تماس تصويري به‌مناسب هفت‌سالگي تلگرام به اين پيام‌رسان اضافه شد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هفت سال پيش در چنين روزهايي، اپليكيشن پيام‌رسان جديدي به‌نام تلگرام براي اولين‌بار در اپ‌استور منتشر شد تا مسير يكي از محبوب‌ترين پيام‌رسان‌هاي امروز، شكل بگيرد.
تبليغات

 در تاريخ ۱۴ اوت سال ۲۰۱۳، اپليكيشني با نام تلگرام در اپ‌استور اپل منتشر شد. برنامه‌اي كه شايد در آن زمان كسي پيش‌بيني نمي‌كرد كه در آينده‌ي نزديك، به يكي از محبوب‌ترين و البته پرامكانات‌ترين برنامه‌هاي پيام‌رسان در دنيا تبديل شود. براساس گزارشي كه تلگرام در آوريل امسال منتشر كرد، اين پيام‌رسان درحال‌حاضر ميزبان ۴۰۰ ميليون متخصص ماهانه است كه در مقايسه با سال گذشته، رشد ۱۰۰ ميليوني را شاهد بوده است. تلگرام در زمان انتشار حتي از استيكر نيز همراهي نمي‌كرد؛ اما مسير به‌روزرساني‌ها و پيشرفت‌هاي آن به قدري منظم و برنامه‌ريزي‌شده پيش رفت كه امروز محبوب‌ترين اپليكيشن پيام‌رسان دنيا يعني واتساپ نيز توان رقابت با امكانات آن را نداشته و حتي در بسياري موارد از آن الگو مي‌گيرد. يكي از معدود امكاناتي كه اين سال‌ها در واتس‌‌اپ وجود داشت اما تلگرام از آن بي‌بهره بود، امكان برقراري تماس ويدئويي بود كه سرانجام بعد از مدت‌ها، تلگرام با قرار دادن اين ويژگي در نسخه‌هاي آزمايشي خود، خبر از ارائه عمومي اين امكان در آينده بسيار نزديك داد. به‌روزرسانيي كه امروز به مناسبت هفت‌سالگي تلگرام براي اندرويدي‌ها منتشر شد؛ اما متخصصان iOS به دليل تأخير اپل در تأييد اين به‌روزرساني، فعلا بايد منتظر بمانند.

تماس ويدئويي با قابليت تصوير در تصوير

تماس ويدئويي تلگرام كه از امروز در نسخه اندرويد دردسترس است، فعلا تنها از مكالمه يك به يك همراهي مي‌كند و خبري از تماس گروهي نيست. البته تلگرام تأكيد كرده است كه اين ويژگي در آينده، حتما به تلگرام اضافه خواهد شد. همانند تماس صوتي، تماس ويدئويي تلگرام نيز از رمزنگاري End To End همراهي مي‌كند و در زمان مكالمه، چهار ايموجي به هر دو طرف مكالمه نشان مي‌دهد كه در صورت يكي بودن آن‌ها، امنيت تماس به‌صورت كامل برقرار است. به لطف قابليت تصوير در تصوير نيز، در زمان مكالمه ويدئويي مي‌توانيد تصوير دوست خود را كوچك كرده و به باقي صفحات تلگرام دسترسي داشته باشيد. بعد از برقراري تماس ويدئويي، شما در هر زمان از تماس مي‌توانيد مجددا تماس را از ويدئويي به صوتي تبديل كنيد، يا حتي مانند اسكايپ، تصوير خود را خاموش كنيد. هم‌زمان با اين به‌روزرساني، ايموجي‌هاي متحرك جديدي نيز در تلگرام فعال شدند.

طعنه مستقيم و بي‌سابقه تلگرام به اپل

مرجع متخصصين ايران امكان تماس تصويري تلگرام - پست بلاگ تلگرام در مورد iOS

تلگرام درباره منتشرنشدن به‌روزرساني تماس ويدئويي براي iOS گفت: «با اينكه اين به‌روزرساني را چند روز قبل از گوگل، براي اپل فرستاديم، آن‌ها هنوز اين به‌روزرساني را مطالعه و تأييد نكردند. اگر از متخصصان iOS هستيد، بايد براي استفاده از قابليت تماس ويدئويي تلگرام منتظر بمانيد تا اپل اين اجازه را به شما بدهد، يا اينكه به پلت‌فرمي برويد كه براي متخصصان و برنامه‌نويسان خود احترام قائل است؛ همچون اندرويد.».

مرجع متخصصين ايران توييت پاول دورف موسس تلگرام

پاول دورف، موسس تلگرام نيز چند ساعت پيش در توييتي، در ريپلاي به اكانت يك متخصص و اكانت رسمي بازي فورتنايت نوشت: «به‌روزرساني تلگرام شامل تماس ويدئويي قرار بود امروز به مناسبت ۷ سالگي تلگرام منتشر شود. تنها دليلي كه شما درحال‌حاضر به اين به‌روزرساني دسترسي نداريد، ناتواني اپل در اختصاص دادن چند دقيقه زمان براي مطالعه اين به‌روزرساني است. ما نسخه جديد را چند روز پيش براي آن‌ها ارسال كرديم.» آن‌طور كه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد، پاول دورف در نهايت از خير اپل گذشته و بروزساني مناسبتي خود را فعلا، تنها براي متخصصان اندرويد منتشر كرده است. براي دانلود اين نسخه، مي‌توانيد به پلي‌استور گوگل مراجعه كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات