بهترين افزونه‌هاي كروم كه بايد روي مرورگرتان نصب كنيد

يك‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
مطالعه 18 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
افزونه هاي برتر كروم را فهرست كرده‌ايم تا اگر متخصص كروم يا اج مايكروسافت هستيد بتوانيد كارهاي روزمره را به كمك آن‌ها سريع‌تر و راحت‌تر انجام دهيد.
تبليغات

بيش‌از نيمي از ترافيك روزانه‌ي اينترنت تمام دنيا را مرورگر محبوب گوگل كروم (Google Chrome) رصد مي‌كند. اين مرورگر با بهره‌گيري از موتور قدرتمند كروميوم تجربه‌اي دلنشين از وب‌گردي ارائه مي‌دهد و يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايش، همراهي از افزونه‌هاي متخصصدي يا همان اكستنشن (Extension) است كه تعامل با فضاي مجازي و اينترنت را بسيار راحت‌تر از قبل مي‌كند. افزونه‌هاي گوگل كروم از دلايلي هستند كه اين مرورگر و ديگر مرورگرهاي مبتني‌بر هسته‌ي كروميوم ماننده Microsoft Edge توانسته‌اند در كانون توجه متخصصان قرار گيرند.

ابزارهاي مختلفي براي گوگل كروم توسعه داده شده‌اند كه ازجمله مي‌توان به افزونه‌هاي افزايش تمركز در كار اشاره كرد. علاوه‌براين قبلاً بهترين افزونه‌هاي كروم براي فهرست مطالعه را به شما معرفي كرده‌ايم كه مي‌توانيد درصورت نياز از آن‌ها استفاده كنيد. در اين مقاله نيز فهرستي از بهترين افزونه‌هاي كروم را معرفي مي‌كنيم كه هركدام براي رفع نياز خاصي طراحي شده‌اند.

۱- AdBlock Plus

مرجع متخصصين ايران افزونه AdBlock Plus

مواجه‌شدن با تبليغات‌هاي اذيت‌كننده در سايت‌هاي مختلف، يكي از اشكالات مهم متخصصان وب محسوب مي‌شود؛ به‌همين‌دليل، توصيه مي‌شود از افزونه‌ي Adblock Plus استفاده كنيد. اين افزونه اكثر تبليغات موجود در صفحه‌ي سايت را مسدود مي‌كند.

ادبلاك به سه روش مختلف كار مي‌كند: ۱. تبليغات را به‌طوركلي مسدود مي‌كند و اين تبليغ نمايش داده نمي‌شود؛ ۲. تبليغات را به‌شكل فضاهاي سفيد نشان مي‌دهد؛ ۳. تمام كدهاي اين تبليغات را به فرمت كلي آن صفحه در سايت تبديل مي‌كند. اگر سايت‌هايي كه مرتب به آن‌ها سر مي‌زنيد از تبليغات استفاده مي‌كنند؛‌ پس حتماً از افزونه ادبلاك پلاس استفاده كنيد.

۲- Grammerly

مرجع متخصصين ايران افزونه Grammerly

اگر روزانه به نوشتن انگليسي مشغول هستيد،‌ حتماً افزونه‌ي گرامرلي را روي كروم نصب كنيد. گرامرلي كمك مي‌كند ايرادهاي متن خود را پيدا و آن‌ها را ويرايش كنيد.

با داشتن اكانت پريميوم گرامرلي، مي‌توانيد متن انگليسي خود را با ابزارهاي مختلف تغيير دهيد و مواردي مثل لحن متن را نيز براساس نيازتان به‌روز كنيد.

۳- لحظه (Lahzeh)

مرجع متخصصين ايران افزونه لحظه مرورگر گوگل كروم

افزونه‌ي لحظه به شما اجازه مي‌دهد روي مرورگر گوگل كروم به‌راحتي ارزش لحظه‌اي رمزارزها، دلار و طلا را مشاهده كنيد. اين افزونه امكان تعريف فهرست سفارشي از دارايي‌ها را دراختيارتان قرار مي‌دهد و ابزارهيا جذاب ديگري مثل مبدل ارزش دارد كه براي مقايسه‌ي ارزش دارايي‌ها بسيار متخصصي است.

از ديگر امكانات افزونه‌ي Lahzeh كروم مي‌توان به مشاهده‌ي خبرهاي روز در دسته‌بندي‌هاي مختلف اشاره كرد و البته امكان انتخاب برچسب‌هاي موردعلاقه براي مشاهده‌ي خبرهاي آن دسته نيز وجود دارد. لحظه همچنين امكانات ديگري مثل تقويم، مبدل تاريخ، وضعيت آب‌وهوا، تايمر و ساعت پايتخت‌هاي مهم جهان را ارائه مي‌دهد.

۴- Postlight Reader

مرجع متخصصين ايران افزونه postlight reader كروم

اگر اهل مطالعه در اينترنت و فضاي مجازي هستيد،‌ مطمئن باشيد افزونه‌ي كروم Postlight Reader برايتان بسيار مفيد خواهد بود. با اين ابزار مي‌توانيد مطالعه‌ي خود را در اينترنت شخصي‌سازي كنيد.

Postlight Reader صفحه‌ي وب مدانديشه متخصصينتان را تغيير مي‌دهد تا بتوانيد از خواندن مطلب و محتوا روي مرورگر كروم بيشتر لذت ببريد. متن و تصويرهاي مهم مطلب را افزونه‌ي خواننده‌ي مركوري بزرگ‌تر مي‌كند تا بتوانيد تجربه‌ي راحت‌تري در جست‌وجو بين محتواي دلخواهتان كسب كنيد. افزونه‌ي مذكور همچنان قابليت بوكمارك و نشانه‌گذاري‌كردن دارد كه بسيار متخصصدي است.

۵- افزونه Checker Plus For Google Calender

مرجع متخصصين ايران افزونه Checker Plus For Google Calender

امروزه با توجه به‌راحتي كار با ابزاري كه گوگل دراختيار متخصصانش قرار مي‌دهد، خيلي‌ها در محل كارشان از اين ابزار استفاده مي‌كنند. يكي از اين ابزار، تقويم گوگل يا همان Google Calendar است كه به‌لطف آن مي‌توانيد قرارهاي مهم اعم از قرارهاي كاري يا غيركاري را در آن زمان‌بندي و افراد مختلف را در رويداد زمان‌بندي‌شده شريك كنيد.

افزونه‌ي Checker Plus For Google Calendar اين قابليت را به شما ارائه مي‌دهد كه از داخل مرورگر كروم بتوانيد به رويدادها و يادداشت‌هاي تقويم گوگل دسترسي داشته باشيد. به‌كمك اين افزونه‌ي كروم مي‌توان تغييرات دلخواه را در تقويم گوگل خود ايجاد و همچنين، اعلان هشداري براي رويدادهاي نزديك دريافت كنيد.

۶- Office Editor

مرجع متخصصين ايران افزونه Office Editor كروم

Office Editor اين قابليت را به شما مي‌دهد تا در زمان دلخواه تنها با مرورگر كروم كروم، فايل جديدي ايجاد و مانند برنامه‌ي اصلي آفيس با آن تعامل ايجاد كنيد. اين افزونه از فايل‌هاي مجموعه‌ي آفيس ازجمله ورد، پاورپوينت و اكسل همراهي مي‌كند و ازطرفي به‌طور كامل با مجموعه‌ برنامه‌هاي بهره‌وري گوگل يعني Sheets، Docs و غيره يكپارچه شده است.

Office Editor يكي از بهترين ابزارهاي كار با اسناد اداري محسوب مي‌شود كه شما را از نصب مجزاي مجموعه‌ي آفيس روي كامپيوتر بي‌نياز خواهد كرد.

۷- Google Translate

مرجع متخصصين ايران افزونه Google Translate

پلتفرم ترجمه‌ي متن به تمام زبان‌هاي زنده يكي از ابزارهاي پركاربرد گوگل است كه به‌راحتي مي‌توانيد از آن براي ترجمه‌ي متن از زباني به زباني ديگر استفاده كنيد. با نصب Google Translate، ديگر نيازي نيست براي ترجمه‌كردن متن، وارد سايت گوگل ترنسليت شويد و ازطريق افزونه‌ي پويايي كه هميشه در صفحه‌ي گوگل كروم همراهتان است، اين فرايند بسيار سريع‌تر و البته راحت‌تر مي‌شود.

Google Translate يكي از افزونه‌هاي برتر مرورگر كروم محسوب مي‌شود كه با نصب آن مي‌توانيد به‌ميزان چشم‌گيري در زمان و انرژي خود براي ترجمه‌ي متون وب‌سايت‌ها بهره ببريد.

۸- Notification DM Instagram

مرجع متخصصين ايران افزونه Notifications DM Instagram كروم

Notification DM Instagram به اين دليل در فهرست افزونه‌هاي برتر كروم قرار گرفته است كه اينستاگرام ازجمله اپليكيشن‌هاي اجتماعي محبوب در ايران محسوب مي‌شود. به‌كمك اين افزونه‌ي كروم مي‌توانيد آخرين اعلان‌ها يا همان نوتيفيكيشن‌هاي اينستاگرام را روي مرورگر گوگل كروم دريافت كنيد و از جديدترين اتفاقات رخ‌داده براي حساب متخصصي اينستاگرامتان مطلع شويد.

اگر هر روز از اينستاگرام استفاده مي‌كنيد، افزونه‌ي Notification DM Instagram به شما كمك مي‌كند هنگام كار با كامپيوتر هميشه در جريان جديدترين اعلانات اين شبكه‌ي اجتماعي قرار بگيريد.

۹- Hover Zoom Plus

مرجع متخصصين ايران افزونه Float Zoom Plus كروم

جذاب‌تر شدن رابط متخصصي هر برنامه‌اي به تعامل بهتر متخصص كمك مي‌كند و افزونه +Hover Zoom يكي از افزونه‌هاي كروم است كه به جذابيت بيشتر اين مرورگر كمك مي‌كند. به كمك اين افزونه مي‌تواند عكس‌هايي كه در سطح اينترنت پيدا مي‌كنيد را به شل پاپ آپ زيبايي باز و عكس را در سايز كامل و اخبار تخصصي‌شده مشاهده كنيد.

+Hover Zoom عكس‌ها را در ابعاد و وضوح بومي (‌Native) نمايش مي‌دهد و لازم نيست كه براي تماشاي رزولوشن كامل اين عكس را در تب ديگري باز كنيد.

۱۰- User-Agent Switcher

مرجع متخصصين ايران افزونه User agent switcher كروم

اكثر وب‌سايت‌ها طوري برنامه‌نويسي شده‌اند كه در سيستم‌عامل‌ها يا دستگاه‌هاي مختلف ظاهر متفاوتي داشته باشند؛ به‌عنوان مثال سايت اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در سيستم‌عامل ويندوز شكل متفاوتي نسبت به ظاهرش در موبايل‌هاي هوشمند و سيستم‌عامل اندرويد يا آي او اس دارد. User-Agent Switcher به متخصص كمك مي‌كند تا ظاهرهاي متفاوت يك وب‌سايت در سيستم‌عامل‌هاي مختلف را مشاهده كند.

User-Agent Switcher حتي قابليت شخصي‌سازي وب‌سايت‌هاي مختلف را دارد تا در صورت ورود به آن‌ها، رابط متخصصي مشخص شده را بارگذاري كند.

۱۱- Strict Workflow

مرجع متخصصين ايران افزونه كروم - Strict Workflow

اگر فردي هستيد كه به‌راحتي حواستان از كار پرت مي‌شود و براي متمركز شدن به كارتان نيازمند يك دليل محكم هستيد، افزونه‌ي Strict Workflow را حتماً به كروم اضافه كنيد. اين افزونه فهرست وب‌سايت‌هايي كه باعث حواس‌پرتي شما مي‌شود را دريافت و آن‌ها را بلوكه مي‌كند.

Strict Workflow طوري طراحي شده است كه از كار خسته نشويد و بعد از ۲۵ دقيقه بلاك كردن پلتفرم‌هاي پرت‌كننده حواس به‌خصوص شبكه‌هاي اجتماعي، ۵ دقيقه زمان استراحت به شما مي‌دهد تا بتوانيد به ذهن خود استراحت كوتاهي بدهيد تا دوباره به مدت زمان بلوك ۲۵ دقيقه‌اي بازگرديد.

۱۲- Pushbullet

مرجع متخصصين ايران افزونه Pushbullet كروم

كاربران اندرويدي به احتمال زياد با Pushbullet آشنايي دارند؛ حالا مي‌توانيد اين برنامه پركاربرد را در قالب افزونه‌ي كروم دريافت كنيد. اين ابزار به متخصص كمك مي‌كند تا روي مرورگر كروم به پيام‌رسان‌هاي مختلف مانند واتساپ يا فيسبوك دسترسي داشته باشد و در صورت دريافت پيام،‌ اعلان را در افزونه كروم دريافت كند.

به كمك Pushbullet مي‌توانيد حتي فايل‌هاي حجيم را به مخاطبان خود ارسال و فايل‌هاي دريافتي را روي فضاي ذخيره‌سازي خود دريافت كنيد.

۱۳- The Great Suspender

مرجع متخصصين ايران افزونه The Great Suspender كروم

دركنار همه امكانات فوق‌العاده‌اي كه مرورگر گوگل كروم دراختيار متخصصانش قرار مي‌دهد، فقدان استفاده‌ي بهينه از رم هم وجود دارد؛ كروم در استفاده‌هاي بلند مدت مقدار زيادي از رم سيستم متخصص را استفاده مي‌كند و همين موضوع باعث مي‌شود تا برخي افراد از مرورگر مذكور انتقاد كنند.

به لطف افزونه The Great Suspender مي‌توانيد خيال خود را يك‌بار براي هميشه از بابت استفاده بالاي رم راحت كنيد. اين افزونه به شما قابليت شخصي‌سازي زمان را مي‌دهد كه بعد از گذشت مدت زمان مشخص شده، بعضي از تب‌هاي باز كروم را غيرفعال كند تا مقدار رم استفاده شده توسط كروم كاهش پيدا كند. اين افزونه داراي ليست سفيدي است كه به كمك آن مي‌توانيد وب‌سايت‌هايي كه هيچ‌وقت نمي‌خواهيد غيرفعال شوند را اضافه كنيد.

۱۴- Panic Button

مرجع متخصصين ايران افزونه Panic Button

اگر نمي‌خواهيد همكاران يا افراد خاصي، صفحاتي باز روي مروگرتان را ببينند، PanicButton اينكار را براي شما آسان مي‌كند. با استفاده از اين افزونه، مي‌توانيد همه‌ي صفحاتي را كه باز كرده‌ايد را مخفي كنيد و بعداً همه‌ي آن‌ها را باز گردانيد.

مي‌توان براي دسترسي سريع‌تر به PanicButton ميان‌بري روي كيبورد براي اين افزونه تعريف كرد. البته ابزار مذكور متخصصدهاي ديگري مثل ساده‌سازي محيط كروم را نيز انجام مي‌دهد تا بتوانيد با تمركز بيشتر كارتان را انجام دهيد.

۱۵- Jot

مرجع متخصصين ايران افزونه Jot

اگر زمان زيادي در روز را با مروگر وب صرف مي‌كنيد، Jot مي‌تواند فهرست‌بندي كارها را به بهترين شككل براي شما انجام دهد. فقط كافي است يك تب جديد را باز كنيد و كارها و يادداشت هاي خود را به آن اضافه كنيد و بعداً هرزمان كه بخواهيد به فهرست مذكور دسترسي خواهيد داشت. اين افزونه همچين داراي فونت‌هاي بزرگ و تصاوير پس‌زمينه زيبايي است كه بسيار چشم نواز هستند.

۱۶- RSS Subscription

مرجع متخصصين ايران افزونه RSS Subscription

يكي از بهترين راه‌ها براي با اطلاع از اخبار جديد در وب‌سايت مورد علاقه‌تان، استفاده از افزونه‌ي RSS Subscription است. هنگامي كه اين افزونه را فعال كنيد، دكمه‌ي RSS در نوار آدرس نمايان مي‌شود كه با كليك روي آن وبلاگ يا سايت موردانديشه متخصصين به فهرست اشتراك خوراك خبري خود اضافه خواهد شد.

۱۷- CrxMouse Google Gesture

مرجع متخصصين ايران افزونه CrxMouse Google Gesture

با اين CrxMouse Google Gesture، مي‌توانيد ژست‌هاي حركتي (Gestures) خاصي را براي حركت ميان وب‌سايت‌ها ايجاد كنيد. هنگامي‌كه ‌با حركت ماوس‌، ژست حركتي خاصي را انجام دهيد، مرورگر كروم عمل متناظر با آن حركت را انجام مي‌دهد. به‌عنوان مثال مي‌توانيد با حركت ماوس از سمت چپ به راست، يك تب جديد باز كنيد يا آن را ببنديد.

۱۸- Visualize My History

مرجع متخصصين ايران افزونه Visualize my history كروم

اگر دوست داريد بدانيد مدت زمان الكترونيك بودن شما، در چه وب‌سايت‌هايي سپري شده است مي‌توانيد از Visualize My History استفاده كنيد. اين افزونه، تاريخچه‌ي مرورگر شما را به‌صورت نمودار به نمايش درآورده و مدت زمان سپري شده براي هر سايت را براساس روز، هفته، ماه، يا بيشتر، نشان مي‌دهد.

۱۹- OneTab

مرجع متخصصين ايران افزونه هاي كروم - ‌OneTab

يكي ديگر از افزونه‌هايي كه به كم‌تر‌شدن استفاده‌‌ي رم گوگل كروم كمك مي‌كند، OneTab است. اين افزونه همه‌ي تب‌ها و پنجره‌هاي باز كروم را به يك تب و فهرست تبديل مي‌كند كه در صورت نياز به هركدام‌يك از تب‌هاي جمع‌شده، مي‌توانيد آن را به كمك فهرست ايجاد شده بازيابي كنيد.

OneTab باعث كاهش مصرف رم گوگل كروم مي‌شود و متخصصان مي‌توانند با نصب اين افزونه علاوه‌بر آزادسازي بخش زيادي از رم سيستم خود، از سرعت بالاتر هنگام گشت‌وگذار در وب لذت ببرند.

۲۰- Fireshot

مرجع متخصصين ايران افزونه هاي كروم - Fireshot

افزونه‌ي Fireshot به متخصصان گوگل كروم كمك مي‌كند اطلاعات موردانديشه متخصصينشان را در فضاي وب به‌صورت عكس ذخيره‌ كنند. بدين‌منظور فقط بايد روي آيكون افزونه در صفحه‌ي وب موردانديشه متخصصينتان كليك كنيد تا محتواي آن صفحه به صورت عكس‌ با فرمت انتخابي خودتان (JPG ،PNG ،JIFF و ...) ذخيره شود.

اگر صفحه‌ي وب انتخابي شما محتواي زيادي داشته باشد Fireshot به‌صورت خودكار كل صفحه را در يك عكس با وضوح بالا ذخيره مي‌كند تا به‌راحتي بتوانيد محتواي ذخيره‌شده را مشاهده كنيد.

۲۱- Todo List

مرجع متخصصين ايران افزونه Todo List كروم

Todoist ابزاري براي مديريت پروژه است كه به شما اجازه مي‌دهد فهرست كارهاي خود را به‌طور سازمان‌دهي شده با ظاهر جذاب در همه‌ي دستگاه‌هاي خود ايجاد كنيد. نكته‌ي جالب درمورد اين افزونه اين است كه مي‌توان فهرست كارها را با فهرست‌هاي اشتراك‌گذاري‌شده ازطرف تيم‌ خود مشاهده كرد و تغييرات موردانديشه متخصصين را بدون نياز به بازكردن آن‌ها در برگه‌ي جديد روي آن‌ها اعمال يا موارد جديدي را اضافه كرد.

۲۲- Bitwarden

مرجع متخصصين ايران افزونه Bitwarden كروم

Bitwarden ابزاري رايگان براي مديريت ايمن گذرواژه‌ها براي همه‌ي دستگاه‌ها است. اين افزونه، ساده‌ترين و امن‌ترين روش براي ذخيره‌ي اطلاعات ورود به وب‌سايت‌ها و همچنين نگه‌داري گذرواژه‌ها است كه مي‌توان اين اطلاعات را به‌راحتي ميان همه‌ي دستگاه‌ها همگام‌سازي كرد.

سرقت رمزهاي عبور يك اشكال جدي در فضاي وب امروزي است. وب‌سايت و برنامه‌هايي كه از آن‌ها استفاده مي‌كنيد، به‌طور دائم موردحمله‌ي هكرها قرار مي‌گيرند و نقص‌هاي امنيتي مي‌تواند باعث فاش‌شدن گذرواژه‌هاي شما شود. اين مورد به‌خصوص در مواقعي كه از رمزهاي عبور يكسان براي ورود به بسياري از وب‌سايت‌ها استفاده مي‌كنيد بيشتر احساس مي‌شود و به هكرها اجازه مي‌دهد به‌سادگي به رايانامه، حساب بانكي يا ساير حساب‌هاي مهم شما دسترسي پيدا كنند.

۲۳ - SimilarWeb

مرجع متخصصين ايران افزونه SimilarWeb كروم

با پايان‌يافتن فعاليت آلكسا به‌عنوان سيستم رتبه‌بندي سايت‌ها ازانديشه متخصصين آمار بازديد، اكنون SimilarWeb جايگزيني شايسته براي سرويس مذكور به‌حساب مي‌آيد. اين ابزار حتي ويژگي‌هاي بسيار پيشرفته‌تري نسبت به آلكسا ارائه مي‌ٔهد. با اين افزونه مي‌توانيد ترافيك و معيارهاي كليدي مثل نرخ تعامل متخصصان، رتبه‌بندي ترافيك، رتبه‌بندي كلمات كليدي و منبع ترافيك را براي هر وب‌سايت را مشاهده كنيد.

SimilarWeb ابزار هوش ديجيتال رقابتي، براي ارائه‌ي ديد كامل و همه‌جانبه از جايگاه وب‌سايت شما درمقايسه با رقبا است و از همه مهم‌تر اين‌كه مي‌توان به‌طور رايگان از آن استفاده كرد.

۲۴- Reopen closed tab Button

مرجع متخصصين ايران افزونه ReOpen Tabs

باز كردن مجدد برگه‌هايي كه آن‌ها را به‌طور تصادفي بسته‌ايد با استفاده از اين افزونه ReOpen Tabs دردسترس شما خواهد بود. در واقع مي‌توانيد با يك كليك، تب‌هاي بسته شده را دوباره باز كنيد. اين افزونه يك دكمه به نوار ابزار مرورگر كروم اضافه مي‌كند كه مي‌توان از آن براي بازگرداني تب‌هاي بسته‌شده بهره گرفت.

علاوه‌براين مي‌توانيد از دكمه‌ي بازكردن مجدد تب‌هاي بسته‌شده در منوي زمينه‌ي كروم استفاده كنيد. البته درصورت تمايل امكان غيرفعال كردن اين گزينه ازطريق صفحه‌ي تنظيمات افززونه وجود دارد.

۲۵- RSS Feed Reader

مرجع متخصصين ايران افزونه RSS Feed Reader

با اين افزونه يك نماي كلي و ساده از خوراك‌هاي RSS و Atom در نوارابزار كروم مشاهده خواهيد كرد. اين ابزار به شما كمك مي‌كند آخرين مطالب منتشرشده در منابع موردانديشه متخصصينتان را در يك مكان دنبال كنيد. Feeder مدير خبري است كه مي‌تواند هر منبع الكترونيكي را رديابي كند و تجربه‌اي لذت‌بخش از مرور خبرهاي روز ارائه دهد.

افزونه‌ي Rss Feed Reader به شما كمك مي‌كند فقط با يك‌ كليك، مشترك دريافت جديدترين مطالب منابع خبري الكترونيك شويد. علاوه‌براين مي‌توانيد به‌راحتي فهرست اشتراك‌هاي خود را مديريت كنيد. از ديگر ويژگي‌هاي جذاب اين ابزار مي‌توان به قابليت همراه‌گيري آن اشاره كرد.

۲۶- TransOver

مرجع متخصصين ايران افزونه TransOver كروم

افزونه‌ي TransOver به شما كمك مي‌كند با نگه‌داشتن و كليك ماوس، متن موردانديشه متخصصينتان را در صفحات وب به‌راحتي ترجمه كنيد. امكان ترجمه‌ي كلمه يا عبارت‌هاي انتخاب شده از هر زباني به زبان دلخواه با اين ابزار وجود دارد. از ديگر ويژگي‌هاي اين افزونه مي‌توان به امكان تبديل متن به گفتار، ترجمه‌ي معكوس، امكان استفاده در يك پنجره‌ي مجزا و ترجمه‌ي متن ذخيره‌شده در حافظه‌ي كليپ‌بورد اشاره كرد.

۲۷- GoFullPage - Full Page Screen Capture

مرجع متخصصين ايران افزونه اسكرين شات از كل صفحه كروم

با GoFullPage مي‌توانيد يك اسكرين‌شات كامل از صفحه‌ي وب موردانديشه متخصصين خود ثبت كنيد. با نصب اين افزونه مي‌توانيد به‌سادگي با كليدهاي ميان‌بر Alt+Shift+P، يك اسكرين‌شات كامل از صفحه‌ي وبي كه درحال مرور آن‌ هستيد ثبت كنيد. علاوه‌براين مي‌توانيد خروجي را به‌عنوان فايل PDF ذخيره كنيد.

افزونه‌ي GoFullPage با بهره گرفتن از فناوري پيشرفته‌ي تصويربرداري مي‌توانيد صفحات وب پيچيده ازجمله عناصر قابل‌پيمايس و iFrame‌ها را نيز مديريت كند.

۲۸- Url Shortener

مرجع متخصصين ايران افزونه كوتاه كننده لينك كروم

Url Shortener بهترين روش براي ايجاد پيوندهاي كوتاه با استفاده از سرويس‌هايي مثل T.LY، JPEG.ly، Bitly، Rebrandly، TinyUrl، is.gd و غيره است. با نصب اين افزونه و كليك روي نماد آن در نوار ابزا كروم، مي‌توانيد آدرس صفحه‌ي وب موردانديشه متخصصين خود را به‌سادگي كوتاه كنيد. شما مي‌توانيد يكي از سرويس‌هاي همراهي‌شده را مطابق نياز خود براي كوتاه كردن طول پيوند، انتخاب كنيد. علاوه‌براين، براي هر لينك كوتاه ايجادشده با اين افزونه، يك كد QR نيز توليد مي‌شود.

۲۹. Momentum

مرجع متخصصين ايران افزونه Momentum كروم

مومنتوم يكي از افزونه‌هاي چندكاره‌ي گوگل كروم است كه براي هر شخصي متخصصد دارد. اين افزونه در ابتدا به زيبايي صفحه‌ي خانه يا New Tab گوگل كروم كمك مي‌كند و با تغيير پس‌زمينه در هر روز، تنوعي جذابي به صفحه‌ي اصلي كروم مي‌بخشد.

Momentum ساعت را كاملاً واضح نمايش مي‌دهد و دركنار صفحه، قابليت ايجاد فهرست كارها يا مأموريت‌ها را دراختيارتان مي‌گذارد كه به‌كمك آن مي‌توانيد برنامه‌ي هرروز خود را تنها با بازكردن كروم تعيين كنيد. با انجام هركدام از كارها يا مأموريت‌ها، مي‌توانيد مأموريت مدانديشه متخصصين را خط بزنيد و سراغ كار بعدي برويد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات