بازسازي عكس‌هاي شطرنجي با كمك هوش مصنوعي

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يكي از توسعه‌دهندگان روسي روشي ابداع كرده است كه به‌كمك آن مي‌توان تصاوير شطرنجي بي‌كيفيت را به عكس‌هايي باكيفيت و واضح تبديل كرد.
تبليغات

اپليكيشن Face Depixelizer نرم‌افزاري مبتني‌بر هوش مصنوعي است كه با كمك آن مي‌توانيد تصاويري بي‌كيفيت از چهره‌ي افراد را به پرتره‌هاي واقعي تبديل كنيد. توسعه‌دهنده‌اي روسي به‌نام دنيس ماليمونوف اين نرم‌افزار را با بهره‌گيري از فناوري styleGAN شركت انويديا طراحي كرده است. styleGAN فناوري نويني است كه محققان انويديا در سال ۲۰۱۸ ابداع كردند كه با كمك هوش مصنوعي، مي‌تواند تصاويري بسيار واقعي از چهره‌ي افرادي توليد كند كه وجود خارجي ندارند.

شيوه‌ي كار اپليكيشن Face Depixelizer بدين‌شكل است كه پس از دريافت تصوير بي‌كيفيت شطرنجي‌شده، با كمك styleGAN عكس‌هاي چهره‌ي متفاوتي ايجاد مي‌كند و با كوچك‌كردن اندازه و ابعاد آن، تصوير داراي بيشترين سازگاري ممكن با پيكسل‌هاي تصوير شطرنجي‌شده را انتخاب و به‌عنوان نتيجه ارائه مي‌كند. تصوير واردشده به اپليكيشن لاخبار تخصصيا نبايد عكس واقعي باشد و با اين نرم‌افزار حتي امكان تبديل عكس‌هاي شطرنجي شخصيت‌هاي كارتوني به چهره‌هايي واقعي وجود دارد.

برخي به اين نكته اشاره كرده‌اند كه از اين اپليكيشن ممكن است براي تشخيص هويت و شناسايي تصاوير اشخاصي استفاده شود كه تصويرشان به‌عمد شطرنجي شده است؛ اما ماليمونوف، سازنده‌ي اپليكيشن، با رد اين ادعا گفته ‌است:

مقاله‌هاي مرتبط:جايگاه اخلاق در هوش مصنوعي چيست؟پيشرفت جديد پژوهشگران گوگل درزمينه هوش مصنوعيتصاوير نهايي ساخته‌شده با نرم‌افزار چهره‌ي افراد واقعي نيستند و ممكن است شباهتي به تصوير شخص موجود در عكس شطرنجي‌شده نداشته باشند. اين اپليكيشن تنها تصاويري را انتخاب مي‌كند كه از انديشه متخصصين اندازه و ابعاد با تصوير اوليه هم‌خواني داشته باشد. 

اپليكيشن Face Depixelizer ازطريق Google Colab براي دانلود دردسترس است. در انديشه متخصصين داشته باشيد ابعاد تصاوير ورودي به اين نرم‌افزار بايد حتما مربعي باشند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات