كم‌فروشي و نارضايتي از خدمات اينترنتي اپراتورها را گزارش دهيد

سه‌شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي سامانه‌اي را براي ثبت شكايات متخصصان از عدم تطبيق سرعت اينترنت فروخته‌شده و دريافتي، حجم اينترنت خريداري‌شده و دريافتي و... راه‌اندازي كرد.
تبليغات

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي سامانه‌اي به آدرس https://195.cra.ir را براي ثبت شكايات مردمي از خدمات اينترنت اپراتورها راه‌اندازي كرده است. متخصصان مي‌توانند موضوعاتي مانند عدم رعايت تعرفه‌ي سرويس، مغايرت در محاسبه‌ي حجم ترافيك، عدم رعايت ترافيك داخل و بين‌الملل محتواي داخلي، عدم اعمال تعرفه‌ي ترجيحي پيام‌رسان‌هاي داخلي، محاسبه‌ي هزينه‌ي اينترنت به‌صورت عادي باوجود فعال‌سازي بسته و... را در اين سامانه گزارش دهند.

سامانه‌ي ثبت و پاسخگويي به شكايات ۱۹۵ با هدف افزايش رضايت متخصصان و رسيدگي به شكايت‌هاي مردمي در حوزه‌هاي مختلف ارتباطات و فناوري ازجمله اينترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستي، تشعشعات، دفاتر پيشخوان و خدمات ارزش افزوده راه‌اندازي شده است. مي‌توان با مراجعه به سامانه، شكايات را پيگيري كرده و همچنين شكايات ساير متخصصان را به تفكيك محل، مشاهده كرد.

پيمان قره‌جديدي، مديركل حفاظت از حقوق مصرف‌كننده‌ي سازمان رگولاتوري چند روز پيش اعلام كرده بود ميزان شكايات از خدمات اينترنتي ۱۳۳ درصد افزايش پيدا كرده است. او همچنين از افزايش ظرفيت متخصص سامانه‌ي ۱۹۵ و تغييراتي در فرايند ثبت و رسيدگي به شكايات به‌منظور پاسخ‌گويي سريع به متخصصان خبر داده بود. متخصصان همچنين مي‌توانند شكايات خود را به‌صورت شبانه‌روزي با تماس به شماره‌ي ۱۹۵ مطرح كنند يا شكايت از پيامك‌هاي انبوه مزاحم و تبليغاتي را به سرشماره‌ي رايگان ۱۹۵ پيامك كنند.

محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز چند روز پيش در پاسخ به متخصصي كه از تمام شدن حجم بين‌الملل خود با استفاده از پيام‌رسان داخلي شكايت كرده بود گفت تيمي را مأمور ارزيابي ميداني بابت رسيدگي به اين موضوع كرده است. وزير ارتباطات همچنين گفت شكايت‌هاي مشابه ديگري را نيز در رابطه با اين موضوع دريافت كرده است و دادستان كل كشور نيز اين موضوع را در ستاد ملي مقابله با كرونا مطرح كرده است.

وزير ارتباطات پيش از اين از مردم خواسته بود با مراجعه به سامانه‌ي نت‌سنج‌پلاس (NetSanjPlus.Ir) تست سرعت خود را ثبت كنند تا وضعيت شبكه‌ي اينترنت متخصصان به‌طور شفاف و دقيق ارزيابي شود و مسئولان اقدامات لازم براي حل اشكال را انجام دهند.

از ديگر امكانات سامانه‌ي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مي‌توان به گزارش‌هاي مردمي از شبكه‌هاي اجتماعي اشاره كرد. متخصصان مي‌توانند شكايات خود از نشر محتواي خلاف، نشر محتواي مبتذل، نقض حريم خصوصي، حساب متخصصي تقلبي و... در اينستاگرام، سروش، گپ و بله را در اين سامانه ثبت كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات