آيپد نسل ۹ با پردازنده‌ي A13 و نمايشگر ۱۰٫۵ اينچي عرضه خواهد شد

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل نيمه‌ي نخست ۲۰۲۱ نسل نهم آيپد را با پردازنده‌ي A13 و صفحه‌نمايش ۱۰٫۵ اينچي به ارزش ۲۹۹ دلار عرضه خواهد كرد.
تبليغات

چندي پيش اپل در مراسم Time Files نسل هشتم آيپدهاي اقتصادي‌ را با طراحي آشنا و پردازنده‌ي قدرتمند A12 روانه‌ي بازار كرد. حال گفته مي‌شود غول فناوري كوپرتينو در حال توسعه‌ي آيپد ديگري از همان خانواده براي عرضه در نيمه‌ي نخست ۲۰۲۱ است كه مي‌تواند ارزشي كم‌تر از نسل هشتم آيپد داشته باشد و جايگزين آن شود.

طبق گفته‌هاي وب‌سايت چيني CNBeta، اپل در حال توسعه‌ي يك آيپد سطح ابتدايي براي عرضه در بهار ۲۰۲۱ است كه از همان طراحي گذشته و تاچ‌آيدي ادغام‌شده با دكمه‌ي هوم بهره مي‌گيرد و پردازنده‌ي A13 Bionic قدرت پردازشي آن را تأمين خواهد كرد. اپل در نسل هشتم آيپد از صفحه‌نمايش ۱۰٫۲ اينچي استفاده كرده است؛ اما گفته مي‌شود نسخه‌ي بعدي با بهره‌گيري از طراحي نسل سوم آيپد اير و حاشيه‌هاي باريك‌تر، در همان شاسي از نمايشگر ۱۰٫۵ اينچي استفاده خواهد كرد.

اپل قصد دارد با استفاده از طراحي آيپد اير ۳، با وجود افزايش ابعاد نمايشگر، محصولي باريك‌تر و سبك‌تر ارائه دهد. به انديشه متخصصين مي‌رسد آيپد نسل نهم درگاه لايتنينگ را حفظ  خواهد كرد و پيكربندي پايه‌ي آن با ۴ گيگابايت رم و ۶۴ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي به ارزش ۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد. اين در حالي است كه نسخه‌ي پايه‌ي نسل هشتم آيپد با ۳ گيگابايت رم و ۳۲ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي به ارزش ۳۲۹ دلار معرفي شد.

بر اساس شايعات قبلي، انتظار مي‌رود اپل نيمه‌ي نخست سال آينده‌ي ميلادي حداقل يك آيپد رده‌بالا مجهز به نمايشگر ميني LED روانه‌ي بازار كند؛ اما بعيد است آيپد ۲۹۹ دلاري به اين نوع صفحه‌نمايش پيشرفته و گران‌ارزش مجهز شود. علاوه ‌بر اين، با توجه به معرفي آيپد نسل ۸، عرضه نسل نهم آن در كمتر از ۹ ماه اقدام عجيبي خواهد بود؛ اما اپل ممكن است دو نسخه‌ي جديد آيپد اقتصادي براي سال آينده در انديشه متخصصين گرفته باشد و نسخه‌ي دوم را در همان بازه‌ي زماني منتهي به سپتامبر ۲۰۲۱ (شهريور ۱۴۰۰) عرضه كند. به هر حال تا زمان منتشر شدن اطلاعات موثق و اخبار رسمي بايد به گزارش يادشده تنها به‌عنوان شايعه نگاه كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات