راهنماي اضافه كردن ويجت در iOS 14

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
امكان تغيير ظاهر صفحه خانگي در آيفون، يكي از تغييرات جديد در به‌روزرساني سيستم‌عامل جديد اپل است. در اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران با نحوه استفاده از اين قابليت جديد بيشتر آشنا مي‌شويم.
تبليغات

يكي از تغييرات اساسي در ظاهر رابط متخصصي iOS 14، تجربه‌ي استفاده از ويجت‌ها در صفحه‌ خانگي آيفون است. اين تغيير، شايد بزرگ‌ترين تغيير ظاهري در رابط متخصصي iOS از زمان پديدار شدن اين سيستم‌عامل اختصاصي باشد.

بگذاريد اينطور بگوييم كه ديگر دوراني كه صفحه‌ي خانگي iOS به يك ساختار ساده وشبكه‌اي‌شكل از آيكون‌هاي مربعي پوشه‌ها و اپليكيشن‌ها محدود مي‌شد، تمام شده و به تاريخ پيوسته است و iOS 14 با كمك ويجت‌هاي هوم اسكرين و كارايي بالا و امكان سفارشي كردن شكل و اندازه ويجت‌ها، تجربه‌ي جديدي از رابط متخصصي، پيش روي متخصصان آيفون قرار داده است.

اگرچه اين امكان جديد iOS، ويژگي منحصر‌به‌فرد و تازه‌اي نيست (ويندوز فون و اندرويد هر دو پيش از اين از ساختار شبكه‌اي و قابل سفارشي‌سازي ويجت‌ها استفاده كرده‌اند)؛ اما اپل با رابط متخصصي جديد iOS، با افزودن گزينه‌ي Smart Stack، براي متخصصان خود، ظاهري تر و تميزتر و حسي به‌مراتب بهتر به ارمغان آورده است.

يادآوري:

iOS  درحال‌حاضر تنها در نسخه‌ي بتا توسعه‌دهندگان دردسترس است و نسخه‌ي عمومي آن ماه آينده، عرضه خواهد شد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه نصب نسخه‌هاي اوليه، به دليل ايرادهاي نرم‌افزاري و وجود باگ‌هاي احتمالي ممكن است به موبايل شما آسيب برساند.

يادگيري استفاده از ويجت‌هاي هوم اسكرين

  • قسمت خالي صفحه خانگي را براي چند لحظه لمس كنيد تا آيكون‌ها شروع به تكان خوردن كنند
  • علامت + را در گوشه‌ي سمت چپ بالاي صفحه، لمس كنيد تا ويجت‌هاي دردسترس، قابل مشاهده باشند
  • با لمس هر ويجت مي‌توانيد ويجت مدانديشه متخصصين خود را بسته به شكل و اندازه دلخواه، به صفحه‌ي خانگي موبايل اضافه كنيد
  • با لمس و نگاه داشتن هر ويجت، امكان تغيير مكان آن در صفحه وجود دارد
  • با انتخاب گزينه Done در گوشه‎‌ي راست بالاي صفحه، كار تمام است

اين ويجت‌ها در iPadOS 14 و براي متخصصان تبلت آيپد نيز دردسترس است؛ اما كارآيي آن‌ها به‌دليل وجود سايدبار Today View محدوديت دارد. ولي متخصصان موبايل آيفون بدون هيچ محدوديتي مي‌توانند از اين ويجت‌ها در صفحه خانگي اصلي يا هوم اسكرين‌هاي دوم و سوم نيز استفاده كنند.

در تصوير زير مي‌توانيد مراحل استفاده از اين ويجت‌ها را مشاهده كنيد:

مرجع متخصصين ايران HOME SCREEN WIDGET

Smart Stack ويجت جديدي است كه به‌صورت خودكار و تصادفي، پركاربردترين ويجت‌هايي كه معمولا در طول روز از آن‌ها استفاده مي‌كنيد، نمايش مي‌دهد. البته با لمس اين ويجت مي‌توانيد به‌صورت دستي هم ويجت‌هاي مورد علاقه خود را مرور كنيد.

مرجع متخصصين ايران HOME SCREEN WIDGET

ويجت‌ها، در اندازه و اشكال مختلف قابل انتخاب هستند.

مرجع متخصصين ايران HOME SCREEN WIDGET

به ويجت جديد Weather در iOS 14 نيز  امكاناتي مثل نمايش زنده وضعيت بارش‌ و رصد شرايط آب و هوايي خطرناك افزوده شده است.

مرجع متخصصين ايران HOME SCREEN WIDGET

بدون شك در ماه‌هاي آينده، شاهد ارائه‌ي ويجت‌هاي متنوع‌تري از سوي توسعه‌دهندگان خواهيم بود كه همين امر، ويژگي جديد iOS را جذاب‌تر و ديدني‌تر نيز خواهد كرد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات