نسخه پولي توييتر چه قابليت‌هاي اضافه‌اي ارائه خواهد داد؟

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
توييتر به‌تازگي انديشه متخصصينسنجي جديدي را آغاز كرده است تا انديشه متخصصين متخصصان را درباره‌ي قابليت‌هايي كه در نسخه‌ي اشتراكي توييتر اضافه خواهند شد، جويا شود. يكي از اين قابليت‌ها Undo Send است
تبليغات

اوايل ماه جاري ميلادي بود كه توييتر به سرمايه‌گذاران گفت به‌منظور كسب درآمد بيشتر براي حمايت از كسب‌و‌كارش به فكر اضافه كردن نسخه‌ي اشتراكي به توييتر افتاده است. حال مي‌دانيم كه توييتر به اضافه كردن چه نوع قابليت‌هايي به نسخه‌ي اشتراكي پلتفرم خود فكر مي‌كند. توييتر به‌تازگي انديشه متخصصينسنجي جديدي به‌راه انداخته و از متخصصان خواسته است قابليت‌هاي اضافه‌اي نظير Undo Send (برگرداندنِ توييتِ ارسال‌شده) را ارزيابي كنند.

كاربران توييتر از مدت‌ها پيش خواستار اضافه شدن دكمه‌ي ويرايش توييت به پلتفرم بوده‌اند، بااين‌حال به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين قابليت در نسخه‌ي اشتراكي هم قرار نيست از راه برسد. به‌جاي آن، توييتر به Undo Send فكر مي‌كند. توييتر ايده‌هاي ديگري هم براي نسخه‌ي اشتراكي دارد كه شامل مواردي مثل اضافه كردن رنگ‌هاي سفارشي به اپليكيشن و وب‌سايت،‌ امكان پست كردن ويدئوهاي باكيفيت‌تر و طولاني‌تر، همراهي از نشان (بَج) پروفايل، پاسخ خودكار به منشن‌ها، قابليت‌هاي نظارتي و تحليلي بيشتر و امكان ايجاد انديشه متخصصينسنجي برند درباره‌ي تبليغات مي‌شوند. توييتر در انديشه متخصصينسنجي جديد خود از متخصصان مي‌خواهد گزينه‌هايي كه بيشترين و كمترين اهميت را براي آن‌ها دارند انتخاب كنند. 

جزئيات انديشه متخصصينسنجي موردمباحثه نخستين بار توسط فردي با نام متخصصي WFBrother@ در خود توييتر منتشر شد. مدتي نگذشته بود كه مت ناوارا، مشاور تيزبين رسانه‌هاي اجتماعي متوجه انديشه متخصصينسنجي شد و آن را پوشش داد. فردي به نمايندگي از توييتر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ي تك‌كرانچ تأييد كرده سؤالات موردمباحثه مربوط به انديشه متخصصينسنجي جديدي هستند كه توييتر برگزار كرده تا گزينه‌هاي پيش‌روي خود را براي مدل اشتراكي پلتفرم موردارزيابي قرار دهد. توييتر فعلا ترجيح داده است هيچ جزئيات بيشتري در اين رابطه دردسترس رسانه‌ها قرار ندهد؛ بااين‌حال مي‌گويد در يادداشت مربوط به عملكرد سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۲۰ كه براي سرمايه‌گذاران ارسال كرده برخي توضيحات در اين زمينه ارائه داده است. 

يادداشت موردمباحثه توييتر كه دردسترس سرمايه‌گذاران قرار گرفته اعلام مي‌كند مديران اين شبكه‌ي اجتماعي از مدت‌ها پيش فكر كردن درباره‌ي روشي جديد براي كسب درآمد را آغاز كرده‌اند تا دركنار كسب‌و‌كار تبليغات، فعاليت كند. توييتر به‌وضوح در يادداشت جديد مي‌گويد روش موردمباحثه ممكن است شامل اضافه كردن سرويس اشتراكي يا رويكردهاي مشابه باشد. توييتر تأكيد مي‌كند كه مطالعه اين موضوع در مراحل اوليه به‌سر مي‌برد و انتظار ندارد كه بتواند در سال ۲۰۲۰ ازطريق روش‌هاي جديد درآمد به‌جيب بزند. توييتر مي‌گويد هرچه ميزان پيشرفت‌هاي حاصل‌شده بيشتر شود، ممكن است اطلاعيه‌هاي بيشتري در اين رابطه منتشر كند يا اينكه برخي قابليت‌ها را به‌صورت آزمايشي و محدود به پلتفرم بياورد.

انديشه متخصصينسنجي توييتر درباره‌ي گزينه‌هاي زير از متخصصان سؤال مي‌پرسد:

Undo Send: پنجره‌اي به‌مدت ۳۰ ثانيه براي شما به‌نمايش درمي‌آيد تا توييتي را كه ارسال كرده‌ايد فراخواني (لغو) كنيد، پيش از اينكه كسي بتواند آن را مشاهده كند. اين، قابليتي است كه توييتر پيش‌تر در گذشته گفته مي‌تواند به‌عنوان جايگزيني مناسب براي دكمه‌ي ويرايش عمل كند. دكمه‌ي ويرايش توييت، چيزي است كه متخصصان توييتر از سال‌ها پيش خواستار آن هستند. به‌جاي فراهم‌سازي امكان ويرايش توييت‌ها به‌‌صورت نامحدود و جلوگيري از سرمايه‌گذاري مهندسي‌محور درخورتوجهي كه اين قابليت نيازمند آن است، متخصصان مي‌توانند در زماني سريع پس از ارسال توييت، غلط املايي‌شان را ببينند و ويرايش كنند. 

رنگ‌هاي سفارشي: افزون‌بر حالت تاريك (Night Mode)، خواهيد توانست فونت‌ها و رنگ‌ تم توييتر را روي موبايل هوشمند يا رايانه‌هاي خود تغيير دهيد. پس‌زمينه‌ي رابط متخصصي، لينك‌ها، منشن‌ها،‌ هشتگ‌ها و آيكون‌ها به همان رنگي درخواهند آمد كه شما انتخاب مي‌كنيد.

انتشار ويدئو: خواهيد توانست ويدئوهايي را كه پنج‌برابر طولاني‌تر از محدوديت فعلي هستند روي پلتفرم ارسال كنيد، آن هم با حداكثر وضوح بسيار بالاتر (۸٬۱۹۲ در ۸٬۱۹۲ پيكسل).

نشان (بَج): شما يك بج در پروفايل خود دريافت خواهيد كرد كه به كسب‌و‌كاري كه مديرش هستيد يا در آن كار مي‌كنيد پيوند مي‌شود (براي مثال يك روزنامه‌نگار مي‌تواند بج خاصي را دريافت كند كه نشان‌دهنده‌ي رسانه‌‌ي محل كارش است).

پاسخ خودكار: خواهيد توانست مجموعه‌اي از پاسخ‌هاي خودكار را بنويسيد و ذخيره كنيد تا از آن‌ها در بخش ريپلاي‌ها بهره بگيريد. اين قابليت احتمالا بيشتر براي برندهايي متخصصد خواهد داشت كه مي‌خواهند سؤالات مشتريان را مستقيما به كانال‌هاي رسمي هدايت كنند.

شنفت اجتماعي (Social Listening): خواهيد توانست مباحث مربوط به حساب متخصصي‌تان در توييتر را با جزئيات مشاهده كنيد. جزئيات موردمباحثه شامل اين موارد هستند: حجم كلي مكالمات، افراد و كسب‌و‌كارهايي كه در اغلب اوقات مشغول صحبت‌كردن مي‌شوند و همچنين موضوعاتي كه آن‌ها درباره‌شان مباحثه كرده‌اند. اين قابليت نيز تا حد زيادي به مذاق برندها خوش خواهد آمد، نه متخصصان عادي.

انديشه متخصصينسنجي‌هاي برند: خواهيد توانست از متخصصان درباره‌ي تبليغاتي كه به‌نمايش درمي‌آوريد درقالب انديشه متخصصينسنجي سؤال بپرسيد تا بهتر بفهميد كه آيا تبليغات شما مورداستقبال قرار گرفته و در ذهن متخصصان مانده‌اند يا خير. همچنين مي‌توانيد از متخصصان بپرسيد كه آيا پس از ديدن تبليغ، تمايلي به تهيه‌ي محصول يا سرويس‌هاي يادشده در آن داشته‌اند يا خير. توييتر امروزه تبليغات مشابهي را به‌نمايش مي‌آورد، بنابراين پياده‌سازي اين قابليت كار سختي براي توييتر نخواهد بود.

به‌جز موارد بالا شاهد گزينه‌هاي ديگري هم در انديشه متخصصينسنجي هستيم كه مواردي همچون تبليغات كمتر يا حذف كامل تبليغات، هشتگ‌هاي سفارشي و استيكرهاي سفارشي را شامل مي‌شوند. در انديشه متخصصينسنجي توييتر گفته نشده كه قابليت‌هاي بالا «به‌طور حتمي» به نسخه‌ي اشتراكي اضافه مي‌شوند. همان‌طور كه خود توييتر گفت، همه‌چيز فعلا مراحل اوليه را سپري مي‌كند و زمان زيادي تا روي كار آمدن نسخه‌ي اشتراكي توييتر باقي مانده. توييتر فعلا قصد دارد بازخورد متخصصان را دريافت كند تا درنهايت نسخه‌ي اشتراكي را به‌بهترين شكل ممكن روي كار بياورد. بدين ترتيب متخصصان براي تهيه‌ي اشتراك توييتر، دلايلي منطقي پيش‌روي خود خواهند ديد.

قابليتي كه متخصصان مدت‌ها است خواستارش هستند و در انديشه متخصصينسنجي توييتر وجود ندارد، گزينه‌ي ويرايش توييت‌ها است؛ قابليتي كه احتمالا هيچ‌‌گاه به پلتفرم اضافه نخواهد شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات