با قابليت جديد لينكدين مي‌توانيد طرز تلفظ صحيح اسامي متخصصان را از زبان خودشان بشنويد

پنج‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كاربران لينكدين خواهند توانست با افزودن كليپ صوتي ۱۰ ثانيه‌اي، طرز صحيح تلفط نامشان را به ديگران يادگيري دهند.
تبليغات

لينكدين، بزرگ‌ترين شبكه اجتماعب حرفه‌اي براي كسب‌وكارها است؛ به‌نحوي‌كه بسياري از شركت‌هاي بزرگ و كوچك از طريق لينكدين اقدام به استخدام نيروها و متخصصان خود مي‌كنند. شايد مهم‌ترين ويژگي لينكدين نيز امكان استخدام نيروها از سراسر جهان باشد؛ زيرا هر فردي از هر نقطه‌اي از دنيا قادر به ثبت‌نام در لينكدين و ساخت پروفايل حرفه‌اي خود است.

با اين حال، تفاوت فرهنگ‌ و زبان‌ها و گويش‌ها باعث مي‌شود كه گاهي نتوان نام و نام خانوادگي فردي را به درستي تلفظ كرد. به همين جهت لينكدين، ويژگي به پروفايل متخصصان افزوده است تا افراد بتوانند كليپ صوتي به مدت ۱۰ ثانيه را ضبط و به پروفايل خود اضافه كنند.

اين كليپ صوتي شامل معرفي كوتاه و مختصر از فرد مي‌شود تا ديگران امكان تلفظ صحيح نام و نام خانوادگي وي را داشته باشند. جوزف آكني، مدير پروژه لينكدين در اين باره با ارسال پست بلاگي گفته است: «آيا تاكنون شده نام فردي را مشاهده كنيد؛ اما طرز صحيح تلفظ آن را ندانيد؟» آكني ادامه مي‌دهد: «دانستن طرز صحيح تلفظ نام فرد مدانديشه متخصصين بسيار اهميت دارد؛ زيرا بخش مهمي از تحت تاثير قرار دادن وي در ملاقات اول محسوب مي‌شود.»

با در انديشه متخصصين گرفتن صحبت‌هاي مسئولان لينكدين، ويژگي جديد به متخصصان اجازه مي‌دهد تلفظ صحيح نام خود را به پروفايلشان اضافه كنند. با اين حال، اين قابليت هنوز براي بسياري از افراد افزوده نشده است. براي دسترسي به چنين قابليتي مي‌توانيد به پروفايل خود رفته و ويرايش تصوير پروفايلتان را انتخاب كنيد.

در قسمت ويرايش تصوير پروفايل، گزينه‌اي براي ضبط طرز صحيح تلفظ نام و نام خانوادگي يا Record name Pronunciation وجود دارد كه با انتخاب آن، قادر به ضبط كليپ صوتي ۱۰ ثانيه‌اي خواهيد بود. امكان حذف، ويرايش يا جايگزيني كليپ صوتي نيز در انديشه متخصصين گرفته شده است.

با ضبط كليپ صوتي، آيكوني مقابل تصوير پروفايلتان ظاهر مي‌شود كه اجازه گوش دادن به طرز صحيح تلفظ نام و نام خانوادگيتان به ديگران داده خواهد شد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه اين حالت تنها از طريق اپليكيشن اندرويد و iOS لينكدين ممكن است و در نسخه تحت وب نمي‌توان چنين اقدامي را انجام داد.

مسئولان لينكدين گفته‌اند كه در حال حاضر تنها مناطق خاصي دسترسي به قابليت ضبط كليپ صوتي را دارند؛ اما طي ماه آينده، اين قابليت در اختيار متخصصان سراسر دنيا قرار مي‌گيرد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات