آي مك 23 اينچي جديد اپل همراه با آيپد 11 اينچي اقتصادي عرضه مي‌شود

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل مي‌خواهد به‌زودي نسخه‌اي مقرون‌به‌صرفه از آيپد اير ۱۱ اينچي و نسخه‌ي به‌روزشده‌ي آي‌مك ۲۳ اينچي را رونمايي كند.
تبليغات

گزارشي در رسانه‌هاي چيني منتشر شده است كه نشان مي‌دهد اپل در حال آماده‌سازي براي رونمايي آي‌مك ۲۳ اينچي جديدي در اواخر سال جاري ميلادي است. همراه با آي‌مك جديد نيز رونمايي آيپد اير ۱۱ اينچي را شاهد خواهيم بود كه براي متخصصاني با بودجه‌هاي كم در انديشه متخصصين گرفته شده است. در گزارش به اين موضوع نيز اشاره شده است كه اپل براي جايگزيني پنل‌هاي ميني LED با پنل‌هاي فعلي، با اشكالاتي روبه‌رو شده و احتمال دارد انجام چنين كاري با تأخير مواجه شود.

اين اولين‌بار نيست كه خبري درباره‌ي مدل جديدي از تبلت آيپد اير ۱۱ اينچي منتشر مي‌شود؛ زيرا چندي پيش نيز، چنين خبري را يكي از افشاگران در توييتر تأييد كرد و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد آيپد اير جديد از تاچ آي‌دي ادغام‌شده با نمايشگر برخوردار خواهد بود.

گزارش رسانه‌هاي چيني اطلاعات بيشتري از محصولات در دست توليد اپل دراختيارمان قرار نمي‌دهند؛ با‌اين‌حال، گفته مي‌شود نسخه‌ي جديد تبلت آيپد اير اقتصادي به نمايشگر ۱۱ اينچ مجهز است و در سه‌ماهه‌ي سوم سال ۲۰۲۰، به توليد انبوه خواهد رسيد.

در‌حال‌حاضر، اپل مدلي از آيپد ۱۰/۲ اينچي را با ارزش ۳۲۹ دلار و آيپد اير ۱۰/۵ اينچي را با ارزش ۴۸۸ دلار به بازار عرضه كرده است. باوجوداين، آنچه كمي دورازذهن به‌انديشه متخصصين مي‌رسد، برخورداري مدلي اقتصادي از حسگر تاچ آي‌دي ادغام‌شده با نمايشگر است؛ زيرا اين تكنولوژي اصولا در محصولات پرچم‌دار استفاده مي‌شود.

درهرصورت آنچه انتظار داريم، عرضه‌ي زودهنگام سري جديد آيپد اير اقتصادي است؛ زيرا در اوضاع‌واحوال كنوني بسياري از دانش‌آموزان از خانه به تحصيل مشغول هستند و اصولا براي يادگيري از تبلت استفاده مي‌كنند. درادامه‌ي گزارش آمده است كه اپل مشغول توليد آي‌مك ۲۳ اينچي براي عرضه در سه‌ماهه‌ي چهارم سال ۲۰۲۰ است و توليد انبوه آن نيز از سه‌ماهه‌ي سوم سال ۲۰۲۰ شروع مي‌شود.

اپل آخرين نسخه از سري آي‌مك را مارس ۲۰۱۹ با برخورداري از پردازنده‌هاي نسل‌نهمي اينتل روانه‌ي بازار كرد. حال انتظار مي‌رود آي‌مك ۲۳ اينچي جديد درست همان ابعاد ظاهري آي‌مك ۲۱/۵ اينچي را داشته باشد؛ البته با اين تفاوت كه حاشيه‌هاي موجود در اطراف نمايشگر تا حد بسياري كاهش يافته است. چنين اتفاقي دور‌از‌دهن نيست؛ زيرا مدتي است كه سري آي‌مك تغييرات بسيار كمي از انديشه متخصصين طراحي به خود ديده و نياز به تغيير اساسي در سري آي‌مك احساس مي‌شود.

اپل چندي است كه قصد دارد از پنل‌هاي ميني LED در محصولات جديدش استفاده كند؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد شيوع بيماري كرونا و تعطيلي كارخانه‌ها چنين اتفاقي را به‌تأخير خواهد انداخت. اين موضوع در گزارش رسانه‌هاي چيني نيز تأييد شده است.

مدتي قبل، خبري منتشر شد كه آيپد پرو مبتني‌بر فناوري 5G و برخوردار از پنل ميني LED به سال ۲۰۲۱ موكول شده است و عرضه‌ي آن با تأخير مواجه مي‌شود. گويا اپل مي‌خواسته در آيپد پرو و مك بوك پرو جديد از پنل ميني LED استفاده كند؛ اما بعد از شيوع بيماري كرونا و اتفاقات پس‌از‌آن، عرضه‌ي اين محصولات با اشكال مواجه شده است و احتمالا مدل‌هاي جديد يا بدون پنل ميني LED عرضه مي‌شود يا عرضه‌ي آن‌ها تا سال ۲۰۲۱ به‌تأخير مي‌افتد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات