دانشگاه‌ها در نيم‌سال تحصيلي آينده به‌صورت مجازي بازگشايي مي‌شوند

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وزير علوم تحقيقات و فناوري اعلام كرد كه بازگشايي دانشگاه‌ها در نيم‌سال آينده به‌صورت مجازي و با نظارت وزارت بهداشت خواهد بود.
تبليغات

منصور غلامي، وزير علوم تحقيقات و فناوري، از ادامه‌دار بودن يادگيري مجازي و بازنشدن دانشگاه‌ها در نيم‌سال تحصيلي آينده خبر داد. وي دليل اين امر را عدم اطلاع تاريخ معين‌شده از سوي وزارت بهداشت درباره‌ي بازگشايي دانشگاه‌ها عنوان كرده است. به‌گفته‌ي منصور غلامي وزارت بهداشت تاكنون درباره بازگشايي دانشگاه‌ها و ورود جمعيت دانشجويي به فضاي كلاس‌هاي درس حضوري اظهار اميدواري نكرده است.

در همين زمينه و با اعلام وزير علوم، يادگيري مجازي از ۱۵ شهريور سال تحصيلي جديد آغاز خواهد شد و هريك از دانشگاه‌ها با مديريت درست، مي‌توانند براي ارائه‌ي دروس عملي هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهند. منصور غلامي، همچنين در برنامه‌ي ويژه‌ي خبري اعلام كرد كه تعداد دانشجويان كشور با روند نزولي مواجه شده و هم‌اكنون تعداد آن‌ها از ۴/۵ ميليون به ۳/۵ ميليون نفر رسيده است. 

غلامي در گفت‌و‌گو با روزنامه‌ي ايران نيز اعلام كرد پذيرش داوطلبان در دانشگاه‌ها در بيش از ۸۵ درصد از رشته‌هاي دانشگاهي بدون برگزاري كنكور فراهم شده است و فقط تحصيل در ۱۵ درصد از رشته‌ها به‌دليل پرطرفداربودن آن‌ها يا تحصيل در برخي از رشته‌هاي دانشگاه‌هاي بزرگ و معروف كشور نياز به برگزاري آزمون كنكور دارد. وي همچنين اشاره كرد زيرساخت‌هاي اينترنتي براي دانشجويان در سال تحصيلي جديد با تغييراتي همراه بوده و وزارت علوم نيز همكاري‌هاي خوبي با وزارت ارتباطات در اين زمينه داشته است.

وزير علوم تحقيقات و فناوري درباره‌ي هزينه‌هاي اينترنت نيز پرداخت نيمي از اين هزينه‌ها را برعهده‌ي دانشگاه‌ها و نيم ديگر را برعهده‌ي دانشجويان دانست. در سال تحصيلي قبل و در ابتداي شيوع كرونا، وزارت ارتباطات اعلام كرده بود كه يادگيري‌هاي مجازي رايگان برگزار خواهند شد. اين وعده دير به‌نتيجه رسيد؛ اما سرانجام اينترنت دانشگاه‌هاي كشور رايگان شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات