گوگل همراهي از كارت ديجيتال واكسن كرونا را به اندرويد اضافه مي‌كند

شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل براي متخصصان اندرويد اين امكان را فراهم مي‌كند تا قادر به ذخيره كارت ديجيتال واكسن كرونا در موبايل‌‌هاي هوشمندشان باشند.
تبليغات

گوگل قابليت اضافه شدن كارت ديجيتال واكسن كوويد با نام «كارت كوويد» (COVID Card) را به موبايل هوشمند متخصصانش مي‌آورد. اين قابليت ابتدا در آمريكا راه‌اندازي مي‌شود و به همراهي مراكز درماني، فرمانداري‌هاي محلي و ساير سازمان‌هايي كه مجاز به توزيع كارت واكسن هستند وابسته خواهد بود. قابليت مذكور امكان ذخيره‌سازي نتيجه آزمايش كوويد متخصصان را نيز فراهم مي‌كند.

كارت كوويد اطلاعات زمان و محل واكسيناسيون و همچنين نوع واكسن دريافت‌شده را نمايش خواهد داد. اين كارت را مي‌توان با استفاده از اپليكيشن يا وب‌سايت مخصوص مركز درماني متخصص، يا برگه و رايانامه فرستاده‌شده به او ذخيره كرد.

گوگل به متخصصان توصيه مي‌كند كه روي صفحه‌ي خانه دستگاهشان، ميانبري براي كارت كوويد درست كنند و در هنگام ذخيره‌سازي كارت، امكان انتخاب اين گزينه را به آن‌ها ارائه مي‌كند. اين شركت همچنين اعلام كرده كه كارت كوويد متخصصان در كلاد ذخيره‌سازي نمي‌شود و از اطلاعات آن براي مقاصد تبليغاتي استفاده نخواهد شد؛ البته برخي اطلاعات همچون تعداد دفعات و روزهاي استفاده از كارت توسط گوگل مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

كارت كوويد روي نسخه‌هاي ۵ به بالاي اندرويد و دستگاه‌هايي با گواهي Play Protect همراهي مي‌شود؛ اما براي ذخيره و دسترسي به آن نيازي به داشتن اپليكيشن Google Pay نخواهد بود.

در حال حاضر ايالت‌هايي همچون نيويورك و كاليفرنيا كارت واكسن ديجيتال را در اختيار ساكنانشان قرار داده‌اند؛ اما روي آوردن به سيستم يكپارچه گوگل مي‌تواند كار ارزيابي روند واكسيناسيون و پيگيري آن را براي مقامات آسان‌تر كند.ك

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات