توافق Quantum با وسترن ديجيتال براي خريد سيستم ذخيره‌سازي ActiveScale

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كوانتوم با وسترن ديجيتال براي خريد سيستم ذخيره‌سازي اكتيواسكيل به‌توافق رسيده است.
تبليغات

كوانتوم (Quantum)، شركت فعال در حوزه‌ي ذخيره‌سازي و مديريت داده‌هاي ويدئويي، اعلام كرده با وسترن ديجيتال براي تصاحب كسب‌وكار ذخيره‌سازي ابري اكتيواسكيل (ActiveScale) به‌توافق رسيده است. سازوكار ذخيره‌سازي ابري اكتيو‌اسكيل وسترن‌ ديجيتال براي ذخيره‌سازي ارزان و سريع و مطمئن انبوهي از داده‌هاي بدون ساختار استفاده مي‌شود كه به فضاي ذخيره‌سازي زيادي نياز دارند. اكتيواسكيل مدتي است كه نتوانسته در وسترن ديجيتال به‌خوبي رشد كند؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد مي‌تواند در مجموعه‌ي كوانتوم جايگاه مناسبي به‌دست آورد؛ مجموعه‌اي كه از سيستم‌هاي ذخيره‌سازي HDD و SSD با كارايي مطلوب و سيستم‌هاي ذخيره‌سازي كم‌هزينه tape-base برخوردار است.

مرجع متخصصين ايران activescale01

امروزه، سيستم‌هاي اكتيو‌اسكيل مي‌توانند تا ۵۷/۵۵ پتابايت داده را با استفاده از تكنولوژي‌هاي BitSpread و BitDynamics و Erasure Coding ذخيره كنند. عملكرد چشمگير اكتيواسكيل مي‌تواند توان عملياتي تركيبي معادل ۷۵ گيگابايت‌بر‌ثانيه را ارائه دهد. وسترن‌ ديجيتال مدتي است قصد دارد سيستم‌هاي ذخيره‌سازيش را واگذار كند؛ چراكه رقابت دربرابر غول‌هاي سيستم‌هاي ذخيره‌سازي مانند Dell EMC ،IBM ،Net App ،HPE و هيتاچي كه كنترل بيش از ۵۰ درصد بازار را در دست دارند، براي اين شركت امري دشوار شده است.

سال گذشته، وسترن ديجيتال آرايه‌هاي ذخيره‌سازي تمام فلش خود، يعني IntelliFlash را به DDN فروخت و حالا اعلام كرده است گزينه‌هاي استراتژيك مختلفي براي جايگزيني با تجارت اكتيواسكيل در انديشه متخصصين گرفته است. بنابر اطلاعات فعلي، وسترن ديجيتال بخش اكتيواسكيل خود را به مبلغ نامعلومي فروخته است و كوانتوم انتظار دارد تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردين) اين معامله را نهايي كند.

افزون‌براين، كوانتوم اعلام كرده است به همراهي از دستگاه‌ها و مشتريان فعلي اين سرويس ادامه خواهد داد؛ اگرچه تأكيد كرده اكتيواسكيل را بيشتر براي نرم‌افزار و تكنولوژي و متخصصان آن خريده است. جيمي لرنر، مديرعامل كوانتوم، در‌اين‌باره مي‌گويد:

با بازگشت كوانتوم به مسير رشد، در حال ارزيابي تمهيدات استراتژيكي هستيم كه مي‌تواند مجموعه‌ي فناوري ما را تقويت كند. نرم‌افزارهاي ذخيره‌سازي شي‌ءمحور با استراتژي تمركز بر بازار و سبد محصولات ما تناسب آشكاري دارد. ما به اين محصول و رضايت مشتريان اكتيواسكيل متعهد و آماده‌ي همكاري براي حل اشكالات آن‌ها درزمينه‌ي ذخيره و مديريت داده‌هاي بدون ساختار هستيم. با پيوستن دانشمندان و مهندسان اكتيواسكيل، مي‌توانيم نقشه‌ي راه پايداري شامل ارائه خدمات ذخيره‌سازي روي تركيبي از ديسك و نوار ارائه دهيم.
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات