وزير ارتباطات: زيرساخت‌هاي شبكه‌ ملي اطلاعات تا پايان سال تكميل شود

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خطاب به معاونان و مديران سازمان فناوري اطلاعات اعلام كرد كه در مدت زمان باقي‌مانده تا پايان دولت، فعاليت‌هاي نيمه‌تمام در اين حوزه را تكميل كنند و به‌اتمام برسانند.
تبليغات

محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، روز شنبه بازديد دوره‌اي خود را از سازمان‌ها و شركت‌هاي تابعه‌ي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز كرد. اين بازديدها با هدف نظارت و مطالعه بيشتر اقدامات و برنامه‌هاي پيش ‌رو و تحقق اهداف تعيين‌شده تا پايان دولت دوازدهم در سازمان فناوري اطلاعات انجام شد.

در اين بازديد، وزير ارتباطات از معاونان و مديران سازمان فناوري اطلاعات خواست تا به‌طور جدي بر تكميل زيرساخت‌هاي شبكه‌ي ملي اطلاعات متمركز شده و در ماه‌هاي آتي تا پايان دولت، مانند ماه‌هاي اول باانگيزه فعاليت كنند و با تلاش دوچندان خود، هدف‌ها و برنامه‌هاي پيش‌بيني‌شده را تا پيش از پايان دولت محقق كنند.

وي به اتفاق‌هاي بزرگ روي‌داده در حوزه‌ي ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم نيز اشاره كرد و رشد و توسعه‌ي شكل‌گرفته را مرهون تلاش‌ها و مرارت‌هاي بسياري از متخصص كارشناسان، ازجمله در سازمان فناوري اطلاعات دانست.

آذري‌جهرمي بر اين موضوع تأكيد كرد كه در مدت باقي‌مانده بايد از ورود به حواشي پرهيز كرد. وي به اصل مأموريت‌ها و وظايف افراد نيز اشاره كرد و افزود كه افراد بايد اهتمام ويژه‌اي كنند تا پيش از پايان دولت، كارهاي نيمه‌تمام باقي‌مانده را به‌اتمام برسانند. وزير ارتباطات وظيفه‌ي سازمان فناوري اطلاعات را علاوه‌بر وظايف سازماني خود، تكميل زيرساخت‌هاي شبكه‌ي ملي اطلاعات دانست تا كارهاي ارزشمند آغازشده در اين حوزه آغاز تكميل شود و به‌اتمام برسد.

پيش‌ازاين نيز، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پيشرفت اجراي شبكه‌ي ملي اطلاعات را ۲۵ درصد اعلام كرده و تكميل بخش‌هاي مختلف شبكه، ازجمله توسعه‌ي پيام‌رسان و موتور جست‌وجو را تا شهريور ۱۴۰۰ تخمين زده بود.  البته اين بدان‌معنا نيست كه اجراي شبكه‌ي ملي اطلاعات تا آن زمان به‌تعويق خواهد افتاد؛ چراكه شبكه‌ب ملي اطلاعات هم‌اكنون نيز در حال خدمت‌رساني است و خدماتي مانند دولت الكترونيك روي آن ارائه مي‌شوند. درواقع، ضمانت اجرايي برنامه‌هاي مصوب شبكه‌ي ملي اطلاعات تا سال ۱۴۰۴ خواهد بود و شبكه‌ي ملي اطلاعات باتوجه‌به بندهاي سند آن تا سال ۱۴۰۴ تكميل مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات