بهترين اپليكيشن هاي برنامه ريزي درسي

سه‌شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران استرس امتحانات
اپليكيشن‌هاي برنامه‌ريزي به شما كمك مي‌كنند تا با رديابي تكاليف و مديريت بهتر زمان مطالعه، زندگي تحصيلي خود را به‌شيوه‌ي بهتري سازماندهي كنيد.
تبليغات

دنياي يادگيري نيز همانند هر حوزه‌ي ديگري از زندگي، تحت‌تأثير اينترنت و عرصه‌ي ديجيتال قرار گرفته است. پيش از اين افراد از برنامه‌ريزي كاغذي براي مديريت امور روزمره يا درس‌خواندن استفاده مي‌كردند؛ اما حالا با بهره‌گيري از روش‌هاي نوين و اپليكيشن هاي برنامه ريزي و مديريت كارها مي‌توان اين فرايند را آسان‌تر كرد.

اپليكيشن‌هاي برنامه‌ريزي درسي مي‌توانند راه نجاتي براي دانشجوها يا دانش‌آموز‌هاي پرمشغله باشند. چه درحال تحصيل در دانشگاه باشيد، چه درحال گذراندن دوره‌اي براي پيشرفت شغلي خود، اين برنامه‌ها مي‌توانند به شما كمك كنند تا برنامه‌ريزي بهينه‌اي داشته باشيد و به شيوه‌اي بهتر و منظم‌تر امتحان‌ها و كلاس‌هاي خود را پشت سر بگذاريد.

البته هنوز هم بسياري از افراد همان شيوه‌ي قديمي را ترجيح مي‌دهند يا سعي مي‌كنند تمام برنامه‌ريزي‌هاي خود را در ذهنشان نگه دارند. بااين‌حال در اين ميان افرادي هم هستند كه به نظم و مديريت زمان بهتر و بيشتري نياز دارند و برنامه‌ريزي درسي دقيق و منظم را لازمه‌ي دستيابي به اهدافشان مي‌دانند. اگر شما هم از اين دسته هستيد و مي‌خواهيد با بهتر مديريت‌كردن زمان براي هميشه با برنامه‌ريزي كاغذي خداحافظي كنيد، در اين مقاله از اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه ما باشيد.

فايده استفاده از اپليكيشن برنامه ريزي درسي

برنامه‌ريزي درسي مي‌تواند به دانش‌آموزان و دانشجويان كمك كند تا زمان خود را به‌ بهترين شيوه مديريت كنند و با استراتژي‌هاي يادگيريي تعاملي و جذاب، در مطالعات خود متمركز و باانگيزه بمانند. از طرف ديگر، به دانش‌آموزان كمك مي‌كند تا حس مسئوليت بيشتري نسبت به يادگيري دروس و اهداف خود داشته باشند. با تعيين اهداف و انتظارات روشن، دانش‌آموزان مي توانند خود را مسئول پيشرفتشان بدانند و نقش فعالي در يادگيري خود داشته باشند.

برخي از اپليكيشن‌هاي برنامه‌ريزي درسي با ارائه‌ي آزمون‌هاي مختلف زمينه‌هاي بهبود دانشجو را شناسايي مي‌كنند و دانش آموزان با مطالعه پيشرفت و ارزيابي نقاط قوت و ضعف خود، مي‌توانند رويكرد خود را تنظيم كرده و نتايج يادگيري را بهبود بخشند. به‌طور كلي، داشتن يك اپليكيشن برنامه ريزي درسي مي‌تواند به دانش آموزان كمك كند تا در مطالعه خود منظم، متمركز و با انگيزه بمانند و از زمان خود بهترين بهره را ببرند.

بهترين اپليكيشن برنامه ريزي درسي خارجي

مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي My Study Life

My Study Life؛ اپليكيشن برنامه ريزي درسي رايگان

با برنامه My Study Life، مي‌توانيد اطلاعات مربوط به تكاليف، امتحانات و كلاس‌هاي خود را در فضاي ابري ذخيره و از دستگاه‌هاي مختلف آن‌ها را مديريت كنيد. همچنين به‌ داده‌هاي خود به صورت آفلاين دسترسي خواهيد داشت و با تنظيم وظايف و يادآوري‌ها اين امكان را داريد كه اطلاعات را در چندين پلتفرم همگام‌سازي كنيد.

اين برنامه زمان انجام تكاليف يا برگزاري كلاس‌هايتان را به شما يادآوري خواهد كرد و درصورت وجود تداخل در برنامه‌ريزي بين كلاس‌ها و امتحانات شما را از آن آگاه مي‌كند. My Study Life با سازماندهي درس‌خواندن و مطالعه شما، تضمين مي‌كند كه هرگز تكليف خود را فراموش نكنيد يا كلاسي را از دست ندهيد. اين نرم‌افزار داراي دو نسخه‌ي مختلف وب و اپليكيشن است و در هر سيستم‌عاملي اعم از ويندوز، مك، اندرويد و iOS مي‌توانيد از آن بهره ببريد.

Todoist؛ اپليكيشن برنامه‌ ريزي درسي كنكور

مرجع متخصصين ايران محيط برنامه‌ي Todoist
مرجع متخصصين ايران محيط برنامه‌ي Todoist
مرجع متخصصين ايران محيط برنامه‌ي Todoist

اگرچه تمام اپليكيشن‌هايي كه معرفي كرديم، مي‌توانند در مديريت زمان و برنامه‌ريزي درسي مناسب براي كنكور به شما كمك كنند، اگر كنكوري هستيد و مي‌خواهيد برنامه‌ريزي بهتر و دقيق‌تري داشته باشيد، شايد Todoist انتخاب مناسب‌تري باشد. درحال‌حاضر شركت‌هايي مانند آمازون و ديزني از اين برنامه استفاده مي‌كنند و از دانش‌آموزان و دانشجويان گرفته تا مديران همگي مي‌توانند از امكانات آن براي پيشبرد اهداف خود بهره‌مند شوند.

Todoist داراي پرداخت درون‌برنامه‌اي است؛ اما نسخه‌ي رايگان آن تمام ويژگي‌هاي لازم براي برنامه‌ريزي را در اختيارتان قرار مي‌دهد. Todoist به شما كمك مي‌كند قبل از اينكه كارها را فراموش كنيد، جزئيات يا كارهاي مهم را در بخش يادداشت‌برداري وارد كنيد. ازسوي‌ديگر، مي‌توان پروژه‌هايي را براي هر كلاس و فعاليت يا سرگرمي ديگري كه درگير آن هستيد، تنظيم كرد.

ساير ويژگي‌هاي مفيد برنامه را مي‌توان در تاريخ‌هاي سررسيد انجام وظايف فردي و يادآوري‌هايي كه در تلفن يا رايانامه شما ظاهر مي‌شوند، خلاصه كرد. Todoist همچنين به شما اجازه مي‌دهد تا وظايف و كارهايي مانند آزمون‌هاي هفتگي را كه به‌صورت روزانه انجام مي‌دهيد، برچسب‌گذاري كنيد تا هرگز تكاليف مهم را از دست ندهيد. دركنار اپليكيشن برنامه‌ريزي، بهترين برنامه هاي يادداشت برداري نيز مي‌توانند در مسير كنكور همراه خوبي باشند.

Chipper؛ بهترين برنامه براي درس خواندن

مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي Chipper
مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي Chipper
مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي Chipper

اگر هميشه كارهاي خود را به تعويق مي‌اندازيد و به سازماندهي و برنامه‌ريزي بهتري نياز داريد، Chipper مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. اين برنامه كه براي كمك به دانشجويان در مديريت برنامه‌هاي روزانه و زندگي اجتماعي و تحصيلي طراحي شده است، اين امكان را مي‌دهد كه آزمون‌ها، تاريخ سررسيد تكاليف، آزمايشگاه‌ها و مقاله‌هاي مختلف را در تقويم خود وارد كنيد تا از اين طريق در زمان مناسب از تكاليف خود باخبر شويد.

Chipper به شما اجازه مي‌دهد نه‌تنها برنامه‌ي كلاسي و تكاليف خود، بلكه همه برنامه‌هاي ديگر خود اعم از شغل، رويدادهاي اجتماعي و زمان حضور در جمع خانواده را مديريت كنيد. اين اپليكيشن، برنامه‌ريزي‌هاي قدرتمندي را براي سازماندهي مطالعه و رديابي تكاليف فراهم مي‌كند و مي‌توانيد به‌راحتي از دستور كار مدرسه، كار و زندگي خود مطلع شويد. به چيپر اجازه دهيد سازماندهي شما را بر عهده بگيرد تا بتوانيد روي آنچه در دانشگاه يا مدرسه ياد مي‌گيريد، تمركز كنيد.

Easy Study

مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي Easy Study
مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي Easy Study
مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي Easy Study

Easy Study يكي از بهترين نرم‌افزارهاي برنامه‌ريزي مطالعه براي دانش‌آموزان و دانشجويان در تمام سنين است. اين يك برنامه به‌صورت رايگان ارائه مي‌شود؛ اما اگر برخي از ويژگي‌هاي مهم را مي‌خواهيد، ممكن است مجبور شويد ۲٫۹۹ دلار اشتراك بپردازيد. براي شروع، فقط كلاس‌هاي خود را اضافه كرده و تعيين كنيد كه هر چند وقت يكبار مي‌خواهيد سراغ آن‌ها برويد.

از سوي‌ ديگر، نيازي نيست نگران از دست‌دادن يك جلسه مطالعه باشيد؛ زيرا Easy Study يادآوري‌هاي دوستانهاي را به تلفن شما ارسال مي‌كند و مانع فراموش‌كردن جلسات مهم مي‌شود. به‌علاوه، حتي مي‌توانيد فعاليت‌هاي خاصي را براي هر موضوع اضافه كنيد تا از زمان مطالعه خود نهايت استفاده را ببريد. وقتي شروع به مطالعه مي‌كنيد، برنامه زمان شما را پيگيري مي‌كند؛‌ بنابراين مي‌توانيد ميزان بهره‌وري خود را ببينيد و در آخر تمام پيشرفت‌هاي خود را در بخش آمار پيگيري كنيد.

iStudiez Pro

مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي iStudiez Pro

iStudiez Pro يكي از نرم‌افزارهاي برنامه‌ريزي درسي براي دانش‌آموزان محسوب مي‌شود كه در آن مي‌توانيد اطلاعات كلاس خود از جمله نام استاد، اطلاعات تماس و ساعات اداري را وارد كنيد. همچنين، مي‌توانيد رنگ‌ها و نمادهاي مختلف را براي كلاس‌ها درانديشه متخصصين بگيريد تا از انديشه متخصصين بصري جذابيت بيشتري داشته باشد.

قابليت «Week view» به شما امكان مي‌دهد زمان خود را برنامه‌ريزي كنيد و براي كلاس‌هاي آينده آماده شويد. «Day view» وظايف و موارد برنامه‌ريزي‌شده براي امروز را به شما نشان مي‌دهد. براي هر كلاس، مي توانيد تكاليف، تاريخ سررسيد و وظايف خاص مرتبط با آن‌ را اضافه كنيد.

اگر به نسخه كامل iStudiez Pro برويد، يك به‌روزرساني منظم در GPA خود دريافت خواهيد كرد كه با واردكردن نمره يا امتياز هر درس، iStudiez با ردياب GPA خود محاسبه را براي شما انجام مي‌دهد. افزون‌براين، امتيازهاي هر ترم را به‌طور جداگانه حفظ مي‌كند تا ديد وسيع‌تري از نمرات خود داشته باشيد.

Power Planner

مرجع متخصصين ايران محيط برنامه‌ي Power Planner
مرجع متخصصين ايران محيط برنامه‌ي Power Planner
مرجع متخصصين ايران محيط برنامه‌ي Power Planner

Power Planner نرم‌افزاري شناخته‌شده است كه بسياري از ويژگي‌هاي آن به برنامه‌هاي myHomework و iStudiez شباهت دارد؛ مانند واردكردن برنامه، محاسبه‌ي معدل و مشاهده‌ي تكاليف و امتحانات؛ اما يكي از عناصري كه آن را از ساير برنامه‌هاي مشابه متمايز مي‌كند، پاسخگويي توسعه‌دهنده است. Power Planner به‌طور منظم به‌روزرساني مي‌شود و بهبود مستمري را در ويژگي‌هاي خود ارائه مي‌دهد.

محاسبه‌ي معدل نيز به‌طور كامل همراهي مي‌شود و اين امكان را مي‌دهد كه دقيقاً بدانيد معدل شما در چند ترم تحصيلي چقدر است. سيستم محاسبه‌گر معدل Power Planner در مقايسه با ساير برنامه‌ها عملكرد بهتري دارد و به شما مي‌گويد كه براي گرفتن نمره A در يك كلاس به چه امتيازي در تكاليف نياز داريد. نسخه‌ي پولي به شما امكان مي‌دهد نمرات بيشتري وارد كنيد و اطلاعات معدل خود را از يك ترم به ترم ديگر ذخيره كنيد.

از ديگر ويژگي‌هاي Power Planner مي‌توان به ادغام آن با Google Calendar اشاره كرد كه به متخصص امكان مي‌دهد كلاس‌ها و تكاليف خود را از Google Calendar به‌طور مستقيم مشاهده كند. نسخه‌ي پولي برنامه امكان اضافه‌كردن بيش از پنج نمره در هر كلاس، استفاده از چندين ترم/سال و موارد ديگر را باز مي‌كند؛ اما با صرف‌انديشه متخصصين از اين قابليت، نسخه‌ي رايگان آن كاملاً متخصصدي خواهد بود.

بهترين اپليكيشن برنامه ريزي درسي ايراني

هم درس

مرجع متخصصين ايران اپليكيشن هم‌درس

اپليكيشن هم‌درس به شما اجازه مي‌دهد برنامه‌ريزي روزانه و هفتگي دلخواه خود را داشته باشيد يا درصورت تمايل به‌صورت خودكار و هوشمند برنامه‌ريزي منحصربه‌فردي را ارائه خواهد داد. افزون‌براين، تمرين‌هايي را در اختيارتان قرار مي‌دهد تا از اين طريق بتوانيد اشكالات درسي خود را رفع كنيد. هم‌درس، روشي را هم براي رقابت دانشجو يا دانش‌آموز با دوستانش درانديشه متخصصين گرفته است كه به‌واسطه‌ي آن مي‌توانيد در ليگ مطالعه به رقابت بپردازيد.

برنامه‌ي هم‌درس داراي ويترين گسترده‌اي از فلش كارت‌هاي متنوع است كه براي يادگيري لغت‌هاي زبان‌هاي مختلف انگليسي، فارسي و ... بسياري متخصصدي خواهند بود. اگر دانش‌آموز هستيد، مي‌توانيد با استفاده از اين فلش كارت‌ها، سوالات تستي دروس مختلف را تعريف كنيد و در هر جايي به يادگيري آن‌ها بپردازيد. ازسوي ديگر، اين امكان را به شما مي‌دهد كه به ديگران امكان تماشاي فلش كارت‌ها را بدهيد. در هم‌درس، مي‌توانيد دنبال‌كننده داشته باشيد و افرادي را كه مي‌خواهيد دنبال كنيد.

درس يار؛ مديريت زمان مطالعه

مرجع متخصصين ايران صفحه‌ي اصلي سايت درس‌يار

براي افرادي كه اپليكيشن‌هاي فارسي را ترجيح مي‌دهند، علاوه‌بر هم درس، نرم‌افزار ديگري نيز وجود دارد كه با ويژگي‌هاي متعددي كه ارائه مي‌دهد مي‌توانند دست‌يار خوبي براي درس‌خواندن باشد. درس‌يار با قابليت برنامه‌ريزي خودكار برگرفته‌ از هوش مصنوعي، مي‌تواند زمان‌هاي آزاد و فهرست درس‌هاي شما را دريافت كند و براساس آن‌ها به‌طور خودكار برنامه‌ريزي را انجام دهد.

درس‌يار به شما امكان مي‌دهد براي ترم يا سال تحصيلي جديد، برنامه‌هاي زماني جديدي را تعريف كنيد. افزون‌براين، داراي قابليت گزارش‌دهي با استفاده از نمودارهاي مختلف براساس درس، روزهاي هفته و روزهاي ماه است كه باعث مي‌شود به اطلاعات و آمارهاي ارزشمندي دست پيدا كنيد و درصورت‌ نياز شيوه‌ي مطالعه يا برنامه‌ريزي خود را بهبود دهيد.

كلاس پلاس؛ اپليكيشن برنامه ريزي درسي فارسي

مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي كلاس پلاس
مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي كلاس‌پلاس
مرجع متخصصين ايران برنامه‌ي كلاس پلاس

اگر فكر مي‌كنيد اپليكيشن‌هاي برنامه‌ريزي درسي فارسي كارايي بيشتري دارند و راحت‌تر مي‌توانيد با آن‌ها ارتباط برقرار كنيد، بد نيست برنامه‌ي كلاس پلاس را امتحان كنيد. اين برنامه تمام ويژگي‌هاي لازم براي برنامه‌ريزي و مديريت بهتر زمان را ارائه مي‌دهد و بدون محدوديت مي‌توانيد فهرست درس‌هاي خود را به آن اضافه كنيد تا در زمان مناسب رخدادهاي مربوط به هر درس را به شما يادآوري كند.

كلاس‌پلاس با رابط متخصصي ساده تمام ويژگي‌هاي لازم براي يك برنامه‌ريزي درست و متخصصدي را ارائه مي‌دهد و با سيستم گزارش‌گيري روزانه، هفتگي يا ماهانه كمك مي‌كند از روند مطالعه‌ي خود آگاه شويد. اين برنامه از سيستم معدل‌گيري بهره مي‌برد و دانش‌آموزان يا دانش‌جويان مي‌توانند با اضافه‌كردن ليست درس‌ها، نمرات و تعداد واحد هر درس معدل نهايي خود را مشاهده كنند.

بهترين اپليكيشن برنامه ريزي درسي براي ابتدايي ها

دانش‌آموزان پايه‌ي ابتدايي اغلب مسئوليت‌هاي درسي سنگيني ندارند و به‌ويژه در سال‌هاي اول تنها وظايف آن‌ها در نوشتن مشق و املا و انجام تمرينات رياضي خلاصه مي‌شود. بااين‌حال، اگر بدون برنامه پيش برويد، تا به خودتان بياييد مي‌بينيد كه كودك تمام وقتش را صرف بازيموبايل كرده و وظايف مربوطه را به آخر شب محول كرده است.

در چنين شرايطي است كه اپليكيشن برنامه‌ريزي درسي مي‌تواند كارگشا باشد و شايد از اين طريق بتوانيد شوق انجام تمرين‌ها و وظايف را در دانش‌آموز تقويت كنيد. براي سادگي هرچه بيشتر برنامه‌ريزي، توصيه‌ي ما اين است كه يكي از اپليكيشن هاي برنامه ريزي فارسي را به كار گيريد؛‌ اما افزون‌بر برنامه‌هايي كه عنوان كرديم، درادامه قصد داريم يكي ديگر از اين برنامه‌ها را مورد مطالعه قرار دهيم.

درستو darseto

مرجع متخصصين ايران مراحل تنظيم آلارم در برنامه‌ي درستو
مرجع متخصصين ايران مراحل تنظيم آلارم در برنامه‌ي درستو
مرجع متخصصين ايران مراحل تنظيم آلارم در برنامه‌ي درستو

درستو نرم‌افزاري است كه پيش از هرچيز، سادگي آن شما را جذب خواهد كرد و به همين دليل است كه براي دانش‌آموزان دبستاني گزينه‌ي مناسبي محسوب مي‌شود.

روش استفاده از درستو بدين‌صورت است كه پس از اجراي برنامه، براي تعيين زمان مطالعه، روي گزينه‌ي شروع كن! ضربه مي‌زنيد تا برنامه مرحله‌به‌مرحله تا پايان تعيين آلارم درسي، شما را هدايت كند. در مراحل بعد، نوع فعاليت از انديشه متخصصين مطالعه يا غيردرسي، تاريخ آلارم، نام و ميزان تسلط به درس، نوع مطالعه ازانديشه متخصصين تشريحي يا تستي و ساعت شروع و پايان مطالعه را در كادرهاي مربوطه وارد مي‌كنيد.

همچنين درستو به شما امكان مي‌دهد، مثلاً براي هر ۳۰ دقيقه مطالعه، ۵ دقيقه استراحت را براي دانش‌آموز درانديشه متخصصين بگيريد. درنهايت وقتي زمان مطالعه فرا برسد، برنامه از طريق آلارم به شما اطلاع‌رساني خواهد كرد و بدين‌ترتيب اگر كودكتان در همان لحظه مشغول بازي با تلفن‌همراه يا تبلت باشد، به‌زودي متوجه خواهد شد كه زمان مطالعه فرا رسيده است.

محيط متخصصي darseto به‌قدري ساده است كه دانش‌آموز پس از مدت كوتاهي مي‌تواند به‌تنهايي و بدون نياز به كمك، آلارم درسي روزانه تنظيم كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات