چين مسدود شدن تيك تاك در آمريكا را به فروش آن ترجيح مي‌دهد

شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مقامات چين نگران هستند كه فروش تيك تاك به شركت‌هاي آمريكايي نشان‌دهنده‌ي ضعف اين كشور در جهان محسوب شود.
تبليغات

درحالي‌كه دولت آمريكا به رياست جمهوري ترامپ به‌شدت به بايت‌دنس، فشار مي‌آورد تا حداقل تجارت خود در ايالات متحده را به يكي از شركت‌هاي آمريكايي بفروشد، مقام‌هاي چين از فروش تيك تاك ابراز نگراني كرده‌اند. در گزارش رويتر نقل شده است كه مقام‌هاي چيني ترجيح مي‌دهند اپليكيشن تيك تاك در ايالات متحده مسدود شود تا شاهد فروش آن به يكي از شركت‌هاي آمريكايي باشند.

در گزارش رويترز از سه منبع نزديك به مقام‌هاي چين نقل مي‌شود كه سران كشور چين نگران هستند فروش تيك تاك با فشار مستقيم واشنگتن به اعتبار بايت‌دنس و درنتيجه كشور چين ضربه بزند. چنين اتفاقاتي در حالي است كه ضرب الاجل دونالد ترامپ براي تصميم‌گيري سران بايت‌دنس در جهت فروش تجارت مرتبط با ايالات متحده‌ي تيك تاك تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهريور) خاتمه مي‌يابد.

دونالد ترامپ در تلاش است كه تيك تاك توسط يكي از شركت‌هاي آمريكايي خريداري شود و حتي انديشه متخصصين مثبت خود در خريد نه‌تنها بخش مرتبط با ايالات متحده، بلكه تجارت جهاني تيك تاك را نيز بارها نشان داده است. مقام‌هاي چين تدابيري در انديشه متخصصين گرفته‌اند كه فروش تيك تاك به شركت‌هاي خارجي دشوارتر و زمان‌بر شود. چنين تصميمي نشان مي‌دهد كه امكان فروش اپليكيشن تيك تاك به شركت‌هاي آمريكايي وجود دارد و دولت چين مي‌خواهد از وقوع چنين اتفاقي تا حد ممكن جلوگيري كند.

درحال‌حاضر والمارت، اوراكل و مايكروسافت حاضر هستند كه تجارت مرتبط با ايالات متحده‌ي اپليكيشن تيك تاك را خريداري كنند و حتي شايعاتي وجود دارد كه در برخي از مذاكرات حتي تا پيشنهاد خريد تجارت جهاني تيك تاك نيز پيش رفته‌اند.

مقام‌هاي شركت بايت‌دنس در مورد اينكه آيا فشاري از سوي دولت چين در مورد مسدودسازي تيك تاك در ايالات متحده وارد شده است يا خير توضيح داده‌اند: «دولت چين هيچگونه درخواستي از ما براي مسدودسازي تيك تاك در ايالات متحده يا هر بازار ديگري ارائه نداده است.»

بااين‌حال، مقام‌هاي بايت‌دنس اميدوار هستند كه تنش‌هاي به‌وجود آمده به نوعي برطرف شده و تيك تاك همچنان به فعاليت خود در ايالات متحده ادامه دهد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات