مايكروسافت اكسل را براي همراهي از اپل سيليكون به‌روز كرد

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت احتمالا به‌زودي اكثر نرم‌افزارهاي خود را براي استفاده در محصولات اپل سيليكون به‌روز خواهد كرد.
تبليغات

در رويداد توسعه‌دهندگان امسال، اپل مهاجرت خود از پردازنده‌هاي اينتل x86 به پردازنده‌هاي مبتني‌بر آرم را علني كرد. در آن مراسم، اپل تأكيد كرد همراه‌با شركاي تجاري خود مانند مايكروسافت و ادوبي سعي مي‌كند هرچه زودتر نرم‌افزارهاي مبتني‌بر x86 را به‌سمت اپل سيليكون آورد و حتي پيش‌نمايشي از نرم‌افزارهاي ادوبي و مايكروسافت مبتني‌بر اپل سيليكون‌ منتشر كرد. حال مشخص شده است كه اين امر مي‌تواند خيلي زودتر از پيش‌بيني‌ها رخ دهد.

مايكروسافت نسخه‌ي آزمايشي آفيس(Office) را به‌منظور همراهي از دستگاه‌هاي آينده‌ي اپل مبتني‌بر پردازنده‌هاي اپل سيليكون (Apple Silicon) به‌روز كرده است. كوپرتينويي‌ها هنوز دستگاه‌هاي مجهز به اپل سيليكون را روانه بازار مصرف نكرده‌اند؛ اما انتظار مي‌رود در رويداد جديدشان در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان)، مك‌هاي مبتني‌بر آرم را رونمايي و اولين اطلاعات رسمي از پردازنده‌هاي اپل سيليكون را منتشر كنند.

پيش‌ازآن، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد مايكروسافت برخي از ويژگي‌هاي سازگار با اپل سيليكون را در برنامه‌ي آزمايش بتاي آفيس اينسايدر (Office Insider) معرفي كرده است. نسخه‌ي جديد منتشر‌شده در دوم نوامبر (۱۲ آبان) همراهي از پردازنده‌هاي طراحي‌شده‌ي اپل براي تنظيمات اتصال SQL Server را شامل مي‌شود.

به‌طور خاص، ارائه‌دهنده‌ي داخلي اتصال داده Open SQL ODBC در اكسل اكنون از دستگاه‌هاي اپل سيليكون همراهي مي‌كند. همچنين، مايكروسافت همراهي از پروتكل ارتباطي TLS v1.2 را نيز اضافه كرده است.

مايكروسافت در يادداشتي‌ نوشت:

اين ويژگي همراهي از اتصالات داده‌ي SQL Server ODBC براي كاركرد صحيح در دستگاه‌هاي جديد مجهز به پردازنده‌هاي اپل سيليكون و همراهي از سرورهاي SQL را فراهم مي‌كند كه به اتصالات ايمن ازطريق پروتكل TLS v1.2 نياز دارند.

ويژگي اكسل به متخصصان اجازه مي‌دهد با استفاده از درايورهاي ODBC به داده‌هاي پايگاه داده سرور SQL دسترسي پيدا كنند و ازآنجاكه اين ويژگي در مرحله‌ي آزمايش بتا سپري مي‌كند، ممكن است با كمي تأخير به دستگاه‌هاي مجهز به اپل سيليكون راه پيدا كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات