يادگيري تصويري كامل دانلود، نصب و كار با برنامه تيك تاك (TikTok)

يك‌شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 16 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيك تاك اپليكيشن چيني مشابه اينستاگرام است كه امروزه به يكي از پلتفرم‌هاي محبوب براي به‌اشترك‌گذاري ويدئو تبديل شده است.
تبليغات

تيك‌ تاك (TikTok) شبكه‌اي اجتماعي است كه براي توليد محتواي ويدئويي كوتاه و به‌اشتراك‌گذاري آن‌ استفاده مي‌شود. اين اپليكيشن به شركتِ چيني ByteDance تعلق دارد و نسخه‌ي بين‌المللي اپليكيشن‌ِ چيني Douyin محسوب مي‌شود. رابط متخصصي TikTok و Douyin تقريباً مشابه است؛ بااين‌حال، اين دو اپليكيشن به محتواي يكديگر دسترسي ندارند.

سپتامبر ۲۰۱۶، چين تيك تاك را ابتدا در بازار داخلي خود منتشر و يك سال بعد آن را براي متخصصان iOS و اندرويد در اكثر بازارهاي خارج از چين راه‌اندازي كرد. اين اپليكيشن خيلي زود به محبوبيت جهاني دست پيدا كرد؛ به‌طوري‌كه در اكتبر ۲۰۲۰، آمار دانلود آن از ۲ ميليارد بار در سراسر جهان گذشت.

در‌ادامه، با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا بيشتر با اپليكيشن تيك تاك، مزايا و معايب استفاده از آن، نحوه‌ي ثبت‌نام و فعاليت در اين پلتفرم آشنا شويد.

فهرست عناويني كه در اين مقاله خواهيد خواند:

فهرست مطالب

تيك تاك چيست؟

تيك تاك ‌شبكه‌‌ي اجتماعي چيني براي به‌‌اشتراك‌‌گذاشتن ويدئو است كه سال ۲۰۱۷ براي متخصصان دو سيستم‌عامل اندرويد و iOS توسعه داده شد. اين پلتفرم از قابليت‌هاي متنوعي مانند اضافه‌كردن فيلتر يا استيكر يا موسيقي در پس‌زمينه‌ي محتوا همراهي مي‌كند و امروزه با سرعتي باورنكردني در حال رشد است.

سازندگان ويدئوهاي اين پلتفرم از انجام حركات موزون، لب‌زدن با آهنگ‌هاي شناخته‌شده (Lip-Syncing)، فيلترهاي صوتي و … براي جذب مخاطب استفاده مي‌كنند و موسيقي‌هايي انتخابي براي پس‌زمينه معمولاً درصورت وايرال‌شدن ويدئو خيلي سريع معروف مي‌شوند.

دراين‌ميان، متخصصاني هم هستند كه در تيك‌ تاك ويدئوهايي با اهداف يادگيريي به‌اشتراك ‌بگذارند؛ اما اغلب اين پلتفرم را به فضايي براي مشاهده‌ي محتواي سرگرم‌كننده مي‌شناسند و سلبريتي‌ها و آژانس‌هاي تبليغاتي از ظرفيت عالي و متخصصان زياد اين اپليكيشن براي مقاصد خود بهره مي‌برند.

تيك تاك را مي‌توان نسخه‌ي توسعه‌يافته‌ي اپليكيشن Musical.ly و رقيبي براي اينستاگرام دانست كه قابليت‌هايي مشابه ارائه مي‌دهد. بعد از پيشرفت‌هاي چشمگير اينستاگرام و راه‌اندازي بخش ريلز (Reels) در اين پلتفرم، كمي از محبوبيت تيك تاك كاسته شد؛ اما اپليكيشن چيني به‌اشتراك‌گذاري ويدئو موفق شد همچنان جايگاه برترش را در ميان اپليكيشن‌هاي مشابه حفظ كند؛ به‌طوري‌كه كلودفلر، شبكه‌ي فراهم‌كننده‌ي محتوا و كاهش حملات DDoS، هم در سال ۲۰۲۱، تيك تاك را به‌عنوان محبوب‌ترين پلتفرمي رتبه‌بندي كرد كه موفق شده است از گوگل پيشي بگيرد.

آيكون اپليكيشن تيك تاك تركيبي از لوگو نرم‌افزار Musical.ly و Douyin (نسخه‌ي بومي اين اپليكيشن در چين) است و در پلتفرم آن، مي‌توانيد ويدئو‌هاي كوتاه ۱۵ ثانيه‌اي تا ۱۰ دقيقه‌اي آپلود كنيد و با ديگران به‌اشتراك بگذاريد. اين اپليكيشن مشابه بسياري از شبكه‌هاي اجتماعي ديگر مانند اينستاگرام و فيسبوك، به قابليت‌هايي مانند لايك‌كردن، كامنت‌گذاشتن، فالو‌كردن ديگر متخصصان و جست‌وجوي ميليون‌ها ويدئو نيز مجهز است.

ثبت‌نام در تيك تاك

اولين‌باري كه برنامه تيك تاك را اجرا مي‌كنيد، از شما درباره‌ي سبك‌هاي دلخواهتان سؤال مي‌شود. گزينه‌هايي همچون كمدي، سرگرمي، استعداد، زيبايي، حيوانات، يادگيريي و چندين مورد ديگر دراختيارتان هستند تا با انتخاب هر‌كدام، علايق خود را به تيك تاك اعلام و ويدئوهايي مرتبط را در برنامه مشاهده كنيد. در صفحه بعدي نيز، بايد جنسيت خود را براي تيك تاك مشخص كنيد. به همين سادگي مراحل اوليه ثبت‌نام تمام مي‌شود و وارد برنامه مي‌شويد.

نكته بسيار جالب در تيك تاك اين است كه براي تماشاي ويدئوها و استفاده از برخي امكانات، به ثبت‌نام در برنامه نيازي نخواهيد داشت. براي مثال، تنها با طي‌كردن مراحل قبل، يعني مشخص‌كردن علايق و جنسيت خود، وارد برنامه مي‌شويد و مي‌توانيد ويدئوها را تماشا كنيد و كامنت‌ها را بخوانيد و آي‌دي يا هشتگ جست‌وجو كنيد. براي امكانات ديگر همچون ارسال كامنت و لايك‌كردن ويدئوها و فالو‌كردن لازم است كه در برنامه ثبت‌نام كنيد.

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن تيك تاك صفحه نام نويسي

براي انجام ثبت‌نام نهايي، بايد روي گزينه Profile در نوار پايين برنامه بزنيد و سپس گزينه SignUp را انتخاب كنيد. در اين مرحله، مي‌توانيد از چند طريق در برنامه عضو شويد؛ از‌جمله شماره‌تلفن، رايانامه، فيسبوك و جيميل. بعد از ثبت‌نام، به صفحه پروفايل خود هدايت خواهيد شد.

معرفي بخش‌هاي برنامه تيك تاك

بخش Home و Me

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن تيك تاك صفجه اصلي

صفحه اصلي برنامه تيك تاك با عنوان Home در سمت چپ برنامه قرار دارد. با مراجعه به اين صفحه، صفحه‌اي همانند فيد اينستاگرام برايتان بارگذاري خواهد شد كه به دو بخش Following و For You تقسيم‌بندي شده است. در بخش Following، پست اكانت‌هايي كه فالو كرده‌ايد، نمايش داده خواهند شد. بخش For You نيز عملكردي همانند Explore اينستاگرام دارد و ويدئوهايي كه تيك تاك حدس مي‌زند برايتان جالب باشد، به‌نمايش در‌خواهند آمد.

مهم‌ترين تفاوت بخش فيدهاي تيك تاك با اينستاگرام اين است كه در تيك تاك، تنها با ويدئوها سر‌و‌كار داريد و از عكس‌ها خبري نيست. تفاوت ديگر اندازه‌ي ويدئوها است. در اينستاگرام، ويدئوهاي پست‌شده‌ي متخصصان در چند اندازه‌ي مختلف از‌جمله مربع منتشرشدني بودند؛ اما در تيك تاك، تمام ويدئوها به‌صورت تمام‌صفحه به‌نمايش در‌خواهند آمد و موارد ديگر همچون كپشن يا آيكون لايك روي ويدئو قرار خواهند گرفت كه در‌ادامه، آن‌ها را معرفي خواهيم كرد.

  • آي‌دي و كپشن: توضيحاتي كه منتشر‌كننده براي ويدئو مي‌نويسد، به‌همراه هشتگ‌ها در بخش پايين ويدئو قرار خواهند گرفت. همچنين در بالاي كپشن، آي‌دي صفحه‌ي منتشر‌كننده‌ي ويدئو درج خواهد شد.
  • موزيك: در بخش پاييني كپشن ويدئو، نام و كاور موزيكي كه روي ويدئو در حال پخش است، به شما نمايش داده خواهد شد. شما مي‌توانيد با لمس اسم يا كاور آهنگ، به صفحه‌ي سازنده آن وارد شويد و علاوه‌بر مشاهده ويدئوهاي ديگري كه با اين موزيك ساخته شده‌اند، به گزينه‌ي «استفاده از اين آهنگ» براي ساخت ويدئو نيز دسترسي داشته باشيد.
  • عكس پروفايل: در سمت راست، چند آيكون وجود دارد كه اولين آن‌ها عكس پروفايل متخصصي است كه ويدئو را منتشر كرده است. با لمس عكس به پروفايل متخصص منتقل خواهيد شد و با لمس علامت + نيز مستقيماً مي‌توانيد متخصص را فالو كنيد.
  • لايك: آيكون بعدي كه شكل قلب دارد، مربوط به لايك ويدئو است. شما علاوه‌بر‌ مشاهده‌ي تعداد لايك‌ها در زير آيكون قلب‌، با لمس اين آيكون نيز، مي‌توانيد ويدئو را لايك كنيد. ويدئوهايي كه لايك كرده‌ايد‌، در صفحه پروفايل جمع‌آوري خواهند شد و متخصصان ديگر مي‌توانند آن‌ها را مشاهده كردند؛ مگر‌آنكه تنظيمات آن را به حالت خصوصي در‌بياوريد.
  • كامنت: اين آيكون نيز تعداد كامنت‌هاي درج‌شده براي پست را نمايش مي‌دهد و با لمس آن علاوه‌بر خواندن كامنت ديگران، خود نيز مي‌توانيد انديشه متخصصين ارسال كنيد.
  • Share: با اين گزينه نيز مي‌توانيد لينك پست مدانديشه متخصصين را براي دوستانتان در ديگر اپليكيشن‌هاي پيام‌رسان و... ارسال كنيد.

آخرين گزينه نيز كه با آيكون آدمك و نام Me مشخص شده است، به پروفايل شما اختصاص دارد. اين بخش شباهت زيادي به پروفايل اينستاگرام دارد. در بالاي صفحه عكس، تعداد فالور و فالووينگ و لايك‌هاي شما درج شده است و در‌ادامه نيز، بيوگرافي، تب پست‌ها، تب ويدئوهاي لايك‌شده و تب ويدئوهاي خصوصي‌تان قرار دارد.

بخش Discover

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن تيك تاك بخش جستجو

به‌محض وارد‌شدن به اين بخش، تيك تاك چند هشتگ تصادفي را به‌همراه نمونه ويدئو آن به شما نمايش خواهد داد؛ اما بخش اصلي Discover به كادر جست‌وجوي بالاي صفحه مربوط است كه در آن مي‌توانيد هرچيزي را از‌جمله آيدي و هشتگ و صدا جست‌وجو كنيد.

براي مثال با جست‌وجوي هشتگ CAT، مي‌توانيد پيج‌ها و ويدئوهاي مرتبط با گربه‌ها را مشاهده كنيد. تيك تاك به‌طور‌خودكار نتيجه‌ي جست‌وجوي شما را در بخش Top نمايش مي‌دهد؛ اما در‌صورت تمايل مي‌توانيد به‌صورت دستي به بخش آي‌دي‌ها، ويدئوها، صداها و هشتگ‌ها نيز مراجعه كنيد تا نتايج به‌تفكيك نمايش داده شوند.

بخش Inbox

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن تيك تاك بخش اينباكس

همانند ديگر بخش‌ها، بخش اينباكس تيك تاك نيز عملكردي مشابه با بخش نوتيفيكيشن‌هاي اينستاگرام دارد. در اين بخش، اطلاعات مختلف درباره‌ي اكانت شما همچون درخواست فالو يا فالور جديد و ريپلاي كامنت و لايك‌شدن پست‌هاي شما نمايش داده خواهند شد. همچنين، از گزينه بالاي برنامه مي‌توانيد نتايج نمايش‌داده‌شده را تفكيك كنيد. در گوشه‌ي سمت راست نيز، آيكن موشك وجود دارد كه شما را به بخش دايركت مسيج‌ها منتقل خواهد كرد. تمامي پيام‌هايي كه متخصصان ديگر برايتان ارسال خواهند كرد، در اين بخش به‌نمايش در‌خواهند آمد.

بخش ارسال پست «+»

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن تيك تاك بخش ارسال پست

با زدن اين گزينه، مستقيماً به دوربين موبايل منتقل خواهيد شد تا در كسري از ثانيه، بتوانيد ويدئو ضبط و پستي جديد ثبت كنيد. در اين بخش، ابزارها و افكت‌هاي مختلفي دردسترس شما هستند تا بتوانيد ويدئو خود را خاص‌تر و زيباتر ضبط و منتشر كنيد. علاوه‌براين، امكان استفاده از ويدئوهاي از‌قبل‌ضبط‌شده نيز ازطريق گزينه Upload وجود دارد. در‌ادامه، ابزارهاي اين صفحه را به‌اختصار معرفي خواهيم كرد.

  • Flip: جابه‌جايي بين دوربين پشتي و جلويي موبايل
  • Speed: تعيين سرعت ويدئو تا ۳ برابر
  • Beauty: با روشن‌كردن اين گزينه، پوست صورت شما كمي روتوش و صاف‌تر از حالت عادي خواهد شد.
  • Filters: با انتخاب اين گزينه، به چند افكت رنگي دسترسي خواهيد داشت كه روي تصوير دوربين اعمال خواهد شد.
  • Timer: اگر تنها هستيد و قصد داريد ويدئويي را خارج از حالت سلفي ضبط كنيد، اين گزينه مناسب شما خواهد بود. با انتخاب اين گزينه، عمليات ضبط از چند ثانيه بعد از فشردن دكمه شروع خواهد شد و به شما اين فرصت را خواهد داد كه كمي از دوربين فاصله بگيريد و سپس ويدئو خود را ضبط كنيد.
  • Duration: اين گزينه نيز مدت‌زمان ويدئو شما را تعيين خواهد كرد كه بين ۱۵ و ۶۰ ثانيه حق انتخاب داريد.

علاوه‌بر ابزارهاي كلي يادشده، سه بخش ديگر در اين صفحه وجود دارند كه شايد بتوان گفت كار اصلي شما با اين بخش‌ها خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن تيك تاك بخش افكت ها
  • Effects: با اين گزينه كه در پايين صفحه قرار دارد، به صدها افكت جذاب و مختلف دسترسي داريد كه براي زيباسازي و متنوع‌كردن ويدئوهاي توليدي شما بسيار متخصصدي خواهند بود. كافي است تا با انتخاب هر افكت، آن را دانلود و پيش‌نمايشي از آن را مشاهده و در‌صورت تمايل، از آن استفاده كنيد.
  • Templates: زير دكمه‌ي ضبط ويدئو، گزينه‌ي ديگري با عنوان تمپليت وجود دارد كه براي ساخت ميكس ويدئويي از عكس‌هاي شما متخصصد دارد. با انتخاب اين گزينه، به ۱۲ قالب ازپيش‌آماده براي ميكس عكس‌ها دسترسي خواهيد داشت. كافي است با انتخاب يكي از آن‌ها و آپلود تعداد عكس‌هاي مورد‌نياز آن قالب، به‌سادگي ميكس ويدئويي جذابي بسازيد.
  • Sound: در اين بخش نيز، موزيك‌ويدئو خود را مي‌توانيد از آرشيو تيك تاك پخش و انتخاب كنيد.

دانلود تيك تاك

برنامه تيك تاك را براي هر دو سيستم‌عامل اندرويد و iOS مي‌توان دانلود كرد. اين اپليكيشن را مي‌توانيد به‌كمك لينك‌هاي زير از فروشگاه‌هاي اپ‌استور اپل و پلي‌استور گوگل دانلود كنيد:

ساخت اكانت تيك تاك در ايران

از ۲۱ مهر ۱۳۹۸، تيك تاك به‌صورت يك‌طرفه دسترسي متخصصان ايراني به اپليكيشن خود را قطع كرد و به‌تازگي نيز كار‌گروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه در ايران اين پلتفرم را فيلتر كرده‌ است. به‌گزارش متخصصان، تنها راه دسترسي به تيك‌ تاك در ايران درآوردن سيم‌كارت موبايل و رفع هر نوع شناسايي از‌جانب تيك‌تاك به موقعيت ايران است. گفتني است Douyin، نسخه‌ي بومي اين برنامه در چين، در ايران دردسترس است؛ اما رابط متخصصي اين برنامه فقط از زبان چيني همراهي مي‌كند.

تا زماني‌كه سيم‌كارت ايران در موبايل شما نصب باشد، سرورهاي اپليكيشن تيك تاك موقعيت شما را شناسايي مي‌كنند؛ بنابراين براي نصب تيك تاك روي موبايل خود، مراحل زير را بايد طي كنيد:

  • موبايل خود را خاموش و سيم‌كارت را از آن خارج كنيد.
  • موبايل خود را روشن كنيد و به واي‌فاي متصل شويد.
  • نرم‌افزار تغيير آي‌پي خود را اجرا كنيد.
  • تيك تاك را نصب كنيد و طبق يادگيري بالا، در آن حساب متخصصي بسازيد.

پس از نصب و ثبت‌نام، مي‌توانيد سيم‌كارت خود را داخل موبايل بگذاريد. شايان ذكر است حتي با وجود انجام اين اقدامات، هر‌بار كه از تيك تاك خارج شويد و دوباره آن را اجرا كنيد، با خطاي No Network Connection مواجه مي‌شويد؛ ازاين‌رو، هربار قبل از اجراي دوباره‌ي تيك تاك، بايد سيم‌كارت خود را از موبايل خارج كنيد.

نسخه وب تيك تاك

خوشبختانه تيك تاك نيز همچون اينستاگرام نسخه وب دارد كه به متخصصان امكان مي‌دهد تا علاوه‌بر موبايل و اپليكيشن، ازطريق نسخه وب نيز از برنامه استفاده كنند. متخصصان بسياري در برخي كشورها از‌جمله ايران، در دسترسي به اپليكيشن تيك تاك با اشكال مواجه شده‌اند كه درحال‌حاضر، تنها راه‌حل اين اشكال استفاده از نرم‌افزار تغيير آي‌پي و نسخه‌ي وب تيك تاك است كه نزديك‌ترين تجربه را به اپ موبايل ممكن مي‌سازد. براي دسترسي به نسخه وب، مي‌توانيد از آدرس TikTok.com استفاده كنيد.

درنهايت، به اين نكته نيز بايد اشاره كنيم كه اگرچه برنامه تيك تاك شباهت زيادي به اينستاگرام دارد، ازلحاظ محتوايي، تفاوت‌ها و ويژگي‌ها خاص خود را دارد كه باعث شده است روزبه‌روز بر متخصصان آن اضافه شود. علاوه‌بر‌اين، اگر در اينستاگرام، محبوب‌ترين شبكه‌ي اجتماعي نزد متخصصان ايراني، جست‌وجو كرده باشيد، احتمالاً با ويدئوهاي ايراني بسياري مواجه شده‌ايد كه آيكون تيك تاك روي آن‌ها درج شده است كه از استقبال متخصصان از اين شبكه اجتماعي حكايت مي‌كند.

تيك تاك مودشده

تيك تاك مود (Mod) نسخه‌ي اصلاح‌شده يا پريميوم اپليكيشن تيك تاك است كه علاوه‌بر قابليت‌هاي نسخه‌ي عادي آن، به امكانات بيشتري مجهز است. در اين نسخه، تبليغات درون‌برنامه‌اي و واترمارك از ويدئو‌ها حذف و امكان اجراي اپليكيشن در تمام كشورها بدون محدوديت فراهم شده است. نسخه‌ي Modشده‌ي تيك تاك به قابليت دانلود ويدئوهاي محدود‌شده مجهز است و با اينكه براي استفاده از آن به نرم‌افزار تغيير آي‌پي نياز داريد، ديگر لازم نيست هربار براي استفاده از برنامه، سيم‌كارتتان را از موبايل خارج كنيد.

جذب فالوور در تيك تاك

تيك تاك به‌دليل اثرهاي روان‌شناختي منفي در جوامع و برخي محتواي نامناسب كه در اين اپليكيشن به‌اشتراك گذاشته مي‌شود، با انتقادات فراواني مواجه شده است. بااين‌حال، برخلاف هشدار دولت‌ها و متخصص كارشناسان،‌ امروزه اين شبكه‌ي اجتماعي از محبوبيت بسياري در ميان مردم برخوردار است و ديگر نمي‌توان نقش آن را در بازاريابي و ماركتينگ ناديده گرفت. بنابراين، افزايش تعداد فالوور و تعامل با آن‌ها يكي از دغدغه‌هاي اصلي متخصصان اين پلتفرم است. در‌ادامه، برخي از استراتژي‌ها براي جذب و افزايش فالوور در شبكه‌ي اجتماعي تيك تاك را معرفي مي‌كنيم:

  • محتواي خلاقانه: توليد محتواي جذاب و خلاقانه به بهتر ديده‌شدنِ شما در تيك‌ تاك كمك مي‌كند؛ اما توجه كنيد كه محتواي توليد‌شده بايد با استراتژي‌هاي شما هم‌راستا باشد و برندينگ شما را به‌طور‌شفاف نشان دهد.
  • هشتگ‌هاي مناسب: استفاده از هشتگ‌ها كمك مي‌كند تا محتواي به‌اشتراك‌گذاشته‌شده هنگام جست‌وجو به‌راحتي پيدا شود؛ به‌همين‌دليل، توصيه مي‌شود ويدئو‌ها را با هشتگ‌هاي مناسب در كپشن بارگذاري كنيد. محدوديت كاراكتري در بخش كپشن تيك تاك ۱۰۰ كاراكتر است و تجربه ثابت كرده كه تنها استفاده از ۳ هشتگ مهم و مرتبط با محتوا مي‌تواند در بهتر و بيشتر ديده‌شدن ويدئو‌هايتان مؤثر باشد.
  • مشاركت: همكاري با متخصصانِ پرمخاطب (مانند اينفلوئنسر‌ها) و توليد ويدئو‌هاي مشترك و به‌اشتراك‌گذاري هم‌زمان آن‌ها تعداد مخاطبانتان را افزايش مي‌دهد.
  • تبليغات و كميپن‌ها: از سال ۲۰۱۹، به‌اشتراك‌گذاري محتواي تبليغاتي در شبكه‌ي اجتماعي تيك تاك امكان‌پذير شده است و متخصصان مي‌توانند به‌كمك اين تبليغات و كمپين‌هايي كه به‌درستي تعريف شده باشند، در مدت‌زمان كوتاهي تعداد زيادي فالوور جذب كنند.

حقايق و آمار شگفت‌انگيز درباره‌ تيك تاك

اپليكيشن تيك تاك براي افراد بزرگ‌تر از ۱۶ سال طراحي شده است؛ اما هرگونه محتوايي در آن يافت مي‌شود و امكان دسترسي به همه‌ي آن‌ها نيز براي همه‌ي افراد وجود دارد. ناگفته نماند روزانه محتواي بسياري در اين فضا منتشر مي‌شود كه نظارت و قانوني بر آن حاكم نيست؛ اما با تمام اين حرف‌ها، اين اپليكيشن طرفداران زيادي دارد و افراد زيادي در سراسر دنيا آن را نصب و از آن استفاده مي‌كنند.

تيك تاك بيش از يك‌ميليارد متخصص فعال دارد

پس از گذشت سه سال، بيش از يك‌ميليارد متخصص در سراسر جهان از اپليكيشن تيك تاك استفاده مي‌كنند. تعداد متخصصان اين پلتفرم در تركيب با متخصصان Douyin به ۱٫۵ ميليارد نفر مي‌رسد. گفتني است شبكه‌‌هاي اجتماعي ديگر مانند اينستاگرام (حدود شش سال) و فيسبوك (حدود چهار سال) طول كشيد تا به مرز ميليارد متخصص برسند؛ به‌همين‌دليل، اين پلتفرم از سريع‌ترين برندهاي در حال رشد در جهان است.

مرجع متخصصين ايران متخصصان تيك تاك

تيك تاك بيش از سه‌ميليارد بار دانلود شده است

گزارش‌هاي منتشر‌شده در سال ۲۰۲۰ حاكي از آن بودند كه تيك تاك بيش از ۲٫۶ ميليارد بار در سراسر جهان دانلود شده است؛ بنابراين، مي‌توان نتيجه گرفت كه اين رقم تاكنون به‌راحتي از مرز سه‌ميليارد بار عبور كرده باشد. تنها در ژانويه‌ي ۲۰۲۱، تيك تاك بيش از ۶۲ ميليون بار و در ۶ ماه اول همان سال نيز ۳۸۳ ميليون بار دانلود شد.

مرجع متخصصين ايران دانلود تيك تاك

همه‌گيري ويروس كوويد‌۱۹در سراسر جهان بر محبوبت پلتفرم تيك تيك تأثير بسزايي گذاشت؛ چراكه اين امكان را براي مردم فراهم مي‌كرد كه با وجود قرنطينه، محتواي مدانديشه متخصصينشان را در خانه توليد كنند و در اين پلتفرم با ديگر متخصصان به‌اشتراك بگذارند.

تيك تاك محبوب‌ترين برنامه در ميان نوجوانان و جوانان است

۷۰ درصد از مخاطبان تيك تاك را نوجوانان تشكيل مي‌دهند و افراد بين ۲۰ تا ۲۹ سال دومين گروه سني بزرگ و پس‌از‌آن ۳۰ تا ۳۹ سال از طرفداران تيك تاك هستند. اين آمار براي شركت‌هاي تبليغاتي بسيار مهم است؛ چراكه مي‌توانند با بازاريابي در تيك تاك، مهم‌ترين گروه سني اين پلتفرم (۱۸ تا ۳۴ سال) را هدف قرار دهند و براي برندسازي از آن استفاده كنند.

مرجع متخصصين ايران تيك تاك محبوب بين نوجوانان

تيك تاك بيشترين نرخ تعامل را در ميان رسانه‌هاي اجتماعي دارد

براساس گزارش‌هاي منتشر‌شده، نرخ تعامل در تيك تاك به‌طور چشمگيري از ساير شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام و يوتيوب و فيسبوك بيشتر است. طبق تخمين‌ها، هر ميكرو‌اينفلوئنسر مي‌تواند در تيك تاك به نرخ تعاملي حدود ۱۸ درصد دست يابد. اين رقم براي اينستاگرام ۳٫۸۶ درصد و براي يوتيوب ۱٫۶۳ درصد برآورد شده است.

۱۸ درصد از كل متخصصان اينترنت از تيك تاك استفاده مي‌كنند

در ابتدا، نسل زد يا به‌طورخلاصه Gen Z (اولين نسل اجتماعي كه از جواني به اينترنت و فناوري ديجيتال دسترسي دارند) بيشترين مشاركت را در پلتفرم تيك تاك داشتند؛ اما با افزايش محبوبيت اين پلتفرم، كم‌كم افراد از همه گروه‌هاي سني به آن پيوستند. در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۸ درصد از متخصصان اينترنت در سراسر جهان در تيك تاك فعاليت مي‌كردند؛ اين رقم احتمالاً براي سال ۲۰۲۲ بيشتر از اين درصد هم خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران درصد متخصصان تيك تاك

تيك تاك در ۱۵۴ كشور دردسترس است

ويدئوهاي كوتاه اعتيادآور و هيجان‌انگيز تيك تاك در بيش از ۱۵۴ كشور جهان دردسترس هستند. اين اپليكيشن به بيش از ۷۵ زبان دنيا ترجمه شده و در بسياري از كشورها به‌سرعت رشد كرده است.

بيش از يك‌سوم متخصصان تيك تاك سالانه بيش از صد‌هزار دلار درآمد دارند

طبق آمار سال ۲۰۱۹، حدود ۳۷ درصد از كل متخصصان تيك‌ تاك به‌طورمتوسط صد هزار دلار يا بيشتر درآمد داشتند و اين درصد تا مارس ۲۰۲۰، به ۴۰٫۲ درصد افزايش يافت. اكثر قريب‌به‌اتفاق متخصصان تيك تاك را متخصصان مرفه تشكيل مي‌دهند.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • چگونه در تيك تاك ويدئو بگذاريم؟

    پس از ثبت‌‌نام در پلتفرم تيك تاك ازطريق بخش ارسال پست «+»، مستقيماً به دوربين موبايل منتقل مي‌شويد و در كسري از ثانيه مي‌توانيد محتواي ويدئويي ضبط كنيد. ابزارها و افكت‌هاي مختلفي در اين بخش براي ويرايش ويدئو و جذاب‌تر‌كردن محتوا وجود دارند و امكان استفاده از ويدئوهاي از‌قبل‌ضبط شده نيز فراهم است.

  • آيا تيك تاك نسخه بدون تحريم دارد؟

    بله، نسخه مودشده‌ي اپليكيشن تيك تاك علاوه‌بر قابليت‌هاي نسخه‌ي عادي آن، به امكانات بيشتري مانند امكان دانلود ويدئوهاي محدود‌شده مجهز است و با اينكه براي استفاده از آن به نرم‌افزار تغيير آي‌پي نياز داريد، ديگر لازم نيست هربار براي استفاده از برنامه، سيم‌كارت را از موبايل خود خارج كنيد.

  • چطور در ايران از تيك تاك استفاده كنيم؟

    ابتدا موبايل خود را خاموش و سيم‌كارت را از آن خارج كنيد. پس از روشن‌كردن موبايل، به واي‌فاي متصل شويد و نرم‌افزار تغيير آي‌پي و تيك تاك را اجرا كنيد. پس از انجام مراحل ثبت‌نام، مي‌توانيد سيم‌كارتتان را داخل موبايل بگذاريد. استفاده از نسخه‌ي وب تيك تاك و نرم‌افزار تغيير آي‌پي نيز مي‌تواند نزديك‌ترين تجربه‌ي را به اپ موبايل ممكن سازد.

  • چطور در چالش‌هاي تيك تاك شركت كنيم؟

    براي شركت در چالش‌هايي كه در تيك تاك ايجاد مي‌شوند، كافي است از خودتان حين انجام كاري كه چالش از شما دعوت مي‌كند، فيلم بگيريد و زمان بارگذاري ويدئو، نام چالش را در زيرپست خود هشتگ گذاري كنيد. شركت در چالش‌ها باعث مي‌شود تا در پلتفرم تيك تاك بهتر ديده شويد و با جلب توجه متخصصان بيشتر، تعداد فالوورهاي خود را افزايش دهيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات