ابر آروان از ماركتپليس خود رونمايي كرد
ابرآروان در رويداد سوار ابرها اعلام كرد كه اكوسيستم ابري آروان شامل شبكهي همكاران آروان (يا ACPN) و بازارچهي (ماركتپليس) ابري آروان عرضه و فروش محصولات ابري است. در ماركت پليس ابرآروان، توسعهدهندگان و ارائهدهندگان خدمات مبتني بر ابر به بازاري كه بيش از ۱۷ هزار مشتري در آن حضور دارند، دسترسي خواهند داشت.
كيوان جامهبزرگ، رئيس هيئت مديره ابر آروان در شروع اين بخش گفت اكوسيستمهاي ديجيتالي بزرگ جهان، يعني گوگل، آمازون، فيسبوك، اپل، عليبابا، نتفليكس و راكوتن... همگي اكنون به فضاي ابري روي آوردهاند.
شما با پيوستن به شبكه همراهان آروان به يك اكوسيستم بزرگ و در حال رشد از مشاغل، خدمات ارائه ميدهيد كه طيف گستردهاي از محصولات يا خدمات را براي كمك به مشتريان ارائه ميدهند و از زيرساخت يكپارچهي ابري آروان استفاده ميكنند.
جامهبزرگ شبكه همراهان آروان را در چهار حوزه نام برد:
- شركاي فناوري
- شركايي كه در بخش cloud adoption يا همان كوچ ابري به سرويسگيرندگان ابري كمك ميكنند
- شركاي يادگيريي كه هدفشان ترتيب اولي نسل Cloud Expert در ايران است
- تاجران ابري
پس از آن، كوروش تفرشي، شبكهپيشه ابرآروان، زيرمجموعههاي مختلف شبكهي همكاران آروان را اينگونه توصيف كرد:
كوچ ابري
تفرشي گفت:
سختيهاي زيادي براي Cloud Nativeشدن يا يكپارچهكردن زيرساخت ابري وجود دارد. ما تا امروز هميشه مشوق مهاجرت به ابر بوديم و در برابر درخواستها پاسخ منفي ميداديم و تكرار ميكرديم كه ما فقط سرويسدهندهي زيرساخت ابري هستيم و مسئوليت طراحي، معماري، نگهداري خود سرويس و مهاجرت سرويسها از سيستمهاي سنتي برعهدهي ما نيست. اما از امروز، باز هم نه مستقيم توسط خود ما، بلكه به كمك شركاي تجاريمان اين كار
بيشترين فعاليت شركاي فناوري ابرآروان روي ماركتپليس و ازطريق توليد محصولات SaaS خواهد بود
تفرشي گفت كه آروان نقش ناظر و تدوينكنندهي استانداردها را برعهده دارد و تلاش ميكند شركاي خود را كه اكثرا شركتهاي تخصصي يادگيري و مشاورهي تخصصي هستند گسترش دهد تا طيف كاملي از خدمات را در اين بخش ارائه كند.
كوچ ابري در سه فاز Consulting، Design، Adoption طراحي و آمادهي ارائه شده است كه بسته به انتخاب طرح مورد نياز شخص ميتواند از خدمات اين طرحها استفاده كند.
تاجران ابري
در اين بخش نمايندههاي فروش آروان بسته به نوع محصول و حجم فروش از ۳ تا ۲۰ درصد نفع اقتصادي خواهند داشت. امكان مديريت يكپارچهي سرويسها نيز براي آنها فراهم ميشود.
يادگيري
حوزهي يادگيري پاسخي به نياز تربيت متخصصان ابري يا cloud experts است. آروان قصد دارد به كمك برترين مؤسسات يادگيري IT در كشور، مسير مطمئنتر و سريعتري را در حوزهي طراحي و توليد محصولات يكپارچه ابري طي كند. مدارك ابرآروان در ابتدا در ۴ سطح مختلف طراحي شدهاند:
- ACCA (Arvancloud Certified Cloud Associate)
- ACCS (Arvancloud Certified Cloud Specialist)
- ACCP (Arvancloud Certified Cloud Professional)
- ACCE (ArvanCloud Certified Expert)
ابرآروان افرادي را كه موفق شوند اين دورهها را بگذرانند، بهترتيب ابردان، ابربان، ابر سالار و ابر بد خطاب ميكند. در گام اول سرفصلهاي يادگيريي اين دورهها و محتواي جزوه رايگانهاي يادگيريي طراحي و تدوين شده است. در گام بعدي، سال آينده اين دورهها با همكاري مؤسسات يادگيريي برتر كشور برگزار خواهد شد.
شركاي فناوري
مهمترين خبر اين بخش، عنوان شركاي فناوري آروان است. هر شخص ميتواند بهعنوان Tech Partner وارد شبكه همراهان آروان شود و اين همكاري را با ساخت و توسعهي نرمافزار روي زيرساخت يكپارچه ابري آروان گسترش دهد. مثلا ميتوان روي Object storage آروان مشابه OneDrive يا Dropbox توليد كرده و بهعنوان شريك تجاري آروان فعاليت كرد، براي CMSهاي معروف و ابزارهاي وب هاستينگ، پلاگين ساخت يا SDK يا موبايل APPهاي خاص منظور توليد كرد. بااينحال بهگفتهي تفرشي، بيشترين فعاليت شركاي فناوري آنها روي ماركتپليس و از طريق توليد محصولات SaaS خواهد بود.
درواقع بايد به اين نكته اشاره كرد كه ماركتپليس ابرآروان محلي است كه در آن شركتها، متخصصان و تيمهاي مختلف متخصص در حوزهي فناوريهاي ابري حضور داشته و در چارچوب ابرآروان، به شركتهايي كه در پي مهاجرت به زيرساخت ابري هستند، كمك خواهند كرد. اين كمك و همكاري در فضاي ماركتپليس رخ خواهد داد كه در آن شركتها بنابر بزرگي و پيچيدگي پروژهها در هر مرحله پيشنهاد مالي خود را نيز ارائه خواهند داد.
هم انديشي ها