نتفليكس ويژگي پخش مجزاي صداي محتواي ويديويي را آزمايش مي‌كند

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نتفليكس به دنبال آن است كه قابليتي در اختيار متخصصان اپليكيشن موبايل اين سرويس بگذارد تا محتواي ويديويي را به‌صورت پادكست گوش دهند.
تبليغات

در بين سرويس‌هاي استريم ويديو مي‌توان نتفليكس را يكي از برترين‌ها دانست كه طرفداران بي‌شماري در سراسر دنيا دارد. برخورداري نتفليكس از آرشيوي با محتواي متنوع سبب مي‌شود متخصصان در بيشتر اوقات فراغتشان به تماشاي فيلم‌، سريال و مستندهاي آن بنشينند. 

نتفليكس به دنبال روش‌هاي مختلفي است تا تجربه‌هاي متفاوتي در اختيار متخصصان و مشتركان خود قرار دهد. يكي از اين روش‌ها پخش محتواي ويديويي به‌صورت پادكست صوتي در اپليكيشن موبايل نتفليكس خواهد بود. شايد اين موضوع كمي عجيب به انديشه متخصصين برسد؛ اما اضافه شدن آن به درخواست متخصصان بوده است.

در صوت راه‌اندازي اين ويژگي، دكمه‌اي به رابط متخصصي اپليكيشن موبايل نتفليكس اضافه خواهد شد كه فشردن آن از پخش ويديو جلوگيري مي‌كند و تنها صداي محتواي مورد انديشه متخصصين پخش مي‌شود. نتفليكس طي سال‌هاي اخير در كنار محتوا، امكانات گسترده‌اي در اختيار مشتركان قرار داده است كه مي‌توان به اضافه شدن زيرنويس و صداي دوبله به زبان‌هاي مختلف براي فيلم و سريال‌هاي موجود در آرشيو اشاره كرد.

پخش مجزاي صداي محتوا مي‌تواند به كاهش حجم مصرف اينترنت كمك شاياني كند. يكي از سخنگويان نتفليكس در مورد ويژگي جديد گفته است: «ما هميشه به دنبال ارائه‌ي راه‌كارهايي براي بهبود تجربه متخصصي نسخه موبايل نتفليكس هستيم. ما نسخه آزمايشي ويژگي جديد را در كشورهاي مختلف به‌صورت محدود در دسترس قرار داديم و تنها در شرايطي در دسترس عموم قرار خواهيم داد كه با استقبال متخصصان مواجه شود.»

اضافه شدن اين ويژگي و استقبال متخصصان از آن مي‌تواند مسير جديدي براي نتفليكس بسازد و در آينده شاهد آرشيوي از پادكست‌هاي صوتي در كنار محتواي تصويري در يكي از بزرگ‌ترين سرويس‌هاي استريم دنيا باشيم. هنوز اشاره‌اي نشده است كه آيا ويژگي مورد انديشه متخصصين به نسخه تحت وب اضافه خواهد شد يا تنها به اپليكيشن موبايل نتفليكس اختصاص دارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات