بهترين اپليكيشن هاي مناسب كودكان؛ معرفي ۱۸ برنامه جذاب و مفيد

چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 20 دقيقه
مرجع متخصصين ايران بهترين اپليكيشن هاي مناسب كودكان
بهترين اپليكيشن هاي مناسب كودكان، اپ‌هايي‌اند كه احتمالاً براي يافتنشان بايد زمان زيادي را صرف آزمون‌وخطا كنيد. اما ما كار را براي شما راحت كرده‌ايم.
تبليغات

بهترين اپليكيشن هاي مناسب كودكان اپ‌هايي هستند كه در عين سرگرم نگه داشتن كودك به او مفاهيم جديدي مي‌آموزند. كودكان در سنين پايين قادر به استفاده و درك فناوري هستند؛ به همين دليل است كه والدين معمولاً به سراغ تبلت‌ها، تلفن‌ها يا ساير وسايل الكترونيكي مي‌روند تا فرزندانشان با آن‌ها سرگرم شوند.

بچه‌ها عاشق تماشاي تلويزيون هستند، اما اگر مي‌خواهيد فرزندتان در كنار بازي كردن مهارت كسب كنند، مي‌توانيد از همين عشق به كارتون ديدن براي يادگيري به آن‌ها استفاده كنيد. بسياري از اپليكيشن‌هاي كودك امروزي فناوري و يادگيري را با هم تركيب مي‌كنند تا يادگيري را جذاب‌تر، تعاملي‌تر و به جرأت سرگرم‌كننده‌تر از هميشه كنند. برنامه‌هاي يادگيريي متنوعي براي هر مهارت يا موضوعي كه فرزند شما به آن علاقه دارد، در دسترس است. در اپ استور و گوگل پلي، دريايي از برنامه‌ها در دسترس‌اند، اما همه آن‌ها براي كودكان مناسب نيستند.

در اين مقاله ما تعدادي از بهترين برنامه هاي مناسب كودكان را جمع‌آوري كرده‌ايم كه هركدام چيزي سرگرم‌كننده، منحصر‌به‌فرد و جالب براي بچه‌ها ارائه مي‌دهند. نگاهي به اين فهرست اپليكيشن‌ها و بازي‌ها براي كودكان بيندازيد و درانتها برنامه موردعلاقه و مفيدي كه خودتان براي فرزندانتان از آن نتيجه گرفته‌ايد را به فهرست اضافه كنيد.

فهرست مطالب

۱. جزوه رايگان الكترونيكي و صوتي كودك با طاقچه و فيديبو

مرجع متخصصين ايران جزوه رايگان كودك در اپ طاقچه
دسته‌بندي كودك و نوجوان در وب‌سايت طاقچه

طاقچه و فيديبو از مفيدترين برنامه‌ هاي مناسب كودكان هستند. اگر به فكر پرورش فكري كودكانتان هستيد بايد از سنين كم آن‌ها را با جزوه رايگان، آشنا و به جزوه رايگانخواني تشويق كنيد.

در جزوه رايگانخانه بزرگ هر دوي اين اپليكيشن‌ها مي‌توانيد به تعداد بي‌شماري از جزوه رايگان‌هاي كودكان دسترسي داشته باشيد. پس از نصب و ثبت‌نام، تقريباً به هر جزوه رايگاني كه فكرش را بكنيد و ممكن باشد دسترسي خواهيد داشت. بخش جزوه رايگان‌هاي صوتي مخصوص كودكان هم داستان‌هاي جالب با خوانش‌هاي جذاب را در اختيار كودكانتان قرار خواهد داد.

امكان دسترسي به برخي جزوه رايگان‌هاي صوتي و الكترونيكي رايگان است ولي شايد مجبور باشيد براي تهيه گزينه موردانديشه متخصصينتان آن را خريداري كنيد. البته به‌جاي خريد جزوه رايگان‌ها با خريد اشتراك مي‌توانيد به تعداد بيشتري از جزوه رايگان‌هايي كه براي مشتركين رايگان هستند، دسترسي داشته باشيد.

اگه اهل پادكست هستيد و دوست داريد فرزندانتان هم به پادكست‌هاي مناسب سنشان دسترسي داشته باشند، حتماً در بخش پادكست هاي طاقچه و فيديبو گشت‌و گذار كنيد. پيشنهاد مي‌كنم مقاله بهترين پادكست يادگيري زبان انگليسي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را هم از دست ندهيد.

۲. ماهك؛ قصه و جزوه رايگان داستان كودك

مرجع متخصصين ايران اپ ماهك | قصه و جزوه رايگان داستان كودك
مرجع متخصصين ايران اپ ماهك | قصه و جزوه رايگان داستان كودك
مرجع متخصصين ايران اپ ماهك | قصه و جزوه رايگان داستان كودك

ماهك يك اپليكيشن قصه‌گوي فارسي با «يه عالمه قصه خوشمزه» مناسب رده سني ۳ تا ۱۱ سال است. با بيش از هزار قصه و جزوه رايگان داستان ويژۀ كودكان و محتواي تفكيك‌شده براي گروه‌‌هاي سني متفاوت، ماهك در يك محيط شاد، كودكان را به شنيدن داستان‌ها و شايد به جزوه رايگانخواني در آينده تشويق مي‌كند.

۳. جزوه رايگان‌هاي تصويري با PalFish English

مرجع متخصصين ايران جزوه رايگان‌هاي تصويري اپ PalFish English
مرجع متخصصين ايران جزوه رايگان‌هاي تصويري اپ PalFish English
مرجع متخصصين ايران جزوه رايگان‌هاي تصويري اپ PalFish English

PalFish English يك جزوه رايگانخانه الكترونيك تصويري براي همه بچه هاي ۳ تا ۱۰-۱۲ سال است. اين اپ به بچه‌ها تجربه خواندن الكترونيك را ارائه مي‌دهد تا از جزوه رايگان تصويري در هر زمان و هر مكان لذت ببرند.

بيش از ۴۰۰۰ جزوه رايگان تصويري انگليسي با كيفيت بالا از ناشران معروف در اين برنامه قابل دسترسي است. همچنين كودكان مي‌توانند به بيش از ۳۰۰ فيلم كارتوني با ده‌ها دسته‌بندي دسترسي داشته باشند.

سيستم خوانش هم‌سطح با كودك براي پرورش علاقه كودكان به خواندن و زبان و امتيازدهي هوش مصنوعي براي كمك به تصحيح تلفظ انگليسي كودك از ويژگي‌هاي جذاب PalFish است.

خواندن جزوه رايگان تصويري با PalFish يكي از موثرترين راه‌‌هايي است كه به واسطه آن مي‌توانيد كودكان را به خواندن و يادگيري روزانه تشويق كنيد.

۴. يادگيري فارسي و انگليسي با اپليكيشن‌هاي پاپيتا

مرجع متخصصين ايران يادگيري فارسي و انگليسي با اپليكيشن‌هاي پاپيتا
اپليكيشن‌هاي پاپيتا

مجموعه برنامه هاي مناسب كودكان پاپيتا روشي مناسب و سرگرم‌كننده براي يادگيري به زبان انگليسي و فارسي به فرزند دلبندتان است.

به كمك اپليكيشن‌ها و بازي‌ها براي كودكان و برنامه‌هاي مختلف پاپيتا، كودك مي‌تواند فارسي و انگليسي ياد بگيرد و تمرين نوشتن كند. يادگيري الفبا، اعداد، اسامي حيوانات، ميوه‌‌ها، رنگ‌ها، اشكال هندسي و غيره از موارد يادگيريي هستند كه در قالب بازي در اين اپليكيشن‌ها مي‌توانيد پيدا كنيد.

۵. انگليسي كودكان با پاندا

مرجع متخصصين ايران انگليسي كودكان با پاندا
اپ يادگيري زبان انگليسي پاندا

پاندا يك اپليكيشن يادگيري انگليسي با بازي است كه بيش از ۱۲۰ بازي براي يادگيري زبان انگليسي به كودكان دارد. در نسخه رايگان امكان دسترسي به ۲۰ مورد از اين بازي‌ها وجود دارد.

در شهر يادگيريي پاندا، كودكان در يك محيط شاد و سرگرم‌كننده گردش مي‌كنند و با سر زدن به مكان‌هاي جذاب، مفاهيم يادگيريي مانند الفباي انگليسي، اعداد، اشكال، اعضا بدن، رنگ ها، حيوانات ، شغل‌ها ، ميوه‌ها ، سبزيجات ، روز‌هاي هفته ، فصل‌ها ، ماه‌ها و مفاهيم ديگر را به زبان انگليسي و در قالب بازي ياد مي‌گيرد.

يكي از ويژگي‌هاي مفيد پاندا، ارائه نمودارهاي تحليلي است كه به والدين اجازه مي‌هد بر نحوه عملكرد كودك خود در استفاده از اپ نظارت داشته باشند. اين نمودارها كمك مي‌كند ميزان پيشرفت كودك را در هر لحظه رصد كنيد. همچنين با مشاوره و درصدهاي ارائه‌شده در اين نمودارها مي‌توانيد نقاط قوت و ضعف كودكتان را ارزيابي و به تقويت و تثبيت آن‌ها بپردازيد.

سري به مقاله بهترين اپليكيشن هاي يادگيري زبان انگليسي از مبتدي تا حرفه‌اي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بزنيد.

۶. Lingokids؛ يادگيري و سرگرمي

مرجع متخصصين ايران اپ Lingokids | يادگيري و سرگرمي كودكان
مرجع متخصصين ايران اپ Lingokids | يادگيري و سرگرمي كودكان
مرجع متخصصين ايران اپ Lingokids | يادگيري و سرگرمي كودكان

بچه‌ها وقتي سرگرم مي‌شوند و درگير هستند، انگيزه و تمركز بيشتري دارند، بنابراين در كشف چيزهاي جديد راحت‌تر و بهتر عمل مي كنند. وقتي آن‌ها مي‌توانند با بازي، ياد بگيرند و شكوفا شوند، اين روش يادگيري به آن‌ها كمك مي‌كند تا به يادگيرندگاني مطمئن، كنجكاو و هميشگي تبديل شوند.

Lingokids از اپليكيشن‌ها و بازي‌ها براي كودكان است كه به يادگيري و سرگرمي آن‌ها كمك مي‌كند.

با بيش از ۱۲۰۰ فعاليت سرگرم‌كننده و تعاملي، در جهان Lingokids، بچه‌ها مي‌توانند ماجراهاي هيجان‌انگيزي را در يادگيري كشف كنند تا به آن‌ها كمك كند در دنياي در حال تغيير امروز پيشرفت كنند.

مهارت‌هاي زندگي مدرنِ لينگوكيدز، در درس‌ها و بازي‌ها، آهنگ‌ها و فعاليت‌هاي تعاملي گنجانده شده است. اين اپ طيف گسترده‌اي از يادگيري‌هاي اجتماعي-عاطفي مانند فعاليت‌هاي عاطفي، ارتباط مثبت، مديتيشن و مراقبت از سياره را دربرمي‌گيرد.

در اين برنامه مي‌توان به درس‌ها و بازي‌هايي براي تقويت خواندن و سواد، رياضي و مهندسي، علم و فناوري، موسيقي و هنر، تاريخ و جغرافيا و فعاليت بدني دست پيدا كرد. تمامي اين موضوعات، مضامين و سطوح با پيشرفت كودك، رشد مي‌كنند.

والدين درنهايت والدين اين امكان را دارند كه به گزارش‌هاي پيشرفت براي حداكثر ۴ كودك دسترسي داشته باشند، موضوعات برنامه درسي را مرور كنند، نكات را دريافت كنند و به انجمن‌هاي دسترسي پيدا كنند. اينگونه مي‌توانيد پيشرفت فرزندتان را دنبال كنيد و موفقيت‌هايشان را جشن بگيريد!

۷. هپي تون، يادگيري با كارتون

مرجع متخصصين ايران هپي تون، يادگيري با كارتون
مرجع متخصصين ايران هپي تون، يادگيري با كارتون
مرجع متخصصين ايران اپ هپي تون، يادگيري با كارتون

هپي تون يكي ديگر از برنامه هاي مناسب كودكان و اپليكيشني براي پخش و دانلود كارتون است كه با تلفيق سرگرمي و يادگيري به يادگيري زبان انگليسي در قالب انيميشن مي‌پردازد. محتواي هپي تون مناسب كودك و خردسال است و بنابر گفته خودشان به‌طور مستمر توسط متخصصان بين‌المللي تربيت كودك و خردسال مطالعه مي‌شود.

در آرشيو غني هپي تون مي‌توانيد به بيشترين تعداد انيميشن‌هاي قديمي و جديد دسترسي داشته باشيد و اجازه دهيد فرزندتان سرگرم شود.

۸. برنامه همه‌كاره Khan Academy Kids

مرجع متخصصين ايران اپ يادگيري كودك Khan Academy Kids
مرجع متخصصين ايران اپ يادگيري كودك Khan Academy Kids
مرجع متخصصين ايران اپ يادگيري كودك Khan Academy Kids

Khan Academy Kids يك برنامه يادگيريي كامل براي كودكان ۲ تا ۸ سال است. با اينكه زبان برنامه انگليسي است كودك مي‌تواند به‌راحتي با مسير يادگيريي هماهنگ شود.

متخصصانِ يادگيري در دورانِ كودكي، برنامه را به‌طور متفكرانه طراحي كرده‌اند تا يادگيرندگان جوان را در سفري لذت‌بخش از طريق مهارت‌هاي كليدي در رياضيات، خواندن، صداسازي، نوشتن، رشد اجتماعي-عاطفي و غيره راهنمايي كند. Khan Academy Kids شامل هزاران درس، فعاليت، جزوه رايگان و بازي است كه براي سنين پيش دبستاني تا كلاس دوم مناسب است. با آهنگ‌هاي جذاب و ويديوهاي يوگا، بچه‌هاي كوچك از حركت، رقصيدن و فعاليت عملي لذت خواهند برد.

اين برنامه يك ابزار عالي براي يادگيري در خانه يا مدرسه است. والدين مي‌توانند دروس را از جزوه رايگانخانه برنامه براي فرزندان خود انتخاب كنند يا با استفاده از از مسير يادگيري شخصي كه به‌طور خودكار با سطح هر كودك تنظيم مي‌شود، درس‌ها را به سرعت و به راحتي بر اساس استاندارد پيدا كنند. پيشرفت كودك از طريق مجموعه‌اي از ابزارهاي نظارتي قابل مطالعه است.

Khan Academy Kids كاملاً رايگان، بدون تبليغات و بدون نياز به خريد اشتراك است. براي انگيزه بخشيدن به كودكان و تشويق آن‌ها، محتواي برنامه هميشه در حال به‌روزرساني و جديد شدن است.

جزوه رايگان‌هاي جديد موجود در اپليكيشن به بچه‌ها مهارت‌هاي مهمي مانند همدلي، اعتماد‌به‌نفس، حل مسئله، قدرداني و پذيرش فرهنگ‌ها و انديشه متخصصينات‌هاي مختلف را يادگيري مي‌دهند.

برنامه درسي قوي و تجربه يادگيري شخصي در مسير يادگيري تطبيقي به هر كودك اجازه مي‌دهد تا با سرعت خودش ياد بگيرد.

يادگيري با نشاط توسط بازي‌ها و فعاليت‌هاي يادگيرييِ بسيار تعاملي و همه موارد ذكرشده ديگر، درنهايت باعث رشد عاطفي و فيزيكي هرچه‌بهتر كودك خواهد شد.

پيشنهاد مي‌كنيم محتوايِ برنده‌يِ جايزه‌‌ي اين برنامه، با ارزش يادگيريي ۵ ستاره و سهولت بازي ۵ ستاره كه نيز است را از دست ندهيد.

۹. اپ يادگيريي همه‌جانبه ANTON

مرجع متخصصين ايران  اپ يادگيريي كودك ANTON
مرجع متخصصين ايران  اپ يادگيريي كودك ANTON
مرجع متخصصين ايران  اپ يادگيريي كودك ANTON

اگر كودك شما كمي با زبان انگليسي آشنايي داشته باشد، ANTON يك اپليكيشن يادگيريي كامل است كه با بيش از ۵۰هزار تمرين و بازي يادگيريي، يادگيري شاد را براي بچه‌ها فراهم مي‌كند.

اين برنامه كه مطابق محتواي يادگيريي مدارس غربي تنظيم شده است، موضوعاتي مثل زبان انگليسي، خواندن و نوشتن، رياضي، علوم، زبان‌هاي خارجي و موسيقي را از مهدكودك تا كلاس هشتم پوشش مي‌هد. به‌خصوص اگر در يك كشور انگليسي‌زبان زندگي مي‌كنيد، اين برنامه براي فرزندتان يك اپليكيشن متخصصدي و مفيد خواهد بود.

برنامه ANTON كاملاً رايگان و بدون تبليغات است و استفاده از آن نيازي به تهيه اشتراك هم ندراد.

۱۰. رياضيات ساده با Math Game

مرجع متخصصين ايران يادگيري رياضيات ساده با Math Game
اپ Math Game

بازي‌هاي رياضي راهي عالي براي به چالش كشيدن فرزندتان و يادگيري و سرگرمي همزمان است. Math games و تمرين‌هاي آن براي كودكان پيش‌دبستاني و سال‌هاي اوليه مدرسه طراحي شده‌ است تا بازي‌هاي رياضي را ياد بگيرند و مهارت‌هاي رياضي خود را تقويت كنند. اين اپ از طريق پازل، بازي‌هاي يادگيريي، تصاوير و ابزارهاي سرگرم‌كننده، رياضي را با بازي براي كودك جالب مي‌كند. كودكان با اين بازي‌هاي رايگان، قادر به يادگيري جمع، تفريق، ضرب، تقسيم، ارزش اعداد و شمارش اعداد خواهند بود.

تكنيك‌هاي جمع، تفريق، ضرب و تقسيم رياضي، روش‌ها و استراتژي‌هاي آسان به‌اشتراك گذاشته‌شده در برنامه، ذهن كودك را در حل بازي‌هاي رياضي تيز و سريع مي‌كند.

با اين بازي‌هاي حسابي و رياضي پايه، همه بچه‌ها بايد بتوانند جمع و تفريق ساده را در سن كم ياد بگيرند.

سطح دشواري بازي با توجه به گروه‌هاي سني تنظيم شده است و رشد و پيشرفت گام‌به‌گام بچه‌ها به صورت آفلاين در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود.

۱۱. برنامه‌نويسي با ScratchJr

مرجع متخصصين ايران يادگيري برنامه‌نويسي كودك با ScratchJr
اپ ScratchJr

ScratchJr از زبان برنامه‌نويسي محبوب اسكرچ الهام گرفته شده است كه توسط ميليون‌ها نفر (سن ۸ سال به بالا) در سراسر جهان استفاده مي‌شود.

با ScratchJr، كودكان ۵ تا ۷ ساله مي‌توانند برنامه‌نويسي ابتدايي ياد بگيرند و داستان‌ها و بازي‌هاي تعاملي دلخواه خود را بسازند. كودكان با چيدن بلوك‌هاي برنامه‌نويسي گرافيكي، مي‌توانند شخصيت‌ها را به حركت وادارند، بپرند، برقصند و آواز بخوانند. در اين فرايند، بچه‌ها ياد مي‌گيرند كه مسائل را حل كنند، پروژه‌هايي طراحي كنند و خلاقيت خود را بروز بدهند. رابط و زبان برنامه‌نويسي ScratchJr بازطراحي شده‌اند تا براي رشد شناختي، شخصي، اجتماعي و عاطفي كودكان كوچك‌تر مناسب شوند. با كمك اين اپ كودكان نه تنها كدنويسي را ياد مي گيرند، بلكه براي يادگيري كدنويسي مي‌كنند.

۱۲. Hopscotch؛ كدنويسي براي كودكان

مرجع متخصصين ايران اپ برنامه نويسي كودك hopscotch
اپ Hopscotch

با Hopscotch كودكان (و بزرگسالان) مي‌توانند ياد بگيرند كه برنامه‌ بنويسند و بازي‌هاي خود را توسعه دهند. Hopscotch بيش از ۲۴ ميليون بار دانلود شده است و متخصصان ۳۶ ميليون بازي با آن ساخته‌اند. اين اپ، يكي از بهترين برنامه هاي مناسب كودكان براي يادگيري كدنويسي و علاقه‌مند كردن بچه‌ها به برنامه‌نويسي و توسعه بازي است. تعدادي از امكانات اين برنامه شامل موارد زير است:

  • ايجاد و راه‌اندازي بازي‌ها
  • يادگيري اصول كدنويسي
  • طراحي مناسب كودكان

۱۳. فيليمو مدرسه؛ معلم خصوصي دلخواه

مرجع متخصصين ايران فيليمو مدرسه؛ معلم خصوصي دلخواه
اپ فيليمو مدرسه

فيليمو مدرسه براي پايه‌هاي مختلف ويديوهاي يادگيريي توليد مي‌كند. اين برنامه مفيد به دانش‌آموزان امكان مي‌دهد تا در خانه به محتواهاي يادگيريي منطبق با جديدترين نسخه از جزوه رايگان‌هاي درسي خود دسترسي داشته باشند.

دانش آموزان مي‌توانند هر زمان كه خواستند نسبت به تماشا و يادگيري موضوعات درسي كه نياز به تقويتشان دارند، بپردازند.

اگر فرزند شما در هر يك از پايه‌هاي اول تا نهم (همچنين پيش‌دبستاني) است، محتوا جذابي را براي او در فيليمو مدرسه پيدا خواهيد كرد.

براي اينكه دانش‌آموزان ارتباط نزديك‌تر و بهتري با اين برنامه و محتوا آن برقرار كنند، شخصيت‌هاي كارتوني محبوب نيز در محتواهاي فيليمو مدرسه آورده شده‌اند. تدريس اساتيد مجرب براي انتقال بهتر و ساده‌تر مفاهيم به دانش‌آموزان در كنار محتواي خلاقانه و ساده، فيليموي مدرسه را به يك معلم خصوصي خلاق تبديل كرده است.

۱۴. برنامه‌ريزي روزمره و تحصيلي

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران راپ برنامه‌ريزي بصري Kids task timer
مرجع متخصصين ايران اپ برنامه‌ريزي بصري Kids task timer

ياد گرفتن برنامه‌ريزي و حركت بر اساس برنامه مهارتي است كه اگر كودكان و دانش‌آموران از ابتدا آن را ياد بگيرند و به آن عادت كنند، در آينده موفق‌تر خواهند بود.

‏اپليكيشن‌هاي زيادي براي برنامه‌ريزي وجود دارند. درستو و Kids task timer دو مورد از آن‌ها هستند كه كودكان و دانش‌آموزان به كمك آن‌ها مي‌توانند برنامه‌ريزي را ياد بگيرند و نظم پيدا كنند.

اپليكيشن درستو محيطي را براي دانش‌آموزان فراهم مي‌كند تا به كمك آن بتوانند پيشرفت خودشان را مشاهده كنند و از درس خواندن لذت ببرند.

اپ Kids task timer هم به كودكان كوچك‌تر كمك مي‌كند تمام فعاليت‌ها ازجمله زمان دوش گرفتن، مسواك زدن و كار با اپليكيشن‌ها در موبايل را زمانبندي و مديريت كنند.

۱۵. بازي پيدا كردن كلمات آميرزا

مرجع متخصصين ايران بازي پيدا كردن كلمات آميرزا
مرجع متخصصين ايران بازي پيدا كردن كلمات آميرزا
مرجع متخصصين ايران بازي پيدا كردن كلمات آميرزا

آميرزا يكي از محبوب‌ترين اپليكيشن‌ها و بازي‌ها براي كودكان و حتي بزرگسالان است. اين بازي در سبك جدول كلمات و پيدا كردن كلمه‌‌ها به بيش از ده هزار دانلود در بازار دست يافته است. با ورود به بازي، چند حرف روي يك سيني قرار مي‌گيرد و شما بايد با استفاده از اين حروف بي‌ربط، واژه‌هايي كه آميرزا از شما مي‌خواهد را بسازيد.

هوشتان را به كار بگيريد و با ديدن حروف بي‌ربط و پيدا كردن كلمات معنادار از بينشان حافظه فرزندتان را تقويت كنيد. مطمئن باشيد با آميرزا شما هم از بازي كردن در كنار كودكتان لذت خواهيد برد.

۱۶. Calm Kids؛ يوگا براي كودكان

مرجع متخصصين ايران اپ Calm Kids يوگا براي كودكان
مرجع متخصصين ايران اپ Calm Kids يوگا براي كودكان
مرجع متخصصين ايران اپ Calm Kids يوگا براي كودكان

يكي از مهارت‌هاي الزامي كه هر فردي بايد از سنين پايين به آن تسلط داشته باشد، خودآگاهي و توانايي مديريت شرايط پيش‌بيني‌نشده است. دانستن اين كه چگونه آرام شويد و از درون احساس خوشبختي كنيد، مسير زندگي شما را عوض خواهد كرد. ما به‌عنوان والدين بايد به فرزندان خود بياموزيم كه چگونه خود را دوست داشته باشند، به ديگران احترام بگذارند، صلح را در اولويت قرار دهند و زندگي رضايت‌بخشي داشته باشند.

Calm Kids يك برنامه مديتيشن ذهني براي و از بهترين برنامه هاي مناسب كودكان است كه مي‌تواند والدين را در مسير پرورش كودك آرام و خودآگاه ياري كند. اين برنامه متخصصدي بر شكل‌گيري عادات مفيد، افزايش هوش و رهاسازي احساسات منفي در كودكان تأكيد دارد.

در اين اپليكيشن فرزندان شما با ابزارهايي براي مديريت لحظات سخت‌تر زندگي و احساساتي كه با آن‌ همراه است، آماده مي‌شوند. كودكان از طريق راهبردهاي كنار آمدن با تغييرات و مقابله با احساسات سخت مانند خشم، اندوه و اضطراب مي‌آموزند كه چگونه احساس خوشبختي را از درون به بيرون تجربه كنند. با Calm Kids، فرزندان شما ياد خواهند گرفت كه چگونه:

  • احساسات مثبت را پرورش دهند
  • با استرس و اضطراب كنار بيايند
  • متمركز بمانند و حضور داشته باشند
  • براي داشتن يك خواب خوب، استراحت كنند
  • عادات خوب را بپذيريد

در كنار كاراكترهاي كارتوني جذاب براي كودكان، جلسات صوتي شامل تكنيك‌هاي آزمايش‌شده ذهن‌آگاهي مانند تنفس آگاهانه، غذا خوردن آگاهانه، ديدن آگاهانه، ميني اسكن بدن، يوگا و حواس پنجگانه است.

۱۷. پازلدون؛ بازي معمايي و جورچيني ايراني

مرجع متخصصين ايران بازي ايراني پازلدون؛ معمايي و جورچيني
مرجع متخصصين ايران بازي ايراني پازلدون؛ معمايي و جورچيني
مرجع متخصصين ايران بازي ايراني پازلدون؛ معمايي و جورچيني

اگر به دنبال اپليكيشن‌ها و بازي‌ها براي كودكان مي‌گرديد كه متفاوت باشند، پازلدون براي شما است.

پازلدون يك بازي معمايي و جورچيني با حس و حال ايراني براي سرگرم كردن و آرامش بخشيدن به فرزند شما و حتي خود شما است.

‏هدف اين است كه با چيدن جعبه ها كنار هم، رديف‌ها را حذف كنيد. اين با كاراكترها و فضاي ايراني و موسيقي سنتي و گوش‌نواز، در دو حالت «كلاسيك» براي بازيكنان زير ۱۰ سال و «سخت» براي بازيكناني كه مي‌خواهند خودشان را به چالش بكشند، طراحي شده است.

اگر به بازي‌ها علاقه داريد، حتماً مقاله بهترين بازي‌ها و اپ‌هاي ۲۰۲۲ را مطالعه كنيد.

۱۸. بازي متفاوت با «جالب شد»

مرجع متخصصين ايران بازي ايراني جالب شد
مرجع متخصصين ايران بازي ايراني جالب شد
مرجع متخصصين ايران بازي ايراني جالب شد

«جالب شد» يك بازي فكري براي همه سنين (كودكاني كه قدرت خواندن و درك مطلب دارند) است. تنها چيزي كه براي بازي نياز داريد اين است كه خارج از چارچوب فكر كنيد. مهم است كه دانش‌آموزان ياد بگيرند مسائل را از زواياي مختلف مورد مطالعه قرار دهند و هميشه از يك انديشه متخصصين به همه چيز نگاه نكنند. به كمك بازي‌هاي متفاوتي مثل جالب شد مي‌توان يادگيري را در قالب متفاوت‌تر و جالب‌تري دنبال كرد.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • بهترين اپليكيشن‌ يادگيري زبان به كودكان كدام است؟

    اپ فارسي انگليسي كودكان با پاندا برنامه خوبي است. اپ‌هاي انگليسي Lingokids و Khan Academy Kids هم گزينه‌هاي ديگري هستند.

  • بهترين اپ يادگيري برنامه‌نويسي به كودكان چيست؟

    اپ ScratchJr از زبان برنامه‌نويسي محبوب اسكرچ الهام گرفته شده است. با ScratchJr، كودكان ۵ تا ۷ ساله مي‌توانند برنامه‌نويسي ابتدايي ياد بگيرند و داستان‌ها و بازي‌هاي تعاملي دلخواه خود را بسازند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات