اسنپ درصدد راه‌اندازي تاكسي هوايي است

پنج‌شنبه ۵ دي ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اسنپ پس از گذشت ۵ سال از زمان آغاز به فعاليت خود به‌عنوان سرويس تاكسي اينترنتي، حال با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرده كه درصدد راه‌اندازي سرويس تاكسي هوايي است.
تبليغات

اسنپ با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرده كه درصدد راه‌اندازي سرويس تاكسي هوايي است. اسنپ در بيانيه‌ي خود اعلام كرده كه سرويس تاكسي هوايي شركت در پي آن است تا به افرادي كه نياز دارند تا در شرايط خاص و اضطرار از شهري به شهري ديگر رفت‌و‌آمد كنند، سرويس دهد. اسنپ مدعي شده كه اين سرويس باعث ارتقا مهارت‌هاي عمومي ايران در حوزه‌ي صنعت و خدمات هوانوردي خواهد شد. 

در حال حاضر تيم استراتژي و تحقيقات بازار اسنپ با همكاري متخصصان اين حوزه در حال مطالعه زيرساخت‌هاي موجود و سنجش شرايط لازم هستند.

البته در سطح جهان، استفاده از تاكسي‌هاي هوايي چندان جديد و بديع نيست، بسياري از شركت‌ها در شهرهاي بزرگ جهان نيز به‌سراغ راه‌اندازي چنين سرويسي رفته‌اند. 

ميثم محمدي‌امين، عضو هيات علمي پژوهشگاه هوا‌وفضا با اشاره به اين موضوع كه مباحثه تاكسي‌هاي هوايي چند سالي است كه در كشور‌هاي مختلف دنبال مي‌شود، گفت: «سامانه تاكسي هوايي يا ايرتاكسي شايد اولين نمونه متخصصدي وسايل هوانوردي عمومي، عمدتا هواپيماهاي ۲تا۹ نفره در صنعت حمل‌ونقل مسافر است كه در كشور ما توجه زيادي به آن نشده است. اين سامانه در سال‌هاي اخير با طرح پرواز اشتراكي مبتني بر بسترهاي الكترونيك شكل جديدي به خودش گرفته و بدون‌شك باتوجه به توسعه‌‌هاي فناورانه در حوزه مخابرات و ناوبري ماهواره‌اي، پهپادهاي عمودپرواز با قابليت حمل مسافر و پيشرانه‌هاي جت كارآمد و كم‌وزن در آينده شاهد تحول شگرفي در حوزه حمل‌ونقل هوايي خواهيم بود.»

براساس اطلاعات ارائه شده توسط محمدي، تعداد زيادي هواپيماي فوق‌سبك و خلبان يادگيريديده در ايران داريم كه آماده‌ي پرواز هستند. ضمنا بايد به فرودگاه‌هاي كم‌ترافيك كشور نيز اشاره كرد كه قادر هستند از هواگردهاي سبك ميزباني كرده و اين ناوگان را گسترش دهند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات