ابر آروان از Object Storage رونمايي كرد

يك‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ابر آروان از فضاي ابري Object Storage خود رونمايي كرد كه متخصصد آن ذخيره‌سازي فايل‌ها در فضايي نامحدود است.
تبليغات

ابر آروان در رويداد سوار ابرها از سرويس Object Storage رونمايي كرد. Object Storage درواقع به ذخيره‌ي داده‌ي بدون ساختار با استفاده از HTTP گفته مي‌شود؛ فايل‌ها به‌جاي آنكه به بلاك‌هاي مختلف تقسيم شوند، با آبجكت‌هاي كاملي روي شبكه ذخيره مي‌شوند. آبجكت‌ ممكن است فايلي تصويري، HTML يا داده‌ي مستقل باشد (وابسته به داده‌ي ديگري نباشد). اين آبجكت‌ها ساختارنيافته هستند چون نياز ندارند از طرح يا فرمت خاصي پيروي كنند.

احمدرضا ملاپور، شواليه فناوري ابر آروان  گفت بعد از ماه‌ها انتظار، از همين امروز مي‌توانيد از طريق پنل يا API از Object Storage آروان استفاده كنيد. ملاپور درمورد تأخير در ارائه‌ي اين سرويس، با وجود اعلام تاريخ‌هاي متعدد از سوي شركت گفت:

اشكالات زيادي در تهيه و استقرار تجهيزات وجود داشت؛ از تحريم‌ها، چالش‌هاي خريد سخت‌افزار از خارج كشور، اشكالات گمرك و ترخيص گرفته تا اشكالات ديتاسنتر و تخمين‌هاي اشتباه در توسعه‌ي نرم‌افزاري خودمان. تمام اين سختي‌ها منجر به اين شد كه نتوانيم زمان درستي براي رونمايي محصول داشته باشيم.

ملاپور گفت از اين پس افراد مي‌توانند تصاوير، ويدئو، فايل‌هاي استاتيك وب‌سايت‌ها، بك‌اپ از اطلاعات سرورها، آرشيو لاگ فايل‌ها، ايميج كانتينرها، مخازن شخصي (رپوزيتوري‌) و غيره را به‌جاي نگه‌داري به روش سنتي، در يك فضاي ابري ذخيره كنند و ديگر نياز نيست دغدغه‌ي حجم فايل و سرعت رشد آن را داشته باشند.

از مزيت‌هاي اصلي Object Storage آروان نسبت به ديگر رقبا اين است كه كاملا با CDN آروان يكپارچه است؛ شما مي‌توانيد هر فايلي را كه آپلود مي‌كنيد بدون هيچ تنظيمات اضافه‌اي، از نزديك‌ترين نقطه به دست متخصصان خود برسانيد و دغدغه‌اي بابت مديريت ترافيك يا ريكوست بالا نخواهيد داشت. اين يكپارچگي قابليت‌هاي ديگري مانند فايروال نيز به شما مي‌دهد كه با استفاده از آن مي‌توانيد دسترسي به باكت‌ها را براي IP يا منطقه‌ي جغرافيايي خاصي محدود كنيد. همچنين با استفاده از شتابدهي CDN، تصاوير و css/js را كم‌حجم (مينيفاي) كنيد.

با دو روش مي‌توان از سرويس Objet Storage آروان استفاده كرد؛ از طريق ايجاد پنل باكت و آپلود فايل‌ها يا با استفاده از يكي از cliهاي s3 support.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات