راهنماي نظارت بر يادگيري مجازي از سوي وزير ارتباطات ارائه شد

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با شروع سال تحصيلي جديد و سهم بزرگ فضاي مجازي در يادگيري، وزير ارتباطات به نظارت درست والدين بر يادگيري مجازي و استفاده‌ي به‌جاي دانش‌آموزان از اينترنت تأكيد كرد.
تبليغات

با وجود اما و اگرهاي فراوان در بازگشايي مدارس به‌صورت حضوري، وزارتخانه‌هاي ارتباطات و يادگيري و پرورش، تمهيداتي را براي يادگيري مجازي در انديشه متخصصين گرفته‌‌اند. بااين‌حال، درنهايت يادگيري و پرورش اعلام كرد كه مدارس از شنبه ۱۵ شهريورماه و با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، به‌صورت حضوري بازگشايي خواهند شد و تا زماني‌كه رعايت پروتكل‌ها كارساز باشد، اصل بر حضور دانش‌آموزان در مدارس است.

در همين راستا محمد جواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، در صفحه‌ي اينستاگرام خود اطلاعاتي در خصوص نحوه‌ي استفاده و فعال‌سازي بسته‌ي اينترنتي رايگان براي دانش‌آموزان و همچنين توصيه‌هايي براي مراقبت از فرزندان در فضاي مجازي ارائه كرد.

وزير ارتباطات از والدين خواست تا در صورت استفاده‌ي فرزندان از كامپيوتر يا لپ‌تاپ، با استفاده از قابليت Family Safety كه در سيستم‌عامل ويندوز قرار داده شده است، از حضور فرزندان در فضاي مجازي مراقبت كنند. وي همچنين استفاده از ابزار Google family link را روي موبايل و تبلت، جهت مديريت دسترسي‌ و نظارت بر كودكان ضروري دانست.

آذري جهرمي به آن دسته از والدين كه هنوز موفق به خريدن موبايل هوشمند يا لپ‌تاپ نشده‌اند، استفاده از تبلت ايراني را پيشنهاد كرد و تبلت ايراني‌اسلامي «انارستان» را براي يادگيري مجازي به‌علت بهره‌مند بودن از تمام ابزارهاي مديريت والدين مناسب دانست.

وزير ارتباطات همچنين از ارائه‌ي سيم‌كارت‌هاي مخصوص كودكان توسط اپراتورها خبر داد و از والديني كه از سيم‌كارت خود براي يادگيري مجازي دانش‌آموزان استفاده مي‌كنند، درخواست كرد تا بسته اختصاصي شاد را روي سيم‌كارت خود فعال كنند. به‌گفته‌ي‌ آذري جهرمي، در صورت فعال كردن بسته اختصاصي شاد، دسترسي به اينترنت تنها براي تعدادي از سايت‌هاي مورد تأييد وزارت يادگيري‌وپرورش امكان‌پذير خواهد بود و والدين مي‌توانند با تعريف يك كد دستوري ستاره مربع، امكان جابجايي بسته فعال را فراهم كنند و از بسته عادي خود استفاده كنند.

سيم‌كارتي تحت عنوان سيم‌كارت شاد توزيع نخواهد شد

وزير ارتباطات در ادامه اعلام كرد كه شبكه‌هاي اينترنت خانگي نيز موظف به تعريف و امكان فعال‌سازي و غيرفعال‌سازي بسته‌ي شاد شده‌اند و به‌همين‌خاطر، ديگر سيم‌كارتي تحت عنوان سيم‌كارت «شاد» عرضه نخواهد شد. وي به سوءاستفاده‌ي كلاه‌برداران جهت فروش سيم‌كارت‌هايي با اين عنوان هشدار داد. بااين‌حال، پيش از اين وزير يادگيري و پرورش اعلام كرده بود كه سيم‌كارت شاد با كمك وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي ايجاد محيطي ايمن براي دانش‌آموزان در شبكه‌هاي مجازي عرضه خواهد شد.

آذري جهرمي در مورد هزينه‌هاي اينترنتي به پوشش اينترنتي رايگان در تمام مدارس كشور به اينترنت پرسرعت اشاره و هزينه‌هاي استفاده از اينترنت در مدارس را هم رايگان اعلام كرد. وي همچنين افزود كه با ابلاغ به تمامي اپراتورها، استفاده از شبكه‌ي شاد براي همه‌ي دانش‌آموزان رايگان خواهد بود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به هشياري والدين براي استفاده‌ي فرزندان از فضاي مجازي تأكيد كرد و نظارت والدين بر فرزندان را جهت رهانشدن آن‌ها در فضاي مجازي ضروري دانست.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات