود فيلم از يوتيوب وجود دارند، براي دانلود apk از گوگل پلي نيز مي‌توانيد از خدمات وب‌سايت‌هاي مشابه استفاده كنيد. براي دانلود از گوگل پلي با استفاده از وب‌سايت، ابتدا بايد آدرس اپليكيشن مدانديشه متخصصين را مطابق مراحل بالا از گوگل پلي دريافت كنيد. سپس، آدرس را كپي و در اين وب‌سايت وارد كنيد.

وب‌سايت Evozi علاوه‌بر امكان دانلود ازطريق وب‌سايت، افزونه كروم و فايرفاكس هم دارد كه همان راهكار را از مسيري ديگر ارائه مي‌كند. پس از وارد‌كردن آدرس اپليكيشن مدانديشه متخصصين در فيلد وب‌سايت، لينك دانلودي دريافت مي‌كنيد كه به‌محض كليك‌كردن روي آن، فايل apk اپليكيشن را دريافت مي‌كند.

وب‌سايت APKDL

مرجع متخصصين ايران شبكه اجتماعي APKDL

وب‌سايت APKDL اپ‌استوري غيررسمي براي اندرويد است. اين وب‌سايت امكان دانلود مستقيم همه‌ي برنامه‌ها و بازي‌هاي ارائه‌شده در فروشگاه گوگل‌پلي را فراهم كرده است. براي دانلود اپليكيشن يا بازي مدانديشه متخصصينتان ابتدا به اين لينك مراجعه و نام يا آدرس گوگل‌پلي آن برنامه را در جعبه‌ي جست‌وجوي بالاي سايت وارد كنيد. درادامه، به صفحه‌ي اختصاصي آن برنامه يا بازي هدايت خواهيد شد و در‌نهايت با انتخاب نسخه‌ي اندرويد دستگاه خود، لينك مستقيم دانلود فايل APK آن را دريافت خواهيد كرد.

دانلود از گوگل پلي با تلگرام

مرجع متخصصين ايران

همان‌طوركه گفتيم، براي دانلود از گوگل پلي با تلگرام، راهكاري به‌جز استفاده از ربات‌ها نداريد. اين ربات‌ها بازخوردهاي زيادي ندارند و در استفاده از آن‌ها بايد احتياط كنيد. يكي از ربات‌هاي دانلود از گوگل پلي با تلگرام به‌ نام APK Downloader در اين لينك قرار دارد؛ البته مي‌توانيد با جست‌وجوي apkdl_bot در خود تلگرام دسكتاپ هم آن را فعال كنيد.

با جست‌وجوي اين عبارت، با انواع ربات‌هاي ديگر هم در تلگرام روبه‌رو مي‌شويد كه هركدام با ادعاي همين عملكرد توسعه يافته‌اند. فراموش نكنيد كه اكثر ربات‌ها به‌منظور درآمدزايي براي توسعه‌دهنده عموماً پيام‌‌هاي تبليغاتي متعددي در تلگرام ارسال مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران دانلود از گوگل پلي با ربات تلگرام

پس از فعال‌سازي ربات با دكمه‌ي Start، تنها بايد لينك اپليكيشن مدانديشه متخصصين را در گوگل پلي در آن وارد كنيد. همچنين، مي‌توانيد با نوشتن نام اپليكيشني در فيلد پيام، آن را ازطريق خود ربات در گوگل پلي بيابيد. همان‌طور‌كه در تصوير مي‌بينيد، پس از وارد‌كردن لينك، ربات چند انتخاب ازلحاظ پردازنده و نسخه‌ي اندرويد دراختيار شما قرار مي‌دهد. پس از انتخاب نسخه‌ي مدانديشه متخصصين، مي‌توانيد با كليك روي دكمه‌ي دانلود، پكيج APK دلخواه را در پوشه‌ي دانلودهاي تلگرام دريافت كنيد.

پرسش‌هاي متداول

چگونه از امنيت فايل‌هاي APK مطمئن شويم؟

شايد فكر كنيد چگونه مي‌توان از امنيت فايل‌هاي APK دانلودي، مطمئن شد؟ فايل دريافتي شما با استفاده از روش‌هاي مذكور، دقيقاً مشابه فايل ارائه‌شده در فروشگاه پلي‌استور است. مي‌توانيد APK دريافتي را با ابزارهايي مثل VirusTotal مطالعه كنيد.

فايل‌هاي APK را چگونه نصب كنيم؟

براي نصب فايل‌هاي APK دريافتي، ابتدا آن‌ها را به كارت SD يا حافظه‌ي ذخيره‌سازي دستگاه خود انتقال دهيد. سپس با برنامه‌ي مديريت فايل موبايل يا تبلت يا دستگاه اندرويدي خود، فايل مدانديشه متخصصين را پيدا كنيد و روي آن ضربه بزنيد تا فرايند نصب آغاز شود.

فايل‌هاي OBB را چگونه نصب كنيم؟

پوشه‌هاي OBB را در مسير Android/data/obb در كارت حافظه يا حافظه‌ي ذخيره‌سازي موبايل اندرويدي خود انتقال دهيد. اگر پوشه‌ي OBB را پيدا نكرديد، مي‌توانيد آن را به‌طور‌دستي روي حافظه‌ي دستگاه اندرويدي خود ايجاد كنيد. نام بسته‌هاي OBB معمولاً با نام پكيج اپليكيشن‌ها يا بازي‌هاي اندرويدي يكسان است. درهرصورت، به‌عنوان مثال اگر نام پوشه‌ي OBB شما com.tencent.ig باشد، بايد در مسير Android/data/obb/com.tencent.ig كپي شود.

اين مقاله را ابتدا مهدي زارع سريزدي در خرداد ۱۳۹۹ نوشته و مجتبي بوالحسني در تاريخ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ آن را به‌روزرساني كرده است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات