شبكه 5G ايرانسل با حضور وزير ارتباطات آزمايش شد

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ايرانسل طي مراسمي كه از دقايقي پيش آغاز شد، شبكه‌ي 5G‌ خود را با حضور وزير ارتباطات براي اولين بار مورد آزمايش قرار داد.
تبليغات

ايرانسل طي مراسمي كه از ساعاتي پيش برگزار شد پس از ارائه‌ي اطلاعاتي در خصوص دستاوردهاي خود در زمينه‌ي توسعه‌ي شبكه‌هاي 4G و 4.5G در كنار آماري از تعداد متخصصان و حجم ترافيك شبكه، براي اولين بار شبكه‌ي نسل پنجمي خود را كه با همكاري اريكسون توسعه يافته است، در حضور محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات آزمايش كرد. با توجه به قرارداد منعقد شده بين دو شركت ايراني و سوئدي، اريكسون خود را متعهد مي‌داند تا به ايرانسل در مسير پياده‌سازي شبكه‌ي نسل پنجمي كمك كند.

مرجع متخصصين ايران

مديران رده بالاي ايرانسل، مانند عليرضا قلمبر دزفولي، مديرعامل ايرانسل به همراه نماينده‌ي شركت سوئدي اريكسون، اطلاعات جامعي را در خصوص مزاياي پياده‌سازي و استفاده از اينترنت نسل پنجم (5G) در ابعاد مختلف، مانند صنعت، حمل‌ونقل، اينترنت اشياء، كشاورزي و گردشگري اعلام كردند، به گفته‌ي آن‌ها اين فناوري تاثير بسيار زيادي در بهبود شرايط زندگي متخصصان در تمام ابعاد خواهد داشت. 

مرجع متخصصين ايران تست 5G‌ ايرانسل

با توجه به اينكه فناوري شبكه‌ي بي‌سيم نسل پنجم در حال حاضر هنوز تجاري‌سازي نشده است و كماكان در فاز آزمايشگاهي قرار دارد؛ از اين رو تجهيزات اين شبكه از انديشه متخصصين فيزيكي ابعاد بسيار بزرگي دارد. ايرانسل در بخش پاياني مراسم امروز خود با حضور وزير ارتباطات، براي نخستين بار، عملكرد شبكه‌ي 5G را مورد آزمايش قرار داد. همان‌طور كه در تصوير فوق نيز مشاهده مي‌كنيد، سرعت دانلود در شبكه‌ي نسل پنجمي ايرانسل با استفاده از دو موبايلي كه به اين شبكه متصل شده بودند پس از چند بار آزمايش، در نهايت به مقدار بيشينه‌‌‌اي بالغ بر ۲۳.۹ گيگابيت بر ثانيه رسيد.

البته بايد خاطرنشان كنيم كه با وجود دستيابي به چنين سرعت دانلودي در شرايط آزمايشي، دزفولي، مديرعامل ايرانسل پيش‌بيني مي‌كند كه سرعت دانلود براي هر متخصص پس از راه‌اندازي رسمي اين شبكه به عددي بالغ بر يك گيگابيت بر ثانيه خواهد رسيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات